Φεστιβάλ Δράμας 2018: «Παρεμπιπτόντως» του Κωνσταντίνου Οικονόμου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 09 AUG  /  Flix Team

Εν αναμονή του 41ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Η ταινία

Κατά την διάρκεια της προετοιμασίας ενός γιορτινού δείπνου, η Ελπίδα, απαντάει σε μια τηλεφωνική έρευνα για τις διακοπές των Αθηναίων. Παρασυρμένη από την συζήτηση, θα οδηγηθεί στην αποκάλυψη, ενός καλά κρυμμένου μυστικού.

Ο σκηνοθέτης

Ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, γεννήθηκε στην Χαλκίδα το 1983. Είναι σκηνοθέτης, animator και video artist. Τα τελευταία δέκα χρόνια, εργάζεται στο δημιουργικό τμήμα της Nova, ως Σκηνοθέτης Trailer. Παράλληλα, δημιουργεί τα δικά του ντοκιμαντέρ, θεατρικά trailer, video clip και συμμετέχει σε ταινίες μικρού μήκους. Η πρώτη του προσωπική μικρού μήκους ταινία, «Same life Different Day» (2016), έκανε Πρεμιέρα το 2016 στο «9o Animasyros» και φινάλε στις «23ες Νύχτες Πρεμιέρας» το 2017, ανοίγοντας το Διαγωνιστικό τμήμα του Αθηναϊκού φεστιβάλ. Παράλληλα «ταξίδεψε» σε αρκετά διεθνή φεστιβάλ, όπου απέσπασε κι ένα βραβείο σεναρίου.

incidentally drama 607

4 ερωτήσεις για το «Παρεμπιπτόντως»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;

Η αλήθεια είναι, πως είχα δύο δικά μου σενάρια την συγκεκριμένη περίοδο έτοιμα, αλλά δεν είχα σκοπό να γυρίσω άμεσα κάποιο από τα δύο. Στις διακοπές του Πάσχα, διάβασα το σενάριο που μου έστειλε ο Δημήτρης Σινόπουλος και με κέρδισε από την πρώτη ανάγνωση. Είναι μια ιστορία τόσο αληθινή και δυνατή, που ένιωσα πως έπρεπε να την αφηγηθώ μέσα από τον φακό! Ενθουσιάστηκα τόσο, που επικοινώνησα αμέσως μαζί του για να δούμε πως θα προχωρήσουμε, ώστε να γίνει το γρηγορότερο δυνατόν και γιατί όχι, να προλάβουμε και το deadline για την συμμετοχή της ταινίας στην Δράμα.

Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Είναι μια ταινία που μπορεί να οικειοποιηθεί ο καθένας. Οι οικογενειακές γιορτές, λίγο-πολύ, είναι παντού ίδιες. Όλα τα φώτα το σπιτιού αναμμένα και την μητέρα της οικογένειας να ετοιμάζει το τραπέζι. Αυτή η ατμόσφαιρα βάζει σε μια άλλη συναισθηματική συνθήκη τον θεατή, κάνοντας τον να νιώσει μέρος της ταινίας και πιθανότατα να ταυτιστεί με την υπόθεση.

Πως είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Το να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα, δεν είναι εύκολο. Πρέπει να δαπανήσεις αρκετά δικά σου χρήματα αρχικά, ώστε να δείξεις δείγματα δουλειάς και να κάνεις τους παραγωγούς να σε εμπιστευτούν σε μελλοντικά projects. Κι αυτό από μόνο του, προσφέρει ένα ακόμη άγχος στον δημιουργό, που κατά την γνώμη μου, θα έπρεπε να ασχολείται μόνο με το δημιουργικό κομμάτι και καθόλου με το οικονομικό. Γι αυτό και υπάρχουν τόσες ανεξάρτητες παραγωγές στην χώρα. Προσωπικά, κέρδισα πολλά από την συγκεκριμένη εμπειρία! Η συνεργασία μου με την Μαρία Κεχαγιόγλου και τον Θανάση Χαλκιά, δύο πολύ έμπειρους ηθοποιούς, όπως και το πάθος από τους νεότερους (Ασημίνα Αναστασοπούλου, Χρήστο Καπενή, και Στάθη Κόικα), και φυσικά η διαδικασία κάθε αυτή, της προπαραγωγής και των γυρισμάτων, ήταν ένα «σχολείο» για εμένα, μιας και η πρώτη μου ταινία ήταν ένα πειραματικό animation, που είχε μόνο δύο ηθοποιούς και κινούμενα σχέδια. Το να βρίσκεσαι σε ένα κανονικό set, με την βοήθεια τόσων επαγγελματιών σε κάθε πόστο, μου δίδαξε πολλά και τους ευχαριστώ όλους και τον καθένα ξεχωριστά, για την υπερπολύτιμη βοήθεια τους.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας; Ποια πιστεύετε ότι είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του; Θα προτείνατε κάποιες κινήσεις προς τη βελτίωσή του;

Είναι η πρώτη μου συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Δράμας και σίγουρα με κάνει πολύ χαρούμενο αυτό. Είναι αναμφίβολα το μεγαλύτερο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της χώρας και το να διαγωνίζεται η δουλειά σου, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς, είναι μια αναγνώριση. Πιστεύω πως, μόνο και μόνο η συμμετοχή στο φεστιβάλ, δίνει την ευκαιρία στους σκηνοθέτες, να τους μάθει το ευρύτερο κοινό. Τα «κατά» δεν μπορώ να τα ξέρω, εφόσον είναι η πρώτη μου συμμετοχή, εύχομαι να μην έχω να πω κι επιστρέφοντας από την Δράμα. Σίγουρα μπορώ να γράψω ακόμη ένα «υπέρ», όπως το θέμα της επικοινωνίας, που όποτε χρειάστηκε να τους «ζαλίσω» με διευκρινήσεις, ήταν όλοι τους άψογοι και πολύ ευγενικοί.


info

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Κεχαγιόγλου, Θανάσης Χαλκιάς, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Χρήστος Καπενής,Στάθης Κόικας / Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Οικονόμου / Σενάριο: Δημήτρης Σινόπουλος / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Παυλόπουλος Αγιαννίτης / Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Κατσιμίρης / Σκηνογράφος - Ενδυματολόγος: Μαρία Καραθάνου / Σκρίπτ: Πάνος Ξενάκης / Μοντάζ: Κωνσταντίνος Οικονόμου / Ηχοληψία: Νίκος Καραπιπέρης, Βασίλης Σταυρόπουλος / Μίξη Ήχου: Φώτης Φλωρίδης / Μπούμαν: Χρήστος Κουτσουραδής / Μακιγιάζ: Αγγελική Ράπτη / Βοηθός Σκηνογράφου - Ενδυματολόγου: Μανταλένα Τίγκιλη / Φωτογράφιση πλατό: Ελίνα Γιουνανλή / Μουσική: Φωτεινή Τσακνάκη, Δημήτρης Μπενάκης / Βοηθοί Παραγωγής: Πέπη Καραγεώργου, Λίλα Ταμπάκη, Κυριάκος Γκίκας / Επικοινωνία: Κλέλια Αρμπηλιά / Catering: Λίλα Ταμπάκη Μετάφραση-Υποτιτλισμός: Βιολέττα Ζέφκη, Ροζάννα Βαλασιάδη / Παραγωγοί: Κωνσταντίνος Οικονόμου, Δημήτρης Σινόπουλος, Στέφανος Κοσμίδης

incidentally drama 607

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.

incidentally drama poster 607

Δείτε παρακάτω την ταινία του Κωνσταντίνου Οικονόμου «Same Life Different Day»


Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.