Industry

Και εγένετο… «trailer»

στα 10

Πότε ξεκίνησε να υπάρχει το μικρό promo που, χωρίς καν πια να το σκεφτόμαστε, αποτελεί την πιο άμεση και αποτελεσματική διαφήμιση των κινηματογραφικών ταινιών;

Και εγένετο… «trailer»

Τον Νοέμβριο του 1913, λίγο περισσότερο από έναν αιώνα πριν, τέσσερα χρόνια νωρίτερα από τη Ρωσική Επανάσταση, για να βάζουμε τα πράγματα στην προοπτική τους, ο Νιλς Γκράνλαντ, διευθυντής μιας αλυσίδας θεάτρων στην Αμερική, ετοίμασε ένα μικρό φιλμ προώθησης του μιούζικαλ «The Pleasure Seekers» που θα ξεκινούσε να παίζεται προσεχώς σ’ ένα θέατρο στο Μπρόντγουεϊ. Το φιλμάκι είδε ο ιδιοκτήτης των κινηματογράφων Marcus Loew και αποφάσισε να το κοπιάρει για δική του χρήση, κάτι που οι τοπικές εφημερίδες της εποχής περιέγραψαν ως «ένα εντελώς νέο και μοναδικό κόλπο.» Το πρώτο κινηματογραφικό τρέιλερ γεννήθηκε (ήταν, μάλιστα, προώθηση μιας ταινίας του Τσάρλι Τσάπλιν, ίσως του «Tillie's Punctured Romance». Από τότε μέχρι σήμερα, πώς προχώρησε η διάδοση των trailers, γιατί ονομάστηκαν έτσι, μέσα από ποιες φάσεις διαμορφώθηκαν και γιατί το trailer από «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» άλλαξε για πάντα την πορεία τους; Το FilmmakerIQ έχει όλες τις απαντήσεις, σ’ ένα υπέροχο 15λεπτο ντοκιμαντέρ, που περιγράφει με μοναδικά υλικά και χιούμορ την εξέλιξη του τρέιλερ από την εποχή του βωβού μέχρι τα σημερινά blockbusters. Δείτε το ολόκληρο παρακάτω.