TV

Οι τηλεοπτικές Χρυσές Σφαίρες και πέντε πράγματα που μάθαμε γι' αυτές στην 71η Απονομή

στα 10

Το Flix σχολιάζει τα βραβεία του τηλεοπτικού κομματιού της 71ης Απονομής των Χρυσών Σφαιρών.

Οι τηλεοπτικές Χρυσές Σφαίρες και πέντε πράγματα που μάθαμε γι' αυτές στην 71η Απονομή
O Μπράιαν Κράνστον κερδίζει επιτέλους μια Χρυσή Σφαίρα για το «Breaking Bad»

Οι Χρυσές Σφαίρες έχουν τη φήμη των βραβείων που είναι εκεί περισσότερο για το γλέντι, τη λάμψη και τους μεθυσμένους σταρ, παρά κάποια βραδιά με ουσιαστικό αντίκτυπο στην οσκαρική κούρσα. Τι είναι εξάλλου, παρά τα «βραβεία» που δίνουν λιγότεροι από 100 τυχάρπαστοι ξένοι ανταποκριτές που κανείς δεν ξέρει ποιοι είναι, σε ταινίες και ηθοποιούς που έχουν μια αίσθηση hype και λάμψης την κάθε δεδομένη στιγμή.

Ισως λοιπόν και να είναι αυτή ακριβώς η διάθεση μοιράσματος και προσκόλλησης στο zeitgeist, που κάνει τις Χρυσές Σφαίρες να είναι αληθινά ενδιαφέροντα τηλεοπτικά βραβεία. Ο,τι τις κάνει απεγνωσμένες κινηματογραφικά, τις κάνει σημαντικές τηλεοπτικά: Η διάθεση να ακολουθούν τις νέες τάσεις, να είναι διαρκώς μέσα στη συζήτηση. Να είναι τα αντι-Εμμυ, εν ολίγοις. (Αν και, για να είμαστε δίκαιοι, τα τελευταία 2-3 τα ίδια τα Εμμυ έχουν κάνει σαφή θετική στροφή.)

Μπορείς να το δεις σε κάθε ένα από τα βραβεία που έδωσαν και χτες, είτε αναγνώριζαν ήδη κλασικές σειρές που έχουν ολοκληρώσει την πολυετή διαδρομή τους, είτε έφερναν στο προσκήνιο κάτι εντελώς νέο, δίχως καν μια ολόκληρη σεζόν στις βαλίτσες του. Αν το καλοσκεφτείς, οι διπλές βραβεύσεις των «Brooklyn Nine-Nine» και «Breaking Bad» πηγάζουν από την ίδια σχολή σκέψης, του «τι συμβαίνει τώρα». Ναι, μπορεί η σειρά του Βινς Γκίλιγκαν να έχει τελειώσει, οπότε αυστηρά αν το δεις, δεν συμβαίνει ακριβώς τώρα, όμως υπήρξε τίποτα πιο πολυσυζητημένο, πιο πολυεκθειασμένο μες στο 2013; Οχι. Οι Σφαίρες είναι πάντα εδώ για να επιβεβαιώσουν το hype με αγαλματίδια.

Κάτι τέτοιο φαίνεται κι από τις υποψηφιότητες εξάλλου. Ας πούμε βλέπεις υποψηφιότητα Α’ Γυναικείου Ρόλου σε Δράμα για την Τατιάνα Μασλάνι του «Orphan Black», μια σειρά και μια ερμηνεία που έχουν στηρίξει με πάθος όλο το 2013 οι κριτικοί, αλλά που προφανώς κανένα ακαδημαϊκό σώμα δε θα αναγνώριζε. Κανένα; Όχι, ένα μικρό χωριό ψηφοφόρων στο Λος Άντζελες αντιστέκεται, όχι επειδή έχει απαραιτήτως δει τη σειρά -LOL- αλλά επειδή διαβάζουν κι ακούνε ό,τι κι εμείς. Έχουμε παρόμοια σημεία αναφοράς, οπότε είναι λογικό να βλέπεις να προτείνονται παραγνωρισμένοι ρόλοι όπως της Μασλάνι ή του Κόρεϊ Στολ στο «House of Cards».

Είναι μια διάθεση αναγνώρισης του φρέσκου που πάντα χαρακτήριζε τις Χρυσές Σφαίρες, έναν οργανισμό που δεν είχε πρόβλημα να βραβεύει τα πιο βαριά έργα σαν το «Sopranos» ή το «Mad Men», αλλά ήξερε πώς να μοιράζει τις χρονιές ώστε να μην αφήσει έξω από τα ιστορικά του κάποια φαινόμενα όπως το «Grey’s Anatomy» ή σειρές πολύ ακραίες για τους εκτός τόπου και χρόνου (ειδικά πριν μια δεκαετία) ψηφοφόρους των Εμμυ όπως το «Shield». Οι Χρυσές Σφαίρες θα είναι πάντα εξάλλου ο θεσμός που έδωσε βραβεία Α’ Γυναικείου Ρόλου σε Δράμα στις Κέρι Ράσελ και Τζένιφερ Γκάρνερ για - αντίστοιχα - ένα κολεγιακό δράμα του WB και μια κατασκοπική περιπέτεια με διαβολικούς κλώνους. Κάποιες φορές απλά είναι ωραίο να σκέφτεσαι πιο χαλαρά, έτσι δεν είναι;

Πάμε λοιπόν πιο συγκεκριμένα να δούμε τι είχαμε χτες.

