(Τουλάχιστον) 59 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε στο 59ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

BUZZ 01 NOV  /  Flix Team

To 59ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αρχίζει την 1η Νοεμβρίου με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα που ξεκινάει από το αφιέρωμα στο ελληνικό queer σινεμά και καταλήγει στο 14ωρο «La Flor» του Μαριάνο Γινάς. Τo Flix ξεφυλλίζει τον κατάλογο και προτείνει...

Ακολουθούν (τουλάχιστον) 59 προτάσεις από το πρόγραμμα του 59ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο μπορείτε να βρείτε ολόκληρο εδώ, μαζί με τον ηλεκτρονικό κατάλογο που κατατοπίζει σχετικά με τα τμήματα του Φεστιβάλ, τα αφιερώματα, τις ειδικές προβολές και περιλαμβάνει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που χρειάζεστε πριν ξεκινήσετε να μπαινοβγαίνετε στις σκοτεινές αίθουσες.

Το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί φέτος από την 1η μέχρι και τις 11 Νοεμβρίου. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει τα πάντα, καθώς συμβαίνουν. Διαβάστε εδώ όσα χρειάζεται να ξέρετε για το φετινό Φεστιβάλ.

Diamantino 607

Ντιαμαντίνο των Γκαμπριέλ Αμπράντες και Ντάνιελ Σμιντ (Diamantino, Πορτογαλία, Γαλλία, Βραζιλία, 2018, 90') | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 2 Νοεμβρίου στις 23:15 και 6 Νοεμβρίου στις 13:00 στο Ολύμπιον

Ο Ντιαμαντίνο, ο μεγαλύτερος σταρ του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, χάνει ξαφνικά το μαγικό του χάρισμα και βλέπει την καριέρα του να γκρεμίζεται. Αναζητώντας νέους στόχους, αναχωρεί για τη δική του αναρχική οδύσσεια, κατά την οποία έρχεται αντιμέτωπος με την προσφυγική κρίση, τον νεο-φασισμό, τα «Panama papers» και τόσους άλλους επίγειους, πραγματικούς μύθους. Μια στοχαστική εξτραβαγκάντζα για το λυκόφως των ηρώων και παράλληλα ένα δαιδαλώδες παραμύθι για ενήλικες, ένα έπος με ολογράμματα σε σινεμασκόπ και ροζ εφιάλτες φτιαγμένους από υλικό αρχείου και VFX, το οποίο εικονογραφεί μ’ ένα μοναδικό οπτικό ύφος την ποπ σχιζοφρένεια της εποχής.

jumpman 607

Mπροστά στις Ρόδες του Ιβάν Ι. Τβερντόφσκι (Jumpman, Ρωσία, Ιρλανδία, Λιθουανία, Γαλλία 2018, 86΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 2 Νοεμβρίου στις 12:00 στην Τώνια Μαρκετάκη και 9 Νοεμβρίου στις 23:15 στη Φρίντα Λιάππα

Ο Ντένις είναι ένας υπερήρωας διαφορετικός από τους άλλους: μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο κι έμαθε να γίνεται αρεστός χάρη στην ικανότητά του να μη νιώθει πόνο. Μια μέρα εμφανίζεται η μητέρα του, που τον εγκατέλειψε όταν ήταν βρέφος, και τον παίρνει μαζί της σε μια κοινότητα που έχει βρει έναν σκοτεινό τρόπο να κερδίζει χρήματα. Ο Ντένις αρχίζει να πετάγεται μπροστά σε αμάξια για να τον χτυπήσουν, ώστε να ζητήσει εκβιαστικά χρήματα από τους οδηγούς τους. Kαθώς όμως οι σωματικές και συναισθηματικές πληγές του θεραπεύονται, ξεκινά να αισθάνεται ανθρώπινος και αρχίζει να αντιλαμβάνεται την οδύνη...

la flor 607

La Flor toy Μαριάνο Γινάς (Αργεντινή 2018, 808΄) | Film Forward | 2 Νοεμβρίου στις 17:00 (Πρώτο Μέρος), 3 Νοεμβρίου στις 16:15 (Δεύτερο Μέρος), 4 Νοεμβρίου στις 15:30 (Τρίτο Μέρος) στην Τώνια Μαρκετάκη και 10 Νοεμβρίου στις 15:00 (Πρώτο Μέρος) και 11 Νοεμβρίου στις 14:00 (Δεύτερο Μέρος) στον Τάκη Κανελλόπουλο

Το La Flor είναι μια σύνθετη αφήγηση, αποτελούμενη από έξι ανεξάρτητες διαδοχικές ιστορίες, οι οποίες συνδέονται μέσω τεσσάρων κοινών ηθοποιών: της Πίλαρ Γκαμπόα, της Ελίζα Καρικάχο, της Λάουρα Παρέδες και της Βαλέρια Κορέα. Το σύμπαν των διαφορετικών ιστοριών αλλάζει ριζικά από το ένα επεισόδιο στο επόμενο και πρόκειται ακριβώς για εκείνο το είδος του ευρέως και πλούσιου σε ποικιλομορφία εγχειρήματος που αναζητούμε. Ομοίως, οι χαρακτήρες που αναλαμβάνουν οι τέσσερις ηθοποιοί σε κάθε ιστορία, φιλοδοξούν να πετύχουν το ίδιο εύρος πολυσυλλεκτικών χαρακτηριστικών

piercing 607

Πίρσινγκ του Νίκολας Πέσι (Piercing 2018, ΗΠΑ, 81') | Round Midnight | 2 Νοεμβρίου στις 00:00 και 11 Νοεμβρίου στις 21:00 στην Τώνια Μαρκετάκη

Ένας νεαρός μπίζνεσμαν που έγινε πρόσφατα πατέρας αποφασίζει να εκτονώσει τα δολοφονικά ένστικτα που ξυπνούν όταν βλέπει το μωρό του στην κούνια, σκοτώνοντας ένα κολ γκερλ. Όταν όμως την προσκαλεί στην πολυτελή σουίτα που έχει νοικιάσει για την περίσταση, διαπιστώνει πως έχει μπει ο ίδιος στην παγίδα ενός σαδομαζοχιστικού παιχνιδιού, όπου ο ρόλος του θύματος εναλλάσσεται μ’ αυτόν του θύτη. Μια διαπεραστική, κλινική ματιά στον φαύλο κύκλο των ενορμήσεων του σεξ και του θανάτου που ενδημούν σε κάθε ερωτική σχέση· παράλληλα, μια στιλάτη, εκκεντρική μαύρη κωμωδία για την άπειρη μοναξιά των κατοίκων των φουτουριστικών μητροπόλεων, που εξορκίζεται μόνο με τον πόνο.

Rust 607

Σκουριά του Αλι Μουριτίμπα (Rust, Βραζιλία, 2018, 100΄ | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 2 Νοεμβρίου στις 12:30 στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη

Ένας σκηνοθέτης που στο παρελθόν ήταν καθηγητής Λυκείου αφηγείται με μοναδική διορατικότητα μια ιστορία για μια μικρή κοινότητα της Βραζιλίας που ταράζεται συθέμελα από την αντίδραση μιας έφηβης σε ένα viral βίντεο στο οποίο πρωταγωνιστεί. Μια ταινία για τον φόβο, την ανασφάλεια, την ενηλικίωση και τον μισογυνισμό της εποχής των κοινωνικών δικτύων, όπου η υπερέκθεση του εαυτού θολώνει τα σύνορα ανάμεσα στο δημόσιο και το ιδιωτικό

Amanda 607

Αμάντα του Μίκαελ Χερς (Amanda, Γαλλία, 2018, 107') | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 2 Νοεμβρίου στις 20:00 στο Δημοτικό Θέατρο Συκεών, 2 Νοεμβρίου στις 23:00 στη Φρίντα Λιάππα και 6 Νοεμβρίου στις 15:30 στο Ολύμπιον**

Eνας νέος άνδρας που αρνείται να «σοβαρευτεί», όπως συνηθίζουν να λένε οι πολλοί για όσους δεν έχουν σταθερή δουλειά και σχέση, ερωτεύεται μια γυναίκα που μόλις μετακόμισε στο Παρίσι. Κι όμως, πολύ σύντομα, η ζωή του διακόπτεται βάναυσα από τον ξαφνικό χαμό της αδελφής του. Εκτός από το σοκ και τον πόνο, αναγκάζεται να διαχειριστεί και την κηδεμονία της μικρής ανιψιάς του. Ο δεσμός ανάμεσα σ’ ένα παιδί που μεγαλώνει απότομα και σ’ έναν ενήλικα που δεν έχει ξεπεράσει την παιδική ηλικία είναι μία μόνο από τις αντιθέσεις που κινούν αυτή τη μοναδική ταινία, η οποία χωράει σε λιγότερο από δύο ώρες όλα τα μυστήρια και τα θαύματα της ρευστής μας ζωής.

sauvage 607

Αγρίμι του Καμίλ Βιντάλ-Νακέτ (Sauvage, Γαλλία 2018, 99΄) | Εκτός Συναγωνισμού | 2 Νοεμβρίου στις 20:30 στη Φρίντα Λιάππα και 8 Νοεμβρίου στις 12:30 στην Τώνια Μαρκετάκη

Ο Λεό είναι ένας νέος άνδρας που ζει στο δρόμο εκδιδόμενος –δίχως στέγη, δίχως νόμο–, αναζητώντας με μανία την ανθρώπινη επαφή και περιφρονώντας με πάθος τα χρήματα, όπως και κάθε άλλη εκδοχή κοινωνικής εξάρτησης. Σ’ αυτή την κινηματογραφική σπουδή στη σωματικότητα και την επιθυμία που ξεπερνά τα όρια της σάρκας, ένας ατρόμητος ηθοποιός (που γνωρίσαμε στο «120 Χτύποι το Λεπτό» του Ρομπέν Καμπιγιό) κι ένας εξίσου θαρραλέος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης μάς προσκαλούν να κρατήσουμε συντροφιά σ’ αυτόν τον ασύλληπτο ήρωα και να τον συναισθανθούμε ακόμα κι αν δεν μπορούμε να τον πιάσουμε.


