«Twin Peaks»: Σε θέσεις μάχης πριν από την τελική σύγκρουση (ή και όχι)

TV 01 AUG 2017  /  Δημήτρης Δημητρακόπουλος

«Κάτι μου έχει συμβεί!» Με τα δύο τρίτα των επεισοδίων να έχουν αποκαλύψει το μεγαλύτερο κομμάτι της ιστορίας και τις επιμέρους αφηγήσεις να οδηγούνται (ίσως) σε σύγκρουση, βάζουμε σε σειρά τις εντυπώσεις και τον άκρατο θαυμασμό μας για όλα όσα μας επιφυλάσσει η επιστροφή στον γνώριμο αλλά και τόσο διαφορετικό πλέον κόσμο του «Twin Peaks».

Σκηνή από το 12ο επεισόδιο της τρίτης σεζόν του «Twin Peaks»

(Προειδοποίηση: το κείμενο περιέχει spoilers και για τα δώδεκα επεισόδια του τρίτου κύκλου του «Twin Peaks» που έχουν ήδη προβληθεί, επομένως αν θέλετε να μη γνωρίζετε απολύτως τίποτα για αυτά, ξεκινήστε την ανάγνωση μόλις ολοκληρώσετε την προβολή τους)

Χρειάστηκαν δώδεκα επεισόδια για να έρθει η κατάλληλη στιγμή, πάντα κατά την παράδοξη λογική του Ντέιβιντ Λιντς και τον Μαρκ Φροστ, αλλά τελικά συνέβη. Η Οντρι Χορν, η ριψοκίνδυνη ύπαρξη του Twin Peaks με τις χαρακτηριστικές κόκκινες γόβες που ήθελε να είναι – μάταια – κάτι παραπάνω στη ζωή του πράκτορα Ντέιλ Κούπερ, έκανε επιτέλους την πρώτη της εμφάνιση στην τρίτη σεζόν της σειράς, παίρνοντας την σκυτάλη από την μακριά σειρά των υπόλοιπων Χορν που έμοιαζαν τόσες εβδομάδες να προετοιμάζουν την επιστροφή της.

Φυσικά, σε απόλυτη σύμπνοια με ολόκληρη την νοοτροπία της σειράς, τίποτα από αυτή την επιστροφή δεν έγινε με τον τρόπο που θα περίμενε κανείς. Χωρίς τυμπανοκρουσίες, χωρίς νάζια, χωρίς τα κόκκινα παπούτσια της αλλά με ένα κόκκινο παλτό στο χέρι, γεμάτη αγωνία για έναν αγνοούμενο εραστή που δεν είδαμε ποτέ, φωνάζοντας με σκληρά λόγια (τα οποία αναδεικνύονται σε ένα ισχυρό επαναλαμβανόμενο μοτίβο της σειράς) σε έναν σύζυγο που βλέπαμε για πρώτη φορά, η Οντρι του νέου Twin Peaks δεν θυμίζει σε τίποτα το κορίτσι που, 25 χρόνια πριν, είχε βρεθεί στο επίκεντρο μιας φαινομενικά θανάσιμης έκρηξης.

Twin Peaks 607

Ακολουθήστε τον τρίτο κύκλο του «Twin Peaks» με τον τρόπο του Flix

Twin Peaks 607

Twin Peaks 607

Η επιστροφή της δεν είναι νοσταλγική αλλά πικρή, οργισμένη, σκληρή. Η ίδια μπορεί να επέζησε από την έκρηξη(αν και είχαμε ήδη αναφορές για το κώμα που ακολούθησε) όμως η Οντρι που θυμόμαστε φαίνεται να έπαψε να υπάρχει μετά από εκείνα τα κρίσιμα γεγονότα. Πλέον δείχνει περισσότερο από ποτέ αποκομμένη από τον κόσμο του Twin Peaks. Αν και ο πατέρας της ομολογεί στον αναπληρωτή σερίφη Χωκ ότι η Οντρι μεγάλωσε μόνη της τον γιο της, Ρίτσαρντ (είναι άραγε η απουσία πατέρα μια πρώτη ένδειξη ότι ίσως ο «κακός Κούπερ» να έχει να κάνει κάτι με αυτό;), η ίδια φαίνεται να αγνοεί τόσο τις πράξεις του όσο και όλες τις συνέπειές τους. Είναι σαν να πρωταγωνιστεί στο δικό της «Twin Peaks», με τις δικές της περιπέτειες και τελείως διαφορετικούς πρωταγωνιστές, ακόμα κι αν οι κόκκινες κουρτίνες στον τοίχο του δωματίου κάνουν περισσότερο από έντονους τους συσχετισμούς με την μόνιμη πηγή μυστηρίου της αφήγησης.

