Ο ΣΑΠΟΕ παρεμβαίνει δημόσια στη συζήτηση για το νομοσχέδιο περί της Ενίσχυσης Ιδιωτικών Επενδύσεων στον Οπτικοακουστικό Τομέα

INDUSTRY 10 MAR 2017  /  Flix Team

Ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων (ΣΑΠΟΕ) διατηρεί αμφιβολίες για το προς σε ποια κατεύθυνση κινείται η νομοθετική πρωτοβουλία για την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων στον οπτικοακουστικό τομέα στην Ελλάδα.

Με Δελτίο Τύπου της ο ΣΑΠΟΕ εκφράζει τις ανησυχίες της σχετικά με τη δημόσια διαβούλευση για τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με τίτλο: «Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση καθεστώτος Ενίσχυσης Ιδιωτικών Επενδύσεων για την ανάπτυξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα»

Διαβάστε αναλυτικά: Εναρξη δημόσιας διαβούλευσης για την Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων στον οπτικοακουστικό τομέα


Διαβάστε αυτούσιο το Δελτίο Τύπου της ΣΑΠΟΕ εδώ:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΚΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟ Ν. 4399/2016, «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Ο/Α ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»

Μετά την παράλογη κατάργηση τον Αύγουστο του 2015 του μοναδικού κινήτρου για ιδιωτικές επενδύσεις στον κινηματογράφο, αυτού του ειδικού φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια, αναμέναμε, στις κρίσιμες οικονομικές συνθήκες, μια νομοθετική παρέμβαση από την Πολιτεία που θα κάλυπτε το επενδυτικό κενό και θα έβαζε τα θεμέλια της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στη χώρα μας, η οποία επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα πολλούς άλλους τομείς.

Πάγιο αίτημα του Συνδέσμου μας ήταν η αρμοδιότητα του κινηματογράφου, που είναι η ραχοκοκκαλιά του οπτικοακουστικού τομέα, να μεταφερθεί στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για ν' αντιμετωπίζεται ως τομέας που συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας αλλά και στην ανάδειξη του πολιτισμού της.

Το νομοσχέδιο για τη σύσταση καθεστώτος ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων σε οπτικοακουστικά έργα (τροποποίηση διατάξεων στον Αναπτυξιακό Νόμο), που έφερε σε δημόσια διαβούλευση το νεοσύστατο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, είναι ένα ακατανόητο συνονθύλευμα διατάξεων, οι οποίες αναφέρονται - χωρίς καμία διάκριση - στο σύνολο των οπτικοακουστικών έργων και έρχονται σε σύγκρουση με το νόμο για τον κινηματογράφο, τον Κανονισμό, και τις συστάσεις για τα εθνικά καθεστώτα ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μικρές και μεγάλες παραγωγές, ελληνικές και ξένες σειρές, κινηματογραφικές ταινίες και βίντεο-εφαρμογές μπορούν να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, όλες με τις ίδιες προϋποθέσεις και τα ίδια κριτήρια.

Το νομοσχέδιο διέπεται από προχειρότητα που αποδεικνύει στη πράξη τη παντελή έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού. Εξαιρούνται τα οπτικοακουστικά έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας, δηλαδή οι ξένες παραγωγές, που παράγουν θέσεις εργασίας στην αξιακή αλυσίδα, ενισχύονται όμως τα εργαστήρια τεχνικής επεξεργασίας που απαγορεύονται από τον Κανονισμό της Ε.Ε. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί προικοδοτούνται με την ενίσχυση για να παράξουν το περιεχόμενο για τις πλατφόρμες τους και εντέλει "συμψηφίζεται" η υποχρέωσή τους να επενδύσουν σε κινηματογραφικά έργα με άλλο νόμο που δεν έχουν τηρήσει εδώ και 28 χρόνια.

Για όλους τους άλλους, της "μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας", που άπτονται της στρατηγικής αναπτυξιακής κατεύθυνσης του Αναπτυξιακού Νόμου, είναι πράγματι πολύ ελκυστική η εφάπαξ επιστροφή 25% των δαπανών παραγωγής οπτικοακουστικού, στη λογική "όλοι να πάρουν από κάτι". Υπάρχει πρόβλεψη όμως πόσα χρήματα θα διατίθενται ετησίως; Προφανώς όχι, αφού δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός. Θα καθορίζονται όμως, όπως μας πληροφορεί το νομοσχέδιο με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Με το νομοσχέδιο, η νεοσύστατη ανώνυμη εταιρία ΕΚΟΜΕ Α.Ε, η οποία αναλαμβάνει την διαχείριση των ενισχύσεων, υλοποιεί προγράμματα και δράσεις στους τομείς των οπτικοακουστικών μέσων και της ψηφιακής τεχνολογίας και στην εξειδικευμένη υποβοήθηση των επικοινωνιακών πολιτικών, παράγει και διαχειρίζεται οπτικοακουστικό υλικό και μέσα ψηφιακής επικοινωνίας και πληροφόρησης, κάθε άλλο παρά "απλοποιεί υπερβολικά τις γραφειοκρατικές διαδικασίες", όπως εξαγγέλθηκε με τον Αναπτυξιακό Νόμο. Αντίθετα, για την παροχή της εφάπαξ ενίσχυσης απαιτούνται κοινές υπουργικές αποφάσεις, καθώς και η συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπουργείων, Περιφερειών και Δήμων, που είναι υποχρεωμένα να συνεργάζονται με το νεοσύστατο ΕΚΟΜΕ Α.Ε. Για όλη την πολύπλοκη εφαρμογή που θα κάνει το ΕΚΟΜΕ και την εκπλήρωση των σκοπών του-κι απ' όσα διαβάζουμε ζητάει 2.000 τ.μ για να στεγαστεί στο Ιδρυμα Σ. Νιάρχος- η λύση υπάρχει σε άλλη διάταξη νόμου. Αποσπώνται υπάλληλοι της ΕΡΤ Α.Ε και ΝΠΙΔ του δημοσίου.

Αναρωτιόμαστε: Καταργείται ο νόμος για τον κινηματογράφο; Ο Υπουργός Πολιτισμού δεν ασκεί την κινηματογραφική πολιτική; Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου καταργείται; Σε ποια μελέτη βασίστηκε, και με ποιο στόχο και στρατηγική κατεύθυνση συντάχθηκε το νομοσχέδιο;

Ίσως όμως, οι συντάκτες του νομοσχεδίου να γνωρίζουν περισσότερα και να σκέφτονται άλλα από αυτά που εμείς μπορούμε ν' αντιληφθούμε. Σε αυτή τη σκέψη οδηγούμαστε καθώς το "αρμόδιο" Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, που έχει την πρωτοβουλία του συγκεκριμένου νομοσχεδίου συγκεντρώνει στον έλεγχό του πολλές και ετερόκλητες αρμοδιότητες, όπως τη συνεργασία με την Αρχή Ασφάλειας Πληροφοριών της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) αλλά και αρμοδιότητες διαχείρισης του ΕΣΠΑ, που ως τώρα υπάγονταν στο Υπουργείο Οικονομικών και Ανάπτυξης.


Διαβάστε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.