Υποψηφιότητες Emmy 2016: Σενάρια και Σκηνοθεσίες

TV 15 SEP 2016  /  Θοδωρής Δημητρόπουλος

Aναλύοντας όλες τις κατηγορίες των τηλεοπτικών βραβείων Emmy που απονέμονται την Κυριακή, περνάμε στις πάντα εξαιρετικές κατηγορίες σκηνοθεσίας και σεναρίων.

Οι κατηγορίες σεναρίου και σκηνοθεσίας είναι πάντα οι αγαπημένες μας στα Emmy γιατί παραδοσιακά κάνουν χώρο και για σειρές που στα μεγάλα βραβεία δεν αναγνωρίζονται για μια πλειάδα λόγων. Σειρές όπως η «Buffy» ή το «Community» έχουν πάρει εδώ τις μοναδικές τους μεγάλες υποψηφιότητες. Εδώ αναγνωρίστηκαν έστω και λίγο, έστω και τελευταία στιγμή, το «Battlestar Galactica» και το «Wire». Εδώ κέρδισε το «Friday Night Lights».

Κι εδώ είναι που προτείνονται φέτος σειρές όπως το «Knick» ή το «UnREAL», δηλαδή τα #1 μας την τελευταία διετία. Φυσικά οι σειρές που κυριαρχούν παντού κυριαρχούν κι εδώ, αυτό δεν αλλάζει, και ούτε είναι και παράλογο κάτι τέτοιο. Απλώς εκτιμούμε το γεγονός πως στα σενάρια και τις σκηνοθεσίες υπάρχει πάντα χώρος και για 2-3 πιο ψύχραιμες, πιο auteurίστικες επιλογές.

Εδώ αναλυτικά όλες οι υποψηφιότητες

Διαβάστε ακόμη:

Όπως και νά’χει όμως, όπως και παντού έτσι κι εδώ μπαίνουμε στην κούρσα με κάποια τεράστια φαβορί ειδικά στα πεδία Δράματος και Μίνι Σειράς. Υπάρχουν ωστόσο 1-2 κατηγορίες εντελώς ορθάνοιχτες, προσφέροντας στην Ακαδημία την ευκαιρία να τιμήσει σειρές που ξεκάθαρα εκτίμησε («Americans», «Master of None») και που ίσως δυσκολευτούν να βρουν κάποιο μεγαλύτερο βραβείο από αυτό.

Πάμε να δούμε τις 6 κατηγορίες σεναρίου και σκηνοθεσίας.

Διαβάστε ακόμη: Αυτές είναι οι 50 τηλεοπτικές πρεμιέρες του Σεπτέμβρη - διαλέξτε!

GAME OF THRONES MICHAEL Sapochnik

Σκηνοθεσία σε Δράμα

Μάικλ Ένγκλερ (Downton Abbey, Episode 9)
Μιγκέλ Σαπότσνικ (Game Of Thrones, Battle of the Bastards)
Τζακ Μπέντερ (Game Of Thrones, The Door)
Λέσλι Λίνκ Γκλάτερ (Homeland, The Tradition of Hospitality)
Στίβεν Σόντερμπεργκ (The Knick, This Is All We Are)
Ντέιβιντ Χολάντερ (Ray Donovan, Exsuscito)


Ξεκινάμε με το πιο εύκολο βραβείο ίσως όλης της τελετής. Όταν έχεις σκηνοθετήσει το πιο πολύσυζητημένο επεισόδιο της πιο πολυσυζητημένης σειράς, και το εν λόγω επεισόδιο είναι βασικά μια απίστευτη μάχη 40 λεπτών με κομπάρσους, με κουνημένη κάμερα μες στο αιματοκύλισμα της μάχης και με επιρροές από κινηματογραφική και αληθινή Ιστορία, ε τότε δεν το χάνεις το Emmy, είναι λίγο φάση Το Μονοπλάνο Του Φουκουνάγκα.