Tel Aviv on Fire

Το Τελ Αβίβ Φλέγεται του Σαμέ Ζοαμπί (Λουξεμβούργο, Γαλλία, Ισραήλ, Βέλγιο 2018, 97΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 3 Νοεμβρίου στις 22:15 στην Τώνια Μαρκετάκη και 4 Νοεμβρίου στις 15:30 στον Σταύρο Τορνέ

Ένας φιλόδοξος νέος Παλαιστίνιος σεναριογράφος, που κάνει την πρακτική του στην παραγωγή της δημοφιλούς σαπουνόπερας Το Τελ Αβίβ φλέγεται, προσπαθεί να επωφεληθεί από την καθημερινή του επαφή με έναν Ισραηλινό φρουρό στα σημεία ελέγχου, για να δώσει ώθηση στην καριέρα του. Κερδίζοντας ένα μεγάλο στοίχημα –το γύρισμα μιας στοχαστικής κωμωδίας για τη φορτισμένη, σύνθετη πραγματικότητα της Μέσης Ανατολής–, ο σκηνοθέτης ανακαλεί τα λόγια του Τσάρλι Τσάπλιν: «Για να γελάσεις πραγματικά, πρέπει να μπορείς να εκφράσεις τον πόνο σου και να παίξεις μαζί του».

The Daughters of Fire 607

Οι Κόρες της Φωτιάς της Αλμπερτίνα Κάρι (The Daughters of Fire, Αργεντινή, 2018, 115΄) | Round Midnight | 3 Νοεμβρίου στις 00:30 στην Τώνια Μαρκετάκη και 7 Νοεμβριού στις 23:00 στη Φρίντα Λιάππα

Τρεις γυναίκες που συναντιούνται τυχαία ξεκινούν για ένα ταξίδι στον κόσμο της επιθυμίας, από το οποίο δεν υπάρχει επιστροφή. Το φαντασιακό του πολυερωτισμού μεταμορφώνεται σε πολιτική πράξη και μεταφράζεται σε ταινία δρόμου, κατά την οποία οι εναλλαγές του φυσικού τοπίου συνομιλούν ποιητικά και αισθαντικά με τις διαφορετικές εκδηλώσεις της γυναικείας σεξουαλικότητας. Μια οργασμική εκδοχή για το πού μπορεί να φτάσουν τα όρια της αναπαράστασης.

border 607

Σύνορο του Αλί Αμπάσι (Border, Σουηδία, Δανία 2018, 108΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 3 Νοεμβρίου στις 23:15 στο Ολύμπιον και 5 Νοεμβρίου στις 21:00 στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα

Η ζωή μιας αστυνομικού των τελωνείων με ασύλληπτα οξυμένη όσφρηση παίρνει απρόσμενη τροπή όταν συναντά έναν σκοτεινό άνδρα που κουβαλά στις αποσκευές του μια φοβερή αποκάλυψη για την ίδια της την ύπαρξη. Μια ταινία που αμφισβητεί τα σύνορα ανάμεσα στα κινηματογραφικά είδη, στο σινεμά και στις άλλες τέχνες, στην πραγματικότητα και στο παράλογο ή στο οικείο και το ξένο, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γιον Άιγβιντε Λίντκβιστ (συγγραφέα του Άσε το κακό να μπει). Πρώτο βραβείο στο τμήμα Ενα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών.

We 607

Εμείς του Ρενέ Έλερ (We, Ολλανδία 2018, 100΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 3 Νοεμβρίου στις 23:30 στη Φρίντα Λιάππα και 11 Νοεμβρίου στις 22:30 στον Παύλο Ζάννα

Οχτώ έφηβοι που περνούν ένα αποπνικτικό καλοκαίρι σ’ ένα χωριό στα σύνορα Ολλανδίας και Βελγίου αποφασίζουν να διασκεδάσουν την ανία τους κάνοντας πειράματα με διάφορα σεξουαλικά παιχνίδια. Καθώς οι πειραματισμοί τους κλιμακώνονται και τα παιχνίδια γίνονται όλο και πιο αβάσταχτα ενοχλητικά, οι νέοι μεταμορφώνονται σε αδίστακτα θηρία. Μια απίστευτη κι όμως αληθινή ιστορία για τη σχέση σεξουαλικότητας και εξουσίας, ένα δείγμα σύγχρονης ηθογραφίας (χωρίς ίχνος ηθικολογίας) για μια γενιά που ενέδωσε πολύ νωρίς στον κυνισμό, μαθαίνοντας παράλληλα να μιλά σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο.

Reconstruction 607

Αναπαράσταση του Λουτσιάν Πιντιλίε (Reconstruction, Ρουμανία 1969, 99΄) | Ματιές στα Βαλκάνια | 3 Νοεμβρίου στις 13:30 στον Σταύρο Τορνέ, 7 Νοεμβρίου στις 21:30 στο Πνευματικό Κέντρο «Χρήστος Τσακίρης», και 11 Νοεμβρίου στις 20:30 στον Σταύρο Τορνέ

Δύο νεαροί φοιτητές μεθούν άγρια κάποια νύχτα και ξεσπούν σ’ έναν βίαιο καβγά μέσα σ’ ένα μπαρ. Αντί να πάνε φυλακή, καλούνται θα πρωταγωνιστήσουν σ’ ένα «ντοκιμαντέρ» που θα γυριστεί με κρατικά κονδύλια για εκπαιδευτικούς σκοπούς – για την καταπολέμηση του αλκοολισμού. Μόνο που η αναπαράσταση των γεγονότων θα έχει πολύ πιο τραγική κατάληξη από τα πραγματικά περιστατικά… Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία ενός πρόσφατα εκλιπόντος, θρυλικού σκηνοθέτη του ρουμανικού σινεμά χαιρετίστηκε ως «η πιο ελεύθερη ρουμανική ταινία όλων των εποχών», θολώνοντας τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία, την εξουσία και την αντίδραση.

manta ray 607

Διαβολόψαρο του Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ (Manta Ray, Ταϊλάνδη, Γαλλία, Κίνα 2018, 105΄) | Διαγωνιστικό Τμήμα | 3 Νοεμβρίου στις 14:15 στο Ολύμπιον και 4 Νοεμβρίου στις 17:30 στη Φρίντα Λιάππα

Eνας ψαράς που ζει έξω από ένα παραθαλάσσιο χωριό στη νότια Ταϊλάνδη, κοντά στα σύνορα με τη Μιανμάρ, βρίσκει μια μέρα στο δάσος αναίσθητο έναν τραυματία. Ο ξένος μένει αμίλητος, αλλά δέχεται με ευγνωμοσύνη τη φροντίδα του σωτήρα του, με τον οποίο τελικά γίνονται φίλοι. Ώσπου έρχεται μια μέρα που ο ψαράς εξαφανίζεται στη σκοτεινή θάλασσα και ο ξένος παίρνει τη θέση του– το σπίτι του, τη δουλειά του, την πρώην γυναίκα του... Μια μινιμαλιστική παραβολή για την πολιτική της φιλοξενίας, όπου δόσεις μαγικού ρεαλισμού μας βυθίζουν στα σκοτεινά νερά της ανθρώπινης φύσης και του ρευστού σύμπαντος που αποκαλούμε κοινωνία. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα Ορίζοντες του Φεστιβάλ Βενετίας.

petra 607

Το Μυστικό της Πέτρα του Χάιμε Ροζάλες (Petra, Ισπανία, Γαλλία, Δανία 2018, 107΄) | Αφιέρωμα στον Χάιμε Ροζάλες | 3 Νοεμβρίου στις 17:30 στο Ολύμπιον

Η Πέτρα μεγάλωσε χωρίς να γνωρίζει την πραγματική ταυτότητα του πατέρα της. Όταν χάνει τη μητέρα της, ξεκινά μια αναζήτηση που θα την οδηγήσει στον Ζάουμε, έναν διάσημο εικαστικό καλλιτέχνη με αψύ χαρακτήρα. Καθώς γνωρίζει τους δορυφόρους αυτού του μυστηριώδους ανθρώπου, δηλαδή τη γυναίκα του και τον γιο του, και χάνεται σ’ έναν λαβύρινθο οικογενειακών μυστικών, η μοίρα παρεμβαίνει για να λυτρώσει αυτές τις βασανισμένες ψυχές. Μια ταινία που, με τα λόγια του δημιουργού της, απηχεί τον Αριστοτέλη: «Τα πάντα πρέπει να είναι αναπάντεχα και απαραίτητα», τόσο στη ζωή όσο και στην απομίμησή της.

