Φεστιβάλ Δράμας 2013: «Υστερόγραφο» των Ισμήνης Φραγκιουδάκη, Ντενίζ Διονυσίου, Ελβίρας Χασάπη

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 06 AUG 2013  /  Λήδα Γαλανού

Εν αναμονή του 36ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Η ταινία

Ο Ανδρέας και η Λυδία είναι ένα ζευγάρι κοντά στην ηλικία των σαράντα, μέχρι τώρα επαγγελματικά επιτυχημένοι. Οταν όμως η επαγγελματική καταξίωση τίθεται υπό αμφισβήτηση και πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις, οι βεβαιότητες της σχέσης τους κλονίζονται και θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τόσο την προσωπική όσο και την κοινή τους πορεία.

Οι σκηνοθέτιδες

Η Ισμήνη Φραγκιουδάκη έχει σπουδάσει Ιστορία Ευρωπαϊκού Πολιτισμού στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού στην Πολιτιστική Διαχείριση του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Εχει κάνει επίσης σπουδές λογοτεχνικής μετάφρασης και έχει μεταφράσει θεατρικά έργα καθώς και θεωρητικά κείμενα για το θέατρο. Εχει εργαστεί στον τομέα της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων. Εργάζεται στην Εθνική Τράπεζα.

Η Διονυσία Διονυσίου είναι απόφοιτος του τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Πολιτιστική Διαχείριση του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της Ελένης Πέτα.

Η Ελβίρα Χασάπη είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και κάτοχος Μεταπτυχιακού στην Πολιτιστική Διαχείριση, στο ίδιο Τμήμα. Εργάζεται στον τομέα της επικοινωνίας, ενώ στο παρελθόν έχει ασχοληθεί και με την παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών. Εχει παρακολουθήσει σεμινάρια επικοινωνίας, ανάπτυξης ντοκιμαντέρ, τεχνικών επεξεργασίας εικόνας και βίντεο, σχεδιασμού ιστοσελίδων κ.ά.

Το «Υστερόγραφο» αποτελεί την πρώτη τους ταινία μικρού μήκους και δημιουργήθηκε μέσα από τη συνεργασία τους στο πλαίσιο των σπουδών τους. Αντιπροσωπεύει τη ματιά τους πάνω σε αυτό που θεωρούμε κρίση.

Τέσσερις ερωτήσεις για το «Υστερόγραφο»

Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία;

Η αφορμή για την ταινία δόθηκε όταν, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος που παρακολουθούσαμε στο Πάντειο, μάς ζητήθηκε η πραγματοποίηση μιας ταινίας μικρού μήκους με μια πολύ γενική - και καθόλου δεσμευτική - πρόταση να αφορά την κρίση που βιώνουμε στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Η ευτυχής συγκυρία ήταν ότι και οι τρεις μας, αυθόρμητα, στρέψαμε τη ματιά μας σε μια κρίση άλλου είδους από την οικονομική, μια κρίση σχέσεων και προσωπικών επιδιώξεων την οποία η οικονομική κρίση έφερε απλώς στην επιφάνεια.

Πώς θα περιγράφατε το φιλμ σε κάποιον που θα σας ρωτούσε «τι είναι η ταινία σου;»

Η ταινία μας είναι μια σκέψη για το πώς και το αν η σχέση δύο ανθρώπων μπορεί να είναι η ίδια όταν αλλάζουν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτοί οι άνθρωποι έσμιξαν. Είναι επίσης ένα ερωτηματικό για τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του καθενός.

Εκτός από τη χρονική διάρκεια ενός φιλμ, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;

Η ταινία μικρού μήκους είναι μια διαφορετική κινηματογραφική αφήγηση με δικό της ρυθμό. Είναι ένα διήγημα και όχι ένα μυθιστόρημα. Αλλά ούτε και περίληψη. Οφείλει, μέσα από τη συμπύκνωση, να πει αυτό που θέλει ολοκληρωμένα και χωρίς να πολυλογεί.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά σε μια χώρα που από την μια βρίσκεται σε κρίση κι από την άλλη ο κινηματογράφος της κεντρίζει το διεθνές ενδιαφέρον;

Σε πρακτικό επίπεδο, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι εξαιρετικά δύσκολο, όμως αυτό ισχύει πια σχεδόν για τα πάντα στη χώρα μας. Οπότε αν θες να κάνεις κάτι, βρίσκεις τρόπο και το κάνεις. Απ’ αυτή την άποψη ίσως η κρίση να μας κάνει περισσότερο δημιουργικούς και αλληλέγγυους. Εχει διευρύνει τη «συνομιλία» μεταξύ των καλλιτεχνών. Επιπλέον, προσφέρει ένα πλήθος ερεθισμάτων για την καλλιτεχνική δημιουργία και γι αυτόν ακριβώς το λόγο ο ελληνικός κινηματογράφος κεντρίζει όλο και περισσότερο το διεθνές ενδιαφέρον: γιατί πια οι ελληνικές ταινίες δεν είναι «εύκολες» ταινίες, είναι ταινίες που σκάβουν πολύ βαθιά στην ελληνική πραγματικότητα, είναι ταινίες που λένε αλήθεια.

info

Σκηνοθεσία: Ισμήνη Φραγκιουδάκη, Διονυσία Διονυσίου, Ελβίρα Χασάπη / Σενάριο: Ισμήνη Φραγκιουδάκη / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Παντελεάκης / Ηχος: Στέφανος Ευθυμίου / Μοντάζ, Sound Editing: Νίκος Δαλέζιος / Σκηνικά: Αλεξάνδρα Χωριανοπούλου, Γεωργία Συριοπούλου / Κοστούμια: Κωνσταντίνα Παναγιώτου / Μακιγιάζ: Ελένη Καλύβα / Παραγωγή: Πάντειο Πανεπιστήμιο, Δημήτρης Νάκος / Ηθοποιοί: Ιερώνυμος Καλετσάνος, Θεοδώρα Τζήμου, Αχιλλέας Κυριακίδης, Αλεξάνδρα Ζώη, Δημήτρης Πλειώνης, Σοφία Σπαντιδάκη

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ της ταινίας «Υστερόγραφο». Δείτε στο gallery φωτογραφίες και την αφίσα της ταινίας.

Ακολουθείστε το «Υστερόγραφο» στο facebook.

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.