Η Μαργκερίτα, κεντρική ηρωίδα της ταινίας του Νάνι Μορέτι είναι μια σκηνοθέτης, εν μέσω των γυρισμάτων της καινούριας της ταινίας. Χωρισμένη, με μια κόρη που βρίσκεται σε διακοπές για σκι με τον μπαμπά της και μια μητέρα που βρίσκεται στο νοσοκομείο με προβλήματα στην καρδιά, που την οδηγούν με σταθερά, γρήγορα βήματα στον θάνατο.

Ο αδελφός της μοιάζει πιο ικανός στο να φροντίζει την μητέρα τους, ο εραστής της μένει πίσω καθώς η Μαργκερίτα ζητά χώρο, ο Αμερικάνος σταρ που φτάνει για να πρωταγωνιστήσει στο φιλμ της στον ρόλο ενός επιχειρηματία που αγοράζει ένα εργοστάσιο και θα απολύσει ένα μεγάλο ποσοστό των εργατών, είναι τουλάχιστον προβληματικός.

Με δυο λόγια, η ζωή της είναι ένα αξεδιάλυτα μπλεγμένο κουβάρι από γεγονότα και συναισθήματα που την πιέζουν και, που την οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε μια προσωπική κρίση. Η οποία οργανώνεται γύρω από το κρεββάτι της μητέρας της στο νοσοκομείο, μέσα από στιγμιότυπα στο παρόν και από flash back στο παρελθόν, μέσα από ενδόμυχες σκέψεις και από τρομαχτικά όνειρα.

Ο Μορέτι θέλει να κάνει ένα μετρημένο μελόδραμα, μια ταινία ενηλικίωσης -που όχι, αντίθετα από την κοινή παραδοχή δεν έρχεται στα είκοσι- ένα φιλμ για την αναμέτρηση με τον εαυτό μας και το χρόνο. Αυτό που βλέπουμε στην οθόνη όμως, είναι δυστυχώς κάτι τόσο ψεύτικο και υπολογισμένο, που δεν σε αγγίζει, δεν σε συγκινεί και δεν σε αφορά ούτε για μια στιγμή. Κι ακόμη χειρότερα είναι γεμάτο από μικρές λεπτομέρειες που αγγίζουν το σημείο του ενοχλητικού. όπως για παράδειγμα ότι ο ίδιος κρατά για τον εαυτό του τον πιο συμπαθητικό χαρακτήρα του φιλμ.

Ομως αυτό θα ήταν ίσως το μικρότερο πρόβλημα αν το φιλμ είχε την δυνάμη να σε παρασύρει ή την αίσθηση μιας αποτυχίας που όμως προσπαθεί να είναι ειλικρινής κι αληθινή. Αλλά δυστυχώς , στη «Μητέρα μου», το δράμα μοιάζει μετρημένο με χάρακα και διαβήτη, τα αστεία του τόσο εύκολα και βεβιασμένα που σε κάνει να νιώθεις αμηχανία και την υποψία μιας ελαφριάς ντροπής για έναν σκηνοθέτη που κάποτε αγάπησες για το πνεύμα και το λεπτό ειρωνικό του χιούμορ. Πράγματα που εδώ απουσιάζουν ολοκληρωτικα.