«Game of Thrones», Κύκλος 6, Επεισόδιο 07: Σημειώσεις

TV 06 JUN 2016  /  Λήδα Γαλανού

Για άλλη μία χρονιά, Flix gets medieval. Μπαίνουμε στο σύμπαν του Γουέστερος και δε βγαίνουμε μέχρι να μας διώξουν!

Διαβάστε παρακάτω, μόνον εάν παρακολουθείτε το «Game of Thrones» και είδατε ήδη το 7ο επεισόδιο του 6ου κύκλου - για τους υπόλοιπους, ακολουθούν γιγαντιαία spoilers!

Διαβάστε ακόμη:

Να, λοιπόν, τι κρατήσαμε από το επεισόδιο 607 και φιλιά στη γιαγιά Ολένα!

«The Broken Man» ο τίτλος του επεισοδίου, με σκηνοθέτη τον Μαρκ Μιλόντ (που θα δούμε και στο επόμενο, σύμφωνα με τη φετινή στρατηγική των ανά δύο επεισόδια σκηνοθετών), ο οποίος πέρσι μάς έδωσε επεισόδια έντονης και ατμοσφαιρικής δράσης, τα «Sons of the Harpy» και «High Sparrow». Αυτό εδώ το επεισόδιο δεν έχει σκηνές δράσης, δεν έχει καν συναισθηματική φόρτιση, τουλάχιστον ως το φινάλε του, είναι, αντίθετα, περισσότερο αφηγηματικό και εγκεφαλικό. Μπορεί το «broken man» του τίτλου ν' αναφέρεται πρακτικά στον Θίον, ταιριάζει όμως και στους υπόλοιπους ήρωες που συναντάμε, οι οποίοι προσπαθούν ν' ανατρέψουν καταστροφικές κινήσεις του παρελθόντος τους, από τη Σέρσεϊ που, ουσιαστικά, ευθύνεται για την τωρινή κατάντια των Λάνιστερ, ως τη Σάνσα και τον Τζον που προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο ότι είναι άξιοι του ονόματος Σταρκ, ως τον Τζέιμι που δεν έχει αποβάλλει το παρατσούκλι του Kinglsayer και τον Θίον που δεν είναι σίγουρος ότι θυμάται ποιος έχει υπάρξει. Δυο μεγάλες εκπλήξεις μάς επιφυλάσσει το επεισόδιο, μια (ας την πούμε ευχάριστη) στην αρχή και μια απελπιστική, αλλά σίγουρα όχι και οριστική, στο τέλος, που αφορούν δυο ήρωες που αγαπάμε και οι οποίοι έχουν δει τη μοίρα τους να συνδέεται άρρηκτα στο παρελθόν. Ωστόσο, να που τα πλοκάμια της πλοκής αντί να επικεντρώνονται κάπου, απλώνονται ακόμα περισσότερο, με μόνο 3 επεισόδια μπροστά μας για να τελειώσει η σεζόν.

Διαβάστε ακόμη: Size matters.Ο έβδομος κύκλος του «Game of Thrones» - ένα μικρό βήμα προς το τέλος!

got 607 607

got 606 607

Το επεισόδιο ξεκινά με pre-title sequence κι αξίζει τον κόπο η πρωτοτυπία, μια και σ’ αυτή τη σεκάνς θα συναντήσουμε κάποιον ακόμα που θεωρούσαμε, οι μωροί, νεκρό: σ’ ένα πράσινο λιβάδι, κάτω από τον γαλανό ουρανό, άντρες δουλεύουν συλλογικά και κεφάτα (με κιθαρίτσα για συνοδεία), κατασκευάζοντας έναν πυργίσκο-ναό κάτω από τις δημιουργικές προτροπές του (καλώς τον μας κι αντίο), Ιαν ΜακΣέιν. Μήπως προσγειωθήκαμε κατά λάθος σε άλλη σειρά; Αλλά όχι, όλο το σκοτάδι του «Game of Thrones» επιστρέφει στην επιφάνεια μόλις συνειδητοποιούμε ότι, ανάμεσα στους άντρες, βρίσκεται ολοζώντανος κανείς λιγότερος και μικρότερος από τον Hound! Ο υγιέστατος και πάντα τεράστιος Σάντορ Κλιγκέιν, την ώρα του κολατσιού, έχει μια κουβεντούλα με τον πρωτομάστορα ΜακΣέιν, όπου μαθαίνουμε (σε μια, να το πούμε, σεναριακή ευκολία), ότι αυτός τον ανακάλυψε σχεδόν ξεψυχισμένο και τον διέσωσε. Ο μάστορας, αφότου ξεφτιλίζει λίγο τον Hound που κόντεψε να τον ξεπαστρέψει μια γυναίκα (η Μπριέν, φυσικά, όπως εμείς γνωρίζουμε), δίνει και μια σύντομη θεολογική διάλεξη, καταλήγοντας στη θεωρία της ανεξιθρησκείας, παραδεχόμενος ότι, όπως και να την ονομάσεις, υπάρχει μια δύναμη ανώτερη από εμάς κι έχει ακόμα σχέδια για τον Hound.