Παρόλα αυτά, όταν η έκφραση της Οντρι μετατρέπεται από πύρινη οργή σε αγνή αγωνία, έχουμε και τις πρώτες ενδείξεις ότι το παρελθόν δεν είναι τόσο καλά κρυμμένο μέσα της. Η Οντρι ξέρει πολύ καλά τι συμβαίνει όταν εξαφανίζονται άνθρωποι, όπως ο εραστής της ο Μπίλι στην συγκεκριμένη περίπτωση, που μάλλον είναι και ο Μπίλι που αναζητούσε εναγωνίως στο εστιατόριο της Νόρμα ο άγνωστος άνδρας στο τέλος του 7ου επεισοδίου. Θυμάται τι συνέβη στη Λώρα Πάλμερ και τη Ρονέτ Πουλάσκι, θυμάται τις δικές της περιπέτειες στο One Eyed Jacks, πιθανότατα υποπτεύεται τι συμβαίνει και με τον ίδιο τον πράκτορα Κούπερ. Το τι ακριβώς έπαθε ο εραστής της δεν το μαθαίνουμε ακόμη, το όλο συμβάν όμως είναι ακόμα μία απόδειξη ότι στο Twin Peaks η ιστορία επαναλαμβάνεται και ότι κανείς δεν μπορεί ουσιαστικά να ξεφύγει από την μαύρη τρύπα που αποτελεί η Μαύρη Στοά.

Τα επεισόδια του τρίτου κύκλου του «Twin Peaks» προβάλλονται στην Ελλάδα αποκλειστικά από την COSMOTE TV κάθε Δευτέρα, λίγες μόνο ώρες μετά την προβολή τους στην Αμερική.

Twin Peaks 607

Twin Peaks 607

Μέσω αυτής της επανεμφάνισης της Οντρι, μέσω της Σέλι που εξακολουθεί να επιλέγει τον λάθος άνδρα (ακόμα και μπροστά στα μάτια της πρώην αδυναμίας της και πατέρα της κόρης της, Μπόμπι Μπριγκς), μέσα από τις επιλογές της Μπέκι που ταυτόχρονα θέλει αλλά και δε θέλει να σπάσει τον φαύλο κύκλο της ζωής της, το φάντασμα της Λώρα Πάλμερ παραμένει ζωντανό, επηρεάζοντας τις ζωές όλων περισσότερο κι από τις νέες πληροφορίες που έφεραν στην επιφάνεια λίγα επεισόδια πριν οι χαμένες σελίδες από το ημερολόγιό της. Ακόμα και ο τρόπος που το ετοιμοθάνατο θύμα του Ρίτσαρντ Χορν βγαίνει από το δάσος, φέρνει ανατριχιαστικά στο μυαλό την πρώτη εμφάνιση της Ρονέτ Πουλάσκι από τον πρώτο κύκλο της σειράς.

Ωστόσο, λίγοι άνθρωποι στο Twin Peaks δείχνουν να αντιλαμβάνονται το τρομερό βάρος του παρελθόντος. Ο Χωκ είναι μόνο ένας από αυτούς και αυτό γίνεται εμφανές και από την σημασία που δίνει στα λεγόμενα της Log Lady αλλά και από τον τρόπο που ενδιαφέρεται για την περίεργη συμπεριφορά – και την κρίση – της Σάρα Πάλμερ στο super market. Όταν επισκέπτεται το σπίτι της και ακούει τα περίεργα τριξίματα από την κουζίνα, ο Χωκ ξέρει ότι παρά την (ελάχιστα πειστική) καθησυχαστική προσέγγιση της μόνης ζωντανής Πάλμερ στο Twin Peaks ότι τίποτα δεν πηγαίνει καλά.

Twin Peaks 607

Twin Peaks 607

Αντίστοιχα, και ο Μπόμπι Μπριγκς, χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο, έστω και καθυστερημένα, την κληρονομιά του πατέρα του και απρόσμενου MVP της σειράς, Σμηνάρχου Μπριγκς, δείχνει να καταλαβαίνει απόλυτα τις δυνάμεις που εγκλωβίζουν τους κατοίκους της μικρής πόλης του σε έναν ατέρμονα, σκοτεινό κύκλο. Ακόμα κι αν η φωτογραφία της Λώρα Πάλμερ πάνω στο αστυνομικό τραπέζι δεν ήταν αρκετή να κάνει και πάλι τρομακτικά έντονο το παρελθόν, οι περιπέτειες της κόρης του αλλά και η σύγκριση ενός γιου με τον πατέρα του κατά τη διάρκεια ενός ξαφνικού πυροβολισμού έξω από το Double R υπογραμμίζουν με τον πιο ακριβή τρόπο πως σχεδόν τίποτα δεν μπορεί να ξεφύγει από την μαγνητική επιρροή αυτών των υπερφυσικών δυνάμεων.