CASE CLOSED ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΠΕΡΑΛΤΑ

brooklyn

Το «Girls» είχε μια χρονιά που νομίζω πως ελάχιστοι πραγματικά αγάπησαν πέρυσι, κι επειδή οι Σφαίρες σπάνια κάνουν πισωγυρίσματα (αν σταματήσουν να βραβεύουν μια σειρά, τότε πραγματικά σταματούν) το «Modern Family» δεν επρόκειτο να κερδίσει. Το «Big Bang Theory» είναι υπερβολικά un-hip και το «Parks and Recreation» υπερβολικά μικρογλυκούλικο ακόμα και μετά από 100 επεισόδια, οπότε αν το καλοσκεφτείς, για τις Σφαίρες η βράβευση του «Brooklyn Nine-Nine» έβγαζε απόλυτο νόημα.

Όμως αν το συνδυάζεις με τη νίκη του Άντι Σάμπεργκ στον Α’ Ανδρικό Ρόλο σε Κωμωδία, πρόκειται για έναν μίνι θρίαμβο που η σειρά του FOX έχει απόλυτη ανάγκη ώστε να πάρει πίστωση χρόνου και να παραμείνει στον αέρα για πολύ ακόμα. Προσωπικά το απολαμβάνω σε εβδομαδιαία βάση (και ήταν από τις 3-4 σειρές που έμειναν στο τσακ έξω από το τηλεοπτικό top-10 του Flix), τα γέλια είναι σταθερά, τα σενάρια εφευρετικά, οι χαρακτήρες συμπαθείς. Κι αν σκεφτείς πως σπάνια ακόμα κι οι καλύτερες των κωμωδιών, είναι τόσο σίγουρες για τον εαυτό τους, τόσο νωρίς στη διαδρομή τους, οι οιωνοί για το «Brooklyn Nine-Nine» είναι οι καλύτεροι για το μέλλον. Αρκεί να υπάρξει αυτό το μέλλον- και η διπλή βράβευση στις Χρυσές Σφαίρες σίγουρα βοηθάει. Ρισκάροντας ταυτόχρονα με το να βάλει μια τόσο φρέσκια σειρά στο πάνθεον των παρελθοντικών νικητών, που λίγο ως πολύ έχουν όλοι μια πορεία και μια ιστορία να επιδείξουν.

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ ΤΟΥ ΓΟΥΩΛΤ ΓΟΥΑΪΤ

brba

Fun fact! (Αληθινό fun fact, όχι σαν αυτό.) Το «Breaking Bad» δεν είχε πάρει ποτέ Χρυσή Σφαίρα! Για την ακρίβεια, οι μόνες του έστω υποψηφιότητες πριν τη φετινή χρονιά ήταν τρεις φορές για τον Κράνστον (έχασε και τις τρεις) και μία φορά για τη σειρά (πέρσι, έχασε). Αυτό κι αν είναι απόδειξη των όσων λέγαμε παραπάνω. Μπορώ σχεδόν να φανταστώ το γκρουπ των ψηφοφόρων να συνειδητοποιούν σταδιακά στη διάρκεια των ετών πως, «χμ, δε γίνεται να συνεχίσουμε να το αγνοούμε αυτό ε» κι αυτό να δίνει τη θέση του στη διαπίστωση «χμ, πραγματικά δε γίνεται να μην το έχουμε βραβεύσει ποτέ αυτό ε» με αποτέλεσμα το combo Καλύτερο Δράμα-Α’ Ανδρικός Ρόλος σε Δράμα που συνέβη επιτέλους φέτος.

Εντάξει, κάποιες φορές κάποια πράγματα απλά σου ξεφεύγουν. Αλλά έστω και στις καθυστερήσεις οι Σφαίρες πρόλαβαν να γεμίσουν αυτό το εξόφθαλμο κενό που θα είχε μελλοντικά το ρόστερ παραληπτών τους.

ΦΟΥΛ ΤΟΥ DOUCHEBAG

douche

Ουάο, αυτή η 5άδα υποψηφίων για Α’ Ανδρικό Ρόλο σε Δράμα πραγματικά είναι όλοι ένας κι ένας, ε; Γουώλτερ Γουάιτ, Ρέι Ντόνοβαν, Φράνσις Άντεργουντ, Γουίλιαμ Μάστερς, Ρεντ Ρέντινγκτον. Ελπίζω να αρχίσει να επιβεβαιώνεται η τάση για το ξεφούσκωμα του αντι-ήρωα γιατί πραγματικά χρειάζεται και λίγη λιακάδα εκεί μέσα. Ας είναι το τέλος του «Breaking Bad» ένα συμβολικό σημείο καμπής.