Roma 607

Roma του Αλφόνσο Κουαρόν (Μεξικό 2018, 135') | Ειδικές Προβολές | 3 Νοεμβρίου στις 20:30 στο Ολύμπιον

Η πιο προσωπική δουλειά του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη και σεναριογράφου Αλφόνσο Κουαρόν ακολουθεί τα ίχνη μιας νεαρής οικιακής βοηθού που δουλεύει για μια μεσοαστική οικογένεια στη γειτονιά Ρόμα της Πόλης του Μεξικού. Σ’ αυτόν τον ύμνο αγάπης για τις γυναίκες που τον μεγάλωσαν, ο Κουαρόν αντλεί από τις μνήμες της παιδικής του ηλικίας για φτιάξει ένα ζωντανό, συναισθηματικό πορτρέτο της κοινωνική πυραμίδας στο Μεξικό, με φόντο την ταραχώδη δεκαετία του ’70. Η βράβευση αυτής της παραγωγής του Netflix με το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας άλλαξε μια για πάντα το τοπίο της κινηματογραφικής βιομηχανίας.


Ορέστης 607

Ορέστης του Βασίλη Φωτόπουλου (Ελλάδα, 1969, Εγχρωμο 80΄) | Ελληνικός Queer Κινηματογράφος | 4 Νοεμβρίου στις 19:30 στον Παύλο Ζάννα

Το τρίτο μέρος της τριλογίας του Ευριπίδη, το οποίο αφηγείται την προσπάθεια του Ορέστη –μετά τη δολοφονία της μητέρας του Κλυταιμνήστρας και του Αίγισθου– να αντισταθεί στους κατοίκους του Άργους, και με τη βοήθεια της Ηλέκτρας να υπερασπιστεί τον εαυτό του και την κληρονομιά του.

Insect 607

Εντομο του Γιαν Σβανκμάγιερ (Insect, Τσεχία, Σλοβακία 2018, 98΄) | Ειδικές Προβολές | 4 Νοεμβρίου στις 13:00 στην Τώνια Μαρκετάκη και 7 Νοεμβρίου στις 15:30 στον Σταύρο Τορνέ

Σε μια μικρή πόλη, ένας ερασιτεχνικός θίασος κάνει πρόβες για το ανέβασμα του έργου Η ζωή των εντόμων των αδελφών Τσάπεκ, χάνοντας σταδιακά το μέτρο της πραγματικότητας. Ο μεγαλύτερος εν ζωή Τσέχος σκηνοθέτης και πρωτοπόρος του υπερρεαλιστικού ανιμέισον αντλεί από μια εμβληματική αλληγορία για τη ζωή στην Τσεχοσλοβακία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και παραδίδει μια διαχρονική, ευφυή σπουδή για την αναγκαία μισανθρωπία. Με τα ίδια του τα λόγια, ο σκηνοθέτης μας υπενθυμίζει: «Ας μην ξεχνάμε το μήνυμα της Μεταμόρφωσης του Κάφκα».

I Do Not Care If We Go Down In History As Barbarians 607

«Αδιαφορώ αν Καταγραφούμε στην Ιστορία ως Βάρβαροι» του Ράντου Ζούντε (“I do not care if we go down in history as barbarians”, Ρουμανία, Τσεχία, Γαλλία, Βουλγαρία, Γερμανία 2018, 139΄) | Ματιές στα Βαλκάναι | 4 Νοεμβρίου στις 20:15 και 9 Νοεμβρίου στις 20:30 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές

«Αδιαφορώ αν καταγραφούμε στην Ιστορία ως βάρβαροι». Αυτές ήταν οι λέξεις που ακούστηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο της Ρουμανίας το καλοκαίρι του 1941, σηματοδοτώντας την αρχή της εθνοκάθαρσης στο Ανατολικό Μέτωπο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ταινία αυτή επιχειρεί να σχολιάσει αυτή τη δήλωση.

Luz 607

Luz του Τίλμαν Σίνγκερ (Γερμανία, 2018, 70΄) | Round Midnight | 4 Νοεμβρίου στις 23:00 στη Φρίντα Λιάππα και 8 Νοεμβρίου στις 23:30 στην Τώνια Μαρκετάκη

Κάποιο βροχερό βράδυ, μια οδηγός ταξί καταφθάνει αποσβολωμένη σ’ ένα παρηκμασμένο αστυνομικό τμήμα. Το όνομά της είναι Λους, που στα ισπανικά σημαίνει «φως», αλλά εκείνη τη νύχτα παλεύει με το απόλυτο σκοτάδι. Στην άλλη άκρη της πόλης, μια γυναίκα δαιμονισμένη από ένα πνεύμα που ζητά την αγαπημένη του Λους, αποπλανεί τον ψυχίατρο του αστυνομικού σώματος, ο οποίος, όταν καλείται πίσω στο τμήμα για να εξετάσει την επισκέπτρια, είναι ήδη υπό την επήρεια μιας άγνωστης δύναμης. Ένα περίτεχνο, βαθιά διεγερτικό θρίλερ με νοσταλγική υφή, που παίζει τόσο με τις αισθήσεις όσο και με τη νοητική αντίληψη του κοινού, για να του μεταδώσει μια οικεία, τρομακτική ανησυχία, την οποία δεν θα κατανοήσει και δεν θα ξεχάσει ποτέ.

Cobain

Κομπέιν της Νανούκ Λέοπολντ (Cobain, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία 2017, 94΄) | Αφιέρωμα στη Νανούκ Λέοπολντ | 4 Νοεμβρίου στις 20:15 στη Φρίντα Λιάππα και 11 Νοεμβρίου στις 16:30 στην Τώνια Μαρκετάκη** ΄ Ο δεκαπεντάχρονος Κομπέιν μεγάλωσε σ’ ένα αρνητικό περιβάλλον, αλλά ο ίδιος αρνείται να το βάλει κάτω. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να βοηθήσει την αυτοκαταστροφική μητέρα του, που ζει στον δρόμο και περιμένει από μέρα σε μέρα να γεννήσει το δεύτερό της παιδί, αλλά η ίδια δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Καθώς οι ρόλοι ενήλικα και εφήβου αντιστρέφονται, ο Κομπέιν θα βρεθεί ενώπιον ενός διλήμματος. Μια ιστορία αντισυμβατικής, άνευ όρων αγάπης, για τους απόκληρους κάθε λογής που αναζητούν την ευτυχία.

Yellow Submarine 607

Yellow Submarine του Τζορτζ Ντάνινγκ (Ηνωμένο Βασίλειο 1968, 90΄) | Ειδικές Προβολές | 4 Νοεμβρίου στις 19:00 στο COO

Eνα έμβλημα της ψυχεδελικής ποπ κουλτούρας, ένα πολύχρωμο μουσικό θέαμα και μια αναζωογονητική, εύθυμη ταινία για όλες τις ηλικίες: το Yellow Submarine είναι γεμάτο από οπτικά ευρήματα, οφθαλμαπάτες, λογοπαίγνια και υπέροχη μουσική. Σ’ αυτό το ορόσημο του ανιμέισον που κυκλοφόρησε σε μια νέα ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια, οι Μπιτλς καλούνται να διασχίσουν επτά θάλασσες για να απελευθερώσουν τον πλανήτη Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band από τον στρατό των Blue Meanies, οι οποίοι απειλούν να κάνουν τη μουσική να σιγήσει και να καταργήσουν κάθε χρώμα κι ελπίδα από αυτή τη χώρα. Μία είναι η λύση: «So we sailed up to the sun / Till we found a sea of green / And we lived beneath the waves / In our yellow submarine».

a land imagined

Επινοημένη Γη του Γεό Σιου Χουά (A Land Imagined 2018, Σιγκαπούρη, Γαλλία, Ολλανδία, 95') | Εκτός Συναγωνισμού | 4 Νοεμβρίου στις 23:00 στο Ολύμπιον, 9 Νοεμβρίου στις 15:30 στη Φρίντα Λιάππα

