Industry

Ο ΣΑΠΟΕ απαντά στην Υπουργό Πολιτισμού σχετικά με τις δηλώσεις της για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

στα 10

Εκατέρωθεν δηλώσεις νυν και τέως, απαντήσεις, εξώδικα και γεφύρια της... Πλάκας περιλαμβάνει το συνεχιζόμενο θλιβερό σίριαλ στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το ελληνικό σινεμά.

Ο ΣΑΠΟΕ απαντά στην Υπουργό Πολιτισμού σχετικά με τις δηλώσεις της για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Τα πράγματα στο ελληνικό σινεμά είναι κάτι περισσότερο από εκτός ελέγχου, μετά την τοποθέτηση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τις αμφιβολίες για τη νομιμότητά του, τον οικονομικό έλεγχο που εκκρεμεί και δεν δημοσιοποιείται ούτε ερευνάται και μια σειρά από δημοσιεύματα, συνεντεύξεις και εξώδικα που αλλάζουν χέρια κάνοντας την κρίση ακόμη μεγαλύτερη.

Πιο πρόσφατη η συνέντευξη της Υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου στην Εφημερίδα των Συντακτών της 8ης Ιουλίου 2017. Αντιγράφουμε το κομμάτι που αφορά στο ελληνικό σινεμά και το ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Το τελευταίο πόρισμα που δημοσιοποιήθηκε για την κατάσταση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σας προβληματίζει; Σύμφωνα με τον κ. Λεοντάρη, ακολουθεί και δεύτερο πόρισμα πιο εκτεταμένου χρονικά και ποσοτικά ελέγχου.

Περιγράφει μια παρελθούσα κατάσταση. Ο κ. Λεοντάρης και το προηγούμενο Δ.Σ. έκαναν σοβαρή δουλειά.

Προχώρησαν το Film Commission που επί δεκαετίες συζητιόταν, εξοικονόμησε χρήματα αλλάζοντας ενοικιοστάσιο.

Παραιτήθηκε όμως.

Είχε προσωπικούς λόγους και, πράγματι, υπήρχε ένα πρόβλημα σαφήνειας αρμοδιοτήτων μεταξύ Δ.Σ. και καλλιτεχνικού διευθυντή.

Τώρα όμως ρόλοι και αρμοδιότητες ξεκαθαρίστηκαν. Το νέο Δ.Σ. παρέλαβε μια κατάσταση και πρέπει να κινητοποιηθεί για να υλοποιήσει όλα όσα πρέπει να γίνουν.

Η κ. Βενάκη δουλεύει ήδη με κεκτημένη ταχύτητα για τον καθορισμό στόχων και στρατηγικής του Κέντρου.

Η σύνθεση του Δ.Σ. εναρμονίζεται με ό,τι καθορίζει ο Νόμος;

Η σύνθεση εξυπηρετεί το γράμμα του Νόμου.

Ακριβώς επειδή στο παρελθόν μέλη του Δ.Σ. σχετίζονταν άμεσα με τον κινηματογράφο, σκηνοθέτες, παραγωγοί, που νομιμοποιούσαν, ενδεχομένως, κάποιους να αποδίδουν αποφάσεις σε προσωπικά συμφέροντα και στη δημιουργία παρεών -που είναι και ανθρώπινο-, είπαμε σ’ αυτή την κρίσιμη φάση να αποφύγουμε, σ’ έναν βαθμό, τους απολύτως εμπλεκόμενους.

Μα ο νόμος δεν ορίζει τέσσερα από τα μέλη του Δ.Σ. να είναι «πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους από τον χώρο του ελληνικού ή παγκόσμιου κινηματογράφου»;

Και βέβαια είναι άνθρωποι που έχουν σχέση με τον κινηματογράφο, με σπουδές και έργο.

Η παρεξήγηση έγινε γιατί δόθηκαν οι ιδιότητές τους βάσει του ΦΕΚ, χωρίς να αναφέρονται στοιχεία βιογραφικών που μαρτυρούν τη σχέση και γνώση με το αντικείμενο.

Αλλωστε, απόδειξη της σύννομης σύνθεσης είναι το γεγονός ότι όποιος είχε έννομο συμφέρον θα μπορούσε να προσβάλει τον συγκεκριμένο διορισμό.

