Φεστιβάλ / Βραβεία

Oscars 2012: Η Απονομή

στα 10

Βήμα προς ακριβοπληρωμένο, απαστράπτον βήμα, στιγμή προς στιγμή, η 84η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, τα highlights, τα low points, ο Μπίλι Κρίσταλ, ο θρίαμβος του «The Artist», το επιτέλους Οσκαρ του Κρίστοφερ Πλάμερ και το μεγαλείο της Μέριλ Στριπ!

Flix Team
Oscars 2012: Η Απονομή
H ομάδα του «Τhe Artist» - μαζί με τον Αγκι - σύσσωμη στη σκηνή για να παραλάβει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας

3.30 ακριβώς ώρα Ελλάδας.

Στη σκηνή εμφανίζεται ο Μόργκαν Φρίμαν. «Από την πρώτη απονομή το 1928, οι ταινίες έχουν αλλάξει.», λέει ο ηθοποιός. «Αλλά υπάρχει κάτι που παραμένει σταθερό, κάτι που αληθεύει για κάθε γενιά: Οταν βλέπουμε μια ταινία, είτε με ηθοποιούς είτε κινουμένων σχεδίων, ασπρόμαυρη ή έγχρωμη, με ήχο ή βουβή, μας συναρπάζει η μαγεία του σινεμά. Αυτό η θαυμάσια βραδιά, μας δίνει τη δυνατότητα να γιορτάσουμε το παρόν και να κοιτάξουμε πίσω στο λαμπρό παρελθόν. Αυτή είναι η 84η απονομή των Βραβείων Οσκαρ.»

Καλή αρχή!

Στο πολυαναμενόμενο κλιπάκι έναρξης (δείτε το στο τέλος του κείμενου), ο Μπίλι Κρίσταλ απεικονίζεται ως βωβός, ασπρόμαυρος αλά "Artist" παραγωγός, ως σύζυγος του Τζορτζ Κλούνεϊ στους "Απογόνους" - οι δυο άντρες ανταλάσσουν κι ένα παθιασμένο φιλί - ατζέντης στο "Moneyball", συναντά τον Τζάστιν Μπίμπερ... "Μεσάνυχτα στο Παρίσι", τρώει τη μυρωδάτη πίτα της Οκτάβια Σπένσερ από τις "Υπηρέτριες", συναντά τις "Φιλενάδες" στη βρωμερή τουαλέτα τους, μπερδεύει το "Hugo" με το "MI4", όπου διασταυρώνεται με τον Τομ Κρουζ, αποκτά το χτένισμα του ΤενΤεν, και βαστώντας ένα κομάτι φιλμ, προσγειώνεται στη σκηνή, έτοιμος για όλα!

«That was extremely loud and incredibly close», είναι η πρώτη του κουβέντα. «Είναι η 9η φορά που παρουσιάζω τα Οσκαρ, οπότε μπορείτε να με λέτε Αλογο του Πολέμου!» Διασκεδάστε απόψε, λέει ο Μπίλι Κρίσταλ, γιατί τίποτα δεν μπορεί να μας κάνει να ξεχάσουμε την οικονομική κρίση όπως το να βλέπουμε πολυεκατομμυριούχους ν' ανταλλάσσουν χρυσά αγαλματάκια!

Ακολουθεί το κλασικό του τραγουδάκι που περιπαίζει την καθεμιά από τις ταινίες που διαγωνίζονται για το Οσκαρ Καλύτερη Ταινίας.

Ο Τομ Χανκς ετοιμάζεται το πρώτο Βραβείο της βραδιάς. Παρουσιάζει τον διασημότερο «seat filler» της διοργάνωσης, που κάνει αυτή τη δουλειά εδώ και 59 χρόνια.

Διεύθυνση Φωτογραφίας

Πηγαίνει στο Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον για το «Hugo».

Εχει βρεθεί εφτά φορές στην πεντάδα των Οσκαρ, τις δύο από τις οποίες έφυγε με το βραβείο. Η προηγούμενη ήταν το 2004 για μια ακόμη ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε το «The Aviator», ενώ το άλλο του Οσκαρ το είχε πάρει για το «JFK» του Ολιβερ Στόουν. O Ρίτσαρντσον γύρισε για πρώτη φορά ψηφιακά κι όχι σε φιλμ όπως άλλωστε και πρώτη φορά σε 3D (μόνος από τους συνυποψήφιούς του) και παραδέχεται ότι η προοπτική τον είχε αγχώσει ιδιαίτερα.

Ευχαριστεί τον Μάρτιν Σκορσέζε, και όλους τους κινηματογραφικούς δημιουργούς του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος!

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

Το βραβείο πηγαίνει στους Ντάντε Φερέτι (Σχεδιασμός Παραγωγής) και Φραντσέσκα ΛοΣκιάβο (Σκηνικά) για το «Hugo»

Σταθεροί συνεργάτες του Μάρτιν Σκορσέζε και εξαιρετικοί στη δουλειά τους, οι δύο υπεύθυνοι για την καλλιτεχνική διεύθυνση του «Ηugo» παίρνουν το τρίτο τους οσκαρ. Μαζί το είχαν κερδίσει για το «Aviator» του Σκορσέζε και για το «Σουίνι Τοντ. Ο Φονικός Κουρέας της Φλιτ Στριτ» του Τιμ Μπάρτον.

