Ολοι συμφωνούν πως ο «Ιρλανδός» δεν είναι τα νέα «Καλά Παιδιά», αλλά κανείς δεν διαφωνεί πως βρισκόμαστε μπροστά σε ένα επικών διαστάσεων φιλμ, φτιαγμένο από τα καλύτερα υλικά ολόκληρης της (εμμονικής) φιλμογραφίας του Μάρτιν Σκορσέζε (κάτι σαν «greatest hits»), με τα εύσημα να πηγαίνουν στο Netflix που του έδωσε την ευκαιρία - και το φημολογούμενο budget των 160 εκατομμυρίων δολαρίων για να μεγαλουργήσει.
Δείτε ακόμη: «Θέλεις να γίνεις μέρος της Ιστορίας;»: Νέο - εκρηκτικό - τρέιλερ για το «The Irishman» του Μάρτιν Σκορσέζε
Το Variety μιλάει για έναν συναρπαστικό θρίαμβο: «Ο "Ιρλανδός" του Μάρτιν Σκορσέζε είναι συναρπαστικός. Ενας νοκ-αουτ θρίαμβος του σινεμά μεγάλης φόρμας, ένα μεγαλοπρεπές μαφιόζικο έπος που κυλά πάγος στις φλέβες του. Μια ταινία που όλοι θέλαμε να δούμε από τον Σκορσέζε: μία επιβλητική, δυσοίωνη ανακεφαλαίωση του είδους, όχι ένα απλό δράμα, αλλά μία αναμέτρηση, ένα όραμα του εγκληματικού υπόκοσμου που αντηχεί τις προηγούμενες γκανγκστερικές ταινίες του σκηνοθέτη, ενώ ταυτόχρονα μάς οδηγεί και σε κάτι ακόμα πιο καινούργιο κι ακόμα πιο τολμηρό...»
H Guardian βάζει τέσσερα αστεράκια και τονίζει τη σημασία του Netflix στην ύπαρξη αυτής της ταινίας - πάντα σε σχέση με το υψηλό budget και τη δημιουργική ελευθερία που προσφέρει στους σκηνοθέτες που εμπιστεύεται: «Η ταινία δεν είναι μόνο από μόνη της μια επιτυχία, αλλά ένα επιτυχημένο παράδειγμα για το πως η νέα θαυμαστή αλλαγή της βιομηχανίας μπορεί να ωφεληθεί από αυτούς που χρησιμοποιούν τη μεγάλη δύναμη με μεγάλη υπευθυνότητα. Γιατί, τελείως απλά, η ταινία αυτή όπως είναι δεν θα μπορούσε ποτέ να επιβιώσει το μοντέρνο σύστημα των στούντιο χωρίς τη βοήθεια μιας πλατφόρμας streaming περιεχομένου.»
Το The Hollywood Reporter είναι λίγο συγκρατημένο, δίνοντας έμφαση στη μεγάλη - αναίτια - διάρκεια της ταινίας, πάνω από τρεις ώρες: «Αλλά ο 'Ιρλανδός' είναι επίσης σε πολλά επίπεδα ένα όμορφα κατασκευασμένο κομμάτι πολυτελούς κινηματογράφου. Είναι γεμάτο από αιθέρια τραβελινγκ από τον διευθυντή φωτογραφίας Ροντρίγκο Πριέτο που προκαλούν λιποθυμία, πολυτελή παραγωγή εποχής και κοστουμιών που όχι μόνο ξυπνούν μια εξαφανισμένη Αμερική, αλλά μια σχεδόν εξαφανισμένη αμερικανική κινηματογραφική αυτοκρατορία και μοντάζ που ρέει από την αναντικατάστατη συνεργάτη του Σκορσέζε, Θέλμα Σκουνμέικερ που διατηρεί τη ροή ακόμα και σε μορφή μπαλώματος, όταν το πυκνό σενάριο του Στίβεν Ζέιλιαν τραβάει σε μάκρος. Η ταινία δεν είναι ποτέ κάτι λιγότερο από συναρπαστική.»
