Arrested Re-Development, Μέρος Πρώτο: Σεζόν 1, Επεισόδια 1-4

TV 01 MAR 2013  /  Θοδωρής Δημητρόπουλος

Κάθε εβδομάδα μέχρι την πρεμιέρα της 4ης σεζόν θα ξαναβλέπουμε σταδιακά όλα τα επεισόδια του «Arrested Development». Και θα καταγράφουμε σημειώσεις, εικόνες και ατάκες.

Από τώρα και κάθε εβδομάδα μέχρι την πρεμιέρα της 4ης σεζόν του «Arrested Development», ξεκινάμε μια σειρά από mini-recaps όλων των επεισοδίων του από τότε που ξεκίνησε. Αλλά πολύ μίνι. Ισα-ίσα ώστε να θυμηθούμε ένα προς ένα, όλα τα αστεία για τα οποία αγαπήσαμε αυτή τη σπουδαία κωμωδία, και να διαπιστώσουμε πώς φαίνεται μια δεκαετία μετά την πρεμιέρα της.

Διαβάστε εδώ γιατί το «Αrrested Develpment» είναι ίσως η καλύτερη κωμωδία της τηλεοπτικής ιστορίας.

Αυτό είναι το κείμενο για τα 4 πρώτα επεισόδια της σειράς.

1.01 «Pilot»

101 family

Οι Μπλουθ είναι ο ένας πιο αφασία λαμόγιο από τον άλλον: Ο Τζομπ είναι ερασιτέχνης (με κάθε έννοια) μάγος, η Λουσίλ πίνει και μεθά, ο Μπάστερ είναι απροσάρμοστος μαμάκιας, η Λίντσεϊ είναι η χειρότερη μητέρα του κόσμου, παντρεμένη με τον Δρ. Τομπάιας Φιούνκε (αποτυχημένος ψυχολόγος, είναι γκέι και το ξέρουν όλοι εκτός από αυτόν, θέλει να γίνει ηθοποιός), κόρη τους η Μέιμπι, παραμελημένη σε σημείο που το μόνο που σκέφτεται είναι πώς θα φρικάρει τους γονείς της.

Το μόνο που ξέρουν όλοι αυτοί να κάνουν είναι να καταχρώνται τα χρήματα της κατασκευαστικής εταιρείας του Τζορτζ Μπλουθ του Γηραιότερου, ο οποίος αποσύρεται στην αρχή της σειράς. Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι ο Μάικλ Μπλουθ, το μόνο υπεύθυνο άτομο της οικογένειας, και ο άβολος, μαζεμένος γιος του, ο Τζορτζ Μάικλ.

Ο Τζορτζ Μπλουθ ο Γηραιότερος παραδίδει τα κλειδιά της εταιρείας του στη Λουσίλ, στιγμές πριν η εφορία τον μαζέψει για υπεξαίρεση χρημάτων. Όλοι οι χρηματικοί πόροι της εταιρείας παγώνουν, αφήνοντας την Bluth Company ακέφαλη και τους ίδιους τους Μπλουθ δίχως ιδέα για το πώς να υπάρξουν. Ο Μάικλ αποφασίζει να βγάλει το φίδι από την τρύπα, αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση της εταιρείας. Όλοι οι Μπλουθ εκτός από τον Τζομπ μετακομίζουν σε ένα σπίτι-μοντέλο.

Κάπου εκεί ξεκινά η σειρά.

Σημειώσεις

buster

  • Ο σχεδόν πολεμικός μονόλογος του Μάικλ ενώ από πίσω ακούγεται δραματική μουσική, για να ανοίξει το πλάνο και να δούμε πως είναι ο Μπάστερ που παίζει μουσική. Κλάμα. Η σειρά δε θα σταματήσει να βρίσκει ενδιαφέρουσες κι αστείες παραλλαγές αυτού του αστείου.

  • Οι Μπλουθ δεν έχουν ιδέα τι θα πει «δουλειά». Ο Μάικλ αρχίζει και τους το εξηγεί, σταματά στη μέση, αποφασίζει «...δεν πειράζει. Μη σας χαλάσω την έκπληξη».

