Το 19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου περπατά με χάρη στην πασαρέλα του σινεμά!

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 12 MAR  /  Μανώλης Κρανάκης

Με κεντρικό του θέμα τη μόδα, το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου έρχεται για να φέρει για ακόμη μια φορά την κινηματογραφική άνοιξη.

Το 19ό Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου διεξάγεται φέτος από τις 20 μέχρι και τις 28 Μαρτίου στην Αθήνα και από τις 29 Μαρτίου μέχρι τις 4 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη, κρατώντας αλώβητο το σχήμα του που μοιράζει ανέκδοτες στην Ελλάδα ταινίες στα τμήματά του, διαγωνιστικό και πανόραμα, φέρνοντας το ελληνικό κοινό πιο κοντά στην γαλλοφωνία, απ' όπου κι αν προέρχεται.

Η μόδα είναι το κεντρικό θέμα του Φεστιβάλ και, όπως αναφέρουν οι Λετίσια Κουλίκ (Ακόλουθος Οπτικοακουστικών Μέσων της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα) και ο Μικαέλ Οσάν (Σύμβουλος Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος), «αντικατοπτρίζεται και στην οπτική ταυτότητα της φετινής διοργάνωσης, δημιουργία των Typical Organization for standards and order. Ξεκινώντας από την ιδέα του «catwalk», της πασαρέλας, στο πίσω πλάνο, οι δημιουργοί ξεδιπλώνουν την κίνηση ενός αιλουροειδούς σε 19 αστραφτερά φωτογραφήματα. Το τρέιλερ του φεστιβάλ του Νίκου Πάστρα έχει την ίδια θεματική, συνδυάζοντας εμπνεύσεις από τη Νουβέλ Βαγκ με μια σύγχρονη και ρετρό οπτική. Τα χρώματα και τα στρας σμίγουν σ’ ένα μοναδικό και τολμηρό πλάνο.»

Δείτε εδώ το τρέιλερ που υπογράφει ο Νίκος Πάστρας, αφιερωμένο ανάμεσα σε άλλα και στον Ζαν-Λικ Γκοντάρ για όποιον μπορεί να αντιληφθεί τη στενή σχέση του στιλ με την επανάσταση, στοιχεία που δεν υπήρξαν ποτέ απλά... μόδα στο σινεμά.


Η φετινή θεματική ενότητα του Φεστιβάλ θα είναι αφιερωμένη στη μόδα και τον κινηματογράφο, με πέντε κλασικές ταινίες των οποίων τα κοστούμια έχουν εμπνευστεί και σχεδιαστεί από μεγάλους γαλλικούς οίκους μόδας: Η ταινία «Η Ωραία της Ημέρας» του Λουίς Μπουνιουέλ (1967), η οποία σηματοδότησε τη γνωριμία του σκηνοθέτη με τον Ιβ Σεν Λοράν, ηλικίας τότε τριάντα ετών και ο οποίος θα έφερνε μετέπειτα την επανάσταση στο χώρο της γυναικείας μόδας, η ταινία «Ολο Φωτιά, Ολο Φλόγα του Ζαν-Πολ Ραπενό (1982) και το διάσημο φόρεμα του Marc Bohan για τον οίκο Dior που φοράει η Ιζαμπέλ Ατζανί, η ταινία «Φραμπαλάδες, Ποτέ μου δε σε Αγάπησα»** του Ζακ Μπεκέρ (1945) με τα χαρακτηριστικά κοστούμια της δεκαετίας του ’40 του Marcel Rochas, η ταινία «Η Πανέμορφη και το Τέρας» του Ζαν Κοκτό (1946) με κοστούμια σχεδιασμένα από τον Christian Bérard για τον οίκο Paquin,με τον οποίο ο Pierre Cardin είχε συνεργαστεί στις αρχές της καριέρας του δημιουργώντας πλήθος κοστουμιών και μασκών, και τέλος η ταινία «Και ο Θεός έπλασε τη Γυναίκα» του Ροζέ Βαντίμ (1956), με τα κοστούμια του Pierre Balmain, απλά και κομψά, όμως ήταν χαρακτηριστικά και συνέβαλαν στην καθιέρωση της Brigitte Bardot ως σύμβολο του σεξ της εποχής της. Τα εγκαίνια αυτής της θεματικής θα γίνουν με ένα ξεχωριστό masterclass γύρω από τη μόδα και συγκεκριμένα γύρω από τον οίκο Dior, ο οποίος πρόσφατα οργάνωσε μια εξαιρετική έκθεση στο Μουσείο των Διακοσμητικών Τεχνών του Παρισιού με τον τίτλο Christian Dior, σχεδιαστής του ονείρου.

Jeune Femme

Διαγωνιστικό Τμήμα

Για τα βραβεία του Φεστιβάλ θα διαγωνιστούν το «50 Φορές Ανοιξη» της Μπλαντίν Λενουάρ με την Ανιές Ζαουί, το «Ωραίο μου Διαζύγιο» της Μισέλ Λαρόκ με την Μισέλ Λαρόκ και τον Καντ Μεράντ, ο «Μαύρος Φάκελος» του Ερίκ Ζονκά με τους Βενσάν Κασέλ, Ρομάν Ντουρίς, Σαντρίν Κιμπερλέν, το «Γκωγκέν - Στην Ταϊτή» του Εντουάρντ Ντελούκ με τον Βενσάν Κασέλ στο ρόλο του Πολ Γκωγκέν, το «Μια Νέα Γυναίκα» της Λεονόρ Σεράιλ που κέρδισε τη Χρυσή Κάμερα πρώτης ταινίας στο 70ό Φεστιβάλ των Καννών, η «Οδύνη» του Εμανουέλ Φινκιέλ με την Μελανί Τιερί και τον Μπενουά Μαζιμέλ στο βασισμένο στο ομώνυμο έργο της Μαργκερίτ Ντιράς, το «Για Καλό και για Κακό» της Καρίν Ταρντιέ που ξεχώρισε στο Φεστιβάλ Καννών, o «Οικογενειακός Φίλος» του Φιλίπ Λιορέ, το «Le Brio» του Ιβάν Ατάλ με τον Ντανιέλ Οτέιγ και το «Η Υπόσχεση της Αυγής» του Ερίκ Μπαρμπιέ με τον Πιερ Νινέ και την Σαρλότ Γκενσμπούργκ που θα ανοίξει και το Φεστιβάλ. Δέκα ταινίες που έχουν διανομή στην Ελλάδα και θα κάνουν στο Φεστιβάλ την πρώτη τους προβολή.

