Ενημέρωση

Παίζουμε Ναυμαχία;

στα 10

Πώς γυρίζεις μια ταινία με τον τίτλο «Ναυμαχία», όταν δεν γίνονται πια ναυμαχίες; Και πώς δημιουργείς την αίσθηση ότι βρίσκεσαι στον Ειρηνικό Ωκεανό, ενώ είναι αδύνατον να κάνεις γυρίσματα μέσα στη θάλασσα; Οι συντελεστές του «Battleship» απάντησαν με ευρηματικό τρόπο στις παραπάνω, αλλά και σε άλλες απορίες που προέκυψαν όταν η Hasbro αποφάσισε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ένα από τα διασημότερα επιτραπέζια παιχνίδια όλων των εποχών.

Παίζουμε Ναυμαχία;

To παιχνίδι

Η «Ναυμαχία» ήταν γνωστή ως ένα παιχνίδι ανάμεσα σε δύο παίχτες, όπου ο ένας προσπαθεί να μαντέψει τις κινήσεις του στόλου του άλλου με σκοπό να βυθίσει όλα του τα πλοία, ήδη πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1931 κυκλοφόρησε από την εταιρεία Milton Bradley, τότε ακόμη με τη μορφή πίνακα από χαρτόνι όπου ο κάθε παίχτης σημειώνει τις κινήσεις του με μολύβι, ενώ σαν επιτραπέζιο παιχνίδι κυκλοφόρησε το 1967, για να γίνει (σε όλες τις παραλλαγές του) ένα από τα διασημότερα παιχνίδια στρατηγικής στην ιστορία.

2

Η ταινία

Μετά την επιτυχία των τριών ταινιών «Transformers» και με έναν ακόμη ήρωα της Hasbro να έχει ξεκινήσει τις κινηματογραφικές του περιπέτειες («G.I. Joe: The Rise of Cobra» του 2009), η «Ναυμαχία» υπήρξε το μεγαλύτερο πρότζεκτ της εταιρίας. Ενα κινηματογραφικό στοίχημα που θα μπορούσε να μεταφέρει την εμπειρία του παιχνιδιού μέσα στον Ειρηνικό Ωκεανό με τον πολεμικό στόλο των Η.Π.Α. αντιμέτωπο με μια φυλή «θαλασσόλυκων» εξωγήινων.

Η ταινία που ξεκίνησε γυρίσματα το 2010, κόστισε τελικά στη Hasbro 200 εκατομμύρια δολάρια, με τον Πίτερ Μπεργκ στη καρέκλα του σκηνοθέτη, με τους Λιαμ Νίσον, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Τέιλορ Κιτς και Rihanna στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και γυρίσματα στα νησιά της Χαβάης, Μάουι και Οάχου, αποδεικνύοντας πως σχεδόν τίποτα δεν είναι αδύνατο, όταν υπάρχει φαντασία, μια έμπειρη και εκπαιδευμένη ομάδα συντελεστών και λίγα περισσότερα εκατομμύρια δολάρια...

2

Στον ωκεανό

Κάναμε ρεπεράζ στην Χρυσή Ακτή της Αυστραλίας, αλλά τελικά δεν μείναμε εκεί για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος ήταν η έλλειψη φορολογικών κινήτρων από την πλευρά της χώρας φιλοξενίας. Επισκεφθήκαμε λοιπόν τη Χαβάη. Και ξαφνικά είδαμε πόσο ρεαλισμό προσέθετε στο όλο σχέδιο. Είχαμε σκοπό να δουλέψουμε αποκλειστικά σε δεξαμενή. Αλλά όταν βρεθήκαμε εκεί και μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση στον ωκεανό, όλοι συμφώνησαν πως άξιζε η προσπάθεια. Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να πετύχουμε την ίδια αίσθηση της ανοιχτής θάλασσας, αν κάναμε το γύρισμα σε δεξαμενή.» - Ντάνκαν Χέντερσον, παραγωγός


O εχθρός

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια φυλή εξωγήινων, οι οποίοι με κάποιο τρόπο να μοιάζουν όχι και τόσο ξένοι ανάμεσα στους ανθρώπους. Να έχουν τη δυναμική ενός πραγματικά απειλητικού εχθρού και ταυτόχρονα να μπορούν να πείσουν για τη δύναμη τους μέσα και έξω από τα νερά του ωκεανού» - Πίτερ Μπεργκ, σκηνοθέτης


H ναυμαχία

«Νοικιάσαμε μια τεράστια φορτηγίδα όση περίπου το μέγεθος ενός γηπέδο ποδοσφαίρου. Με αυτόν τον τρόπο ο σκηνοθέτης και ο διευθυντής φωτογραφίας μπόρεσαν να στήσουν τις σκηνές με θέα τον ανοιχτό ωκεανό. Στην άκρη της στήθηκε μια κατασκευή 70 τόνων από τον βραβευμένο με Οσκαρ υπεύθυνο των ειδικών εφέ Μπερτ Ντάλτον που προσομοίαζε το διαστημόπλοιο των εξωγηίνων. Αυτή η προσέγγιση ήταν μοναδική και επίσης ήμασταν και τυχεροί γιατί δεν αντιμετωπίσαμε μεγάλα κύματα ούτε βροχή, μάλλον επειδή τα γυρίσματα έγιναν στην πιο ξηρή εποχή του χρόνου.» - Ντάνκαν Χέντερσον, παραγωγός


Η εμπειρία

«Στην πραγματικότητα ήταν σαν να βρισκόμαστε στον πόλεμο. Το μόνο που ήθελα ήταν να εξολοθρεύσω αυτά τα τέρατα, με οποιονδήποτε τρόπο. Η όλη εμπειρία ήταν τόσο έντονη, τόσο ισχυρή που υπήρχαν στιγμές που ξεχνούσα πως βρισκόμουν μέσα σε ένα κινηματογραφικό σετ και ήμουν στ' αλήθεια αντιμέτωπη με τους εξωγήινους.» Rihanna


Το «Battleship» βγαίνει στις αίθουσες στις 19 Απριλίου