Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 2

TV 31 DEC 2018  /  Θοδωρής Δημητρόπουλος

Καθώς η χρονιά φτάνει στο τέλος της, το Flix ξεχωρίζει τις σειρές του 2018 μετρώντας αντίστροφα προς την καλύτερη. Σήμερα, μια σειρά-σίκουελ που μπορεί πλέον δικαιολογημένα να ισχυριστεί πως ξεπέρασε τον προκάτοχό της.

«The Good Fight» (Σεζόν 2)

Oταν εξελέγη ο Ντόναλντ Τραμπ ένα σύνηθες αστείο, από τα αστεία που κάνεις πικραμένος όταν όλοι γύρω τα έχουν βάψει μαύρα και στην πραγματικότητα δεν είναι και ιδιαίτερα αστείο απλά κάτι πρέπει να γεμίσει την αμήχανη σιωπή, ήταν πως τουλάχιστον θα δούμε σπουδαία τέχνη τα επόμενα χρόνια. Σε αρκετά χρόνια, καθώς θα γράφεται η ιστορία αυτής της περιόδου με κάποια ψυχραιμία και απόσταση, το «The Good Fight» θα πρέπει να έχει εξέχουσα θέση στα έργα της περιόδου που όχι μόνο αναπόφευκτα επηρεάστηκαν -άμεσα, και αναπολογητικά- από το ίδιο καθεαυτό το περιστατικό της εκλογής του Τραμπ, αλλά και μπόρεσαν να την σχολιάσουν με ένα κάποιο καθαρό κεφάλι, μια διαύγεια. Ή τελοσπάντων το καθαρό κεφάλι και τη διαύγεια που έχεις όταν είσαι τόσο-όσο high.

Το μέτριο storyline της liberal ενοχής που κυριάρχησε στην 1η σεζόν (κρατώντας τη σειρά σε απόσταση από το μεγαλείο που φαινόταν πως μπορεί να αγγίξει) με τη Μάγια και τον πατέρα της κλείνει σχετικά άμεσα στον 2ο κύκλο, επιτρέποντας στους Κινγκ και το επιτελείο τους να εστιάσουν στο ουσιαστικό κλίμα της εποχής με έναν λιγότερο κυριολεκτικό τρόπο, βασιζόμενοι περισσότερο σε μια ψυχοσωματική διάθεση. Εξάλλου, πέρα από κάθε μέτρο λογικής ή παραλόγου, το ότι η Αμερική ζει την εποχή Τραμπ είναι ένα κάποιο απόλυτο mood piece. Η Νταϊάν αρχίζει να παίρνει μικρές δόσεις LSD για να ανταπεξέλθει σε μια πραγματικότητα που όλοι και περισσότερο μοιάζει με ονειρικό παραλογισμό, και ακολούθως όλη τη σεζόν διατρέχει μια αύρα αβέβαιου και σουρεαλιστικής αποστασιοποίησης.


To τηλεοπτικό top-ten του 2018


goodfight4

Ο θάνατος βρίσκεται παντού, καθώς το κεντρικό storyline του 2ου κύκλου αφορά τη στοχοποίηση των δικηγόρων του Σικάγο. Στα πρώτα επεισόδια οι δικηγόροι κάνουν μαύρο χιούμορ πάνω στο πόσο συχνά βρίσκονται σε κηδείες, την ίδια ώρα που πολιτικά ο κλοιός σφίγγει γύρω από την κάθε έννοια προοδευτισμού, ειδικά για μια κατά βάση μαύρη φίρμα σε μια έκρυθμη εποχή. Στο δικηγορικό γραφείο έρχεται η Όντρα ΜακΝτόναλντ (η νέα, απολύτως -και απολαυστικά- τηλεοπτική προσθήκη της σεζόν) που παίζει την πρώην του Έιντριεν συνεισφέροντας δραματουργικά προς μια κατεύθυνση ευρύτερων ηθικών διαπραγματεύσεων, τόσο για τον πρώην της όσο και για την ίδια την Νταϊάν.