Τη φετινή κριτική επιτροπή αποτελούν ο συγγραφέας Αλέξης Σταμάτης, η μουσικός Μόνικα Χριστοδούλου, ο σκηνοθέτης Πέτρος Σεβαστίκογλου, η δημοσιογράφος Εφη Φαλίδα και η ηθοποιός Δάφνη Πατακιά. Το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής αποτελεί μια προσφορά της NOVA και του ΟΠΑΝΔΑ. Οι φορείς αυτοί υποστηρίζουν ως χορηγοί επικοινωνίας την προώθηση της ταινίας όταν αυτή προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες.

barbara 607

Στο «Πανόραμα» θα παρουσιαστούν 24 γαλλόφωνες πρεμιέρες που δεν έχουν διανομή στην Ελλάδα, η «Λευκή Κάρτα» του Φεστιβάλ δίνεται φέτος στο Φεστιβάλ Premiers Plans της Ανζέρ με τρεις ταινίες που προβλήθηκαν στην τελευταία του διοργάνωση (ανάμεσά του και το «Petit Peysan» που κέρδισε τρία βραβεία Σεζάρ), ενώ σαν **Ειδικές Προβολές" θα παρουσιαστούν στο Φεστιβάλ το «Barbara» του Ματιέ Αμαλρίκ, το «Djam» του Τόνι Γκάτλιφ και το «Απόψε Που Κοιμάσαι;» της Αλεξάντρα Λεκλέρ που θα κλείσει και την αυλαία της διοργάνωσης.

Dior

Στις παράλληλες εκδηλώσεις ξεχωρίζουν

  • το Masterclass Dior, Η μόδα στον κινηματογράφο που θα λάβει χώρα στις 21 Μαρτίου και στο πλαίσιο το οποίου θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Christian Dior, l'élégance du paradis perdu», ενώ μετά την προβολή ο Ντομινίκ Αντ, σκηνοθέτης της ταινίας και ο Φιλίπ Λε Μουλτ, Γενικός Διευθυντής του Μουσείου Christian Dior, θα συζητήσουν για τη σχέση του οίκου Dior με την 7η τέχνη και για το πώς γυρίστηκε η ταινία στα παρασκήνια αυτού του μεγάλου οίκου υψηλής ραπτικής.

  • το Καλειδοσκόπιο του Animation που βρίσκει το Animasyros Διεθνές Φεστιβάλ + Αγορά Κινουμένων Σχεδίων να συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου για οκτώ ολόκληρες ώρες animation στις 24 Μαρτίου στο Ρομάντσο. Στην αίθουσα προβολών του Ρομάντσο θα ξεκινήσει στις 18:00 μια μαραθώνια προβολή-οδοιπορικό από τις πρώτες μέρες της avant garde μέχρι τη σύγχρονη σκηνή της Βρετάνης και τους γαλλόφωνους σκηνοθέτες του αύριο, μια ευρεία επιλογή μικρού μήκους ταινιών, με αφετηρία το πολύτιμο αρχείο του IFcinéma, που επιμελήθηκαν οι προγραμματιστές του διεθνούς φεστιβάλ Animasyros. Η βραδιά, με ελεύθερη είσοδο, θα ολοκληρωθεί στις 2 μετά τα μεσάνυχτα.

  • οι Συναντήσεις της ΕΣΠΕΚ στις 22 Μαρτίου στο Αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου που θα ανοίξουν το διάλογο ανάμεσα στους Ελληνες και του Γάλλους επαγγελματίες του σινεμά. Η Ενωση Σκηνοθετών και Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου θα επιχειρήσει να διερευνήσει όρους όπως κατάθεση πνευματικών δικαιωμάτων, δημόσια ιδιοκτησία, δικαιώματα εκμετάλλευσης, πολιτιστική χρήση, εθνικό κινηματογραφικό αρχείο, κινηματογραφική κληρονομιά, συντήρηση, καταλογογράφηση, αξιοποίηση, προσβασιμότητα, ψηφιοποίηση και να μας ευαισθητοποιήσει σε σχέση με την αναγκαιότητά τους. Θα διοργανώσει για το σκοπό αυτό δύο στρογγυλές τράπεζες, η πρώτη, από τις 11.00 ως τις 13.00 όπου θα συμμετέχουν οργανισμοί και οι εκπρόσωποί τους και κατά τη διάρκειά της οποίας, θα διερευνηθεί το θέμα της ταινίας αρχείου στην νόμιμη, θεσμική και ευρωπαϊκή της διάσταση και η δεύτερη, από τις 13.30 ως τις 15.30 θα επικεντρωθεί στην κατάσταση στην Ελλάδα.

19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για τις ταινίες, τις παράλληλες εκδηλώσεις και τις τιμές των εισιτηρίων στο επίσημο site του 19ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.