Κι έπειτα μη νομίζετε ότι είναι τόσο απλό να βρεθούν πρόσωπα κύρους αφού όλοι, με διάφορους τρόπους, εργάζονται στον κινηματογράφο.

Ακριβώς επειδή στο ΕΚΚ παρατηρήθηκαν κατά καιρούς φαινόμενα σύγκρουσης και αντιπαράθεσης με κατηγορίες για εξυπηρέτηση «ημετέρων», πιστεύουμε ότι τώρα γίνεται μια ασφαλής αρχή.

Θεωρώ ότι τα πρόσωπα του Δ.Σ. είναι άνθρωποι αξιόλογοι, άτεγκτοι, σοβαροί. Κατηγορηθήκαμε και για το Δ.Σ. στην ΚΣΟΤ ότι διορίστηκαν μέλη εκτός χορού.

Κι όμως, η κατάσταση πια εξομαλύνθηκε γιατί μέχρι πρότινος σφάζονταν. Ο καθένας είχε μια προσωπική άποψη για θέματα αρμοδιότητας του καλλιτεχνικού διευθυντή. Είμαι αισιόδοξη, γίνονται βήματα.

Εκτιμώ ότι το Γεφύρι της Πλάκας είναι ένα μεγάλο στοίχημα που κερδίσαμε υπογράφοντας την προγραμματική σύμβαση.

Θεωρώ σημαντικό το γεγονός ότι τα μουσεία, έστω με μειωμένο προσωπικό, και όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι λειτουργούν υπεύθυνα χάρη στην προσωπική υπέρβαση των ίδιων των εφόρων Αρχαιοτήτων.


Διαβάστε εδώ αυτούσια την απάντηση του ΣΑΠΟΕ (Συνδέσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων) στα όσα δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου στη συνέντευξή της στην Εφημερίδα των Συντακτών στις 8 Ιουλίου 2017:

Η Υπουργός Πολιτισμού για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το γεφύρι ... της "Πλάκας"

Σταμάτησε η κα Κονιόρδου την Αγιουβέρδα και ασχολήθηκε ως Υπουργός Πολιτισμού με την κινηματογραφική πολιτική τοποθετώντας νέο ΔΣ στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Τώρα πια αρχίσαμε εμείς την Αγιουβέρδα και αφήσαμε την κινηματογραφική παραγωγή για να είμαστε πλέον έτοιμοι να υποδεχτούμε τις νέες προκλήσεις των ΟΥΦΟ μετά την κοινοποίηση του Διαστημικού προγράμματος του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής. Το καλύτερο τελικά θα ήταν η κα Κονιόρδου να την ξαναρχίσει την Αγιουβέρδα και εμείς να ξανακάνουμε ταινίες.

Δημοσιοποιούμε την εξώδικη απάντηση που είχε αποστείλει ο Σ.Α.Π.Ο.Ε στ' αφηγήματα της "Εφημερίδας των Συντακτών" που δημοσιεύτηκαν ως δήθεν αποκάλυψη της αλήθειας για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο είχαμε κοινοποιήσει και στην κα Κονιόρδου πριν από την συνέντευξή της που έδωσε στις 8.7.2017 στην ίδια εφημερίδα και μίλησε μεταξύ άλλων για το Ελληνικό ΚέντροΚινηματογράφου.

Από τη συνέντευξή της μάθαμε για το μεγάλο στοίχημα με το γεφύρι ... της "Πλάκας".

To Δ.Σ. του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων(Σ.Α.Π.Ο.Ε.)


Ακολουθεί αυτούσια η εξώδικη απάντηση του ΣΑΠΟΕ που επιδόθηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στους κ.κ Γεώργιο Πετρόπουλο, Δημήτριο Κανελλόπουλο και Ιωάννη Λεοντάρη (26/6/2017) και κοινοποιήθηκε στην Υπουργό Πολιτισμού σχετικά με το δημοσίευμα των 2 πρώτων (20/6/2017) καθώς και την επιστολή του τρίτου στις (21/6/2017) στην έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση της ΕΦΣΥΝ για το πόρισμα του ΓΛΚ για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, σημειώνοντας ότι δεν δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών: Η ΕΣΠΕΚ παρεμβαίνει για όσα γράφονται και γίνονται στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