Ο Σόντερμπεργκ θα πρέπει για άλλη μια χρονιά να είναι χαρούμενος που απλώς προτείνεται για ένα αρκετά περιθωριακό δράμα σαν το «The Knick», έστω κι αν το συνταρακτικό του φινάλε είναι σαφέστατα το πιο αξιοβράβευτο πράγμα από αυτή τη λίστα υποψηφίων. Αλλά δε θα τα χαλάσουμε εδώ, ο Σαπότσνικ έκανε έξοχη δουλειά.

Πρέπει να κερδίσει: Στίβεν Σόντερμπεργκ / Θα κερδίσει: Μιγκέλ Σαπότσνικ

Περισσότερη «καλή» τηλέοραση εδώ

TRANSPARENT 607

Σκηνοθεσία σε Κωμωδία

Αζίζ Ανσάρι (Master of None, Parents)
Άλεκ Μπεργκ (Silicon Valley, Daily Active Users)
Μάικ Τζατζ (Silicon Valley, Founder Friendly)
Τζιλ Σόλογουεϊ (Transparent, Man on the Land)
Ντέιβιντ Μαντέλ (Veep, Kissing Your Sister)
Κρις Άντισον (Veep, Morning After)
Ντέιβ Στερν (Veep, Mother)


Εδώ υπάρχουν 6 καλά γυρίσματα ανθρώπων που έκαναν αυτά που έπρεπε να κάνουν με την κάμερα και με το ρυθμό του σεναρίου που είχαν στα χέρια τους, και μετά υπάρχει η Τζιλ Σόλογουεϊ που δημιούργησε το πιο ανατριχιαστικό και υπερβατικό σαν εμπειρία 20επτο της περσινής τηλεοπτικής σεζόν. Το επεισόδιο ‘Man on the Land’ του ‘Transparent’ μπλέκει ιστορικές πληγές και στιγμές ψυχικής απελευθέρωσης σε μια κοινή αφήγηση που ειλικρινά δε μοιάζει με τίποτα άλλο που έχουμε δει στην τηλεόραση. Η Σόλογουεϊ κέρδισε πέρσι το Emmy Σκηνοθεσίας οπότε είναι αρκετά πιθανό να κάνει το ριπίτ, με τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας να θεωρούν πως το ‘Transparent’ διαθέτει μια πιο αριστική χροιά σε σχέση με τις υπόλοιπες κωμωδίες του πεδίου.

Παρόλαυτά δε γίνεται να προσπεράσουμε την τριπλή παρουσία του «Veep» (που αναμένεται να φύγει και φέτος με πολλά βραβεία), αλλά και την είσοδο-ερωτηματικό του «Master of None», μιας σειράς που πιθανώς μοιράζεται κάποια από τα στοιχεία του «Transparent» στα μάτια των ψηφοφόρων. Θεωρώ πως είναι το πιο πιθανό spoiler, αλλά λόγω και της περσινής της νίκης πιστεύω πως η Σόλογουεϊ έχει ένα προβάδισμα.

Πρέπει να κερδίσει: Τζιλ Σόλογουεϊ / Θα κερδίσει: Τζιλ Σόλογουεϊ

Περισσότερη «καλή» τηλέοραση εδώ

oj simpson SCRIPT 607

Σκηνοθεσία σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

Τζέι Ρόουτς (All the Way)
Νόα Χόλεϊ (Fargo, Before the Law)
Σουζάν Μπίερ (The Night Manager)
Ράιαν Μέρφι (The People v. O.J. Simpson, From the Ashes of Tragedy)
Άντονι Χέμινγκουεϊ (The People v. O.J. Simpson, Manna from Heaven)
Τζον Σίνγκλετον (The People v. O.J. Simpson, The Race Card)

Το ερωτηματικό, όχι μόνο σε αυτή την κατηγορία αλλά σε όλο το πεδίο των Μίνι Σειρών, είναι πόσο πολύ άρεσε στην Ακαδημία το «The Night Manager», γιατί είναι πολύ πιθανό spoiler σε αρκετές κατηγορίες. Πιο πιθανή όλων, νομίζω, είναι αυτή. Η Σουζάν Μπίερ είναι δημιουργός της οποίας ταινία έχει κερδίσει Όσκαρ οπότε εκ των πραγμάτων ξεχωρίζει, ειδικά στην περίπτωση που οι συμμετοχές του O.J. μπλέξουν η μία μες στην άλλη και δεν προκύψει νικητής από εκεί.

Ταυτόχρονα υπάρχει το «Fargo» που είναι ήδη αναγνωρισμένο στα Emmy, καθώς και η Απαραίτητη Πρεστίζ Πολιτική Τηλεταινία Του Τζέι Ρόουτς ο οποίος έχει ήδη κερδίσει 4 Emmy με το «Game Change» και το «Recount». Είναι μια κατηγορία που πραγματικά οτιδήποτε από τα 6 υποψήφια πράγματα είναι πιθανό να κερδίσουν. Αλλά έστω και οριακά θα πάμε με την επιλογή του Ράιαν Μέρφι, ο οποίος ως το Όνομα μέσα από τη σειρά «The People v. O.J. Simpson» έχει προβάδισμα με το δικό του επεισόδιο έναντι των συνυποψηφίων του.

Πρέπει να κερδίσει: Ράιαν Μέρφι / Θα κερδίσει: Ράιαν Μέρφι

Περισσότερη «καλή» τηλέοραση εδώ

MR ROBOT Screenwriter 607

Σενάριο σε Δράμα

Τζόελ Φιλντς, Τζο Γουάισμπεργκ (The Americans, Persona Non Grata)
Τζούλιαν Φέλοους (Downton Abbey, Episode 8)
Ντέιβιντ Μπένιοφ, Ντ. Μπ. Γουάις (Game of Thrones, Battle of the Bastards)
Ρόμπερτ Κινγκ, Μισέλ Κινγκ (The Good Wife, End)
Σαμ Εσμάιλ (Mr. Robot, eps1.0_hellofriend.mov)
Μάρτι Νόξον, Σάρα Γκέρτρουντ Σαπίρο (UnREAL, Return)

Είμαι ερωτευμένος. Είμαι ερωτευμένος με αυτό το line-up υποψηφιοτήτων. Έχεις μέσα τα πάντα, έχεις επεισόδιο «Americans» που ξαφνικά το αγάπησε η Ακαδημία, έχει τον πιλότο του «UnREAL» που τον πήραν χαμπάρι όταν έπρεπε, έχεις το φινάλε του «Good Wife» που δεν το ξέχασαν (το λάτρεψα, κι ας δίχασε, ήταν πολύ θαρραλέος τρόπος να κλείσει η σειρά), έχεις επεισοδιάρα «Game of Thrones», και έχεις και πιλότο «Mr. Robot» στην κατηγορία που μπορεί να την κερδίσει κιόλας.

(Επίσης έχεις και το «Downton Abbey» επειδή σε αυτή την θυελλώδη, παθιασμένη σχέση μας με αυτή την σούπερ ερωτεύσιμη κατηγορία, κάποιος πρέπει να πηγαίνει και στη λαϊκή.)

Θα ήμουν ΟΚ με οποιοδήποτε από τα 5 παραπάνω σαν νικητή, ένα τσικ παραπάνω ανάμεσα στην αρχή του «UnREAL» και στο τέλος του «Good Wife». Κι ενώ δε θα με εξέπλητε μια νίκη του «Americans» σε μια κατηγορία θεωρητικά φτιαγμένη για την επικράτηση σειρών σαν αυτή, τελικά κλίνω κάπως περισσότερο προς την επικράτηση του «Mr. Robot».