Διαβάστε ακόμη: «In Dreams»: Ο - γοητευτικά - ύποπτος κόσμος του Ντέιβιντ Λιντς

Έχοντας πια διανύσει τα δύο τρίτα της διαδρομής τους, οι τρεις παράλληλες αφηγήσεις της τρίτης σεζόν του «Twin Peaks» είναι πλέον εμφανείς. Από την μία πλευρά, έχουμε το άνοιγμα των παλιών φακέλων στην γνώριμη πόλη κοντά στα Καναδικά σύνορα και την ανάδειξη του Ρίτσαρντ Χορν σε ρόλο τοπικού villain. Από την άλλη, έχουμε την αστυνομική έρευνα της ανανεωμένης (έπειτα από την προσθήκη της πράκτορος Τάμι Πρέστον) «Blue Rose Squad» και τη συνεχή επέκταση της μυθολογίας της σειράς έξω από την πόλη του Twin Peaks με αγωγούς τόσο την πορεία του κακού Κούπερ όσο και το απολαυστικό bromance του Γκόρντον Κόουλ και του Άλμπερτ. Και φυσικά, πιο μακριά από όλες αλλά παραδόξως πιο κοντά στην καρδιά αυτής της παράδοξης επιστροφής, βρίσκεται η Οδύσσεια του Ντάγκι Τζόουνς.

Twin Peaks 607

Twin Peaks 607

Αλήθεια, ύστερα από το συγκινητικό τέλος του 11ου επεισοδίου, ποιος θέλει όντως να δει τον Ντάγκι Τζόουνς να φεύγει; Η persona του Ντάγκι ξεκίνησε ως ένα ακόμη εμπόδιο στην πορεία του πράκτορα Κούπερ από την Μαύρη Στοά πίσω στο Twin Peaks όμως σταδιακά απέκτησε τη δική της καθαρή υπόσταση, με μια απαράμιλλη ικανότητα να αλλάζει για πάντα τις ζωές όσων συναντά. Μέσα από τις λιγοστές του λέξεις και τις νανοκινήσεις του προσώπου του, ο Ντάγκι Τζόουνς έχει δώσει ήδη νέα πνοή στη συζυγική του ζωή, έχει επηρεάσει καταλυτικά τη ζωή μιας κυρίας στο καζίνο, έχει αποκαλύψει στον εργοδότη του ένα ολόκληρο (αθέατο) σκάνδαλο και έχει λύσει με μία κίνηση (και μία κερασόπιτα) όλα τα προβλήματα των μαφιόζων Μίτσαμ, οι οποίοι αναδεικνύονται άνετα ως οι Χορν του 2017.

Διαβάστε ακόμη: Ολόκληρο το «Twin Peaks» σε τρία λεπτά - ή οκτώ κείμενα

Τα πάντα όντως πια δείχνουν ότι η επιρροή του πράκτορα Κούπερ γίνεται όλο και πιο ισχυρή και το φινάλε του 11ου επεισοδίου (που ίσως αποτελεί την καλύτερη δουλειά του Κάιλ Μακ Λάχλαν στη σειρά) σχεδόν τηλεγραφεί την επιστροφή του. Επειδή όμως εδώ, ο Ντέιβιντ Λιντς είναι που κάνει κουμάντο, στο 12ο επεισόδιο η μόνη εμφάνιση του Ντάγκι περιλαμβάνει ένα παιχνίδι με το γιο του, στο οποίο απλά αποτυγχάνει να πιάσει την μπάλα που έρχεται προς τα πάνω του καθώς δε μετακινείται ούτε ένα χιλιοστό. Για άλλη μια φορά, φυσικά και δεν έγινε αυτό που περιμέναμε.

Twin Peaks 607

Twin Peaks 607

Γενικότερα όμως μέχρι τώρα, η ανατροπή των ειδών είναι που διατηρεί συνεχώς τη σειρά φρέσκια. Το 11ο επεισόδιο ξεκινά ως καθαρή ταινία τρόμου με την εμφάνιση των ξυλοκόπων και την ξαφνική δολοφονία του Μπιλ Χάστινγκς (για να μη μιλήσουμε για το άρρωστο παιδί που συναντά ο Μπόμπι Μπριγκς στο μποτιλιάρισμα), συνεχίζει ως ανάλαφρο buddy comedy με την μόνιμη Οδύσσεια των Μίτσαμ και τις guest εμφανίσεις της Κάντι και καταλήγει οργανικά σε ένα συναισθηματικό φινάλε όπου την παράσταση (μαζί με το δάκρυ και το χαμόγελο) κλέβει η έξυπνη χρήση της μελωδίας ενός πιάνου.

