Φεστιβάλ / Βραβεία

Πρώτο teaser από το «Amen» του Κιμ Κι Ντουκ

στα 10

Γυρισμένη μέσα σε λίγες μέρες, αμέσως μετά την προβολή του «Arirang» στις Κάννες, η πρώτη ταινία μυθοπλασίας του Κορεάτη σκηνοθέτη μετά την αυτοεξορία του σε μια καλύβα στο βουνό, είναι σύμφωνα με δικά του λόγια «ένα φιλμ, για τον έρωτα τη ζωή και το σινεμά».

Πρώτο teaser από το «Amen» του Κιμ Κι Ντουκ

Το «Amen» είναι η ιστορία μιας νεαρής γυναίκας από την Κορέα που ταξιδεύει στο Παρίσι αναζητώντας τα ίχνη του φίλου της, μόνο για να μάθει ότι εκείνος έχει μετακομίσει στη Βενετία.

Ταξιδεύοντας εκεί με το νυχτερινό τρένο, θα πέσει θύμα βιασμού από έναν άντρα με αντιασφυξιογόνο μάσκα, ο οποίος θα κλέψει και τις αποσκευές της. Μη βρίσκοντας τον φίλο της στη Βενετία, θα συνεχίσει το ταξίδι της στην Ευρώπη. Ο μυστηριώδης άντρας που τη βίασε, θα την ακολουθήσει και κάθε τόσο, θα της επιστρέφει ένα από τα αντικείμενα που βρίσκονταν στην βαλίτσα της.

Με μοναδική ηθοποιό την Κιμ Γε Να και τον ίδιο να κρατά τον ρόλο του βιαστή της (αν και ο σκηνοθέτης ισχυρίζεται ότι ο χαρακτήρας του βιαστή υπάρχει μόνο στη φαντασία της), το φιλμ γυρίστηκε από τον ίδιο τον Κιμ Κι Ντουκ, δίχως κανονικό κινηματογραφικό συνεργείο.

Με ελάχιστο διάλογο και διάρκεια μόλις 72 λεπτά (αρχικά 80, αλλά ο σκηνοθέτης θεωρούσε ότι το φιλμ ήταν βαρετό), το «Amen» δείχνει να ακολουθεί την λογική (και το budget) του «Arirang» και μια ιστορία που δείχνει να στοχεύει στις αισθήσεις κι όχι απαραίτητα σε μια γραμμική αφηγηματική διαδρομή.

Οσο για το θέμα του φιλμ και την στάση του σκηνοθέτη απέναντι στις γυναίκες, ο Κιμ Κι Ντουκ ξεκαθάρισε ότι δεν είναι θέμα μισογυνισμου ή προβλημάτων του με το άλλο φύλο, αλλά η δική του ματιά πάνω στην θεματική της «γυναικείας θυσίας» και του τρόπου με τον οποίο «η κοινωνία μας, απαιτεί την τιμωρία της γυναίκας μέσα από τη θυσία, προκειμένου να την λυπηθεί».

Οτι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό...