Το πρόσωπο του Ρομπέρτο Ντουράν, του μποξέρ που, ξεκινώντας από τις φτωχογειτονιές του Παναμά κατέκτησε μια σειρά παγκόσμιων πρωταθλητικών τίτλων το '70 και το '80 και μετατράπηκε σε έμβλημα της ανεξαρτησίας της χώρας του από την Αμερική, επιλέγει ο Τζόναθαν Τζακούμποβιτς, λίγο γνωστός από το «Secuestro Express» σκηνοθέτης από το Καράκας, για να κάνει και το δικό του όνομα διεθνές - και τα καταφέρνει αξιοπρεπώς, με μια ταινία δίχως έμπνευση αλλά με πυκνότητα και συνέπεια.

Η ταινία επικεντρώνεται στη σχέση του ατίθασου, απειθάρχητου, εκρηκτικού Ρομπέρτο με τον Ρέι Αρσελ, καθοριστικό προπονητή του μποξ στην αμερικανική ιστορία του σπορ, μια πατρική φιγούρα που προσπάθησε να πείσει τον Ντουράν ότι το μποξ είναι άθλημα εγκεφαλικό κι όχι τόπος εκτόνωσης της οργής του ενάντια στους πλούσιους, τους προνομιούχους και τους... αποικιοκράτες Αμερικανούς που εκμεταλλεύτηκαν τη διώρυγα του Παναμά και τον πληθυσμό του.

Διανύοντας τρεις δεκαετίες, εισάγοντας εμβόλιμα υλικό από τις ομιλίες του Τζίμι Κάρτερ και του Ρόναλντ Ρέιγκαν για αυθεντικότητα, παρακολουθώντας την ενηλικίωση του Ρομπέρτο στην αθλητική και την προσωπική του ζωή, ο Τζακούμπιβιτς, με αυστηρή δομή, μιλά για το αθλητικό ιδεώδες, για την εθνική καταπίεση, για τα λαϊκά ινδάλματα, για τις σχέσεις πατεράδων και γιων, σε μια ταινία που δεν ξεπερνά αισθητικά την αφηγηματικότητά της, αλλά κρατά σταθερά το ενδιαφέρον του θεατή. Στα αβαντάζ της οι σκηνές εξέγερσης στην Πόλη του Παναμά, αλλά και οι αγώνες στο ρινγκ που, φυσικά, εκτυλίσσονται με σκορσεζικές περιστροφές, αλλά χωρίς πρόθεση εντυπωσιασμού, εναλλάσσοντας τις λήψεις από γερανό με τα κοντινά και κάνοντας τον κάθε αγώνα κατανοητό και συναισθηματικά φορτισμένο.

Μπορεί η παρουσία του Ρόμπερτ Ντε Νίρο να λειτουργεί ως διαφημιστικό κεφάλαιο, καθώς ο ηθοποιός «ξαναμπαίνει στο ρινγκ» 36 χρόνια μετά το «Οργισμένο Είδωλο» (αλλά χωρίς περαιτέρω σύγκριση των δυο ταινιών). Μπορεί η συναναστροφή μας με την Ανα ντε Αρμας, στο ρόλο της σέξι έφηβης συζύγου του Ντουράν, να μάς ενθουσιάζει ακόμα περισσότερο για την προοπτική του νέου «Blade Runner» όπου θα έχει κεντρικό ρόλο. Ομως είναι ο Εντγκαρ Ραμίρεζ, του «Carlos» και του «Joy», που ανεβάζει τον πυρετό στις σκηνές του, που αναδεικνύει ένα πολύπλευρο, σωματικό κι ερμηνευτικό ταλέντο και που θα έβγαζε με άνεση νοκ άουτ το κοινό σε μια μεγαλύτερων αξιώσεων ταινία.