«Pressure»: Δείτε το «απαγορευμένο» διαφημιστικό σποτ της Biennale Athens

BUZZ 24 OCT 2011  /  Μανώλης Κρανάκης

Οταν παρουσιάσαμε σε πρώτη προβολή στο Flix, το Σάββατο 22 Οκτωβρίου, το διαφημιστικό σποτ που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Ζώης («Casus Belli») για την Βiennale της Αθήνας, η είδηση ότι η ΕΡΤ, μέγας χορηγός της Biennale, δεν δέχθηκε να προβάλλει το σποτ από τις συχνότητες της ήταν μια φήμη. Η οποία δυστυχώς επιβεβαιώθηκε…

«To σύνθημα της φετινής Μπιενάλε είναι "Μονόδρομος" οπότε σκεφτήκαμε εκείνες τις εικόνες που σηματοδοτούν αυτόν τον όρο στο παρόν που βιώνουμε. Κινηματογραφήσαμε με την weiss cam, που μπορεί να τραβήξει εκατοντάδες καρέ το δεπτερόλεπτο, οπότε επιλέξαμε εκείνες τις δράσεις που έχουν μια τέτοια φορά και κίνηση που να είναι σημαντικό να τις δούμε να εξελίσσονται σε slow motion. Τα έξι τελικά κάδρα του σποτ συνθέτονται από τις εικόνες μιας βίαιης επιταχυνόμενης καθημερινότητας σε επιβραδυνόμενη κίνηση.»

Ετσι περιγράφει ο Γιώργος Ζώης, υπεύθυνος για το πολυταξιδεμένο και πολυβραβευμένο μικρού μήκους «Casus Belli» (Επίσημη Συμμετοχή στο 67o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας) την επιλογή όσων διαδραματίζονται στα μερικά δευτερόλεπτα του σποτ που φτιάχτηκε ειδικά για την Biennale της Αθήνας, και μέσα στο κλίμα της εποχής, δίνει μια εικόνα ενός κόσμου σε απόλυτη αντί-δράση.

Από τη μεριά της η Biennale εξηγεί, μέσω της Διευθύντριας Παραγωγής Αννας Βαρουχά, πως εμπιστεύτηκε για το διαφημιστικό της σποτ την εταιρεία παραγωγής Top Cut, έχοντας τυφλή εμπιστοσύνη στις επιλογές της: «Είχαμε συνεργαστεί με την Top Cut ξανά στο παρελθόν, στην 2η Bienale με τίτλο «Ηeaven» και η δουλειά τους ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε. Τους εμπιστευτήκαμε το φετινό σποτ αφήνοντας τους 100% ελευθερία στην επιλογή της θεματικής και των δημιουργών».

O μεγάλος χορηγός επικοινωνίας της Biennale, η ΕΡΤ αρνήθηκε να προβάλλει το εν λόγω σποτ από τις συχνότητες της, από φόβο παρέμβασης του ΕΣΡ, αποδεικνύοντας πως ακόμη και όταν όλα είναι υπό διάλυση, αυτή η χώρα διατηρεί υψηλό το... «δημοκρατικό» ηθικό της.

Σε ανακοίνωση της η ΕΡΤ αναφέρει τα εξής: «Η ΕΡΤ δεν λογοκρίνει, δεν σχολιάζει και δεν αξιολογεί την καλλιτεχνική δημιουργία. Εχει όμως την υποχρέωση να λειτουργεί υπό συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο και φέρει την ευθύνη της εφαρμογής του.Το νομοθετικό αυτό πλαίσιο δεν επιτρέπει μεταξύ άλλων τη μετάδοση μηνυμάτων που περιέχουν στοιχεία βίας ή ενθαρρύνουν συμπεριφορές επιζήμιες για την υγεία και την ασφάλεια ή θίγουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.Το ως άνω νομοθετικό πλαίσιο είναι γνωστό και θα έπρεπε να το γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με την παραγωγή διαφημιστικών μηνυμάτων».

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το διαφημιστικό spot παραβιάζει το νόμο 1730 / 1987, καθώς και το ΠΔ 109 / 2010 περί οπτικοακουστικών υπηρεσιών και της τηλεοπτικής διαφήμισης.

Η ταινία που γυρίστηκε σε μια ημέρα στην Αθήνα είναι μια ευγενική χορηγία των εταιριών The Syndicate, Top Cut, του post house ABL και φυσικά όλων των συντελεστών της.

«Pressure» (25’’) / Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης Διέυθυνση Φωτογραφίας: Νικόλας Ποττάκης Camera Weisscam: Ντάνιελ Πετσαλίδης Μοντάζ/Μιξάζ/Special FX: Τόλης Ρούσσας Sound Design: Γιώργος Μικρογιαννάκης Μουσική: Yianneis “The Sketch” (N. Zades - L Filippou) Διεύθυνση Παραγωγής: Σάββας Χατζηπαυλίδης Post Production House: ABL Δημιουργική Ομάδα: Νίκος Πεχλιβανίδης, Στέλλα Κουρέλη,Νίκος Κολιγιάννης, The Syndicate Παραγωγός: Πάκο Καράμπαμπας, Αμάντα Λιβανού Παραγωγή: Top Cut

Διαβάστε περισσότερα για το πρόγραμμα και τους χώρους διεξαγωγής στο επίσημο site της Biennale Athens

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.