  • Η χρήση της ένθεσης άλλων media στην αφήγηση ως εναλλακτικό punchline είναι υποδειγματική. Ξεχωρίζει η φωτογραφία της Ένωσης Μάγων που πρωτοεμφανίζεται όταν ο Τζομπ περιγράφει τους αυστηρούς τους κανόνες περί της αποκάλυψης των μαγικών κόλπων σε τρίτους. Αργότερα στο επεισόδιο το αστείο χρησιμοποιείται ξανά, αλλά η ένθεση κρατά λιγότερο, κόβοντας τη ‘μαγική’ μουσική στα μισά. Το αστείο έτσι, παρότι θεωρητικά επαναλαμβάνεται, έχει ακόμα μεγαλύτερη επίδραση, βγάζει ακόμα περισσότερο γέλιο.

  • Τζορτζ Μάικλ.

  • Το πρώτο ιστορικό αστείο: «Τι λέγαμε πάντα πως έρχεται πρώτο;» - «Το πρωινό.» - «Η οικογένεια.» - «...η οικογένεια, σωστά». Υστερικά γέλια κι ένας Μάικλ Σέρα που έπαιζε το ρόλο του άβολου πιτσιρικά με τρόπο που ποτέ, ποτέ κανείς δεν είχε καταφέρει τόσο ιδανικά.

  • Η σειρά κάνει ό,τι είναι δυνατόν ώστε να απαλείψει την έννοια του τυπικού εναλλάξ πλάνου προσώπων σε διάλογο. Στις σειρές για λόγους οικονομίας (χρόνου και χρήματος) αυτά τα πλάνα τύπου κεφάλι/κεφάλι/διάλογος είναι πολύ συχνά. Εδώ πάντα κάτι συμβαίνει ώστε να αποφεύγονται. Παράδειγμα: Όταν μιλάνε ο Μάικλ με τον Τζομπ δίχως να συμβαίνει κάτι άλλο στη σκηνή, το γεγονός και μόνο ότι ο Τζομπ κυκλοφορεί σε αυτό το γελοίο φορητό δίκυκλο, κάνει το πλάνο χιουμοριστικό. Εκεί που θα είχαμε τυπική σκηνή διαλόγου, τώρα η ανεπαίσθητη κίνηση του Τζομπ παράγει πνιχτό ηλεκτρικό ήχο (χώρια τους συνειρμούς που κάνουμε, οπτικοποιώντας την όλη σκηνή) μετατρέποντας έναν τυπικό διάλογο σε ξεκαρδιστικό γκαγκ.

  • Τα μαθήματα χαρτογραφίας του Μπάστερ.

  • «Αυτό το μπλε είναι προφανώς η στεριά...»

  • Άλλη μια ανατροπή, είναι η ιδέα του ψεύτικου «Στο Επόμενο Επεισόδιο». Συνδυασμός ανατροπής των όσων θα περιμέναμε, και κουβά ιδεών που ενδεχομένως αππορρίφθηκαν, αυτές οι μικρές ενότητες αποτελούν τους καλύτερους sitcom επιλόγους στην ιστορία της τηλεόρασης, τουλάχιστον μέχρι την έλευση του Τρόι και του Άμπεντ.

1.02 «Top Banana»

banana stand

  • O Μάικλ... προσπαθεί να κάνει τον Τζομπ να αισθανθεί χρήσιμος, δίνοντάς του να ταχυδρομήσει τα ασφάλιστρα του σταντ με τις μπανάνες.
  • Ο Τζομπ... το πετάει στον ωκεανό. Ύστερα από πολλή προσπάθεια.
  • Ο Τζορτζ Μάικλ... προσπαθεί να αποφύγει την ξαδέρφη του επειδή αισθάνεται άβολα τριγύρω της, κι έτσι πιάνει δουλειά στο σταντ.
  • Η Μέιμπι... προσλαμβάνεται ως υπάλληλός του κι έτσι είναι δίπλα του όλη τη μέρα.
  • Ο Τομπάιας... πηγαίνει σε οντισιόν διαφήμισης.
  • Η Λίντσεϊ... κερδίζει το ρόλο. Ξοδεύει τα λεφτά που θα κέρδιζε μεθώντας, παθαίνει χανγκόβερ, χάνει το ρόλο.
  • Ο Τζορτζ ο Γηραιότερος... το λέει και το ξαναλέει ο άνθρωπος: «Έχει λεφτά το σταντ».

Σημειώσεις

tobias

  • To πληγωμένο αμήχανο χορευτικό «Excuuuuu-uuuuse me! Hehehehe» του Τομπάιας.

  • Ειλικρινά δε θυμόμουν πόση από την κλασική σπουδαιότητα της σειράς είναι μαζεμένη σε αυτά τα πρώτα επεισόδια, όπως θα διαπιστώσουμε και στις αμέσως παρακάτω παραγράφους. Είμαι περίεργος να δω πως θα μου φανεί τώρα η 2η σεζόν, ας πούμε.