Κάπου στη βιομηχανική ζώνη της Σιγκαπούρης, της πιο ραγδαία αναπτυσσόμενης χώρας του πλανήτη, τα μυστικά των ανθρώπων βρίσκονται θαμμένα στους αμμόλοφους ενός εργοταξίου. Καθώς ένας άγρυπνος ντετέκτιβ αναζητά τα ίχνη ενός αγνοούμενου Κινέζου εργάτη, ξετυλίγεται ένα απρόσμενο, υπνωτιστικό μυστήριο – παράλληλα με το μυστήριο της ζωής αυτών που έχασαν τον ύπνο τους και συνεχίζουν να ονειρεύονται, μένοντας για πάντα προσωρινοί στο αχανές τοπίο της παγκόσμιας οικονομικής ανισότητας. Χρυσή Λεοπάρδαλη, Βραβείο της Επιτροπής Νέων, Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής, στο φεστιβάλ του Λοκάρνο φέτος.

murder me monster 607

Τέλειωσέ με, Τέρας του Αλεχάντρο Φαδέλ (Murder Me, Monster, Αργεντινή, Γαλλία, Χιλή, 2018, 109΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 4 Νοεμβρίου στις 21:30 στο Δημοτικό Θέατρο Συκεών, 6 Νοεμβρίου στις 15:30 στον Σταύρο Τορνέ και 8 Νοεμβριου στις 14:30 στον Παύλο Ζάννα

Ενα ακέφαλο πτώμα που εντοπίζεται σε μια απόμερη περιοχή των Άνδεων αναστατώνει την τοπική κοινωνία, και ιδιαίτερα τρεις ανθρώπους που σχηματίζουν ένα ερωτικό τρίγωνο: τον Νταβίντ, τον βασικό ύποπτο, ο οποίος ισχυρίζεται πως ένοχο είναι «ένα τέρας»· τη Φρανσίσκα, τη γυναίκα του· και τον Κρους, τον εραστή της και αστυνομικό που αναλαμβάνει την υπόθεση. Αλλά αυτό δεν είναι παρά η (τριγωνική) κορυφή του παγόβουνου σ’ έναν παράλογα γεωμετρικό, τακτοποιημένο κόσμο όπου το κοινότοπο συνυπάρχει με το εξωπραγματικό. Μια ταινία τρόμου, όπου ο «τρόμος» δεν είναι παρά το αντεστραμμένο είδωλο της ελευθερίας.


Touch Me Not 607 4

Μη με Αγγίζεις της Αντίνα Πιντιλίε (Touch Me Not, Ρουμανία, Γερμανία, Τσεχία, Βουλγαρία, Γαλλία 2018, 125΄) | Εκτός Συναγωνισμού | 5 Νοεμβρίου στις 20:30 και 6 Νοεμβρίου στις 12:00 στην Τώνια Μαρκετάκη

Μια σκηνοθέτις και οι χαρακτήρες που δημιούργησε ξεκινούν μια προσωπική έρευνα για τη συναισθηματική και σωματική εγγύτητα, βυθίζονται σ’ έναν ρευστό χώρο ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία και πασχίζουν να ξεπεράσουν τις γνώριμες συμπεριφορές, τους μηχανισμούς άμυνας και τα ταμπού τους, για να απελευθερωθούν οριστικά. Μια καλλιτεχνική έρευνα για την ανθρώπινη λαχτάρα και την αδυναμία για επαφή· παράλληλα, μια γενναία πρόταση για την κινηματογραφική οθόνη σαν δεύτερο δέρμα, η οποία βραβεύτηκε με τη Χρυσή Άρκτο στην τελευταία Μπερλινάλε.

ακίνητο ποτάμι 607

Ακίνητο Ποτάμι του Αγγελου Φραντζή (Ελλάδα, Γαλλία, Λετονία 2018, 133') | Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου | 5 Νοεμβρίου στις 20:00 και 7 Νοεμβρίου στις 14:30 στον Τζον Κασσαβέτης

Η Άννα και ο Πέτρος, ένα ζευγάρι που πρόσφατα μετακόμισε σε μια βιομηχανική πόλη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του Πέτρου, ανακαλύπτει ότι η Άννα είναι έγκυος, χωρίς να έχουν ολοκληρωμένες σχέσεις το τελευταίο διάστημα. Ο μέχρι πρότινος ακλόνητος δεσμός τους βρίσκεται σε κρίση, καθώς η σχέση τους μετατρέπεται σε πεδίο μάχης ανάμεσα στο ορθολογικό και το πνευματικό. Με φόντο τα εντυπωσιακά παγωμένα τοπία της Σιβηρίας, το Ακίνητο ποτάμι είναι ένα συγκινητικό δράμα γεμάτο σασπένς, για την αγάπη, την εμπιστοσύνη και την πίστη που αγωνίζονται μπροστά στην αμφιβολία.

Genesis 607

Γένεσις του Aρπαντ Μπογκντάν (Genesis, Ουγγαρία 2018, 120΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 5 Νοεμβρίου στις 19:00 στο Κέντρο Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης», 9 Νοεμβρίου στις 13:00 στο Ολύμπιον και 11 Νοεμβρίου στις 18:30 στην Τώνια Μαρκετάκη

Οι ζωές τριών διαφορετικών ανθρώπων διασταυρώνονται με αφορμή μια βάναυση επίθεση νεοναζί σ’ έναν καταυλισμό Ρομά στην Ουγγαρία: Ένα αγόρι που μένει ορφανό όταν η μητέρα του σκοτώνεται εν ψυχρώ, ένα κορίτσι που βυθίζεται στον κόσμο της σιωπής όταν διαπιστώνει πως ένα αγαπημένο της πρόσωπο εμπλέκεται στο έγκλημα, και μια νεαρή δικηγόρος που αναγκάζεται να υπερασπιστεί στο δικαστήριο έναν από τους θύτες, βρίσκονται ενώπιον κοσμογονικών αλλαγών, ακόμα κι αν ο κόσμος τους όπως τον ξέρουν μοιάζει να τελειώνει. Ένα λεπτό αφηγηματικό νήμα υφαίνει τον μύθο της Γένεσης, αντλώντας από πραγματικά περιστατικά ρατσιστικής βίας.

The Waiter 607

The Waiter του Στηβ Κρικρή (Ελλάδα 2018, 97') | Διεθνές Διαγωνιστικό | 5 Νοεμβρίου στις 18:00 στο Ολύμπιον και 6 Νοεμβρίου στις 22:30 στο Τζον Κασσαβέτης

O Ρένος είναι ένας επαγγελματίας σερβιτόρος, «ξένος» προς τον εαυτό του και «ξένος» προς την κοινωνία στην οποία ζει. Η ρουτίνα της επανάληψης τον απελευθερώνει από την αγωνία της αναζήτησης. Το αναπάντεχο που έρχεται στη ζωή του επιφυλάσσει εκπλήξεις. Θα τον αλλάξει ή θα παραμείνει ο ίδιος;


Field Guide...

Εγχειρίδιο Aναγνώρισης του Kακού των Γιάννης Βεσλεμές, Ασίμ Αχλουβάλια, Καν Ένρενολ, Σεβερέν Φιαλά, Βερόνικα Φραντς, Κάτριν Γκέμπε, Κάλβιν Ρίντερ, Αγκνιέσκα Σμοσίνσκα, Πίτερ Στρίκλαντ (Field Guide to Evil, Ουγγαρία, Πολωνία, Τουρκία, Ινδία, ΗΠΑ, Αυστρία, Ελλάδα 2018, 117΄) | Round Midnight | 6 Νοεμβρίου στις 22:15 στην Τώνια Μαρκετάκη και 7 Νοεμβρίου στις 12:00 στη Φρίντα Λιάππα

Οχτώ μετρ του τρόμου ενώνουν τις δυνάμεις τους, ανταλλάσσοντας τοπικούς θρύλους και παραμύθια που τους κράτησαν άγρυπνους τα βράδια. Στην Αυστρία, ένα φοβερό πλάσμα τιμωρεί ένα κορίτσι που ενέδωσε σ’ έναν απαγορευμένο έρωτα... Στην Ουγγαρία, δύο αδέλφια αποκτούν υπερφυσικές δυνάμεις παλεύοντας για την καρδιά μιας πριγκίπισσας… Στην Ελλάδα, ένας καλικάντζαρος εμφανίζεται απρόσκλητος σ’ ένα πάρτι. Μια φαντασμαγορική εξερεύνηση του μύθου και της λαϊκής παράδοσης, η οποία αποδεικνύει την οικουμενική φύση του φόβου.

violence voyager 607

Ταξιδιώτης στη Βία του Ουτζίτσα (Violence Voyager, Ιαπωνία, 2017, 83) | Round Midnight | 5 Νοεμβρίου στις 22:30 στην Τώνια Μαρκετάκη, 6 Νοεμβρίου στις 23:00 στη Φριντα Λιάππα