Δύο βραβεία στη σειρά για το «Hugo». Αυτό να σημαίνει ότι η αποψινή βραδιά θα γράφει το όνομα του Μάρτιν Σκορσέζε, ή ότι η ταινία θα μείνει στον έπαινο του καλλιτεχνικού της μεγαλείου;

Grazie Marty! Αυτό είναι για τον Μάρτιν και την Ιταλία, λένε ο Φερέτι και η ΛοΣκιάβο.

Ο Μπίλι Κρίσταλ, στο… «your name here Theatre», μιλά για τη μαγεία του σινεμά

Ο τρόπος που βλέπουμε τις ταινίες, λέει, αλλά κι ο τρόπος που τις παρακολουθούμε έχει αλλάξει στη διάρκεια των χρόνων, μια και τώρα βλέπεις μια ταινία ακόμα και στο κινητό. Αλλά κάτι παραμένει ίδιο –όλοι θυμόμαστε τη πρώτη φορά που πήγαμε σινεμά. Αυτό που το έκανε τόσο ξεχωριστό ήταν ότι μοιραστήκαμε κάτι ιδιαίτερο με εκατοντάδες άλλους ανθρώπους…

Στη σκηνή η Κάμερον Ντίαζ και η Τζένιφερ Λόπεζ

Η Ιντιθ Χεντ, λένε οι ηθοποιοί, η σπουδαία ενδυματολόγος κάποτε είπε: «Ενα φόρεμα πρέπει να είναι τόσο στενό ώστε να δείχνει ότι είσαι γυναίκα…αλλά και τόσο χαλαρό ώστε να αποδεικνύει ότι είσαι κυρία.» Μέσα από τη δουλειά της κέρδισε 8 Οσκαρ τα περισσότερα απ' οποιονδήποτε άλλο ενδυματολόγο στην ιστορία.

Οσκαρ Κοστουμιών

Το Οσκαρ πηγαίνει στον Μαρκ Μπρίτζες, για το «The Artist». Ο Μπρίτζες έχασε το βραβείο της αμερικάνικης ένωσης ενδυματολόγων, αλλά κέρδισε το αντίστοιχο ΒAFTA. Αυτή ήταν και η πρώτη υποψηφιότητα για οσκαρ του εξαιρετικά ικανού ενδυματολόγου που δουλεύει σταθερά με τον Πολ Τόμας Αντερσον και ο οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να είχε προταθεί ξανά για φιλμ σαν το «Ξέφρενες Νύχτες» ή το «Θα Χυθεί Αίμα».

«Ημουν ένα παιδί από το Ναϊάγκρα Φολς που ονειρευόταν κάθε μέρα σινεμά κι ευχαριστώ την Ακαδημία που πραγματοποίησε το όνειρό μου», λέει ο δημιουργός.

Οσκαρ Μακιγιάζ

Το Οσκαρ πηγαίνει στους Μάρκ Κούλιερ και Τζέι Τρόι Χέλαντ για τη «Σιδηρά Κυρία»

Πρώτη υποψηφιότητα και για τους δύο υποψήφιους. Ο Τζεί Τρόι Χέλαντ είναι ο υπεύθυνος του μέικ απ της Μέριλ Στριπ σε όλες της ταινίες της Μέριλ Στριπ και για μερικές από τις πιο θεαματικές μεταμορφώσεις της στην οθόνη. Ο Χέλαντ που ξεκίνησε την καριέρα του στην show biz σαν female impersonator δουλεύει αποκλειστικά με την Μέριλ και η ίδια τον θεωρεί έναν από τους πιο πολύτιμους συνεργάτες της. Ο Μάρκ Κούλιερ είναι ειδικός στα prosthetics, βρετανός στην καταγωγή κι έχει δουλέψει ανάμεσα σε άλλες ταινίες και σε ολόκληρη τη σειρά του Χάρι Πότερ.

Ο Τζέι Τρόι Χέλαντ ευχαριστεί τον Μαρκ Κούλιερ και, φυσικά, τη Μέριλ Στριπ που "του δίνει δουλειά τόσα χρόνια"! Ο Κούλιερ ευχαριστεί συναδέλφους και τον μπαμπά του.

Ακολουθεί ένα συγκινητικό, σύντομο βίντεο, με κάποιους από τους διασημότερους ηθοποιούς, από τον Μπραντ Πιτ και τον Τομ Κρουζ μέχρι την Ελεν Μίρεν και τον Μόργκαν Φρίμαν, που θυμούνται την πρώτη ταινία που είδαν και την αίσθηση που τους προκάλεσε.

Η Σάντρα Μπούλοκ στην σκηνή, για να παρουσιάσει το Οσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας.