  • Πρώτο πειστήριο: Δύο από τις 5-6 πιο κλασικές ατάκες της σειράς προήλθαν από το ίδιο επεισόδιο. «There’s money in the banana stand» και «No touching». Αυτό από μόνο του πρέπει να σημαίνει κάτι. Είναι όπως συνέβη με το «Slap Bet», εκείνο το κλασικό επεισόδιο «How I Met Your Mother» όπου είχαμε και τη Ρόμπιν Σπαρκλς και το slap bet. (Μόνο που εδώ δεν έχουμε φτάσει ούτε κατά διάνοια στην αστειότερη κορύφωση της σειράς.)

no touching

  • Λοιπά πειστήρια: Οικογενειακή αγάπη.

feel special

feel special 2

  • O Τζομπ προσπαθεί να πετάξει δραματικά ένα γράμμα στον ωκεανό.

gob

  • Μαθήματα ζωής.

old

young

1.03 «Raising Up Buster»

tobias

  • O Mάικλ... προσπαθεί να καταλάβει γιατί ο γιος του απομακρύνεται από κοντά του.
  • Η Λουσίλ... αφού είδε κι απόειδε, διώχνει τον Μπάστερ από κοντά της και τον στέλνει κοντά στον Μάικλ.
  • Ο Μπάστερ... αποτελεί το ζωντανό παράδειγμα του τι συμβαίνει όταν οι γονείς φροντίζουν ασφυκτικά τα παιδιά τους. Στο τέλος επιστρέφει στη μαμά του, αλλά «στο μπροστινό κάθισμα».
  • Η Μέιμπι... δηλώνει συμμετοχή στη θεατρική παράσταση του σχολείου ελπίζοντας να φιλήσει τον Στιβ Χολτ.
  • Ο Τζορτζ Μάικλ... δηλώνει συμμετοχή στη θεατρική παράσταση του σχολείου ελπίζοντας να φιλήσει τη Μέιμπι.
  • Ο Τομπάιας... αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία της θεατρικής παράστασης του σχολείου και βάζει τον Στιβ Χολτ να παίξει τη Βεατρίκη.

Σημειώσεις

steve holt

  • Στιβ Χολτ!

  • Στο εξής, κάθε αναφορά στον Στιβ Χολτ θα γίνεται ως Στιβ Χολτ!. Το θαυμαστικό δεν είναι σημείο στίξης, είναι χαρακτήρας, σαν το γιώτα ή το χι.

  • O ηθοποιός Τομπάιας Φιούνκε.

  • Το συνεχιζόμενο αστείο με τον Μπάστερ που είναι στο δωμάτιο όσο άνθρωποι μιλάνε γι'αυτόν είναι από τα πιο ξεκαρδιστικά πράγματα που θα κάνει ποτέ η σειρά.

  • Αυτή η σκηνή:

buster1

buster2

buster3

buster4

buster5

  • Η ανατροπή, δε, στο punchline του ίδιου του αστείου είναι ευφυής: Στην τελευταία σκηνή πλέον ο Μπάστερ είναι μέρος του διαλόγου (με τον Μάικλ και τη Λουσίλ), η κάμερα απομακρύνεται, και θεατές είναι τώρα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.

  • Το αστείο με το cornball machine είναι αντιθέτως κάπως προβλέψιμο στην ανάπτυξή του, αλλά δε σταματάει ποτέ να βγάζει γέλιο το να βλέπεις ακραίες αντιδράσεις πόνου και οργής από τα διάφορα μέλη της οικογένειας.

  • Άλλη μια ιδιοφυής χρήση της προσδοκίας στο επαναλαμβανόμενο αστείο: Όταν όλα τα Μπλουθάκια βρίζουν τη Λουσίλ κι ο Μπάστερ ξεσπά εναντίον της, το λογοκριτικό 'μπιπ' είναι πρακτικά πατημένο αδιάκοπα, υπονοώντας απίστευτα και αμήχανα βαρύ λεξιλόγιο από τον Μπάστερ. Αυτό όμως που πουλάει το αστείο πέρα για πέρα είναι η στιγμή που ο ήχος-κάλυμμα σταματάει κι ο Μπάστερ ακούγεται να λέει «the slut!». Αν αυτό ήταν ο ελαφρύς χαρακτηρισμός που πέρασε από τον λογοκριτή, η ιδέα του τι να έχει προηγηθεί γίνεται ακόμα πιο ακατάλληλα αστεία.

