Βενετία 2017: Το «The Third Murder» είναι ένα δικαστικό δράμα με τον τρόπο του Χιροκάζου Κόρε Εντα

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 05 SEP 2017  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

Μπορεί ο τόπος και το θέμα να είναι διαφορετικά από τα συνηθισμένα στην καινούργια ταινία του Ιάπωνα σκηνοθέτη, μα οι θεματικές και ο τρόπος είναι (υπερβολικά) γνώριμα.

«Το δικαστήριο δεν είναι το μέρος για να ανακαλύψεις την αλήθεια». Αυτή ήταν η φράση που έδωσε στον Χιροκάζου Κόρε Εντα την ιδέα για το «The Third Murder», ένα δικαστικό δράμα που κινείται στον ράθυμο ρυθμό του στοχαστικού σινεμά του και δεν ενδιαφέρεται να γίνει ένα whodunit, αλλά μια μελέτη πάνω στην αλήθεια και το ψέμα, την απονομή της δικαιοσύνης και τον τρόπο που η ανθρώπινη κρίση επηρεάζει κάτι τόσο σημαντικό.

Η ιστορία του ξεκινά με έναν φόνο που βλέπεις ξεκάθαρα και για τον οποίο δεν έχεις καμιά αμφιβολία ποιος τον διέπραξε. Βλέπεις ακόμη και το πρόσωπο του δολοφόνου, του μεσήλικα Μισούμι καθώς σκοτώνει με ένα χτύπημα στο κεφάλι το πρώην αφεντικό του, στην όχθη ενός ποταμού και στη συνέχεια βάζει φωτιά στο πτώμα. Οταν ο δικηγόρος Σιγκεμόρι κληθεί από το δικό του αφεντικό να αναλάβει την υπόθεση, ο Μισούμι έχει ήδη ομολογήσει το έγκλημα και η μόνη τους υπερασπιστική γραμμή έχει να κάνει με την προσπάθειά τους να αποφύγουν την θανατική καταδίκη για τον πελάτη τους.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 30 Αυγούστου ως τις 9 Σεπτεμβρίου στο Λίντο. Τo Flix θα βρίσκεται εκεί για ενημέρωση κάθε λεπτό για όσα θα συμβούν μέσα και έξω από τις σκοτεινές αίθουσες. Δείτε όλα τα κείμενα συγκεντρωμένα εδώ

the third murder 607

Ομως αυτό που αρχικά φαίνεται να είναι μια πολύ απλή υπόθεση σύντομα αποκτά περισσότερες αποχρώσεις, καθώς ο Μισούμι είχε διαπράξει έναν ακόμη φόνο πριν από τριάντα ολόκληρα χρόνια, για τον οποίο είχε καταδικαστεί από τον πατέρα του Σιγκεμόρι. Και κυρίως γιατί σε κάθε επίσκεψη των δικηγόρων του στην φυλακή, ο κατηγορούμενος μοιάζει να έχει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας να αφηγηθεί.

the third murder 607

Και κάπως έτσι το φιλμ του Κόρε Εντα αρχίζει να αφαιρεί από τους χαρακτήρες αλλά και τους θεατές του κάθε βεβαιότητα για όσα νομίζουν ότι ξέρουν, ακολουθώντας την παραδοσιακή δομή ενός δικαστικού δράματος, μα δίνοντας περισσότερο βάρος όχι στα ίδια τα γεγονότα μα στον τρόπο που ο καθένας τα διαβάζει. Και ο σκηνοθέτης βάζει στο κέντρο της αφήγησής του μερικά αληθινά μεγάλα ερωτήματα για την ανθρώπινη φύση και την μοίρα, το καθήκον μας απέναντι σε μας και τους άλλους, τις σχέσεις γονιών και παιδιών, που εμπλουτίζουν την ιστορία, μα που δεν βοηθούν στ΄ αλήθεια το σασπένς και την αγωνία να αναπτυχθεί.

the third murder 607

Ο Κόρε Εντα θέλει να κάνει ένα μελαγχολικό θρίλερ για επιμελείς θεατές, αλλά παρά τις συνεχείς ανατροπές και τις απροσδόκητες στροφές της ιστορίας του, το φιλμ του δεν κατορθώνει να αναπτύξει τον ρυθμό και την ένταση που θα έκανε τις δυο ώρες του να κυλήσουν πιο γρήγορα. Κι ακόμη πιο ουσιαστικά δεν κατορθώνει να σε κάνει να ταυτιστείς με κανέναν από τους ήρωες και τις ηθικές και συναισθηματικές αγωνίες του, παραδίδοντας ένα φιλμ τις προθέσεις του οποίου μπορείς να εκτιμήσεις, μα που μοιάζει δύσκολο να αγαπήσεις, ή να θαυμάσεις.


Περισσότερες κριτικές από το 74ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 30 Αυγούστου ως τις 9 Σεπτεμβρίου στο Λίντο. Τo Flix θα βρίσκεται εκεί για ενημέρωση κάθε λεπτό για όσα θα συμβούν μέσα και έξω από τις σκοτεινές αίθουσες. Δείτε όλα τα κείμενα συγκεντρωμένα εδώ

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.