Ένα αγόρι από την Αμερική που ονομάζεται Μπόμπι και ο φίλος του ο Ακούν αποφασίζουν να χτίσουν ένα κρησφύγετο στα βουνά. Βρίσκουν όμως στον δρόμο τους ένα μυστηριώδες πάρκο αναψυχής με το όνομα «Ταξιδιώτης στη βία». Πολύ σύντομα τα πράγματα παίρνουν παράξενη τροπή, όταν τα αγόρια συναντούν μια παρέα άλλων παιδιών που δεν μπορούν να δραπετεύσουν από το πάρκο και πέφτουν θύματα επίθεσης ανδροειδών ρομπότ. Ένα εκλεκτό δείγμα geki-mation –μιας μοναδικής τεχνικής που βασίζεται σε ένα κολάζ από φιγούρες χάρτινες και ζωγραφισμένες στο χέρι–, γεμάτο αναφορές σε b-movies τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, διψασμένο για αίμα, ανθρώπινη σάρκα, φωτιά και δράση.

leave no trace 607

Μην Αφήσεις Ιχνη της Ντέμπρα Γκράνικ (Leave No Trace, ΗΠΑ 2018, 108’) | Ειδικές Προβολές | 5 Νοεμβρίου στις 23:00 στο Ολύμπιον και 10 Νοεμβρίου στις 23:00 στη Φρίντα Λιάππα

Ένας βετεράνος πολέμου που έχει αποσυρθεί από τα εγκόσμια ζώντας στα βάθη ενός εθνικού δρυμού της πολιτείας του Όρεγκον με μόνη συντροφιά την έφηβη κόρη του, αναγκάζεται όταν εντοπίζεται από τις αρχές να επιστρέψει στον υποτιθέμενο «πολιτισμό» και να αποχωριστεί το παιδί του. Μια σκηνοθέτις με μεγάλη εμπειρία στο ντοκιμαντέρ παρατήρησης επιστρέφει σ’ ένα προσφιλές της θέμα –το τι σημαίνει να είσαι αποσυνάγωγος στον καιρό μας– για να φτιάξει, κατά τα λεγόμενά της, μια σύγχρονη εκδοχή της Τρικυμίας του Σαίξπηρ, βασισμένη σε πραγματική ιστορία. Βάζει έτσι στον χάρτη ένα μεγάλο ταλέντο (την πρωτοεμφανιζόμενη Τόμασιν Μακένζι), όπως έκανε και στο παρελθόν με την Τζένιφερ Λόρενς στο Στην καρδιά του χειμώνα.

Tower

Ο Πύργος του Ματς Γκρόρουντ (The Tower, Νορβηγία, Σουηδία, Γαλλία 2018, 80’) | Νεανική Οθόνη | 5 με 9 Νοεμβρίου 09:00 με 13:00 στον Σταύρο Τορνέ

Η Ουάρντι, μια εντεκάχρονη Παλαιστίνια, ζει με όλη της την οικογένεια στη Βηρυτό του Λιβάνου, στον προσφυγικό καταυλισμό όπου γεννήθηκε. Όταν μια μέρα ο αγαπημένος της προπάππος τής δίνει το κλειδί του παλιού του σπιτιού στη Γαλιλαία, η Ουάρντι φοβάται πως ο προπάππος της έχει χάσει κάθε ελπίδα να γυρίσει.


the guilty 607

Ο Ενοχος του Γκούσταφ Μίλερ (The Guilty, Δανία 2018, 85΄) | Διεθνές Διαγωνιστικό | 6 Νοεμβρίου στις 20:30 στο Ολύμπιον και 7 Νοεμβρίου στις 15:00 στη Φρίντα Λιάππα

Ενας αστυνομικός που έχει υποπέσει σε δυσμένεια κι έχει βρεθεί να διεκπεραιώνει μόνο δουλειά γραφείου δέχεται ένα ανώνυμο τηλεφώνημα από μια γυναίκα που έχει πέσει θύμα απαγωγής. Καθηλωμένος στην καρέκλα του, αναγκάζεται να πείσει άλλους να γίνουν τα μάτια και τα αυτιά του, καθώς αποκαλύπτεται σταδιακά το μέγεθος του εγκλήματος... Ένα καθηλωτικό θρίλερ που ανανεώνει συναρπαστικά τη σκανδιναβική παράδοση σ’ αυτό το κινηματογραφικό είδος, χάρη στην ευρηματικότητα της αφήγησης και της αναπαράστασης, αλλά και στην ανατριχιαστική διείσδυση στα άδυτα ενός χαρακτήρα.

Aga 607

Αγα του Μίλκο Λάζαροφ | | (Ága, Βουλγαρία, Γερμανία, Γαλλία 2017, 96΄) | Ματιές στα Βαλκάνια | 6 Νοεμβρίου στις 18:00 και 10 Νοεμβρίου στις 23:00 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές

Ο Νανούκ και η Σέντνα ζουν σε μια σκηνή καταμεσής των χιονισμένων εκτάσεων του Βορρά, ακολουθώντας τις παραδόσεις των προγόνων τους. Μόνοι μέσα στην ερημιά, μοιάζουν να είναι οι τελευταίοι εναπονείναντες στον πλανήτη. Ο παραδοσιακός τους τρόπος ζωής αρχίζει ν’ αλλάζει – αργά, αλλά αναπότρεπτα. Το κυνήγι γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο, τα ζώα γύρω τους πεθαίνουν ανεξήγητα, ενώ οι πάγοι λιώνουν κάθε χρονιά και πιο νωρίς. Όταν η υγεία της Σέντνα επιδεινώνεται, ο Νανούκ αποφασίζει να εκπληρώσει τη μόνη της επιθυμία: αναχωρεί για ένα μεγάλο ταξίδι, για να βρει την Άγα, τη μοναχοκόρη τους, που έφυγε από την τούνδρα πριν από πολλά χρόνια.

too late to die young 607

Πολύ Αργά για να Πεθάνουν Νέοι της Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ (Tarde Para Morir Joven, 2018, Χιλή, Βραζιλία, Αργεντινή, Ολλανδία, Κατάρ) |Εκτός Συναγωνισμού | 6 Νοεμβρίου στη Φρίντα Λιάπα, 7 Νοεμβριου στο Δημοτικό Θέατρο Συκεών, 10 Νοεμβριου στη Τώνια Μαρκετάκη

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 στη Χιλή, ένας μικρός αριθμος οικογενειών φτιάχνουν μια αυτόνομη κοινότητα στους πρόποδες των Άνδεων, μακριά από τις ανέσεις του πολιτισμού. Σ’ αυτή την επίγεια εκδοχή της ουτοπίας, τρεις έφηβοι μεγαλώνουν σε επιτάχυνση, περιμένοντας με ανυπομονησία την εποχή που δεν θα εξαρτώνται από τους γονείς τους, σε μια χώρα που ετοιμάζεται να αλλάξει σελίδα μετά το τέλος της δικτατορίας του Πινοτσέτ. Μια μύχια, αισθαντική περιπλάνηση στα τοπία της μνήμης, όπου κάθε τείχος ή φυσικό σύνορο έχει γκρεμιστεί, γίνεται συλλογικό πορτρέτο μιας γενιάς που έμαθε να ζει με τη μελαγχολία των προσωπικών και πολιτικών ψευδαισθήσεων.

Καλλονή 607

Καλλονή του Τάκη Σπετσιώτη (Ελλάδα 1977, Ασπρόμαυρο 30΄ | Greece 1977, B&W 30΄} | Ελληνικός Queer Κινηματογράφος | 6 Νοεμβρίου στις 19:15 στον Παύλο Ζάννα

Eνας άντρας μεταμφιεσμένος σε pin-up girl, μόνος σ’ ένα δωμάτιο, σατιρίζει το σύμβολο της γατούλας του σεξ. Ποζάρει σαν Μέριλιν Μονρόε, ακκίζεται σαν τη Μέι Γουέστ και τη Χέντι Λαμάρ, αυνανίζεται. Η επίδραση των κλισέ της «κατασκευασμένης θηλυκότητας» στη μάζα προκαλεί γέλιο, αλλά βάζει και σε σκέψεις.

rafiki 607

Rafiki της Ουανούρι Καχίου (Κένυα, Νότια Αφρική, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία 2018, 82’ | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 6 Νοεμβρίου στις 15:00 στην Τώνια Μαρκετάκη, 8 Νοεμβρίου στις 17:00 στον Παύλο Ζάννα, 8 Νοεμβρίου στις 19:00 στο Κέντρο Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» και 9 Νοεμβρίου στις 21:00 στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών

«Ραφίκι» θα πει «φίλος» στα Σουαχίλι – αυτή τη λέξη χρησιμοποιούν συχνά η Κένα και η Ζίκι για να κρύψουν το ερωτικό τους πάθος από τη συντηρητική κοινωνία της Κένυας και πιο συγκεκριμένα από τις οικογένειές τους, που πολιτεύονται με διαφορετικές παρατάξεις στις τοπικές εκλογές. Ένα ακαταμάχητο ποπ feel-good ρομάντζο για την ορμή και τη μέθη του πρώτου έρωτα –έτσι όπως αυτός μεγεθύνεται μέσα από τα μαγικά φίλτρα των πολύχρωμων, πολύβουων, πολυσύνθετων δρόμων του Ναϊρόμπι–, το οποίο απαγορεύτηκε στη χώρα παραγωγής του, αλλά εξακολουθεί να μάχεται, πέρα από τα όρια της κινηματογραφικής αίθουσας, για ν’ αλλάξει το τοπίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ανατολική Αφρική.