Λέει η Μπούλοκ, «Καλησπέρα, είμαι εδώ για να παρουσιάσω το βραβείο Οσκαρ καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας. Η Ακαδημία δοκιμάζει κάτι καινούριο απόψε. Καθώς είμαστε ένα διεθνές σόου κι επειδή υπάρχουν 1.2 δισεκατομμύρια άνθρωποι στην Κίνα, μου ζήτησαν να πω κάτι σύντομο για αυτή την κατηγορία στα Μανδαρίνικα. Ευτυχώς τα μιλάω τέλεια. Μια μικρή παρατήρηση όμως, επειδή η μητέρα μου Χέλγκα μας μιλούσε γερμανικά όσο μεγαλώναμε, ίσως τα κινέζικά μου έχουν μια ελαφριά, απροσδιόριστη γερμανική προφορά. (μιλά στα γερμανικά:) Δεν έχει σημασία ποια γλώσσα μιλούν, οι ταινίες είναι μια κοινή εμπειρία που μας ενώνει όλους. Μιλούν στην ανθρώπινη φύση μας. Μου αρέσει να μιλάω κινέζικα! Οι υποψήφιες ξενόγλωσσες ταινίες φέτος έρχονται από το Βέλγιο, το Ισραήλ, την Πολωνία, τον Καναδά, το Ιράν.»

Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας

Ενας Χωρισμός, του Ασγκάρ Φαρχαντί από το Ιράν.

Βραβευμένη με το μεγάλο βραβείο στο περσινό φεστιβάλ του Βερολίνου, έχει κερδίσει την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, αμέτρητα βραβεία ενώσεων κριτικών και Φεστιβάλ. Είναι επίσης υποψήφιο στην κατηγορία του σεναρίου, η μόνη ταινία από τις συνυποψήφιες της που έχει κι άλλη υποψηφιότητα. Δεύτερη μόλις υποψηφιότητά του Ιράν στην κατηγορία. Η προηγούμενη ήταν το 1998 για τα «Παιδιά του Παραδείσου» του Ματζίντ Ματζιντί.

Ο Φαρχαντί απευθύνει χαιρετισμό τους Ιρανούς που παρακολουθούν αυτή τη στιγμή τα Οσκαρ, επειδή το να ακούγεται στην Αμερική το όνομα της χώρας τους για κάτι καλό, δίνει άλλο χρώμα στην πολιτική. «Η τέχνη σέβεται όλες τις χώρες και τους πολιτισμούς», λέει ο σκηνοθέτης.

Στη σκηνή ο Κρίστιαν Μπέιλ, που λέει ότι οι πέντε γυναίκες που είναι υποψήφιες για το οσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου δεν θα μπορούσαν να μοιάζουν ή να ηχούν περισσότερο διαφορετικά η μία από την άλλη. Ομως και οι τέσσερις έχουν ένα κοινό. Είναι υποψήφιες για πρώτη φορά. Και έχουν κάτι ακόμη κοινό. Δεν μπορείς να αρνηθείς ότι έχουν όλες τεράστιο ταλέντο.

Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου

Οκτάβια Σπένσερ για τις «Υπηρέτριες»

Εχει κερδίσει το βραβείο στις Χρυσές Σφαίρες, την Ενωση Αμερικανών Κριτικών, τα BAFTA και τα SAG. Με δεκάδες εξαιρετικούς δεύτερους ρόλους στην καριέρα της η Οκτάβια Σπένσερ μοιάζει να ήταν ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά του Χόλιγουντ. Αυτό τον καιρό ετοιμάζεται να ξεκινήσει τα γυρίσματα στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ντιάμπλο Κόντι. Αυτή τη φορά ως πρωταγωνίστρια.

Η συγκίνηση της Σπένσερ ήταν τέτοια που χρειάστηκε βοήθεια για να σηκωθεί από την καρέκλα της. Η αίθουσα σηκώθηκε όρθια σε standing ovation για την ηθοποιό. Η Σπένσερ ευχαρίστησε την οικογένειά της, τους συνεργάτες της στις "Υπηρέτριες" και τον Στίβεν Σπίλμπεργκ που της άλλαξε τη ζωή!

Στη σκηνή ο Μπίλι Κρίσταλ, μιλά για το όταν είδε τις «Υπηρέτριες»: Θέλησα να αγκαλιάσω την πρώτη έγχρωμη γυναίκα που θα έβλεπα μπροστά μου, αλλά από το Μπέβερλι Χιλς αυτό είναι 5 – 6 λεπτά με το αυτοκίνητο!

Στη σκηνή η Τίνα Φέι και ο Μπράντλεϊ Κούπερ. O σπουδάιος Ρίντλεϊ Σκοτ έχει πει ότι η συνεργασία μεταξύ του μοντέρ και του σκηνοθέτη είναι σαν γάμος. Κι όπως σε ένα γάμο, οι δυο τους περνάνε όλο τον καιρό τους σε ένα δωμάτιο χωρίς παράθυρα παραγγέλνοντας φαγητό απ’ έξω και κοιτάζοντας εικόνες άλλων ανθρώπων! Αυτά λένε οι ηθοποιοί, για να παρουσιάσουν το…

Οσκαρ Μοντάζ

Η πρώτη (ευχάριστη) έκπληξη της βραδιάς!