ΣΑΠΟΕ ΕΞΩΔΙΚΟ 1

ΣΑΠΟΕ ΕΞΩΔΙΚΟ 2

ΣΑΠΟΕ ΕΞΩΔΙΚΟ 3

ΣΑΠΟΕ ΕΞΩΔΙΚΟ 4

ΣΑΠΟΕ ΕΞΩΔΙΚΟ 5

ΣΑΠΟΕ ΕΞΩΔΙΚΟ 6


Από σημερινό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, μαθαίνουμε ότι εξώδικη απάντηση απέστειλε και το Ινστιτούτο Μεσογειακού Κινηματογράφου αλλά και την απάντηση των συντακτών της εφημερίδας.


Λίγες ώρες μετά τη δημοσιοποίηση του εξώδικου του ΣΑΠΟΕ, ο Γιάννης Λεοντάρης ανακάλεσε όλα όσα είχε υπογράψει με επιστολή του στις 21 Ιουνίου (δημοσίευση στην Εφημερίδα των Συντακτών). Αντ' αυτής, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ίδιος ξανά στην Εφημερίδα των Συντακτών που δημοσιεύει την αποκήρυξη, προτιμά να εμμείνει στην επιστολή παραίτησής του - εκείνη την επιεικώς απαράδεκτη που άφησε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έκθετο και ήταν η αρχή όλων όσων θλιβερών διαδραματίζονται σήμερα (και όπως φαίνεται θα συνεχιστούν για πολύ ακόμη).

«Σε απάντηση του εξωδίκου σημειώματος που έλαβα από τον Σ.Α.Π.Ο.Ε. θα ήθελα να επισημάνω ότι ανακαλώ και αποκηρύσσω την από 21/6/2017 επιστολή μου προς την Εφημερίδα των Συντακτών.

Είναι αλήθεια ότι το εξώδικο μου έδωσε την ευκαιρία να την ξαναδιαβάσω και στο πλαίσιο αυτοκριτικής να τη θεωρήσω αρκετά γενικόλογη και ασαφή.

Αντ'αυτής λοιπόν και χάριν μεγαλύτερης σαφήνειας, παραπέμπω στην δημοσιευμένη πρόσφατη επιστολή παραίτησής μου από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου όπου η εικόνα είναι πιο καθαρή.

Υπάρχουν νέοι και παλαιότεροι κινηματογραφικοί παραγωγοί που επενδύουν χρήματα στον κινηματογράφο, είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους σκηνοθέτες και τους υπόλοιπους συντελεστές των ταινιών, αποδίδουν τα απαιτούμενα παραστατικά εξόδων στον δημόσιο φορέα που τους χρηματοδοτεί με δημόσιο χρήμα κλπ.

Αυτούς τους γνωρίζουν όλοι. Είναι ορατοί και εργάζονται διαρκώς για το ελληνικό σινεμά στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δεν φοβούνται τον αυτονόητο - για όλους μας - έλεγχο.

Για τα υπόλοιπα έχουν δοθεί αναλυτικές απαντήσεις εκεί που πραγματικά οφείλονται, δηλαδή στους εποπτεύοντες φορείς και στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ελπίζω ειλικρινά να μην επιβεβαιωθούν οι φόβοι του Σ.Α.Π.Ο.Ε. ότι το ατόπημα της σύνταξης της ανακληθείσας επιστολής μου μπορεί να κλονίσει τις διεθνείς σχέσεις και την εικόνα των ελλήνων παραγωγών σε ευρωπαικούς και διεθνείς οργανισμούς, το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου ή ακόμη χειρότερα το Ταμείο του Συμβουλίου της Ευρώπης, όπως επι λέξει αναφέρεται στο εξώδικο.

Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα θεωρήσω τον εαυτό μου αποκλειστικό υπεύθυνο για την καταστροφή. Επίσης, ευχόμαστε όλοι, η εικόνα αυτή να μην αμαυρωθεί, από οποιοδήποτε ενδεχόμενο μελλοντικό πόρισμα οικονομικού ή διαχειριστικού ελέγχου, ενδεχόμενη εισαγγελική έρευνα, ενδεχόμενη δικαστική απόφαση ή ενδεχόμενη καταγγελία σκηνοθέτη, ηθοποιού ή τεχνικού».


Διαβάστε ακόμη