Smuggling hendrix 607

Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ του Μάριου Πιπερίδη (Smuggling Hendrix, Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα 2018, 93΄) | Διεθνές Διαγωνιστικό | 6 Νοεμβρίου στις 18:00 στο Ολύμιπιον και 7 Νοεμβρίου στις 22:30 στον Τζον Κασσαβέτης

Το σχέδιο του Γιάννη για να φύγει από την Κύπρο ανατρέπεται όταν ο σκύλος του, ο Τζίμι, διασχίζει τη Νεκρή Ζώνη που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα. Επειδή η μεταφορά ζώων από τα κατεχόμενα απαγορεύεται, ο Γιάννης αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια κάποιων «εκλεκτών» χαρακτήρων για να τον φέρει πίσω.


Μια Θέση στον Ηλιο

Μία Θέση στον Hλιο του Κωνσταντίνου Γιάνναρη (Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο 1994, 44΄) | Ελληνικός Queer Κινηματογράφος | 7 Νοεμβρίου στις 22:00 στον Παύλο Ζάννα

Αθήνα – πύλη προς τη Δύση. Στα απόνερα της κατάρρευσης του κομμουνιστικού μπλοκ, άλλο ένα τρένο καταφθάνει γεμάτο οικονομικούς μετανάστες. Ανάμεσα στους απελπισμένους και φτωχούς είναι κι ο Παναγιώτης, 18 χρονών, ένα φιλόδοξο παιδί απ’ την Αλβανία. Στους κατάφωτους νυχτερινούς δρόμους, ο Ηλίας, όμορφος και μοναχικός, ψωνίζεται, γυρεύοντας κάποιον που θα τον αποσπάσει από την κενή του ζωή. Με φόντο το χάος της σύγχρονης πόλης, αυτούς τους δύο χαρακτήρες τούς χωρίζει η φυλή, μα τους ενώνει ο έρωτας, ένας φόνος και η λαχτάρα τους για μια θέση στον ήλιο.

holiday 607

Holiday της Ιζαμπέλα Εκλεφ (Δανία, Ολλανδία, Σουηδία, Τουρκία, 2018, 91΄) | Διεθνές Διαγωνιστικό | 7 Νοεμβρίου στις 15:30 στο Ολύμπιον και 8 Νοεμβρίου στις 18:00 στη Φρίντα Λιάππα

H Σάσα επισκέπτεται τη βίλα του φίλου της στο Μπόντρουμ, στην Τουρκική Ριβιέρα, γεμάτη προσδοκίες για ξεφάντωμα και διασκέδαση μέχρι τελικής πτώσης. Μόνο που στο σπίτι αυτού του μεγαλέμπορου ναρκωτικών δεν υπάρχει καμία αίσθηση του μέτρου και η βία είναι ο βασικός τρόπος επικοινωνίας. Όταν η Σάσα στρέφεται σ’ ένα άλλο κυρίαρχο αρσενικό, όλα τα προσχήματα καταρρέουν και η ίδια μπλέκει με τη μαφία. Εστιάζοντας με χειρουργική ακρίβεια στις διαφορετικές, ακραίες παραλλαγές του εγκλωβισμού της θηλυκότητας, μια καταξιωμένη σεναριογράφος που πρωτοδοκιμάζεται στη σκηνοθεσία αποκαλύπτει την οδύνη που κρύβεται κάτω από κάθε φωτεινή και ηλιοκαμένη επιφάνεια.

Angelo by Markus Schleinzer 607

Άντζελο του Μάρκους Σλάιντσερ (Angelo 2018, Αυστρία, Λουξεμβούργο, 110') | Ανοιχτοι Οριζοντες | 7 Νοεμβρίου στις 20:30 στη Φρίντα Λιάππα, 10 Νοεμβρίου στις 23:15 στο Ολύμπιον

Στις αρχές του 18ου αιώνα, ένα αγόρι από την Αφρική πωλείται στην Ευρώπη ως σκλάβος και μεγαλώνει στην αυλή μιας κόμισσας που δοκιμάζει πάνω του ένα χρόνιο πείραμα «εξευγενισμού», ώσπου καταλήγει στα σαλόνια ενός ευγενούς, ο οποίος τον αναγκάζει να διηγείται ζωντανά (και μεταμφιεσμένος) ιστορίες για την εξωτική του πατρίδα – σαν άλλη Σεχραζάτ που αναλαμβάνει να διασκεδάσει την ανία της υψηλής κοινωνίας. Το δέρμα του (και το χρώμα του) θα γίνει το φυσικό σύνορο που τον χωρίζει από τον έρωτά του, αλλά και η επιφάνεια όπου θα εγγραφεί και θα εκτεθεί ο λόγος περί αποκλεισμού και αποδοχής, μνήμης και σιωπής, και γενεαλογίας του σύγχρονου δουλεμπορίου.

The World is Yours 607

Ο Κόσμος σου Aνήκει του Ρομέν Γαβράς (The World is Yours, Γαλλία 2018, 100΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 7 Νοεμβρίου στις 20:30 στο Ολύμπιον

Η τελευταία μπίζνα ενός εμπόρου ναρκωτικών, που ονειρεύεται να αποσυρθεί από τον υπόκοσμο, πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο όταν εμπλέκονται σ’ αυτήν οι πιο κοντινοί του άνθρωποι: η αγαπημένη του, ο φυλακόβιος πρώην πεθερός του και η απαιτητική του μητέρα. Μια απολαυστική γκαγκστερική ταινία –ή ίσως παρωδία του είδους– από τον μεγαλύτερο εικονοκλάστη του νέου γαλλικού σινεμά (και γιου του Κώστα Γαβρά), ο οποίος μας κλείνει το μάτι θυμίζοντας ήδη με τον τίτλο της ταινίας την πιο σημαντική σκηνή του Σημαδεμένου του Ντε Πάλμα.

Ομίχλη Κάτω Από τον Ηλιο

Ομίχλη κάτω απ’ τον Ηλιο του Νίκου Λυγγούρη (Ελλάδα 1980, 70΄) | Ελληνικός Queer Κινηματογράφος | 7 Νοεμβρίου στις 19:30 στον Παύλο Ζάννα

Χανιά, δεκαετία του ’70. Ο Ιππόλυτος, φοιτητής της Βοτανικής, για να μπορέσει να συνεχίσει ανενόχλητος τα πειράματά του με το φαρμακευτικό φυτό datura fastuosa, παντρεύεται τη χήρα του πεθαμένου καθηγητή του. Στο ίδιο σπίτι ζει και η ψυχοκόρη του καθηγητή, που –όπως και η χήρα– είναι ερωτευμένη μαζί του. Μια μέρα, ο Ιππόλυτος γνωρίζει ένα ζευγάρι μυστηριωδών Γερμανών που τον σαγηνεύει...

an elephant sitting still 607

Ενας Ελέφαντας Στέκεται Ακίνητος του Χου Μπο (An Elephant Sitting Still, Κίνα 2018, 234΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 7 Νοεμβρίου στις 14:30 στον Παύλο Ζάννα και 9 Νοεμβρίου στις 22:15 στην Τώνια Μαρκετάκη

Κάτω από τον συννεφιασμένο ουρανό μιας μικρής πόλης στη βόρεια Κίνα, οι ζωές διάφορων απεγνωσμένων ανθρώπων διαπλέκονται στη διάρκεια μίας και μόνο έντονης μέρας, από το ξημέρωμα μέχρι το σούρουπο. Μια μελαγχολική ιστορία μηδενιστικής οργής, η οποία σκιαγραφεί το πορτρέτο μιας κοινωνίας που καθορίζεται από τον εγωισμό, οδηγώντας τα μέλη της να θυσιάσουν ό,τι θεωρούν πιο πολύτιμο.


