59ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οσα (όμορφα) κρύβονται «Στη Δεξιά Τσέπη του Ράσου» του Γιάννη Λαπατά Φεστιβάλ / Βραβεία

Οσα (όμορφα) κρύβονται «Στη Δεξιά Τσέπη του Ράσου» του Γιάννη Λαπατά

Τρυφερό, απλό, ειλικρινές και συγκινητικό, το μυθοπλαστικό ντεμπούτο του Γιάννη Λαπατά μεταφέρει στο σινεμά την ομότιτλη νουβέλα του Γιάννη Μακριδάκη και δείχνει το δρόμο προς ένα δραματικό σινεμά, εμπορικό και προσωπικό μαζί.

Το «Holiday» της Ιζαμπέλα Εκλοφ μας πήγε σε μέρη που έχουμε ξαναδεί Φεστιβάλ / Βραβεία

Το «Holiday» της Ιζαμπέλα Εκλοφ μας πήγε σε μέρη που έχουμε ξαναδεί

Σκοτεινό, κυνικό σινεμά κάτω από έναν λαμπερό ήλιο. Σεξουαλική κακοποίηση με τα φώτα ανοιχτά. Σοκ και βία. Από το Sundance περιμέναμε το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ιζαμπέλα Εκλοφ με μεγάλες προσδοκίες, όμως αυτός ο κινηματογραφικός προορισμός διακοπών ήταν λίγο χειρότερος από το φυλλάδιο του τουριστικού γραφείου.

Στο «Field Guide to Evil» όλος ο κόσμος είναι ένα φολκ, τρομακτικά fun γαϊτανάκι Φεστιβάλ / Βραβεία

Στο «Field Guide to Evil» όλος ο κόσμος είναι ένα φολκ, τρομακτικά fun γαϊτανάκι

Αναμενόμενα ετερόκλιτο αλλά και με μερικές εξαιρετικά δημιουργικές πινελιές, η ανθολογία τρόμου του «Field Guide to Evil» δεν παγώνει το αίμα, είναι όμως αρκούντως αιματοβαμμένη και απολαυστική.

Θεσσαλονίκη 2018: Το «Ο Κόσμος σου Ανήκει» του Ρομέν Γαβρά είναι απολαυστικό από την αρχή ως το τέλος Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2018: Το «Ο Κόσμος σου Ανήκει» του Ρομέν Γαβρά είναι απολαυστικό από την αρχή ως το τέλος

Μπορεί να μην ξαναγράφει τους κανόνες του είδους του crime comedy, αλλά τους ακολουθεί και μαζί τους ανατρέπει με περίσσευμα ταλέντου, ενέργειας και χιούμορ.

Θεσσαλονίκη 2018: «Ο Ενοχος» του Γκούσταβ Μέλερ είναι η καλύτερη ταινία του φεστιβάλ Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2018: «Ο Ενοχος» του Γκούσταβ Μέλερ είναι η καλύτερη ταινία του φεστιβάλ

Ενας άνθρωπος, ένα δωμάτιο, ένα τηλέφωνο. Με ένα εξαιρετικό σενάριο κι αυτοπεποίθηση στην κάμερα, ο Γκούσταβ Μέλερ, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, καταθέτει ένα μικρό αριστούργημα - ένα masterclass στο χτίσιμο του κινηματογραφικού σασπένς

Tο mainstream ελληνικό σινεμά ανασαίνει ελεύθερα στο «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» Φεστιβάλ / Βραβεία

Tο mainstream ελληνικό σινεμά ανασαίνει ελεύθερα στο «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ»

Αβίαστα feelgood και με ακαταμάχητο κωμικό timing, το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Μάριου Πιπερίδη κοιτάει το παράδοξο και το τραγικό γύρω του για να αναδείξει τα πραγματικά θύματα της Ιστορίας.

Θεσσαλονίκη 2018: Tο «Touch me Not» δεν είναι μία ταινία (μόνο) για το σεξ Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2018: Tο «Touch me Not» δεν είναι μία ταινία (μόνο) για το σεξ

Μία ταινία για το πόσο επιτρέπουμε στον εαυτό μας να απογυμνωθεί, να αγγίξει και να αγγιχτεί, να κοιτάξει, να επιθυμήσει και να νιώσει άξιος να τον επιθυμήσουν. Οχι, δεν είναι μία ταινία για το σεξ.

