Φεστιβάλ / Βραβεία

Το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα η υποβολή της Ελλάδας για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

στα 10

Οπως αναμενόταν, το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα μπαίνει στην κούρσα των Οσκαρ μετά και την επίσημη υποβολή του από την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού.

Το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα η υποβολή της Ελλάδας για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Με μια θριαμβευτική πορεία στα Φεστιβάλ του κόσμου που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα, ενάμιση χρόνο περίπου μετά την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Καννών και με διανομή σε Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Σερβία, Κροατία, Μεξικό και σύντομα σε Αμερική και Μ. Βρετανία, το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα μπαίνει και στην κούρσα του Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας ως επίσημη υποβολή της Ελλάδας.

Αυτό απόφασισε η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού, μέσα στις ημερομηνίες που έχουν δοθεί από την Ακαδημία, στελνοντας την υποψηφιότητα για τον πρώτο γύρο της επιλογής των ταινιών που θα εκπροσωπήσουν την παγκόσμια παραγωγή και θα διεκδικήσουν μια από τις πέντε θέσεις στην κατηγορία του Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας στην 88η Απονομή των βραβείων Οσκαρ.

Διαβάστε αναλυτικά:

Xenia 607

Η υποβολή του «Xenia» ως επίσημη πρόταση της Ελλάδας για το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας δεν σημαίνει φυσικά τίποτα, αν αυτό δεν συνοδευτεί από μια ισχυρή καμπάνια προώθησής του στην Αμερική που κανονικά θα έπρεπε να αναλάβουν από κοινού το Υπουργείο Πολιτισμού με την παραγωγή της ταινίας και τον υπεύθυνο της διανομής στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, πράγμα που φυσικά δεν συμβαίνει ποτέ, αφού η Ελλάδα δεν δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για το θεσμό από το να στείλει την πρότασή της.

Η δαιδαλώδης διαδικασία της τελικής επιλογής των πέντε ταινιών που θα διεκδικήσουν το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας (δύο διαφορετικά στάδια προεπιλογής, μια τελική εννιάδα όπου ειδική επιτροπή επιλέγει την τελική πεντάδα) και το γεγονός πως οι ψηφοφόροι των Οσκαρ δεν βλέπουν ούτε τις ταινίες που διεκδικούν το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, πόσο μάλλον της Ξενόγλωσσης καταλήγει συχνά σε «παραφωνίες» (όπως ταινίες που θεωρούνται φαβορί να μην βρίσκονται ούτε στην τελική εννιάδα), αλλά και υπέροχες εκπλήξεις όπως συνέβη το 2011 με τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου που ήταν η τελευταία ελληνική ταινία που βρέθηκε υποψήφια από την Ελλάδα στην κατηγορία.

Κι, όμως, ακόμη και σε μια Ελλάδα που βρίσκεται συνεχώς σε συνθήκες (πολιτικής, οικονομικής και κυρίως πολιτισμικής) αστάθειας και κρίσης, θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε το ελληνικό κράτος να προσπαθεί να προωθήσει με κάθε τρόπο μια θέση στα Οσκαρ, πράγμα που θα ωφελούσε ταυτόχρονα και τη χώρα αλλά και το διαρκώς αναγνωρισμένο στο εξωτερικό ελληνικό σινεμά - στη συγκεκριμένη περίπτωση με την ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα που αποτελεί εκτός από ένα υπέροχο δείγμα σύγχρονου σινεμά και μια διαυγή, ζωντανή και πολιτική αντανάκλαση της χώρας στο εδώ και τώρα.

Διαβάστε ακόμη: