Φεστιβάλ / Βραβεία

Βενετία 2014: Το «One on One» έχει την βία, μα όχι το βάθος που περιμένουμε από τον Κιμ Κι-ντουκ

στα 10

Αυτή η ιστορία εκδίκησης που φλερτάρει με το σινεμά είδους, μα που τσαλαβουτά στον διδακτισμό και την ευκολία, είναι δίχως αμφιβολία μια απογοήτευση.

Βενετία 2014: Το «One on One» έχει την βία, μα όχι το βάθος που περιμένουμε από τον Κιμ Κι-ντουκ

Βραβευμένος με τον Χρυσό Λέοντα για το «Pieta» μόλις δύο χρόνια πριν ο Κορεάτης δημιουργός είναι παρών και φέτος (όπως και πέρσι στην Βενετία, αλλά όχι στο διαγωνιστικό τμήμα, κάτι που από μόνο του έμοιαζε να δηλώνει κάτι. Βλέποντας το φιλμ δεν είναι δύσκολο να αντιληφθείς το γιατί, αφού ακόμη κι αν η ιστορία χτίζεται πάνω σε μια σειρά από γνώριμες θεματικές στο σινεμά του Κιμ Κι-ντουκ, σχεδόν ποτέ δεν βρίσκει την δύναμη των καλύτερων ταινιών του.

Το φιλμ ξεκινά με την απαγωγή μιας μαθήτριας και την δολοφονία της, για να περάσει, δίχως να πάρει τον χρόνο να μας εξηγήσει τους λόγους και τα κίνητρα, στην δράση μιας ομάδας που παγιδεύει έναν έναν τους υπεύθυνους για την δολοφονία και τους βασανίζει, μέχρι να υπογράψουν μια ομολογία για τις πράξεις τους. Τα κίνητρά τους και ειδικά αυτά του επικεφαλής της, που φαίνεται να μοιράζεται έναν δεσμό με το νεκρό κορίτσι, παραμένουν ομιχλώδη, όπως κι αυτά των ανθρώπων που σκότωσαν την μαθήτρια και θα παραμείνουν τέτοια σχεδόν μέχρι το τέλος.

1

Οι λόγοι που μας οδηγούν στην βία δεν έχουν σημασία στο σύμπαν του Κιμ Κι-ντουκ, είναι η ίδια η βία, η δίψα για εκδίκηση, η διαστρεβλωμένη έννοια της δικαιοσύνης και τα όσα αυτά σηματοδοτούν για τους ήρωες που μοιάζουν να τον ενδιαφέρουν. Ομως ακόμη κι έτσι κι ακόμη κι αν η εμμονή του στην απεικόνιση της βίας στις πιο σκληρές μορφές της δεν είναι κάτι ξένο για τον Κιμ Κι-ντουκ, εδώ το σοκ δεν μοιάζει να λειτουργεί με τον τρόπο που θα έπρεπε.

Φταίει το γεγονός ότι η πλοκή είναι ταυτόχρονα σχηματική και μπερδεμένη, ότι οι χαρακτήρες μοιάζουν μονοσήμαντοι, οι διάλογοι απλοϊκοί και συχνά διδακτικοί. Η λασπωμένη ψηφιακή φωτογραφία δεν κάνει την ταινία να μοιάζει ωμή, αλλά μάλλον φτηνή και η συχνά μελοδραματική μουσική δεν την βοηθά να αποκτήσει την ένταση που θα περίμενες.

1

Το σενάριο θα μπορούσε να είναι η βάση για κάτι που θα μπορούσες να περιγράψαμε ως σινεμά είδους, όμως το «One on One» δεν έχει ούτε τον ρυθμό ούτε την ένταση ούτε το fun ενός Κορεάτικου crime φιλμ. Αντίθετα υπερθεματίζει σε μια βία που καταλήγει να μην έχει κανέναν αντίκτυπο στον θεατή της όταν τελικά αγγίζει το κρεσέντο της και σε μια σοβαροφανή ρητορική για την φύση του ανθρώπου και τον ρόλο του κακού στον κόσμο, που ακόμη κι αν έχει μια λογική, μοιάζει βεβιασμένη και αδιάφορη στο πλαίσιο αυτού του φιλμ.

Διαβάστε περισσότερα για το «One on One»

Δείτε το τρέιλερ

Διαβάζετε καθημερινά τα πάντα για το 71ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται διαρκώς