«Το Κορίτσι με το Τατουάζ», Κερκ Μπάξτερ, Ανγκους Γουόλ

Είναι η τρίτη υποψηφιότητα και για τους δυο σταθερούς πλέον μοντέρ του Ντέιβιντ Φίντσερ. Η πρώτη ήταν για την «Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», η δεύτερη και τυχερή (μια που κέρδισαν) ήταν για το Social Network. O Γουόλ δούλεψε για πρώτη φορά με τον Φίντσερ στο μοντάζ των τίτλων αρχής του «Se7en», ο Μπάξτερ για πρώτη φορά στο «Zodiac».

Πραγματικά έκπληκτοι, ευχαριστούν τον Ντέιβιντ Φίντσερ και αποχωρούν ενθουσιασμένοι!

Οσκαρ Ηχητικού Μοντάζ

«Hugo», Φίλιπ Στόκτον, Γιουτζίν Γκέρτι

Πρώτη υποψηφιότητα για τον Στόκτον, δεύτερη για τον Γκέρτι που είχε κερδίσει άλλη μια στις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης». Και οι δυο είναι μέλη της σταθερής δημιουργικής ομάδας του Μάρτιν Σκορσέζε έχοντας δουλέψει σε πολλές από τις ταινίες του.

Ευχαριστούν κυρίως τη Θέλμα Σκούνμεϊκερ και τον Μάρτιν Σκορσέζε για τον τρόπο που τους προσέφεραν γενναιόδωρα έμπνευση.

Οσκαρ Καλύτερων Ηχητικών Εφέ

«Hugo», Τομ Φλάισμαν και Τζον Μίτζλεϊ

Πέμπτη υποψηφιότητα για τον Φλάισμαν που είναι ένας από τους παλιότερους συνεργάτες του Σκορσέζε έχοντας δουλέψει μαζί του από την εποχή του «Οργισμένου Ειδώλου». Τρίτη υποψηφιότητα για τον Μίτζλεϊ. Κανείς τους δεν είχει κερδίσει μέχρι τώρα. Τέταρτο Οσκαρ προς το παρόν για την ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε!

Ο Κέρμιτ και η Μις Πίγκι, από τα θεωρεία του «Hollywood and Highland Center» του Λος Αντζελες, προλογίζουν ένα θεαματικό διάλειμμα με το Cirque du Soleil, με μουσική υπόκρουση από τον Ντάνι Ελφμαν.

Η ηλικία στο χώρο μας δεν παίζει ρόλο, λέει ο Μπίλι Κρίσταλ, κι αναφέρει κατ’ όνομα τον Κρίστοφερ Πλάμερ και τον Μαξ φον Σίντοφ, που έκαναν ταινίες όταν στον ίδιο δεν επιτρεπόταν να βλέπει ταινίες!

Στη σκηνή η Γκουίνεθ Πάλτροου και ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ

«Undefeated», Τι Τζέι Μάρτιν, Νταν Λίντσεϊ, Ριτς Μίντλεμας

Η προσπάθεια μιας κολεγιακής ομάδας football να ανατρέψει τα προγνωστικά, την λιγοστή χρηματοδότηση και την ανύπαρκτη προϊστορία της και να γίνει η πρώτη ομάδα του σχολείου της που θα κερδίσει έναν αγώνα των play off.Χωρίς μεγάλα βραβεία στο ιστορικό της η ταινία έφτασε ως τα Οσκαρ χάρη στο πόσο crowd pleasing είναι και προφανώς χάρη στις ικανότητες των αδελφών Γουάινστιν στο Μάρκετινγκ.

Στη σκηνή ανεβαίνουν έξι από τους συντελεστές της ταινίας κι αυτός είναι ο πρώτος ευχαριστήριος λόγος της βραδιάς που κόβεται λόγω διάρκειας!

Στη σκηνή ο Κρις Ροκ

«Λατρεύω τα κινούμενα σχέδια γιατί στον κόσμο τους μπορείς να είσαι οτιδήποτε. Αν είσαι γυναίκα μπορείς να υποδυθείς μια αδύνατη πριγκίπισσα. Αν είσαι ένας μικροκαμωμένος άντρας μπορείς να γίνεις μονομάχος. Αν είσαι λευκός μπορείς να υποδυθείς έναν Άραβα πρίγκιπα. Κι αν είσαι μαύρος μπορείς να παίξεις μια ζέβρα ή έναν γάιδαρο.

Μου τη σπάει όταν οι άνθρωποι λένε στην τηλεόραση ότι το να κάνεις κινούμενα σχέδια είναι σκληρή δουλειά. Το να φτιάχνεις σκεπές είναι σκληρή δουλειά. Το να ξύνεις έπιπλα είναι σκληρή δουλειά. Εχω δουλέψει σε κινούμενα σχέδια και είναι εύκολο. Να τι συμβαίνει. Μπαίνω σε ένα θάλαμο και λέω: «Ποια είναι η ατάκα μου;» «Είναι ώρα να πάς στο κατάστημα» «ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ».«νυχτώνει έξω» «ΝΥΧΤΩΝΕΙ ΕΞΩ». Και μου δίνουν ένα εκατομμύριο δολάρια!»