Μεμονωμένοι κριτικοί που είδαν την ταινία στην έναρξη του Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης σχολίασαν στα κοινωνικά δίκτυα:
It’s a masterpiece. Period. #TheIrishman @TheNYFF
— Robert Levin (@Rlevin85) September 27, 2019
#TheIrishman is utterly exceptional - vintage Scorsese. It takes so much from his best films and then becomes its own. Three brilliant performances and the deaging was no problem at all. #NYFF @FilmInquiry @netflix pic.twitter.com/wTCwhuopY9
— Brent Goldman @ NYFF (@bgoldman22) September 27, 2019
#TheIrishman is Scorsese’s version of “On the Waterfront” meets “The Godfather,” almost a swan song with an added layer of nostalgia for his own past work. The editing is particularly excellent and all three actors are strong #NYFF57 #NYFF
— J Don Birnam @ NYFF (@jdonbirnam) September 27, 2019
THE IRISHMAN: Think GOODFELLAS, but directed by the man who gave us SILENCE. A culmination, meditation and tribute to every Scorsese/De Niro/Pesci collaboration. And yet, Al Pacino towers over all of them with a funny, sad and haunting performance as Jimmy Hoffa.
— Jordan Ruimy @ #NYFF (@mrRuimy) September 27, 2019
Boy. #TheIrishman is a fitting homecoming for De Niro, Pacino, Pesci, and Scorsese’s ode to gangster cinema. Hilarious and sharply written. A portrait of mortality and legacy, told like a culmination of everything we have ever seen in this genre. It’s LONG but never boring. #NYFF pic.twitter.com/OBTAXem4On
— Kevin L. Lee @ NYFF (@Klee_FilmReview) September 27, 2019
THE IRISHMAN - Audacious, epic, a film that feels like it spans lifetimes yet whisks by. Technically bold, performances raw and darkly humourous, it is the culmination of Scorsese's genre fascinations, and a late career triumph. Truly cinematic, demanding to be seen big #nyff57
— Jason Gorber @ #NYFF (@filmfest_ca) September 27, 2019
THE IRISHMAN: An instant Martin Scorsese crime classic that’s everything you want to be, and more.
— Brett ___ (@BrettRedacted) September 27, 2019
De Niro’s best work in ages, Pesci lights up the screen, and Al Pacino as Jimmy Hoffa screaming about the Kennedys is the peak of cinema!
THE IRISHMAN is good! takes 90 minutes to lock in & clear out the cobwebs / adjust to CGI, but the scope is a virtue, the performances are killer (Joseph! Frank! Pesci!) & it eventually coheres into a heart-stopping meditation on the myopia of time. an old man movie for the ages.
— david ehrlich (@davidehrlich) September 27, 2019
THE IRISHMAN is like a greatest hits album from a master of the medium. Yes, that’s a positive.
— erickohn (@erickohn) September 27, 2019
The artifice of de-aging is more feature than bug.
It’s not “slow.” It often moves like lightening & elsewhere it’s downright Bressonian.
This is not a review! Those are embargoed.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Ιρλανδού» του Μάρτιν Σκορσέζε:
Ο «Ιρλανδός» είναι μια επική ιστορία γύρω από το οργανωμένο έγκλημα στην μεταπολεμική Αμερική, ιδωμένη μέσα από τα μάτια του βετεράνου του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, Φρανκ Σίραν, πληροφοριοδότη και πληρωμένου δολοφόνου που συνεργάστηκε με μερικές από τις πιο διαβόητες προσωπικότητες του 20ού αιώνα. Διατρέχοντας δεκαετίες, η ταινία καταγράφει ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια της αμερικάνικης ιστορίας, την εξαφάνιση του θρυλικού ηγέτη εργατικού συνδικάτου Τζίμι Χόφα, και προσφέρει ένα μνημειώδες ταξίδι στα έγκατα του οργανωμένου εγκλήματος αποκαλύπτοντας τις διαπλοκές, τις έχθρες και τις συνδέσεις του με την πολιτική σκηνή.
Η ταινία θα βγεί και στις ελληνικές αίθουσες στις 21 Νοεμβρίου, ενώ από τις 27 Νοεμβρίου θα προβάλλεται στο Netflix.
Διαβάστε ακόμη: Θα δούμε το «The Irishman» του Μάρτιν Σκορσέζε στις ελληνικές αίθουσες;