Το 12ο επεισόδιο δεν καταφέρνει να συνταιριάξει τις αντίρροπες αυτές δυνάμεις το ίδιο καλά, όμως υπάρχουν επιμέρους στοιχεία που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον τη στιγμή που η σειρά ετοιμάζεται να ξεκινήσει την τρίτη πράξη της αφήγησής της. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Λιντς παντρεύει συνεχώς τα είδη χωρίς να ξέρουμε τι ακριβώς πρέπει να νιώσουμε. Υπάρχει μια κωμική επίφαση στις προσβολές της Οντρι Χορν στον άνδρα της αλλά και μια γνήσια ανησυχία, κι ας μην αναγνωρίζουμε κανένα όνομα που αναφέρεται στην κουβέντα πέρα από το δικό της. Υπάρχει μια έντονη αίσθηση ψυχολογικής και σωματικής βίας όταν η Σέλι με slapstick τρόπο γραπώνεται από το καπό του αυτοκινήτου που οδηγεί η κόρη της. Και φυσικά, υπάρχει μια αδιόρατη αίσθηση τρόμου όταν πάνω από το πτώμα του Φύλακα Μέρφι, ο Χατς του Τιμ Ροθ και η Σαντάλ της Τζένιφερ Τζέισον Λι κανονίζουν ατάραχα να δειπνήσουν στα Wendy’s. Τα πάντα, όπως και η δίνη που παραλίγο να τραβήξει μέσα της στον Γκόρντον Κόουλ, είναι ελκυστικά, μυστηριώδη και άκρως επικίνδυνα και υπάρχουν ταυτόχρονα σε περισσότερα του ενός επίπεδα.

Twin Peaks 607

Ανάμεσα σε όλα αυτά, όμως, υπάρχει και το διαρκές παιχνίδι του Λιντς με τους νεκρούς χρόνους, το οποίο αποτελεί μεν μια άριστη έκφραση ύφους και απόδειξη της καλλιτεχνικής ταυτότητας του δημιουργού, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί και γνήσια απορία για την θέση που πρόκειται τελικά να λάβουν στο ευρύτερο παζλ του Twin Peaks όλες αυτές οι παρενθέσεις. Τα ιντερλούδια συνομωσιολογίας του Δρ. Τζακόμπι, οι συνεχείς ύποπτες συναναστροφές των θαμώνων του roadhouse που μοιάζουν να πρωταγωνιστούν σε ένα spin-off της σειράς που δε βλέπουμε ποτέ, ο χρόνος που αφιερώνουμε παρακολουθώντας κάποιον απλά να σκουπίζει αλλά και η διάρκεια που χρειάζεται η Γαλλίδα συνοδός του Κόουλ για να ετοιμαστεί (ναι, είναι όντως η Μπερενίς Μαρλό του «Skyfall») αποτελούν μεν προφανώς ακόμα ένα στοιχείο της γλώσσας του «Twin Peaks» αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν γνήσια απορία σχετικά με το αν όντως θα οδηγήσουν κάπου ή απλά θα κάνουν τις υποψίες των πραγμάτων που κρύβονται στις σκιές απλά πιο έντονες. Ισως εκεί αναφέρεται τελικά η Σάρα Πάλμερ όταν φωνάζει ότι «Μπορούν να συμβούν πράγματα! Κάτι μου έχει συμβεί!», εκφράζοντας έμμεσα και τις σκέψεις των θεατών.

Twin Peaks 607

Παρά τον αργό τους ρυθμό πάντως, τα πάντα προχωρούν σταθερά προς μία σύγκρουση. Οι συντεταγμένες πλέον δείχνουν πίσω στο Twin Peaks. Όπως και η πορεία του σκοτεινού Κούπερ. Όπως και το ετεροχρονισμένο ραντεβού του σμηνάρχου Μπριγκς με τον γιο του και τον Χωκ. Μπορεί πολλοί να συνεχίζουν να επιμένουν ότι ο Ντέιβιντ Λιντς απλά τρώει τον χρόνο μας. Ε λοιπόν, ύστερα από αυτά τα δώδεκα επεισόδια, μπορούμε να δηλώσουμε ότι, ναι, μπορεί να σπαταλήσει όσο από τον χρόνο μας θέλει!

Τα επεισόδια του τρίτου κύκλου του «Twin Peaks» προβάλλονται στην Ελλάδα αποκλειστικά από την COSMOTE TV κάθε Δευτέρα, λίγες μόνο ώρες μετά την προβολή τους στην Αμερική.

Περισσότερο «Twin Peaks»

Twin Peaks 607

Διαβάστε εδώ τα recaps των επεισοδίων του πρώτου (θρυλικού) κύκλου του «Twin Peaks»

Twin Peaks

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.