got 606 607

got 606 607

Ο Ιαν ΜακΣέιν, που τον λένε Σεβασμιότατο Ρέι, είναι κάτι μεταξύ Ευαγγελιστή ιερέα των Επτά και ομαδικής ψυχανάλυσης για τη μικρή του κοινότητα, σαν πασιφιστής που έφυγε απ’ το Βιετνάμ, σαν πρόδρομος των χίπιδων. Αλλά ο Hound είναι πολύ κυνικός για να πειστεί για το δρόμο της μη-βίας, ειδικά όταν τρεις άντρες από το Brotherhood τριγυρίζουν το κοινόβιο απειλητικά. Κι ο Hound έχει δίκιο: λίγο πιο αργά, η κοινότητα βρίσκεται ολόκληρη σφαγμένη κι ο Ρέι κρεμασμένος από τον ίδιο τον ναό που ετοίμαζε. Κι ο μόνος που διαφεύγει είναι ο Hound που κόβει ξύλα στο δάσος. Ο πασιφισμός δεν έχει πέραση στο Γουέστερος κι ο Hound είναι και πάλι μόνος, παρέα μ’ ένα τσεκούρι και διψασμένος για εκδίκηση.

got 606 607

Η Μάρτζερι έχει γίνει η πιο καλή η μαθήτρια στις γραφές του Θεού του Φωτός, αλλά η διδασκαλία του Σπουργίτη αυτή τη φορά έχει άλλο περιεχόμενο: καλή κι η αγάπη στους φτωχούς κι ανήμπορους, της λέει, όμως επίσης η Μάρτζερι πρέπει να δείξει την αγάπη της στο συζυγικό κρεβάτι, ν’ αφήσει τις παπαγαλίες και να εξασφαλίσει στον Τόμεν ένα βασιλικό διάδοχο. Αλλωστε, όπως σοφά και... φεμινιστικά εξηγεί ο Σπουργίτης, η διαδικασία δεν απαιτεί από τη γυναίκα τίποτε άλλο από υπομονή (καλά περνούσαν στο Γουέστερος τα κορίτσια, τουλάχιστον είχαν και κολόνιες όπως μαθαίνουμε!). Αλλά ο Σπουργίτης ρίχνει και τη βόμβα του: η επόμενη αμαρτωλή με την οποία τα βάζει είναι η Βασίλισσα των Αγκαθιών! Να φανταστούμε ότι ετοιμάζει δημόσια διαπόμπευση της γιαγιάς Ολένα; Μέσα σ’ αυτήν τη θρησκευτική παράνοια, όπου όλοι μοιάζουν να έχουν υποστεί πλύση εγκεφάλου και λοβοτομή για σιγουριά, η γιαγιά Ολένα μοιάζει να είναι η μόνη που είναι με τα καλά της και υπόσχεται ένα χεράκι ξύλο στην ειδεχθή καλογραιά, όμως ο τρόπος με τον οποίο η Μάρτζερι την προτρέπει να φύγει από το Κινγκς Λάντινγκ, το σφίξιμο στο χέρι και στην αγκαλιά, το ραβασάκι με το έμβλημα του τριαντάφυλλου που της περνά κρυφά, μάς πείθει ότι η νεαρή βασίλισσα έχει επίγνωση του τι συμβαίνει και, ίσως, κάποιο σχέδιο στο μυαλό.

got 606 607

got 606 607

Πάντως η γιαγιά Ολένα φεύγει από το Κινγκς Λάντινγκ, αποδίδοντας πρώτα τις ευθύνες για την κατάντια τους στη Σέρσεϊ («αναρωτιέμαι αν είσαι ο χειρότερος άνθρωπος που γνώρισα ποτέ, στην ηλικία μου είναι δύσκολο ν’ αποφασίσω», εκπληκτική ατάκα), που, πράγματι, πρώτη εμπιστεύτηκε τον Σπουργίτη για τις δολοπλοκίες της και πρώτη πέταξε τη Μάρτζερι και τον Λόρας στο κελί. Και θα της πει κατάμουτρα ότι έχασε τη μάχη – αλλά τίποτα ποτέ δεν έχει τελειώσει για τη Σέρσεϊ και δεν είναι τυχαίο ότι ο τεράστιος μεταλλαγμένος Βουνός βρίσκεται ένα βήμα πίσω της.

