Ενας αποκαμωμένος κι απογοητευμένος, μέθυσος κυνηγός μαγισσών με μυστηριώδες παρελθόν, ο Γκρέγκορι, θα χρειαστεί βοήθεια για να παγιδεύσει τη Μητέρα Μάλκιν, τη Βασίλισσα Μάγισσα που απέδρασε από τη φυλακή της. Γι’ αυτό θα χρησιμοποιήσει τον νεαρό, άπειρο Τομ, με ιδιαίτερες ικανότητες αλλά ασπίλωτη αθωότητα, έβδομο γιο ενός έβδομου γιου, που στην πορεία θα μάθει – και θ’ αποδείξει και στον Γκρέγκορι, ότι το σκοτάδι και το φως είναι οι δυο πλευρές του ίδιου… μαγικού μενταγιόν.

Ο Σεργκέι Μποντρόφ, ο Ρώσος σκηνοθέτης του «Ο Αιχμάλωτος του Καυκάσου» και του «Mongol», καταπιάνεται με το νεανικό μυθιστόρημα του Τζόζεφ Ντιλέινι, «Ο Μαθητευόμενος του Σπουκ», με μια σοβαροφάνεια που θα χρειαζόταν πιο γερές βάσεις για να λειτουργήσει. Το μεγαλύτερό του κατόρθωμα είναι ότι γυρίζει τις περισσότερες σκηνές ενός παραμυθιού φαντασίας, σε φυσικούς χώρους, χωρίς ψηφιακά εφέ, προσθέτοντας έναν τόνο φυσικότητας σ’ έναν επίδοξο Χάρι Πότερ που, ωστόσο, ο ρεαλισμός είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται.

Κατά τα άλλα, η ιστορία είναι μια στερεοτυπική, ανέμπνευστη μάχη του καλού με το κακό, ο Μπεν Μπαρνς στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Μαθητευόμενου είναι άχρωμος και αδύναμος, ο Τζεφ Μπρίτζες ακολουθεί μια αποτυχημένη μανιέρα μιλώντας σα να χρειάζεται άμεσα σιρόπι για το λαιμό και η Τζούλιαν Μουρ υποδύεται τη Μητέρα όλων των Μαγισσών χάνοντας εξαρχής το παιχνίδι της σύγκρισης με τη Μαλέφισεντ της Αντζελίνα Τζολί. Σ’ αυτή τη μάχη του καλού με το κακό, το αποτέλεσμα είναι μια ισοπαλία χωρίς (ευχάριστες) εκπλήξεις.