Η Δουλειά της 607

Η Δουλειά της του Νίκου Λαμπότ (Ελλάδα, Γαλλία, Σερβία 2018, 89΄) | Διαγωνιστικό Τμήμα | 8 Νοεμβρίου στις 18:00 στο Ολύμπιον, 9 Νοεμβρίου στις 22:30 στον Τζον Κασσαβέτης και 9 Νοεμβρίου στις 22:30 στην Επανωμή

Λίγο πριν τα 40, η Παναγιώτα, μια σχεδόν αναλφάβητη νοικοκυρά και μητέρα δύο παιδιών, θα χρειαστεί να αναζητήσει για πρώτη φορά δουλειά, όταν ο άντρας της χάσει τη δική του. Έχοντας ελάχιστα εφόδια, θα προσληφθεί για λογαριασμό μιας ιδιωτικής εταιρείας καθαρισμού σ’ ένα νέο πολυκατάστημα. Εκεί, παρά τις συνθήκες εκμετάλλευσης και εργασιακής απαξίωσης, θα βιώσει μια πρωτόγνωρη αίσθηση οικονομικής και συναισθηματικής ανεξαρτησίας και θα σταθεί για πρώτη φορά στα πόδια της. Ό,τι κι αν ακολουθήσει από κει και μετά, εκείνη δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια…

Η Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά 607

Η Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά του Πάνου Χ. Κούτρα (Ελλάδα, 1999) | Ελληνικός Queer Κινηματογράφος | 8 Νοεμβρίου 19:30 στον Παύλο Ζάννα

Γύρω στο 2000 ένα τρομερό γεγονός συνταράζει την Αθήνα: ένα τεράστιο κομμάτι μουσακά εμφανίζεται στους δρόμους σκορπίζοντας τον πανικό και τον θάνατο. Όλοι αναρωτιούνται τι συμβαίνει πραγματικά, τι είναι, από πού ήρθε, γιατί και πώς. Κανείς όμως δεν μπορεί να βρει απάντηση.

Delegation 607

Η Αντιπροσωπεία του Μπουγιάρ Αλιμάνι (The Delegation, Αλβανία, Γαλλία, Ελλάδα 2018, 79΄) | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 8 Νοεμβρίου στις 16:30 και 9 Νοεμβρίου στις 12:30 στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη

Φθινόπωρο του 1990. Μια ομάδα διπλωματών από τη Δύση καταφθάνουν στην Αλβανία για να διερευνήσουν τυχόν καταπατήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το κομμουνιστικό καθεστώς, που βρίσκεται ακόμη στην εξουσία. Ο Λέο, ένας πολιτικός κρατούμενος που βρίσκεται υπό κράτηση εδώ και 16 χρόνια, αναγκάζεται να βγει στα κρυφά από την απόμακρη, ορεινή φυλακή του για να συναντήσει τον επικεφαλής της αντιπροσωπείας, τον οποίο γνώρισε στα φοιτητικά του χρόνια, τη δεκαετία του ’60. Υποτίθεται πως ο Λέο οδηγείται εκεί για να επιβεβαιώσει πως δεν γίνεται καμία παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα. Αλλά μόλις διαπιστώνει τα σχέδια των συνοδών του, αποφασίζει να μην παίξει το παιχνίδι τους.

The Wolf House

Το Σπίτι-Λύκος των Κριστόμπαλ Λεόν & Χοακίν Κοσίνια (The Wolf House, Χιλή 2018, 75΄) | Film Forward | 8 Νοεμβρίου στις 20:30 και 10 Νοεμβρίου στις 13:00 στη Φρίντα Λιάππα

Η Μαρία, μια νεαρή γυναίκα, βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα σπίτι στον νότο της Χιλής, μετά την απόδρασή της από μια σέκτα Γερμανών φανατικών θρησκευόμενων. Την καλωσορίζουν δύο γουρούνια, που φαίνεται να είναι οι μοναδικοί ένοικοι. Σαν σε όνειρο, το σύμπαν του σπιτιού αντιδρά ανάλογα με τα συναισθήματα της Μαρίας. Τα ζώα μεταμορφώνονται σταδιακά σε ανθρώπους και το σπίτι γίνεται ένα εφιαλτικό σκηνικό. Ένα παραμύθι γεμάτο συμβολισμούς για τη σύγχρονη ιστορία της Χιλής, το οποίο, όπως και το σπίτι του τίτλου, μεταμορφώνεται διαρκώς, χάνει την κατεύθυνσή του και τελικά αφηγείται την ιστορία ενός νέου, αδιάβατου δρόμου.

belmonte 607

Μπελμόντε του Φεδερίκο Βεϊρόχ (Belmonte 2018, Ουρουγουάη, Ισπανία, Μεξικό, 75') | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 8 Νοεμβρίου στις 14:300 στη Τώνια Μαρκετάκη, 9 Νοεμβρίου στις 15:00 στον Παύλο Ζάννα

Ένα πορτρέτο του καλλιτέχνη σε μέση ηλικία: ένας διάσημος ζωγράφος, τον οποίο όλοι αποκαλούν με το επώνυμό του, χειρίζεται με άνεση στον καμβά του τις ανθρώπινες φιγούρες και τις επιθυμίες τους. Μόνο που στην καθημερινή ζωή αρνείται να αποδεχτεί πως η πρώην γυναίκα του περιμένει παιδί από άλλον άνδρα και δυσκολεύεται να πλησιάσει την καρδιά της αγαπημένης, μελαγχολικής μικρής του κόρης. Μια υπαρξιακή σπουδή –διανθισμένη με ανάλαφρες πινελιές παραδοξότητας– πάνω στην υπόκωφη, πλην συντριπτική μοναξιά του δημιουργικού πνεύματος που συγκρούεται με την πραγματικότητα.

happy new year colin burstead 607

Καλή Χρονιά, Κόλιν Μπάρστεντ του Μπεν Γουίτλι (Happy New Year, Colin Burstead 2018, Ηνωμένο Βασίλειο, 95') | Ανοιχτοί Ορίζοντες | Στις 8 Νοεμβρίου στις 23:00 στο Ολύμπιον και στις 9 Νοεμβρίου στις 15:00 στην Τώνια Μαρκετάκη

Ο Κόλιν έχει νοικιάσει μια πολυτελή εξοχική κατοικία για να γιορτάσει με την ευρύτερη οικογένειά του τον ερχομό του νέου χρόνου. Βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής, ώσπου εμφανίζεται απρόσμενα ο αδελφός του μετά από πέντε χρόνια απουσίας, εκτροχιάζοντας τη συνάθροιση. Γυρισμένη σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, με μια πύρινη αίσθηση του κατεπείγοντος, τούτη η Οικογενειακή γιορτή για τον 21ο αιώνα δυναμιτίζει τη γαλήνη της βρετανικής επαρχίας και το τοπίο μιας δυσλειτουργικής –και απόλυτα αναγνωρίσιμης– οικογένειας, με τον οδυνηρό σαρκασμό που συνοδεύει κάθε αποκάλυψη της αλήθειας.

Λεωφόρος Πατησίων 607

Λεωφόρος Πατησίων του Θανάση Νεοφώτιστου (Ελλάδα 2018, 13΄) | Αcrobatics: Προβολές Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών | 8 Νοεμβρίου στις 17:00 στον Τζον Κασσαβέτης**

Η Κατερίνα –μια νέα, σύγχρονη γυναίκα– τρέχει να προλάβει ίσως την πιο σημαντική οντισιόν της ζωής της, όταν δέχεται τηλεφώνημα από τον μικρό γιo της, τον Γιάννη, που την ενημερώνει ότι είναι μόνος στο σπίτι. Μέσα από μια σειρά τηλεφωνημάτων παλεύει να ισορροπήσει ανάμεσα στους πιο σημαντικούς ρόλους της ζωής της, ενώ διασχίζει μια από τις πιο αμφιλεγόμενες περιοχές της Αθήνας, τη Λεωφόρο Πατησίων. Πρώτη προβολή στην Ελλάδα για την ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου που διαγωνίστηκε στους Ορίζοντες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράοφου της Βενετίας.

The Other Side of Everything

Η Αλλη Πλευρά των Πάντων της Μίλα Τουράλιτς (The Other Side of Everything, Σερβία, Γαλλία, Κατάρ, 2017, 104΄) | Βραβείο LUX Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου | 8 Νοεμβρίου στις 12:15 στον Παύλο Ζάννα

Τι κρύβεται πίσω από την πόρτα ενός διαμερίσματος που παραμένει κλειδωμένη εδώ και 70 χρόνια; Η σκηνοθέτις ξεκινά μια εκ βαθέων συζήτηση με τη μητέρα της, μια δημόσια προσωπικότητα που ανήκε στην Αντίσταση ενάντια στο καθεστώς του Μιλόσεβιτς τη δεκαετία του ’90. Καθώς αυτές οι δύο γυναίκες από δύο διαφορετικές γενιές αναλογίζονται την ηθική παρακαταθήκη που κληρονομούν και κληροδοτούν, το πολιτικό και το δημόσιο τρυπώνει σ’ έναν απροσπέλα στο ιδιωτικό χώρο.