Οσκαρ Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων

«Rango», Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίνσκι

Ο σκηνοθέτης Γκορ Βερμπίνσκι ανεβαίνει στη σκηνή: "Με ρωτούν εάν η ταινία μου είναι παιδική και τους απαντώ ειλικρινά. Δεν ξέρω." Πρώτη φορά υποψήφιος, ευχαριστεί όλους του τους συνεργάτες και ειδικά τη γυναίκα του και τον Τζόνι Ντεπ!

Η Μελίσα ΜακΚάρθι συναντά τον Μπίλι Κρίσταλ στο καμαρίνι του, με… άγριες προθέσεις και σεξουαλικά ακροβατικά επιπέδου Cirque de Soleil!

Στη σκηνή ο Μπεν Στίλερ και η Εμα Στόουν σ' ένα χαριτωμένο καυγαδάκι, όπου ο Στίλερ, ως πιο έμπειρος και μπλαζέ θέλει να πουν τα βραβεία και να τελειώνουν, αλλά η Εμα, "new and perky", θέλει να το γλεντήσει και να χορέψει στη σκηνή με τον Τζόνα Χιλ!

Οσκαρ Ειδικών Εφέ

«Hugo», οι Ρομπ Λεγκάτο, Τζος Γουίλιαμς, Μπεν Γκρόσμαν, Αλεξ Χένινγκ

Τρίτη υποψηφιότητα για τον Ρομπ Λεγκάτο που είχε κερδίσει για τον «Τιτανικό». Πρώτη για τους υπόλοιπους. Πέμπτη νίκη μέχρι στιγμής για το «Hugo». "Είναι τιμή να είσαι υποψήφιος, αλλά δεν είναι άσχημο και να κερδίζεις! Η νίκη είναι κάτι το υποτιμημένο!"

Στη σκηνή η Μελίσα Λίο. Μετά την απελπιστική της παρουσία όταν κέρδισε πέρσι το Οσκαρ Β’ Γυναικείου ρόλου, η Λίο, συγκρατημένα και τυπικά, παρουσιάζει το…

Οσκαρ B' Ανδρικού

Κρίστοφερ Πλάμερ– για τους «Πρωτάρηδες» και η αίθουσα χειροκροτά όρθια.

Aν και μόλις 2η φορά υποψήφιος στην 60χρονη καριέρα του, φέτος ήταν η χρονιά του: χτες πρόσθεσε και το Independent Spirit Award στα υπόλοιπα 14 συνολικά βραβεία κριτικών ενώσεων (ανάμεσα στα οποία Χρυσή Σφαίρα, το SAG, National Board of Review και BAFTA). 83 ετών, 61 χρόνια κινηματογραφικής καριέρας – μόνο μία ακόμα φορά υποψήφιος, μόλις το 2010 για τον «Τελευταίο Σταθμό». Τότε είχε χάσει από τον Κριστόφ Βαλτζ («Αδωξη Μπάσταρδοι»). Φέτος τον είδαμε και στο «Κορίτσι με το Τατουάζ» του Ντέιβιντ Φίντσερ.

«Είσαι μόνο δυο χρόνια μεγαλύτερός μου», λέει ο Πλάμερ στον Οσκαρ! Ευχαριστεί την Ακαδημία, τους συν-υποψήφιούς του και ειδικά τον Μαξ φον Σίντοφ, τον Μάικ Μιλς, τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ που χαρακτηρίζει έξοχο καλλιτέχνη (θα μοιραζόμουν το βραβείο μαζί του, αν ήμουν έντιμος, αλλά δεν είμαι!), τους παραγωγούς, την κόρη του, ηθοποιό Αμάντα Πλάμερ και τη γυναίκα του που για τη σωτηρία που του προσφέρει κάθε μέρα της ζωής του της αξίζει το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης!

Ο Μπίλι Κρίσταλ στην πιο πετυχημένη του στιγμή της βραδιάς, δείχνει στην οθόνη κοντινά των παριστάμενων και λέει φωναχτά τι σκέφτονται! Αληθινά απολαυστικό!

Στη σκηνή ο Τομ Σέρακ – Πρόεδρος της Ακαδημίας

«Η αποψινή βραδιά είναι το κορυφαίο γεγονός των δραστηριοτήτων μιας ολόκληρης χρονιάς για τα περισσότερα από 6000 μέλης της Ακαδημίας, αλλά και για ολόκληρη την κινηματογραφική βιομηχανία. Είμαστε περήφανοι γιατί ό,τι βλέπετε απόψε γιατί είναι μία υπενθύμιση της αποστολής μας: να υποστηρίζουμε και να προωθούμε την τελειότητα στον κινηματογραφικό χώρο, να τιμούμε κάθε έναν συνεργάτη (είτε βρίσκεται μπροστά, είτε πίσω από τις κάμερες) και φυσικά να γιορτάζουμε αυτό που ενώνει όλους μας και αποτελεί κάτι παραπάνω από συνήθεια: να πηγαίνουμε σινεμά. Εκ μέρους της Ακαδημίας, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους Μπράιαν Γκρέιζερ, Ντον Μίσερ, Μάικλ Ρόζενμπεργκ και τον Μπίλι Κρίσταλ που μας υποστήριξαν και έκαναν το αποψινό σόου πραγματικότητα. Κι ευχαριστούμε και όλους εσάς που μας παρακολουθείτε: σας ευχαριστούμε που μοιράζεστε μαζί μας την αγάπη σας για τις ταινίες.»