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ

amyYEAH

Κάποια στιγμή τα τελευταία χρόνια είμαι σίγουρος πως οι Ειμι Πόλερ και Ελίζαμπεθ Μος θα πρέπει να αποδέχτηκαν το ότι δε θα καταφέρουν να κερδίσουν ποτέ τίποτα για τις σημαδιακές ερμηνείας της καριέρας τους. Ειδικά για το «Mad Men» και την πλήρη άρνηση των Έμμυ να του δώσουν ερμηνευτικό βραβείο, τα έχουμε πει. Τουλάχιστον ο Χαμ πήρε Χρυσή Σφαίρα (ξανά, Σφαίρες > Έμμυ), αλλά η Μος τίποτα.

Τουλάχιστον επήλθε μια κάποια δικαιοσύνη, έστω κι αν ήταν για άλλη σειρά. Ωστόσο ας μην φανεί πως η Χρυσή Σφαίρα για Α’ Γυναικείο Ρόλο σε Μίνι Σειρά ήταν χαριστική- η Μος ήταν φανταστική στο «Top of the Lake» της Τζέιν Κάμπιον. (Αν κι εγώ θα της το έδινα μόνο και μόνο για το κωλοδάχτυλο στη ‘mani-cam’ του κόκκινου χαλιού.) Μαζί με τον σχεδόν λυτρωτικό θρίαμβο της Έιμι Πόλερ για το «Parks and Recreation», ήταν δύο βραβεύσεις που έστω και με καθυστέρηση ετών έγιναν επιτέλους πραγματικότητα.

Της Πόλερ εν προκειμένω, ήταν το είδος της νίκης που μας έκανε να πανηγυρίσουμε για όλες εκείνες τις ερμηνείες που λατρέψαμε στη διάρκεια των χρόνων αλλά που ξέραμε πως ποτέ δε θα αναγνωρίζονταν. Η Χρυσή Σφαίρα της Έιμι Πόλερ πάει σε όλες τις Λόρεν Γκράχαμ και σε όλες τις Κρίστεν Μπελ αυτού του τηλεοπτικού κόσμου. Cheers.

HOUSE OF ROBIN

robin

Toν Α’ Γυναικείο Ρόλο σε Δράμα τον κέρδισε η Ρόμπιν Ράιτ για το «House of Cards» και πραγματικά δεν υπάρχουν πολλές ενστάσεις για αυτό. (Η Μασλάνι εδώ είναι ο ορισμός του «τιμή μου που είμαι υποψήφια».) Ήταν ο κρυφός MVP της σειράς και, για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα πως οι Σφαίρες θα άνοιγαν τόσο τις κεραίες τους. Υποθέτω απλώς δεν ήθελαν να αφήσουν τον πιο talk-of-the-town συνδυασμό σειράς-δικτύου της χρονιάς να φύγει με άδεια χέρια, αλλά ακόμα κι έτσι, χαίρομαι πολύ για την αναγνώριση μιας ερμηνείας που δεν έχει τίποτα το υστερικό, τίποτα το προφανές, είναι όλο πάγος και σιωπές. Απολαμβάνω το «Scandal» όσο ο οποιοσδήποτε άνθρωπος με αίσθηση κεφιού, αλλά αν κέρδιζε η Κέρι Ουάσινγκτον θα κοπάναγα το κεφάλι μου στον τοίχο.

Αναλυτικά όλοι νικητές στις τηλεοπτικές κατηγορίες:

  • Καλύτερη Τηλεοπτική Σειρά - Δράμα: Breaking Bad
  • Καλύτερη Τηλεοπτική Σειρά - Κωμωδία: Brooklyn Nine-Nine
  • Α' Γυναικείος Ρόλος σε Τηλεοπτική Σειρά - Δράμα: Ρόμπιν Ράιτ για το «House of Cards»
  • Α' Ανδρικός Ρόλος σε Τηλεοπτική Σειρά - Δράμα: Μπράιαν Κράνστον για το «Breaking Bad»
  • Α' Γυναικείος Ρόλος σε Τηλεοπτική Σειρά - Κωμωδία: Εϊμι Πόλερ για το «Parks & Recreation»
  • Α' Ανδρικός Ρολος σε Τηλεοπτική Σειρά - Δράμα: Αντι Σάμπεργκ για το «Brooklyn Nine-Nine»
  • Καλύτερη Τηλεταινία ή Μίνι - Σειρά: Behind the Candelabra
  • A' Ανδρικός Ρόλος σε Τηλεταινία ή Μίνι - Σειρά: Μάικλ Ντάγκλας για το «Behind the Candelabra»
  • Α' Γυναικείος Ρόλος σε Τηλεταινία ή Μίνι - Σειρά: Ελίζαμπεθ Μος για το «Top of the Lake»
  • Β' Ανδρικός Ρόλος: Γιον Βόιτ για το «Ray Donovan»
  • Β' Γυναικείος Ρόλος: Ζακλίν Μπισέ για το «Dancing on the Edge»

Διάβασε ακόμα:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.