got 606 607

got 606 607

Εναρξη Διαπραγματεύσεων Οι Αγριοι δυσκολεύονται να πειστούν να πολεμήσουν στο πλευρό του Τζον για την ανάκτηση του Γουίντερφελ, μια κι είναι ένας πόλεμος που καθόλου δεν τους αφορά. Ωστόσο, ο Τζον τους εξηγεί ότι αν χαθεί αυτός, ο επόμενος στόχος θα είναι οι ίδιοι οι Αγριοι, χωρίς κανέναν να τους υπερασπιστεί απέναντι στους Μπόλτον, τους Κάρσταρκ και τους Αμπερ. Βοηθά βέβαια και η παρένθεση, ότι ο Τζον κυριολεκτικά πέθανε και νεκραναστήθηκε υπερασπιζόμενος την επιβίωση των Αγρίων, βοηθά και η μονολεκτική ψήφος εμπιστοσύνης από τον Γίγαντα («Σνόου», οπότε υποθέτουμε πως εννοεί, «πάμε μαζί του») και ποιος θα τα βάλει με τον Γίγαντα; Ο Ντιμ Ντάλμπα που μέχρι χτες δεν ξέραμε τ’ όνομά του και που μοιάζει και με τον Λαφαζάνη; Τα χέρια δίνονται, η συμφωνία γίνεται.

got 606 607

Η μικρή Λαίδη Μόρμοντ είναι μικρή μόνο στο μάτι κι έχει λίγα λόγια και σταράτα, που μάλιστα φέρνουν κι αυτόν τον Τζον Σνόου, που έχει πάει εκεί για την πρώτη του συμμαχική ακρόαση με τη Σάνσα, σε μια κάποια αμηχανία. Κατά τη γνώμη της, μπροστά της δε βρίσκονται δυο Σταρκ, αλλά ένας μπάσταρδος Σνόου και μια, αν όχι Λάνιστερ, σίγουρα Μπόλτον, την οποία κι αποκαλεί Σάντρα (αστείο, αλλά το γαμήλιο παρελθόν της Σάνσα είναι χειρότερο κι απ' του Τζόνι Ντεπ). Αλλά καλά που υπάρχει κι ο Κρεμμύδης και, λίγο η ευαισθησία του στα μικρά κοριτσάκια που χειρίζονται μεγάλες υποθέσεις, λίγο το φιλότιμο, λίγο η τρομοκρατία με τον Night King – αυτός είναι ο πόλεμος των ζωντανών ενάντια στους νεκρούς! – κερδίζουν τη χιλιετή πίστη του οίκου των Μόρμοντ, της μικρής Λιάνα και 62 μόνο, αλλά κατά τα λεγόμενα παντοδύναμων, πολεμιστών. Εκτός αυτού, ο μονόλογος του Κρεμμύδη είναι καθηλωτικός επειδή, με απλές λέξεις, εξηγεί ακριβώς πώς θα προχωρήσει η δράση στο εξής, με την επιδίωξη, δηλαδή, ενός ενωμένου Βορρά ενάντια στους White Walkers κι όχι στις ταπεινές φιλοδοξίες του κάθε φεουδάρχη.

got 606 607

Το μίτινγκ με τον Λόρδο Γκλόβερ πάει χάλια, παρότι αυτή τη φορά η Σάνσα προσπαθεί να κερδίσει την παράσταση με το κύρος της και το αρχοντικό της βλέμμα, γιατί ο Γκλόβερ δε δέχεται να πολεμήσει πλάι σε Αγριους και νιώθει ότι ο οίκος των Σταρκ πέθανε μαζί με τον Ρομπ που πρόδωσε την εμπιστοσύνη του. Οσο, λίγο αργότερα, ο Τζον πλέκει το εγκώμιο του Κρεμμύδη (πολύς ο λόγος γι’ αυτόν σ’ αυτό το επεισόδιο, να σημαίνει άραγε αυτό ότι το τέλος του είναι κοντά;), η Σάνσα, απογοητευμένη από τις δυνάμεις που έχουν συγκεντρώσει ως τώρα τα δυο αδέλφια, στέλνει βουλωμένο γράμμα. Σε ποιον; Να υποθέσουμε στον κρυφό της καθοδηγητή, τον Μπέιλις;

got 606 607

Ο Τζέιμι, ξανά με σύντροφο τον Μπρον, φτάνουν έξω από το Ρίβεραν - σ’ ένα κάδρο που τόσο πολύ θυμίζει την τελευταία κοινή τους περιπέτεια με το τραγικό τέλος στο επεισόδιο #506, θυμηθείτε:

got 506 607

Εκεί, έξω από το Ρίβεραν, θα βρουν μια πολιορκία για κλάμματα, τόσο κακομοίρικη όσο κι ο Εντμιουρ που περιφέρεται αμίλητος δυο επεισόδια τώρα. Σε μια συνομιλία που θυμίζει έντονα Monty Python, κυρίως χάρη στα κελεπούρια Γουόλντερ και Λόθερ Φρέι, ο Τζέιμι βάζει τάξη στο στρατόπεδο και μπαίνει επικεφαλής της πολιορκίας.

