Ο Ρομέο και η Ζουλιέτ, ως άλλοι Ρωμαίος και Ιουλιέτα, είναι δυο νέοι, πολύ ερωτευμένοι, που θα έρθουν αντιμέτωποι με υπέρμετρες δυσκολίες. Ενα ζευγάρι ξεκινά την κοινή του ζωή, κάνει ένα μωράκι, τον Αντάμ και παλεύει να τα βγάλει πέρα με τις αϋπνίες, το κλάμμα και την αλλαγή ταχυτήτων. Μόνο που τα προβλήματα είναι πολύ μεγαλύτερα από τα προβλεπόμενα: ο Αντάμ έχει καρκίνο στον εγκέφαλο και τώρα, η τριμελής οικογένεια πρέπει να πολεμήσει για να κρατήσει τη ζωή στα χέρια της.

Μια ιστορία τόσο βαθιά απελπιστική, μπορεί να γίνει αισιόδοξη μόνο αν είναι ειλικρινής, βιωματική και ειπωμένη από καρδιάς. Και αυτό ακριβώς είναι η ταινία της Βαλερί Ντονζελί και του Ζερεμί Ελκάιμ: η δική τους, πραγματική ιστορία, αποτυπωμένη με την ομορφιά και τη δύναμη του ανθρώπου που επέζησε ενός πολέμου.

Σεναριακά και σκηνοθετικά το «Πολεμώντας για τη Νίκη» είναι ένα ποπ μελόδραμα. Χρησιμοποιώντας συχνά το voice over που περιγράφει τη δράση και τα συναισθήματα των ηρώων σαν παιδικό ημερολόγιο, η ταινία αποκτά, μέσα στο ρεαλισμό και τη σκληρότητα του θέματός της, μια υφή παραμυθιού, που μοιάζει με την αίσθηση που έχουμε καμιά φορά για κομμάτια της ζωής μας που ανήκουν στο παρελθόν.

Σ’αυτό το στοιχείο μεταμοντερνισμού συνεισφέρει έντονα το απίθανο soundtrack, ασύνδετο αλλά ιμπρεσιονιστικό στην πρόθεσή του, που συμπεριλαμβάνει από Βιβάλντι μέχρι το πιο υπέροχο αυτοσχέδιο τραγούδι ερωτικής πίστης και οικειότητας που τραγουδούν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές σε μια μιούζικαλ σκηνή. Μαζί και οι μικρές, παρορμητικές εικαστικές παρεμβάσεις που σαν πυροτεχνήματα κρύβουν με τα χρώματά τους το σκοτεινό ρεαλισμό της ιστορίας.

Οσο εμβληματικά είναι τα ονόματα των κεντρικών ηρώων – Ρωμαίος, Ιουλιέτα, Αδάμ – τόσο προσωπικό, ευαίσθητο και λεπτογραμμένο είναι το σενάριο. Μια εμπειρία που αλλάζει τις ισορροπίες της ζωής για πάντα, ένας άντρας που αντιδρά με επιθετικότητα, μια γυναίκα που αμύνεται με άρνηση, μια ιστορία που αρχικά διασπάται σε πολλά πρόσωπα, σταδιακά επικεντρώνεται στην καρδιά ενός έρωτα, ενός ζευγαριού που αποφασισμένο, σχεδιάζοντας τα βήματά του με στρατηγική, προχωρά μάχη με τη μάχη να νικήσει τον εχθρό: όχι μόνο τον καρκίνο, αλλά και τη σωματική κούραση, την ψυχική φθορά, τον αποπροσανατολισμό, το ενδεχόμενο του χωρισμού.

Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα της Ντονζελί παραμένουν ενωμένοι, κοντά κι αντιμετωπίζουν τα πράγματα με την απόγνωση αλλά κυρίως το χιούμορ που, ευτυχώς, δίνει το ρυθμό στις δυστυχίες της ζωής. Ετσι ενώ η ταινία παρασύρει το θεατή σε μια συγκινησιακή διαδρομή όπου το κλάμμα διαρκώς παραμονεύει, το γέλιο ακούγεται περισσότερο και δίνει στην ταινία μια διάσταση κωμική, ακόμα και διασκεδαστική, που κάνει τη θέασή της πιο απολαυστική αλλά και την ιστορία της πιο πραγματική, πιο προσωπική κι ευαίσθητη.

Η Ντονζελί και ο Ελκάιμ που κρατούν και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι μαγνητικοί (ο Ελκάιμ μια ευρωπαϊκή βερσιόν του Τζέιμς Φράνκο) και περικυκλώνονται από μια θαυμάσια επιλογή δευτεραγωνιστών: από τον γοητευτικό Φρεντερίκ Πιερό στο ρόλο του νευροχειρουργού – Θεού, μέχρι την Ελίνα Λόουενσον, την πάλαι ποτέ μούσα του Χαλ Χάρτλεϊ που, ναι, ενσαρκώνει πια την αντισυμβατική γιαγιά!

Ολη η κωμικότητα και η τραγικότητα που καθορίζουν τη ζωή μιας οικογένειας, πυρηνικής ή πολυπληθούς, η υστερία, η αγωνία, η τρυφερότητα και η γελοιότητα των μικρών και των μεγάλων στιγμών, συμπυκνώνονται σε μια απόλυτα κινηματογραφική, μαγική ταινία και σε δυο ανθρώπους που κηρύσσουν τον πόλεμο ενάντια στη μοίρα και γράφουν μια ιστορία ηρωική!