  • Η σειρά γενικότερα θα χρησιμοποιήσει υπέρ της, με ανεξάντλητα έξυπνους τρόπους οτιδήποτε μοιάζει θεωρητικά με περιορισμό. Όπως, ναι, το ότι στην ελεύθερη τηλεόραση δε μπορείς να βρίσεις.

  • Ο Τζομπ δεν έχει πολλά πράγματα να κάνει σε αυτό το επεισόδιο αλλά του ανήκει η κορυφαία ατάκα: Όταν η Λουσίλ τον ρωτάει να τον πέταξε έξω «εκείνη η Μεξικάνα», ο Τζομπ απαντά το αμίμητο «είναι η δική μου Μεξικάνα. Και είναι Κολομβιανή ή κάτι τέτοιο». Κλάμα.

holt

  • Στιβ Χολτ!

1.04 «Key Decisions»

gob1

  • O Τζομπ... αποφασίζει να μπει στη φυλακή για να δραπετεύσει και να κερδίσει δημοσιότητα επειδή νιώθει πως απειλείται από την Μάρτα, την κοπέλα του, που είναι επιτυχημένη (;) σταρ λατινοαμερικάνικης σαπουνόπερας.
  • Ο Τζορτζ ο Γηραιότερος... δράττεται της ευκαιρίας και έρχεται πιο κοντά στον γιο του όσο είναι κι οι δυο τους στη στενή.
  • Ο Μάικλ... ερωτεύεται την Μάρτα.
  • Η Λουσίλ... πηγαίνει στη δεξίωση των βραβείων της Μάρτα ώστε να μπει στο μάτι της άσπονδης φίλης της, Λουσίλ.
  • Ο Μπάστερ... φλερτάρει χωρίς να το καταλαβαίνει με την Άλλη Λουσίλ.
  • Η Λίντσεϊ... ανεβαίνει σε ένα δέντρο για να το προστατέψει.

Σημειώσεις:

gob2

  • Η πρώτη μεγάλη αποστολή αυτού του εγχειρήματος: Να καταγραφούν όλα, ένα προς ένα, τα «I have made a huge mistake» του Τζομπ, της αγαπημένης ατάκας αμέτρητων φαν της σειράς.

  • Η αρχή γίνεται όταν ο Τζομπ συνειδητοποιεί πως δε μπορεί να βγάλει από μέσα του το κλειδί με το οποίο θα αποδρούσε.

  • Η δεύτερη φορά, στο ίδιο επεισόδιο, έρχεται όταν συνειδητοιποιεί πως παγιδεύτηκε σε μια Σοβαρή Σχέση.

  • Κι αν η σειρά υπονοεί πως η οικογένεια είναι φυλακή, τότε ναι, αυτή είναι ακόμα μόνο η αρχή των όσων ανίερων ιδεών θα έφερναν ο Χέρβιτς και η ομάδα του στις οθόνες μας για τα επόμενα 3 χρόνια.

  • Πρώτη εμφάνιση Λάιζα Μινέλι ως Λουσίλ Οστέρο. Η στιχομυθία προσβολών μεταξύ των δύο Λουσίλ («τουλάχιστον ο δικός μου άντρας είναι στη φυλακή κι όχι σε σταχτοδοχείο») είναι σκέτη απόλαυση.

  • Η απονομή των βραβείων για τις σαπουνόπερες είναι ό,τι καλύτερο έχει συμβεί. Υπάρχει φαινομενικά κάποια κατηγορία για Καλύτερη Ερμηνεία Ενήλικα Σε Ρόλο Προβληματικού (;) Παιδιού.

  • Α, το αυτοκίνητο-σκάλα. Το πιο κουλ αμάξι στην ιστορία της ποπ κουλτούρας, μοιράζεται την πρώτη θέση με το Μπατμομπίλ.

  • Το μαγικό κόλπο του Τζομπ, να βγάλει κέρμα πίσω από το αυτί του Πάουντερ Μπιλ.

  • Γενικά ο Τζομπ σε όλο το επεισόδιο. Αγαπημένη σκηνή το μοντάζ της προσπάθειάς του να καταπιεί το κλειδί, πακέτο με την επί της οθόνης επισήμανση «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΜΑΓΟΣ. ΜΗΝ ΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΤΕ ΣΠΙΤΙ». Σπουδαίο.

gob

Διαβάστε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.