Η οποία, μέσα σε μια συνθήκη σχεδόν πλήρους κατάλυσης ιδανικών και ορίων (η τελειωτική κίνηση-ματ της σεζόν ήταν να βάλει το ίδιο το κατεστημένο των Δημοκρατικών μέσα από την ορμητική παρουσία της Μάργκο Μάρτιντεϊλ, να παίξει ένα ρόλο τόσο κυνικό και ηθικά διαβρωμένο) ψάχνει από κάπου να πιαστεί για να συνεχίσει να παλεύει, χωρίς να είναι σίγουρη καν για ποιο λόγο και με τι στόχο και ελπίδα. Σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, η Νταϊάν Λόκχαρτ μοιάζει να κολυμπάει βαθιά σε ένα βυθό, προσπαθώντας να καταλάβει γιατί ο κόσμος γύρω της μοιάζει τόσο θολός. Είναι εκείνη η σεζόν του «Good» διπτύχου όπου η Νταϊάν Λόκχαρτ γίνεται απερίφραστα, δίχως περιορισμό και πισωγυρίσματα η απόλυτη κεντρική ηρωίδα της σειράς, με την Κριστίν Μπαράνσκι να απογειώνεται, πάντα μοιάζοντας ένα βήμα από την παράνοια αλλά και τόσο απόλυτα συγκροτημένη.

Η 5η σεζόν του «Good Wife» πάντα θα έχει τη δική της ξεχωριστή θέση στην τηλεοπτική ιστορία ως μια καθηλωτικής εκτέλεσης μελοδραματική όπερα ηθικής. Είναι μόνο προς τιμήν των συντελεστών που τόσο νωρίς στην σίκουελ (ή spin-off, αν προτιμάτε) σειρά, κατάφεραν ήδη να προσθέσουν άλλη μια σεζόν στο πάνθεον, παίζοντας ολότελα διαφορετικές νότες- και μάλιστα στη διάρκεια μιας εποχής την οποία οι πάντες έχουν προσπαθήσει να καταγράψουν ακριβώς με εκείνη την οπερατική μελοδραματική διάθεση πολιτικής αφέλειας. Η 2η σεζόν του «Good Fight» είναι ένα κατάμαυρα σατιρικό, ονειρικά σουρεαλιστικό mood piece διαπραγμάτευσης ανάμεσα στον μηδενισμό και το πείσμα, που ξέρει με αυτοπεποίθηση τι θέλει να πει και πώς μπορεί να το αποτυπώσει στην οθόνη. Oχι μόνο δε μοιάζει σε τίποτα με την προκάτοχό του, αλλά δε μοιάζει και με τίποτα άλλο στην τηλεόραση.

fight1

Το καλύτερο επεισόδιο

«Day 485» (2x12)

Σε ένα vintage «Good Wife» τύπου επεισόδιο, που αποδεικνύει πως το τιμ μπορεί ακόμα να το κάνει αυτό όποτε θέλει και με κλειστά τα μάτια, ο Τζέι, ο φανταστικό ερευνητής της εταιρείας, απειλείται με απέλαση όταν αποκαλύπτεται πως το μητρώο της γέννησής του είναι πλαστό. Οι συνεργάτες του ξεχύνονται σε ένα απεγνωσμένο κυνήγι στοιχείων και καταστρώνουν hail Mary στρατηγικές για να καταφέρουν να τον σώσουν την τελευταία δυνατή στιγμή.


Διαβάστε ακόμα: Οι τηλεοπτικοί πρωταγωνιστές του 2018


goodfight3

Μια σκηνή

Στο 3ο επεισόδιο της σεζόν η Μαρίσα και η Μάια ανοίγουν ένα φάκελο μες στον οποίο η μόνη επιγραφή λέει «Kill all lawyers» και περιέχει κάντι που μοιάζει με φονικό χημικό στοιχείο. Ακολουθεί μια μακρά σεκάνς αγωνίας που θέτει τις βάσεις κινδύνου για ολόκληρη τη σεζόν (αργότερα στη διάρκεια της οποίας ένας από τους πρωταγωνιστές θα πέσει μέχρι και θύμα πυροβολισμού) με την ανεκτίμητη Μαρίσα της Σάρα Στιλ να παίρνει τη σκηνή πάνω της.

goodfight2

Γράψαμε στο Flix

«Οι πάντες πεθαίνουν. Είναι παρανοϊκό,» λέει η Νταϊάν σε μια σκηνή του 2ου επεισοδίου. «Κάθε γενιά έχει τα δικά της παράλογα», λαμβάνει ως απάντηση, για να επιμείνει στη θέση της, σα να αναδύεται από τη βουβαμάρα της μετά από δύο επεισόδια. «Όχι, αυτό μας το λένε για να νιώσουμε καλύτερα,» απαντά. «ΑΥΤΟ είναι παράλογο. Ο Τζορτζ Όργουελ σήμερα δε θα ήξερε από πού να ξεκινήσει.» (Περισσότερα.)

Παλιότερα

Το περσινό νούμερο 2: «Nathan for You: Finding Frances»

Οι προηγούμενες εμφανίσεις του «The Good Wife»: Σεζόν 4-5 (2013, #1) | Σεζόν 5-6 (2014, #7)

fight_main


To τηλεοπτικό top-ten του 2018


Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.