Ευχαριστούμε Τομ, λέει ο Κρίσταλ, που ξεσήκωσες το κοινό!

Οι επόμενοι παρουσιαστές έχουν ως κοινό στοιχείο τον Γούντι Αλεν!

Στη σκηνή η Πενέλοπε Κρουζ και ο Οουεν Γουίλσον. O Τσάρλι Τσάπλιν, ο οποίος είχε κερδίσει το Οσκαρ Μουσικής για το μουσικό σκορ του «Limelight», είχε κάποτε πει ότι «η μουσική πρέπει να επικοινωνεί στο κοινό όσα δεν μπορεί ο κινηματογραφικός φακός, αλλά ποτέ δεν πρέπει να γίνεται κάτι περισσότερο από τη φωνή του», λέει ο Γουίλσον.

Οσκαρ Καλύτερης Μουσικής Επένδυσης

Λουντοβίκ Μπουρς, «The Artist», δεύτερη νίκη για την ταινία.

Πρωτοεμφανιζόμενος στα Οσκαρ, αδιαφιλονίκητο φαβορί έχει κερδίσει 7 βραβεία μέχρι απόψε – τα σημαντικότερα των οποίων η Χρυσή Σφαίρα, το BAFTA και το European Award. O 41 ετών Μπούρς ξεκίνησε την καριέρα του γράφοντας μουσική για διαφημιστικά, αλλά γρήγορα πέρασε στις ταινίες μικρού μήκους. Η πρώτη του μεγάλού μήκους, το «Mes amis» (1999), είχε σκηνοθέτη τον Μισέλ Χαζαναβίσιους. Από τότε είναι στενοί συνεργάτες και φίλοι.

Αφιερώνει το βραβείο του στον Χαζαναβίσιους, τους συνεργάτες του και τον Χανς Ζίμερ! "Please accept me, because I have so much love to give", είπε με γαλλικό ρομαντισμό ο συνθέτης!

Στη σκηνή ο Γουίλ Φερέλ και ο Ζακ Γαλιφιανάκης (που χιουμοριστικά μπερδεύει κι ο ίδιος το επώνυμό του), εμφανίζονται χτυπώντας κύμβαλα! Ενας από τους υποψήφιους απόψε θα περάσει στην ανθολογία των οσκαρικών νικητών, λένε οι ηθοποιοί, οι οποίοι έγραψαν αθάνατα τραγούδια όπως τα “When You Wish Upon a Star,” “Moon River,” “The Way We Were,” και... “Itʼs Hard Out Here for a Pimp”!

Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού

«Μan or Muppet» από την ταινία «The Muppets», Στίχοι & μουσική Μπρετ ΜακΚένζι

Πρώτη φορά υποψήφιος απόψε. 36 χρονών, Νεο Ζηλανδός, είναι κωμικός, ηθοποιός, μουσικός και παραγωγός, αλλά περισσότερο από όλα γνωστός ως μέλος του κωμικού φολκ ντουέτου «Flight of the Conchords», την μπάντα που ίδρυσε με τoν Τζεμέιν Κλέμεντ. Για τα Muppets έγραψε 5 τραγούδια.

Ευχαριστεί πρώτα απ' όλα τον Κέρμιτ, δηλώνοντας ευτυχής που στη ζωή του μπόρεσε να τον συναντήσει και όλους τους συνεργάτες του και, φυσικά, τον Τζιμ Χένσον, δημιουργό των Muppets.

Παλαιού τύπου ταξιθέτριες μοιράζουν ποπ κορν στο κοινό - φυσικά, θα έχουν πεθάνει της πείνας, καθισμένοι σε μια θέση τόση ώρα!

Στη σκηνή η Αντζελίνα Τζολί.

«Σύμφωνα με μία θρυλική ιστορία, ο διάσημος παραγωγός Σάμιουελ Γκόλντγουϊν είχε κάποτε πει στον οσκαρικό σεναριογράφο κ σκηνοθέτη Μπίλι Γουάιλντερ: «Ε, έχεις όλες τις σκηνές της ταινίας. Οπότε πήγαινε σπίτι και απλά πρόσθεσε τις λέξεις». Ο κόσμος θεωρεί εύκολο αυτό που κάνει ο σεναριογράφος. Οσο πιο ταλαντούχος είναι, τόσο πιο απλό το κάνει να φαίνεται. Οι σεναριογράφοι που αναλαμβάνουν τις μεταφορές βιβλίων, πρέπει εκτός από τη δική τους πρόκληση να μεταφέρουν επιτυχημένα την ιστορία στην μεγάλη οθόνη, έχουν και την επιπλέον ευθύνη: να μείνουν πιστοί στο όραμα του συγγραφέα. Αυτοί είναι οι υποψήφιοι στην κατηγορία Διασκευασμένου Σεναρίου, που δούλεψαν φέτος τόσο σκληρά για να το κάνουν να φαίνεται τόσο εύκολο... »

Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου

Αλεξάντερ Πέιν, Νατ Φάξον & Τζιμ Ρας, για τους «Απόγονους», βασισμένο στο μυθιστόρημα την Κάουι Χαρτ Χέμινγκς

Εχουν κερδίσει τα σημαντικότερα βραβεία - Χρυσή Σφαίρα, Writers' Guild, National Board of Review και 6 ακόμα διακρίσεις Κριτικών Ενώσεων Αμερικής, με τελευταία τα χθεσινά Independant Spirit Awards. 1η υποψηφιότητα τόσο για τον Φάξον όσο και για τον Ρας – γνωστό ηθοποιό του σίριαλ «Community». 6η υποψηφιότητα για τον Πέιν, 3η στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου. To 2000 πρώτη υποψηφιότητα για το σενάριο του πανέξυπνου «Election» με πρωταγωνίστρια την Ρις Γουίδερσπουν. Το 2005, υποψήφιος για σκηνοθεσία και σενάριο του «Πλαγίως», κερδίζει το Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου.

Μιλά ο Πέιν, ευχαριστεί τους συνεργάτες, τον Τζορτζ Κλούνεϊ, τη μητέρα του (σ' αγαπώ πολύ, της στέλνει στα ελληνικά!) και ιδιαίτερα την Κάουι Χαρτ Χέμινγκς.

Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου

Γούντι Αλεν – «Μεσάνυχτα στο Παρίσι»

Εχει κερδίσει ήδη 7 βραβεία, ανάμεσα στα οποία η Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο της Ενωσης Σεναριογράφων Αμερικής (Writer's Guild). Από το 1978, ο Γούντι Αλεν έχει υπάρξει 24 φορές οσκαρικός υποψήφιος, 15 φορές στην κατηγορία σεναρίου. Συνολικά έχει αποσπάσει 3 Οσκαρ: δύο σκηνοθεσίας («Νευρικός Εραστής», «Οι Χάνα και οι Αδελφές της») και μόνο ένα πρωτότυπου σεναρίου («Νευρικός Εραστής»). Εχει να κερδίσει Οσκαρ από το 1987 και Οσκαρ Σεναρίου από το 1978. Αυτή είναι η 42η ταινία του αμερικανού σκηνοθέτη, ο οποίος είναι διαβόητος εργασιομανής: όσο γυρίζει την μία ταινία γράφει το σενάριο της επόμενης -ακόμα και πάνω σε χαρτοπετσέτες! Με αυτή την ταινία ο Αλεν γνώρισε μία ανέλπιστη επιστροφή στην εμπορικότητα: η ταινία έκανε 150 εκ. δολάρια σε εισπράξεις παγκοσμίως.

Ο Γούντι φυσικά δεν παρευρίσκεται στην απονομή (έχει εμφανιστεί μόνο στα βραβεία του 2002 για να παρουσιάσει το αφιέρωμα στην Νέα Υόρκη), οπότε η Ακαδημία παραλαμβάνει το Οσκαρ για λογαριασμό του.

Στη σκηνή η Μίλα Γιόβοβιτς για να ενημερώσει για το τι συνέβη στα…

Οσκαρ Τεχνολογίας (SCI-TECH AWARDS RECAP)

Στην τελετή των Οσκαρ Επιστήμης και Τεχνολογίας που έγινε πριν από λίγο καιρό, 10 βραβεία απονεμήθηκαν σε 29 άτομα, τα επιτεύγματα των οποίων συνετέλεσαν σημαντικά στην ανάπτυξη και πρόοδο της κινηματογραφικής τέχνης.

Ανάμεσα στα επιτεύγματα που αναγνωρίστηκαν σ' αυτό το εκλεκτό γκρουπ επαγγελματιών, ήταν η εφεύρεση μίας νέας γενιάς high-speed ψηφιακών μηχανών που μπορούν να καταγράφουν 2000 καρέ το δευτερόλεπτο.

Επίσης ένα νέο γυροσκοπικό σύστημα που επιτρέπει στους διευθυντές φωτογραφίας να κινηματογραφούν με μεγαλύτερη ευκολία και σταθερότητα από κινούμενα οχήματα – όπως ελικόπτερα, αυτοκίνητα ή πλοία.

Ενα Οσκαρ δόθηκε επίσης για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του «Arrilaser» συστήματος μετατροπής ψηφιακών αρχείων σε φιλμ και ένα ακόμα Οσκαρ στον Νταγκ Τράμπολ - πρωτοπόρο στον τομέα των οπτικών εφέ, ο οποίος κατασκεύασε πολλές τεχνικές που χρησιμοποιούνται τώρα στην βιομηχανία.

