Φεστιβάλ / Βραβεία

«The Rover»: Ή αν το «Mad Max» ήταν ένα υπαρξιακό road movie

στα 10

H δεύτερη μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη του «Animal Kingdom» χτίζει μια εξαιρετική ατμόσφαιρα αλλά θα χρειαζόταν λίγη ιστορία και λίγη πολυπλοκότητα ακόμη.

«The Rover»: Ή αν το «Mad Max» ήταν ένα υπαρξιακό road movie

Τοποθετημένη σε μια ερημωμένη, σκονισμένη Αυστραλία δέκα χρόνια μετά από κάτι που η ταινία ονομάζει ως «κατάρρευση», το «Rover» ξεκινά με μια ομάδα από άντρες σε ένα τζιπ οι οποίοι προφανώς προσπαθούν να ξεφύγουν από κάποιους, ή κάτι. Οταν το αυτοκίνητό τους θα κολλήσει κοντά σε ένα οικισμό, θα κλέψουν το πρώτο που θα βρουν μπροστά τους, το οποίο ανήκει στον Ερικ έναν άντρα που μοιάζει βλοσυρός κι αποφασισμένος και που θα τους ακολουθήσει αναζητώντας το αμάξι του με απόλυτη επιμονή.

Στην πορεία θα τους χάσει, αλλά θα βρει την ευκαιρία να ακολουθήσει τα ίχνη τους, όταν πέσει πάνω στον αδελφό του ενός από αυτούς, τον οποίο η συμμορία είχε αφήσει πληγωμένο, νομίζοντας ότι είναι νεκρός στον τόπο του εγκλήματος από το οποίο προσπαθούν να ξεφύγουν.

Ο Ρέι, είναι ένας ελαφρώς κοινωνικά απροσάρμοστος νεαρός, ένα αγόρι που χρειάζεται κάποιον να ακολουθεί κι όταν ο Ερικ θα τον βοηθήσει με την σφαίρα που βρίσκεται στην κοιλιά του και θα τον σώσει από έναν στρατιώτη που προσπαθεί να τον συλλάβει ή να τον σκοτώσει, θα δεχτεί να τον οδηγήσει στον αδελφό του, ακόμη κι αν ξέρει, ότι οι προθέσεις του δεν είναι καθόλου καλές.

1

Πάνω σε αυτή την ισχνή ιστορία ο Μισόντ θα χτίσει μια αφήγηση που βασίζεται κυρίως στην ατμόσφαιρα και την εξαιρετική φωτογραφία, στην ηχητική μπάντα και στην συχνά παράξενη μουσική και κυρίως πάνω στις δύο εξαιρετικές ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών του.

Ο Γκάι Πιρς ειναι για μια ακόμη φορά όσο καλός περιμένεις στον ρόλο ενός άντρα που κουβαλά τα δικά του μυστικά και προσπαθεί να συμβιώσει με τους διαμονές του, αλλά είναι ο Ρόμπερτ Πάτινσον που εντυπωσιάζει υποδυόμενος με σιγουριά έναν χαρακτήρα που θα μπορούσε εύκολα να γλιστρήσει στην καρικατούρα.

Ομως όσο κι αν το φιλμ προσπαθεί σκληρά να χτίσει μέσα από την αφαίρεση στην αφήγηση και την ατμόσφαιρα που θυμίζει κάτι ανάμεσα στο «Mad Max» και το «The Road», μια υπαρξιακή παραβολή, δεν πετυχαίνει να ενώσει τα επιμέρους υλικά του σε κάτι αληθινά ολοκληρωμένο.

Ποτισμένο με κατά στιγμές απρόσμενη βία, με αρκετές σκηνές που λειτουργούν εξαιρετικά και χρησιμοποιώντας το τοπίο της Αυστραλίας με απόλυτη επιτυχία, το «The Rover» είναι αναμφίβολα μια αξιοπρόσεκτη ταινία, η οποία δοκιμάζει να αρθρώσει μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες για το πόσο εύκολα μπορεί να καταρρεύσει το κοινωνικό οικοδόμημα ή για το ποια είναι τα πράγματα που ορίζουν την ανθρωπιά μας, αλλά δίχως να κατορθώνει να το κάνει με έναν αληθινά καινούριο ή συναρπαστικό τρόπο.

Δείτε το τρέιλερ του φιλμ

Διαβάστε εδώ όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 67ο Φεστιβάλ Καννών που φέτος διεξάγεται από τις 14 έως και τις 25 Μαΐου. Το Flix βρίσκεται εκεί και σας μεταφέρει συνεχώς ό,τι θα συμβαίνει μέσα και έξω από τις αίθουσες.