Πρέπει να κερδίσει: Μάρτι Νόξον, Σάρα Γκέρτρουντ Σαπίρο / Θα κερδίσει: Σαμ Εσμάιλ

Veep SCRIPT 607

Σενάριο σε Κωμωδία

Ρομπ Ντιλέινι, Σάρα Χόγκαν (Catastrophe, Episode 1)
Αζίζ Ανσάρι, Άλαν Γιανγκ (Master of None, Parents)
Νταν Ο’ Κίφι (Silicon Valley, Founder Friendly)
Άλεκ Μπεργκ (Silicon Valley, The Uptick)
Ντέιβιντ Μαντέλ (Veep, Morning After)
Άλεξ Γκρέγκορι, Πίτερ Χούικ (Veep, Mother)

Το «Catastrophe» είναι μια από εκείνες ακόμα τις ευχάριστες εκπλήξεις που επιτρέπουν ετούτες οι κατηγορίες, αλλά να κερδίζει δεν πρόκειται. (Ανακαλύψτε το ωστόσο, είναι γλύκα.) Το «Silicon Valley» δεν το βλέπω να κερδίζει απέναντι στον ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα πιστεύω πως η κατηγορία θα παίξει ανάμεσα στο διπλό «Veep» και στην περίπτωση-ερωτηματικό του «Master of None», στο οποίο δίνουμε πολλές πιθανότητες νίκες με το ίδιο σκεπτικό της κατηγορίας της Σκηνοθεσίας. Το «Parents» είναι πολύ δυνατό επεισόδιο και στο μυαλό μου έχει μοιρασμένες πιθανότητες νίκης με τα δύο επεισόδια «Veep»: Το μεν «Mother» επειδή είναι απλά ένα από τα καλύτερα σενάρια της σεζόν και το δε «Morning After» επειδή φέρει την υπογραφή του Ντέιβιντ Μαντέλ, του νέου showrunner της σειράς, κι έναν άνθρωπο που η Ακαδημία ίσως θελήσει να επιβραβεύσει για τη δημιουργική συνέπεια του show.

Πρέπει να κερδίσει: Άλεξ Γκρέγκορι, Πίτερ Χούικ / Θα κερδίσει: Ντέιβιντ Μαντέλ

Περισσότερη «καλή» τηλέοραση εδώ

OJ SIMPSON 607 DIRECTORS

Σενάριο σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

Μπομπ ΝτεΛαουρέντις (Fargo, Loplop)
Νόα Χόλεϊ (Fargo, Palindrome)
Ντέιβιντ Φαρ (The Night Manager)
Σκοτ Αλεξάντερ, Λάρι Καραζέφσκι (The People v. O.J. Simpson, From the Ashes of Tragedy)
Ντ. Β. ΝτεΒισέντις (The People v. O.J. Simpson, Marcia Marcia Marcia)
Τζο Ρόμπερτ Κόουλ (The People v. O.J. Simpson, The Race Card)

Τα γνωστά ονόματα κι εδώ, με μια τριπλέτα O.J., λιγάκι «Fargo» και σφήνα ένα «Night Manager». Επειδή τα πολλά επεισόδια σε σειρές ανθολογίας μπορούν εύκολα να μπερδέψουν, θεωρώ κι εδώ πως η τάση των ψηφοφόρων θα είναι να κινηθούν προς το πιο αναγνωρίσιμο όνομα, δηλαδή και στις δύο περιπτώσεις σειρών, εκείνα των δημιουργών. Οπότε λογικά θα πάει ανάμεσα στα «Palindrome» (για το «Fargo», του Νόα Χόλεϊ) και στο «From the Ashes of Tragedy» (για τον O.J., από το εξαιρετικό δίδυμο σεναριογράφων Αλεξάντερ/Καραζέφσκι). Το «Night Manager» και πάλι ερωτηματικό.

Πρέπει να κερδίσει: Ντ. Β. ΝτεΒισέντις / Θα κερδίσει: Σκοτ Αλεξάντερ, Λάρι Καραζέφσκι

Emmys 2016

Η 68η Τελετή Απονομής Βραβείων EMMY θα μεταδοθεί ζωντανά από το Microsoft Theater στο Los Angeles, την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου, στις 02:00 μετά τα μεσάνυχτα στο FOX Life. Η τελετή θα προβληθεί επίσης, στην prime time ζώνη του καναλιού, τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου, στις 21:00. Το FOX Life είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσω NOVA, OTE TV, Vodafone TV και Cyta Τηλεόρασης. H τελετή απονομής θα είναι επίσης διαθέσιμη on demand μέσω FOX Play.

Διαβάστε ακόμα:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.