Οι Ελληνες εμπιστεύονται τη συνδρομητική τηλεόραση στα χρόνια της κρίσης

TV 15 JUL 2014  /  Μανώλης Κρανάκης

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, οι συνδρομητές της NOVA και του ΟΤΕ TV έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς η ελεύθερη τηλεόραση δεν αποτελεί έξοδο διαφυγής από τη σκληρή καθημερινότητα της κρίσης.

To ρεπορτάζ υπογράφει η Ελένη Χρέπα και αναλύει το αντιφατικό γεγονός της αύξησης των συνδρομητών στα δυο μεγάλα καλωδιακά δίκτυα (NOVA και OTE TV) παρά την οικονομική κρίση που κανονικά θα απέτρεπε τους τηλεθεατές από το έξτρα έξοδο που απαιτεί η συνδρομή τους.

Στα δύο τελευταία χρόνια, οι συνδρομητές της NOVA και του ΟΤΕ TV διπλασιάστηκαν αγγίζοντας τον αριθμό των 760.000 σε σύγκριση με τους 300.000 το τέλος 2012. Η διείσδυση στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο 19.5 τοις εκατό, μετά από μια δεκαετία που είχε μείνει σταθερή γύρω στο 11 με 13 τοις εκατό.

Οι συνδρομητές της NOVA αυξήθηκαν κατά 6.7% το πρώτο τετράμηνο του 2014, φτάνοντας τους 482.433 σε σχέση με τους 452.340 στο τέλος του 2013, ενώ ο ΟΤΕ ΤV μετράει το πρώτο τετράμηνο του 2014 280.000 συνδρομητές.

Το άρθρο αναφέρει και τις τελευταίες εξελίξεις που θέλουν τον ΟΤΕ να έχει προσφέρει 300 εκατομμύρια ευρώ για την εξαγορά της ΝOVA από τη Forthnet, προσφορά που είναι πιθανό να απορριφθεί προκειμένου να μην έχει ο ΟΤΕ το μονοπώλιο στη συνδρομητική τηλεόραση. Προσθέτει πως προσφορά για την εξαγορά της NOVA υπάρχει και από την πλευρά της Vodafone, η οποία διαθέτει ήδη το 6.5% της NOVA και έχει έρθει σε συμφωνία με την WIND που κατέχει το 13% στη Forthnet.

To ρεπορτάζ περιλαμβάνει και τη μαρτυρία μιας συνδρομήτριας της NOVA που αναφέρει τους δικούς της λόγους για τους οποίους θεωρεί πως το μικρό έξοδο για να έχει συνδρομητική τηλεόραση αξίζει ακόμη και σε εποχές κρίσης: «Ο κόσμος έχει κουραστεί με τις ειδήσεις γύρω από την κρίση. Η συνδρομητική τηλεόραση μπορεί να είναι ένα έξτρα έξοδο, αλλά τα πακέτα προσφορών είναι δελεαστικά. Δεν αντέχω τα παραδοσιακά ελληνικά προγράμματα. Είναι γεμάτα από γελοίους ανθρώπους, ημίγυμνες κοπέλες και δεν μπορούν να σε κάνουν καν να γελάσεις. Η συνδρομητική τηλεόραση σου δίνει το δικαίωμα της επιλογής του τι να δεις και πότε θα το δεις. Στην τηλεόραση, στο λάπτοτ σου, στο τάμπλετ ή στο κινητό.»

Ο Γιώργος Πλείος, καθηγητής επικοινωνίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας συμπληρώνει πως η συνδρομητική τηλεόραση, παρόλο που κοστίζει, παραμένει ένας φτηνός τρόπος για διασκέδαση, αφού όλο και περισσότεροι Ελληνες μένουν στο σπίτι, αποφεύγοντας να ξοδέψουν σε εξόδους όπως παλιά: «Η οικονομική κρίση που κόστισε στην Ελλάδα το ένα τέταρτο του εθνικού της προϊόντος έχει μειώσει κατά πολύ την κατανάλωση ανάμεσα στους Ελληνες, συμπεριλαμβανομένων και των επισκέψεων στα θέατρα, τα σινεμά ή τα ταξίδια. Η όλο και χαμηλότερη ποιότητα του προγράμματος των ελεύθερων τηλεοπτικών σταθμών και το κλείσιμο της κρατικής τηλεόρασης οδήγησαν σε μια γενική απαξίωσης της τηλεόρασης.»

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται πως η κινητικότητα στην ελληνική συνδρομητική τηλεόραση ακολουθεί το διεθνές παράδειγμα, καθώς σε όλον τον κόσμο η ισχύς των συνδρομητικών καναλιών μεγαλώνει, αντικαθιστώντας τους παραδοσιακούς τρόπους οικιακής διασκέδασης.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Bloomberg εδώ.

Διαβάστε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.