Buzz

Σελίδες από «Ημερολόγια Αμνησίας»

στα 10

Φτιαγμένα από τις σελίδες ενός ξεχασμένου παρελθόντος και ενός επείγοντος παρόντος, τα «Ημερολόγια Αμνησίας» της Στέλλας Θεοδωράκη βγαίνουν στις αίθουσες στις 6 Δεκεμβρίου για να αποδείξουν πως ο μοναδικός τρόπος για να αγγίξεις το συλλογικό είναι να είσαι αφοπλιστικά προσωπικός.

Σελίδες από «Ημερολόγια Αμνησίας»

Τα «Ημερολόγια Αμνησίας» ξεκίνησαν ως ιδέα όταν η σκηνοθέτις Στέλλα Θεοδωράκη («Ricordi Mi») ανακάλυψε μερικά ξεχασμένα super 8 φιλμάκια από το παρελθόν της, πίσω στη δεκαετία του '80.

Προσπαθώντας να τα ταξινομήσει - σε μια διαδικασία επώδυνη αλλά ταυτόχρονα και λυτρωτική - ξεκίνησε να κινηματογραφεί και όσα συνέβαιναν γύρω της, από τις παρέες και τους φίλους της μέχρι την Αθήνα της κρίσης, τα άδεια μαγαζιά στο κέντρο της πόλης, τους βανδαλισμούς και τη μοναξιά μιας μητρόπολης σε αφασία...

1

Τα τριάντα χρόνια που χωρίζουν τα δύο αυτά υλικά, καλύπτονται από την αφήγηση της ίδιας της Θεοδωράκη, με ένα λόγο καθαρό, συναισθηματικό και άμεσα πολιτικό, σαν την ανάγνωση ενός προσωπικού μανιφέστου που είναι τόσο οργισμένο όσο και ρομαντικό, τόσο νοσταλγικό όσο και μοναδικά σημερινό.

Ολοκληρώνοντας τελικά ένα video diary που ξεκινάει από το προσωπικό για να αγγίξει με μοναδικό τρόπο το συλλογικό και επιστρέφοντας στο παρελθόν για να μπορέσει να βρει μια διέξοδο στο μέλλον.

Συνένοχος στο οπτικοακουστικό σύμπαν της Στέλλας Θεοδωράκη, ο συνθέτης Χρήστος Δεληγιάννης συνέθεσε το δικό του μουσικό σύμπαν που ακολουθεί την αφήγηση των ημερολογίων.

Οπως δηλώνει και ο ίδιος: «Από το πρώτο cut των “Ημερολογίων Αμνησίας” εντυπωσιάστηκα από την τιμιότητα και το θάρρος της ταινίας. Η διήγηση είναι προσωπική, γεμάτη αναμνήσεις, σκέψεις, αλήθειες και συναισθήματα που οι περισσότεροι ίσως δεν θα τολμούσαν ποτέ να μοιραστούν στη μεγάλη οθόνη. Το να γράψω μουσική για αυτό το υλικό ήταν μεγάλη πρόκληση αλλά και πολύ μεγάλη ευθύνη. Μετά από πολλές “θεάσεις” και συζητήσεις με τη Στέλλα και επηρεασμένος από τις συναισθηματικές διακυμάνσεις της αφήγησης, άρχισα να γράφω με μια σχεδόν “αυτόματη γραφή” και οδηγό την ανάγκη για αρμονία όλων των “υλικών” της ταινίας. Η παραγωγή του ηχητικού αποτελέσματος επηρεάστηκε έντονα από την lo-fi αισθητική του Super 8.»

Ακούστε παρακάτω ένα απόσπασμα από τη μουσική του Χρήστου Δηληγιάννη για τα «Ημερολόγια Αμνησίας» και ακούστε περισσότερα δείγματα εδώ:


Τα «Ημερολόγια Αμνησίας» θα βγουν στις αίθουσες στις 6 Δεκεμβρίου (στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας για την Αθήνα και στον Παύλο Ζάννα για τη Θεσσαλονίκης), ενώ την ίδια ημέρα στην Ταινιοθήκη θα γίνει μια ανοιχτή συζήτηση με το κοινό με τίτλο «Ημερολόγια Αμνησίας: Από την προσωπική μνήμη σε μια συλλογική μυθοπλασία» όπου θα μιλήσουν για την ταινία η Στέλλα Θεοδωράκη, η σκηνοθέτις και Επ. Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών Εύα Στεφανή, ο Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πλάτων Μαυρομούστακος, η Γενική Γραμματές του Δ.Σ. της Ταινιοθήκης Μαρία Κομνηνού και ο κριτικός κινηματογράφου Μανώλης Κρανάκης.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας και διαβάστε περισσότερα για τα «Ημερολόγια Αμνησίας» εδώ.