Η Σάσα, μία νεαρή αριστοκράτισσα που μεγαλώνει στη Ρωσία στα τέλη του 19ου αιώνα, ονειρεύεται το Μεγάλο Βορρά και αγωνιά για την τύχη του παππού της, του Ολούκιν, ενός διάσημου επιστήμονα και εξερευνητή της Αρκτικής, που ακόμα όμως δεν έχει επιστρέψει από την τελευταία αποστολή του για την κατάκτηση του Βόρειου Πόλου. Ο Ολούκιν έχει κληροδοτήσει το πάθος του για εξερεύνηση και στη μικρή Σάσα, αλλά οι γονείς της, οι οποίοι έχουν ήδη δρομολογήσει το γάμο της κόρης τους, δεν το εγκρίνουν. Eτσι, η Σάσα επαναστατεί και πάει ενάντια στο πεπρωμένο που της έχουν ορίσει, φεύγει από το σπίτι και αποφασίζει να πάει να βρει τον παππού της στον μακρύ δρόμο για το Βορρά.
Δεν είναι μονάχα η Disney και η Pixar που έχουν αναλάβει να γαλουχήσουν το σύγχρονο ανήλικο κοινό με τις δυναμικές ηρωίδες τους: δίπλα στη «Moana», τη Μερίντα του «Brave», την Ελσα του «Frozen» και τη μικροσκοπική Τζούντι Χοπς του «Zootopia», η νεαρή Σάσα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά θηλυκών χαρακτήρων από ταινίες κινουμένων σχεδίων των τελευταίων ετών, που δεν περιμένουν τον πρίγκιπα για να τις βγάλει από τη δύσκολη θέση, αλλά είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν μόνες τον κίνδυνο – και μαζί τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με το φύλο τους.
Το μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γάλλου Ρεμί Σαγιέ ακολουθεί έναν ανάλογο δρόμο στη δύσκολη προσπάθεια αλλαγής των στερεοτυπικών κοριτσίστικων προτύπων, έστω κι αν τοποθετεί την ιστορία του στο παρελθόν, με μια γοητευτικά παλιομοδίτικη αφήγηση που φέρνει στο μυαλό τις τυχοδιωκτικές περιπέτειες του Ιουλίου Βερν και εμπνέεται από τις πραγματικές αποστολές του πρωτοπόρου Ιρλανδού εξερευνητή Ερνεστ Σάκλτον στην Ανταρκτική.
Αναζητώντας απεγνωσμένα μια διαφυγή από το καταπιεστικό πρωτόκολλο που ορίζει τη συμπεριφορά της αριστοκρατικής της οικογένειας, η Σάσα αποφασίζει να ακολουθήσει τα χνάρια του εξερευνητή παππού της και να ξεχυθεί σε μια ριψοκίνδυνη περιπέτεια με προορισμό τον Βόρειο Πόλο. Ο Σαγιέ ακολουθεί με τη σειρά του τα αρχικά διστακτικά και δειλά βήματά της, παραμένοντας σε μεγάλο βαθμό δέσμιος μιας συμβατικής αφήγησης που φέρει περήφανα τόσο τις επιρροές όσο τους περιορισμούς της κλασικής εφηβικής λογοτεχνίας του είδους.
Προς τιμήν τους, ωστόσο, και παρά τους αδρά σκιαγραφημένους χαρακτήρες, ο Σαγιέ και οι σεναριογράφοι του δεν καταφεύγουν στην καθιερωμένη για τις περισσότερες ταινίες κινουμένων σχεδίων εφεύρεση χαριτωμένων συντρόφων, ομιλούντων ζώων και λοιπών βεβιασμένων κωμικών αντιπερισπασμών, ή σε μια μιούζικαλ πανδαισία, προκειμένου να χρυσώσουν το χάπι μιας σε μεγάλο βαθμό μελαγχολικής αναζήτησης. Καθώς η νεαρή ηρωίδα εισέρχεται στον ανδροκρατούμενο κόσμο των σκληροτράχηλων ναυτικών και η ταινία αφοσιώνεται ολοκληρωτικά στην επικίνδυνη πορεία τους προς το Βορρά, ο Σαγιέ κρατά γερά την ισορροπία ανάμεσα στο ρεαλισμό και την αισιοδοξία που απαιτεί το νεανικό του κοινό, ανάμεσα στη θλίψη και τον θρίαμβο, χωρίς να φοβάται ότι θα ξενίσει τους θεατές του.
Εκεί όμως που το «Στην Κορυφή του Κόσμου» αφήνει πραγματικά τη δημιουργικότητά του να αναπνεύσει ελεύθερα είναι στο χειροποίητο σχέδιό του, που τιμά και με το παραπάνω τις παραδοσιακές τεχνικές των δισδιάστατων κινουμένων σχεδίων, φλερτάροντας ταυτόχρονα με μια ευπρόσδεκτη αφαίρεση. Η τεχνοτροπία του επιβάλλει την εικονογράφηση χαρακτήρων και σκηνικών αφαιρώντας σχεδόν εξολοκλήρου τα περιγράμματά τους, κάτι που αποδεικνύεται απολύτως εμπνευσμένο, ειδικά στην απεικόνιση των απέραντων παγωμένων τοπίων της Αρκτικής, απογειώνοντας εικαστικά το ταξίδι αυτογνωσίας της θαρραλέας ηρωίδας του.