The Load 607

Το Φορτίο του Ογκνιεν Γκλάβονιτς (The Load, Σερβία, Γαλλία, Κροατία, Ιράκ, Κατάρ 2018, 98´) | Ματιές στα Βαλκάνια | 8 Νοεμβρίου στις 18:00 και 10 Νοεμβρίου στις 20:30 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές

Ο Βλάντα δουλεύει ως οδηγός φορτηγού κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών του ΝΑΤΟ στη Σερβία το 1999. Έχοντας αναλάβει να μεταφέρει ένα μυστηριώδες φορτίο από το Κόσοβο στο Βελιγράδι, αναγκάζεται να οδηγήσει σε άγνωστο έδαφος, περικυκλωμένος από τις συνέπειες του πολέμου. Όταν ολοκληρώνει το έργο του, ο Βλάντα πρέπει να γυρίσει σπίτι και να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των πράξεών του. Μια σκληρή κι αγωνιώδης ταινία για το βάρος της σύγχρονης Ιστορίας και την κοινοτοπία του κακού στα πρόσφατα εγκλήματα πολέμου, μ’ έναν συγκλονιστικό πρωταγωνιστή να διανύει μπρος πίσω την απόσταση από την άμυνα στην ενοχή.


Παύση 607

Παύση της Τώνιας Μισιαλή (Κύπρος, Ελλάδα, 2018, 96΄) | Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου | 9 Νοεμβρίου στις 20:00 και 10 Νοεμβρίου στις 14:45 στον Τζον Κασσαβέτη

Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να δραπετεύσει από τη δυστυχία ενός καταπιεστικού γάμου χωρίς αγάπη, η Ελπίδα βρίσκει καταφύγιο σε έναν φανταστικό κόσμο εκδικητικής βίας. Σύντομα, φαντασία και πραγματικότητα συγχέονται.

quien te cantara 607

Ποιος θα σου Tραγουδήσει του Κάρλος Βερμούτ (Quién te Cantará, Ισπανία, Γαλλία 2018, 124') | Ανοιχτοί Ορίζοντες | 9 Νοεμβρίου στις 23:15 στο Ολύμπιον**

Η Λίλα Κασέν, μια επιτυχημένη Ισπανίδα τραγουδίστρια, ετοιμάζεται να επανέλθει θριαμβευτικά στην ενεργό δράση μετά από μια δεκαετία μυστηριώδους σιωπής, αλλά την παραμονή της μεγάλης της συναυλίας χάνει τη μνήμη της σε ένα ατύχημα. Η Βιολέτα, μια τραγουδίστρια καραόκε που λυτρώνεται από τη θλιβερή της ζωή κάθε φορά που ερμηνεύει επί σκηνής τα τραγούδια της Κασέν, αναλαμβάνει να θυμίσει στη σταρ τις διαστάσεις της θρυλικής της περσόνας, μαθαίνοντάς της απ’ την αρχή να τραγουδά. Ένα πολυφωνικό άσμα για τις μεταμορφώσεις της ταυτότητας και για τα πρόσωπα που δείχνουμε στους λίγους και στους πολλούς, το οποίο στοιχειώνει το μυαλό σαν πιασάρικο ρεφρέν και τονώνει την ψυχή όπως κάθε μορφή πραγματικής τέχνης.

Poste Restante

Poste Restante – Ομόνοια του Χάρη Παπαδόπουλου (Ελλάδα 1982, 14΄) | Ελληνικός Queer Κινηματογράφος | 9 Νοεμβρίου στις 22;00 στον Παύλο Ζάννα

Ενα μείγμα πραγματικότητας και μυθοπλασίας για τη νυχτερινή ζωή στην πλατεία Ομονοίας και τις γύρω περιοχές. Τα πρόσωπα και τα γεγονότα που εμφανίζονται στην πλατεία στήθηκαν και κινηματογραφήθηκαν με τους πραγματικούς χαρακτήρες που στοιχειώνουν την περιοχή και που συμφώνησαν να αναπαραστήσουν αυτό που ζουν κάθε βράδυ. Τέλος, οι πραγματικές ομολογίες των ανθρώπων της Ομόνοιας προέρχονται από τις προσωπικές νυχτερινές εμπειρίες τους και δημιουργούν έναν σύνδεσμο εκτός οθόνης με τα διάφορα περιστατικά που συμβαίνουν στην πλατεία.

the harvesters 607

Οι Θεριστές του Ετιέν Καλός (The Harvesters, Νότια Αφρική, Ελλάδα, Γαλλία, Πολωνία 2018, 106΄) | Διαγωνιστικό Τμήμα | 9 Νοεμβρίου στις 15:30 στο Ολύμπιον και 10 Νοεμβρίου στις 18:00 στην Φρίντα Λιάππα

Στη Νότια Αφρική, η επαρχία του Φρι Στέιτ είναι ένα απομονωμένο προπύργιο της λευκής μειονοτικής κουλτούρας των «Αφρικάανς» – των απογόνων των Ολλανδών εποίκων. Σ’ ένα φέουδο αυτής της συντηρητικής γης, γνωστής κι ως «βιβλικής ζώνης» μεγαλώνει ο εσωστρεφής έφηβος Γιάνο. Όταν η θρησκόληπτη μητέρα του φέρνει στο σπίτι ένα σκληραγωγημένο ορφανό του δρόμου για να το «σώσει», ζητά από τον Γιάνο να ζήσουν σαν αδέρφια με αυτό το άγνωστο αγόρι. Μια σύγχρονη, ατμοσφαιρική παραβολή για τους νέους που ζουν στη σκιά του Απαρτχάιντ, παλεύοντας με την εμμονή στην αρρενωπότητα και το ζήτημα της πατρικής κληρονομιάς.


we the animals 607

Εμείς τα Zώα του Τζερεμάια Ζέιγκαρ (We the Animals, ΗΠΑ 2018, 90΄) | Διεθνές Διαγωνιστικό | 10 Νοεμβρίου στις 15:30 στο Ολύμπιον και 11 Νοεμβρίου στις 15:30 στη Φρίντα Λιάππα

Εμείς οι τρεις. Εμείς τα αδέλφια. Εμείς, οι αχώριστοι βασιλιάδες. Τρία αγόρια διασχίζουν τη γενέτειρά τους στην επαρχιακή ζώνη της Νέας Υόρκης, καθώς μαίνεται ο ασταθής έρωτας των γονιών τους. Αν ο Μάνι και ο Τζόελ θυμίζουν τον πατέρα τους καθώς μεγαλώνουν και η μητέρα ονειρεύεται δρόμους διαφυγής, ο νεότερος Τζόνα ασπάζεται έναν ολoδικό του φαντασιακό κόσμο. Ένα πορτρέτο που μας καταβυθίζει στη ζωή μιας οικογένειας της εργατικής τάξης και στην αδελφοσύνη, το οποίο εκτοξεύεται από τις περίτεχνες ερμηνείες των νεαρών, πρωτοεμφανιζόμενων ηθοποιών της και από τις σεκάνς ανιμέισον που ζωντανεύουν τον εξουθενωμένο ψυχικό κόσμο του Τζόνα.

Μπέτυ 607

Μπέττυ του Δημήτρη Σταύρακα (Ελλάδα, 1979, 33΄ | Ελληνικός Queer Κινηματογράφος | 10 Νοεμβρίου στις 17:00 στον Παύλο Ζάννα

Μια μικρού μήκους ταινία που αφηγείται το 24ωρο ενός τραβεστί. Με αναμνήσεις από την προηγούμενη ζωή του και εικόνες από την τωρινή, καθώς η μέρα βαδίζει προς το τέλος της, το παρελθόν και το παρόν τέμνονται. Αλλά και στα δύο υπάρχει ένα αίσθημα που κυριαρχεί: η αναπόφευκτη μοναξιά του προσώπου.

Pearl 607

Pearl της Ελσα Αμιέλ (Γαλλία, Ελβετία 2018, 80΄) | Διεθνές Διαγωνιστικό | 10 Νοεμβρίου στις 18:00 στο Ολύμπιον και 11 Νοεμβρίου στις 13:00 στη Φρίντα Λιάππα

Η Λία Περλ ετοιμάζεται πυρετωδώς για τον μεγάλο τελικό ενός διεθνούς διαγωνισμού μπόντι μπίλντινγκ, όταν δέχεται μια απρόσμενη επίσκεψη από το παρελθόν... Όσα χρόνια κι αν έχει επενδύσει η Λέα στο να χτίσει την πανοπλία της, αυτό τον επιβλητικό όγκο από ανάγλυφους μυς, αρκούν λίγες ώρες για να θυμηθεί κάτι που κρύβεται στην καρδιά της – άλλωστε, το επώνυμό της σημαίνει «μαργαριτάρι», αυτή η πολύτιμη ύλη που κρύβεται σ’ ένα σκληρό όστρακο. Μια συναρπαστική μελέτη για μια ηρωίδα των καιρών μας, που αρνείται τα φορεμένα πρότυπα της μητρότητας και της θηλυκότητας, για τα εύθραυστα όρια του φθαρτού μας σαρκίου.

Το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί φέτος από την 1η μέχρι και τις 11 Νοεμβρίου. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει τα πάντα, καθώς συμβαίνουν. Διαβάστε εδώ όσα χρειάζεται να ξέρετε για το φετινό Φεστιβάλ.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.