Θεσσαλονίκη 2018: Ο Στηβ Κρικρής σερβίρει στιλ και νεονουάρ ατμόσφαιρα με το «The Waiter» Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2018: Ο Στηβ Κρικρής σερβίρει στιλ και νεονουάρ ατμόσφαιρα με το «The Waiter»

Mε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο Στηβ Κρικρής αποδεικνύει ότι ξέρει να κατασκευάζει ένα απολαυστικό νεο νουάρ κόσμο και δικαιωματικά βρίσκεται στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ.

Θεσσαλονίκη 2018: Το «Ακίνητο Ποτάμι» του Αγγελου Φραντζή ρισκάρει και κερδίζει Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2018: Το «Ακίνητο Ποτάμι» του Αγγελου Φραντζή ρισκάρει και κερδίζει

Θα μπορούσε κανείς να το δει κι ως φόρο τιμής στον Ταρκόφσκι, είναι όμως οι σταθεροί προβληματισμοί του Αγγελου Φραντζή στην πιο ώριμη, μπαρόκ, μεγαλεπήβολη εκδοχή τους.

Τα όρια της πολιτικής και του σινεμά στο «"Αδιαφορώ Αν Καταγραφούμε στην Ιστορία ως Βάρβαροι"» του Ράντου Ζούντε Φεστιβάλ / Βραβεία

Τα όρια της πολιτικής και του σινεμά στο «"Αδιαφορώ Αν Καταγραφούμε στην Ιστορία ως Βάρβαροι"» του Ράντου Ζούντε

Η πιο φιλόδοξη ταινία του Ρουμάνου σκηνοθέτη, ένας πολιτικός, δοκιμιακός και στα όρια της μυθοπλασίας διάλογος με την Ιστορία και τους αρνητές της.

Θεσσαλονίκη 2018: Η «Sofia» της Μεριέμ Μπενμπαρέκ δεν είναι το κορίτσι που νομίζεις ότι ξέρεις Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2018: Η «Sofia» της Μεριέμ Μπενμπαρέκ δεν είναι το κορίτσι που νομίζεις ότι ξέρεις

Με στρωτή αφήγησή που φαντάζει παραπλανητικά απλή, η «Sofia» της Μεριέμ Μπενμπαρέκ αποκαλύπτει κάτι πολύ περισσότερο από την ταξική ανισότητα της μαροκινής κοινωνίας ή τους παραδοσιακούς περιορισμούς της γυναικείας ταυτότητας.

Ας σταματήσουμε για λίγο το χρόνο και ας μιλήσουμε για τον «Ορέστη» του Βασίλη Φωτόπουλου Φεστιβάλ / Βραβεία

Ας σταματήσουμε για λίγο το χρόνο και ας μιλήσουμε για τον «Ορέστη» του Βασίλη Φωτόπουλου

Η σπάνια προβολή της μοναδικής ταινίας του Ελληνα σκηνογράφου στο 59ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης σύστησε τον σκηνοθέτη Βασίλη Φωτόπουλο και μια τολμηρή ανάγνωση πάνω στη διασκευή στη μεγάλη οθόνη του αρχαίου τραγικού λόγου.

Το «Ray and Liz» του Ρίτσαρντ Μπίλιγχαμ είναι ένα βαθιά προσωπικό σινεμά, γλυκόπικρης εξιλέωσης Φεστιβάλ / Βραβεία

Το «Ray and Liz» του Ρίτσαρντ Μπίλιγχαμ είναι ένα βαθιά προσωπικό σινεμά, γλυκόπικρης εξιλέωσης

Ο διάσημος φωτογράφος Ρίτσαρντ Μπίλιγχαμ κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο κινηματογραφώντας το θέμα που δεσπόζει και στα έργα του: τη βρετανική white-trash μιζέρια της παιδικής του ηλικίας, με τους άνεργους, αδιάφορους γονείς του.

Θεσσαλονίκη 2018: Το «La Flor» του Μαριάνο Γινάς είναι ένα 14ωρο κινηματογραφικό masterclass Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2018: Το «La Flor» του Μαριάνο Γινάς είναι ένα 14ωρο κινηματογραφικό masterclass

Μεταπηδώντας από το b-movie στο μιούζικαλ και από το πειραματικό σινεμά στα spy movies των 70ς, το «La Flor» του Μαριάνο Γινάς είναι ένα απαιτητικό αλλά εξαιρετικά πολυσύνθετο φιλμ που προσπαθεί να εξηγήσει με τους δικούς του όρους τι θα πει «σινεμά».