got 606 607

got 606 607

Το… parley του Τζέιμι με τον Μπλάκφις ξεκινά δυσοίωνα, με μια αμοιβαία επίδειξη δύναμης και κωλοπαιδισμού. Κι έτσι τελειώνει, με τον Μπλάκφις να ξαναμπαίνει στο πάντα δικό του κάστρο και τον Τζέιμι να χρειάζεται να σκεφτεί νέα στρατηγική - μόνο που, σύντομα ελπίζουμε, θα ανταμώσει εκεί στην πεδιάδα έξω απ' το Ρίβεραν με την Μπρίεν, με την οποία τον συνδέουν τόσα, κι ας έρχεται τώρα (στο δρόμο είναι) ως εκπρόσωπος των Σταρκ.

got 606 607

got 606 607

Ο Θίον, κυριολεκτικά ευνουχισμένος, νιώθει εξαιρετικά άβολα στο καπηλειό του Slaver’s Bay, όπου οι πιστοί στρατιώτες των Ironborn απολαμβάνουν τόσα γυμνά κορίτσια όσα είχαμε να δούμε απ’ όταν έκλεισε το establishment του Λιτλφίνγκερ στο Κινγκς Λάντινγκ. Η Γιάρα πάντως περνά καλά με τις κοπέλες κι έλα που δεν το είχαμε καταλάβει τόσες σεζόν τώρα. Ομως τα δυο αδέλφια έχουν μια όμορφη στιγμή κοινής αποδοχής, όπου η Γιάρα υπόσχεται στον Θίον προστασία κι εκδίκηση κι υπέροχα μεθύσια. Αρκεί ο Θίον, τόσο «broken man» πια που βρίσκεται πιο κοντά στο θάνατο παρά στη ζωή, ν’ ανακαλύψει μέσα του τον παλιό Θίον, τον θαρραλέο (όχι απαραίτητα το δολοφόνο μικρών παιδιών) και να σταθεί πλάι της. Και μαζί να πάνε στη Μιρίν και να συμμαχήσουν με την Ντενέρις (να προλάβουν δηλαδή το σχέδιο του θείου Γιούρον). Και στο μεταξύ, η Γιάρα να γλεντήσει λίγο και τη γυμνόστηθη γοργόνα που καθόταν στα γόνατά της.

got 606 607

Η Αρια, περιποιημένη με τα ρουχάκια της και τα μαλλάκια της και τα λεφτάκια της που είναι πολλά και τα μάζεψε με κόπο και δόλο, κλείνει πλοίο για φύγει την αυγή για Γουέστερος. Αλλά δε θα προλάβει: η Γουέιφ, μετά την εντολή του Τζάκεν, θα τη βρει στη γωνία και θα της γεμίσει το κορμάκι μαχαιριές. Η Αρια δεν πεθαίνει – όχι τόσο εύκολα, μετά απ’ όλον τον αγώνα που έχει κάνει το κοριτσάκι, όμως έχει κι αυτή, τώρα, να πληρώσει μια προδοσία και ποιος θα βρεθεί, αυτή τη φορά, να τη βοηθήσει που βαδίζει στους δρόμους του Μπράαβος αιμόφυρτη; Οπως, σε μια άλλη στιγμή στο παρελθόν, εκείνη είχε τρέξει να φύγει αντί να βοηθήσει τον αιμόφυρτο Hound, για να κάνουμε και τον πλήρη κύκλο ως την αρχή του επεισοδίου; Πάντως λέω να μην ανησυχούμε: η Αρια δε θα πεθάνει, θα συνεχίσει να ζει και να σβήνει ονόματα απ’ τη λίστα της, έστω κι αν σ’ αυτό συμμετάσχουν μεταφυσικές δυνάμεις. Just you wait. Γιατί οτιδήποτε άλλο, ειλικρινά δεν μπορούμε να το δεχτούμε.

Διαβάστε περισσότερα για το «Game of Thrones» εδώ και ραντεβού την ερχόμενη Δευτέρα για την ανασκόπηση του επεισοδίου #608!

Δείτε το trailer του «Game of Thrones» #608 εδώ:

Διαβάστε ακόμη:

Περισσότερο «Game of Thrones»:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.