Στη σκηνή, σύσσωμες οι "Φιλενάδες", που σχολιάζουν τις μικρού μήκους ταινίες με κριτήρια... μεγέθους!

Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Live Action

«The Shore» των Τέρι Τζορτζ και Ορλα Τζορτζ

Δύο παιδικοί φίλοι από την Βόρειο Ιρλανδία επανασυνδέονται μετά από 25 χρόνια. Είναι 1η οσκαρική υποψηφιότητα για τον γιο και η 3 για τον πατέρα. Οι προηγούμενες του Τέρι Τζορτζ ήταν για το Πρωτότυπο σενάριο του Hotel Rwanda (2004), και για το Διασκευασμένο Σενάριο του «Εις το Ονομα του Πατρός» το 1993)

Ο Τέρι Τζορτζ παρουσιάζει την Ορλα, παραγωγό και κόρη του: "Τώρα δε χρειάζεται να περιμένω το γάμο της για να πω στον κόσμο πόσο σπουδαία είναι!"

Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους

«Saving Face» των Ντάνιελ Γιανγκ και Σαρμίν Ομπέι ΣινόιΒρετανο-Πακιστανός πλαστικός χειρούργος προσπαθεί να αποκαταστήσει τα πρόσωπα Πακιστανών γυναικών που έχουν υποστεί επιθέσεις με βιτριόλι, όσο οι ίδιες προσπαθούν να ξεπεράσουν το ψυχικό τους τραύμα. Είναι η 2η υποψηφιότητα του Γιούνγκε στην κατηγορία. Το 2009 ήταν επίσης υποψήφιος για το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους «Η Τελευταία Καμπάνια του Κυβερνήτη Μπουθ Γκάρντνερ»

Αφιερώνουν την ταινία στους κατοίκους του Πακιστάν που αντιμετωπίζουν με θάρρος τις αντιξόοτητες της ζωής τους κι αναζητούν την αλλαγή.

Οσκαρ Καλύτερου Mικρού Mήκους Animation

«The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore», των Γουίλιαμ Τζόις και Μπράντον Ολντεμπεργκ. Μία καταιγίδα μεταφέρει έναν πιτσιρικά σ' έναν κόσμο που τα βιβλία είναι ζωντανοί οργανισμοί! 1η οσκαρική υποψηφιότητα και για τους δύο.

Αφιερώνουν σε όλους όσους μας ενέπνευσαν να βλέπουμε και να κάνουμε κινηματογράφο!

Στη σκηνή ο Μάικλ Ντάγκλας: «Ο βραβευμένος με Οσκαρ σκηνοθέτης Λίο ΜακΚάρεϊ βρέθηκε κάποτε σε μια τράπεζα προσπαθώντας να διαπραγματευτεί ένα δάνειο για να γυρίσει μια ταινία. Κόβοντάς τον πάνω κάτω, ο τραπεζίτης τον ρωτάει: «Ξέρω ότι ο οπερατέρ χειρίζεται την κάμερα, ότι οι ηθοποιοί ερμηνεύουν ρόλους, οι σεναριογράφοι γράφουν, αλλά ο σκηνοθέτης τι ακριβώς κάνει;» Ο Λίο έμεινε για μια στιγμή, και μετά πήγε σ’ άλλη τράπεζα! Η αλήθεια είναι ότι ένα σκηνοθέτης τα κάνει όλα – όλα όσα μπορεί να φανταστεί ότι θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν το όραμά του. Κι αυτοί οι 5 οραματιστές είναι φέτος υποψήφιοι για την παραδειγματική τους δουλειά.»

Οσκαρ Σκηνοθεσίας

Μισέλ Χαζαναβίσιους – «The Artist», τρίτο βραβείο για την ταινία

Πρώτη οσκαρική υποψηφιότητα. Εχει κερδίσει το Directors' Guild (το βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών Αμερικής) κι ακόμα 7 βραβεία κριτικών Ενώσεων στην κατηγορία σκηνοθεσίας (γιατί έχει κερδίσει πολλά περισσότερα ως σεναριογράφος και παραγωγός της ταινίας). Χτες το βράδυ κέρδισε και το Independent Spirit Award, το οποίο μόλις πρόλαβε να παραλάβει συνοδευόμενος από την τροχαία της Καλιφόρνια κατευθείαν από το αεροδρόμιο. Ηταν στη Γαλλία για να παραλάβει το Σεζάρ του (η ταινία κέρδισε συνολικά 6). Δεν υπάρχει σταματημός στη φόρα του «The Αrtist» φέτος! Συνολικά το «Τhe Artist» έχει συγκεντρώσει από το Φεστιβάλ Καννών μέχρι σήμερα, στην ξέφρενη πορεία του, 69 βραβεία και 135 υποψηφιότητες για βραβεία σε όλο τον κόσμο.

Ταραγμένος και συγκινημένος, ευχαριστεί τους συνεργάτες, τους πρωταγωνιστές του, τον Αγκι, και την ίδια την ταινία που τους γέμισε με ευτυχία.

Στη σκηνή η Μέριλ Στριπ. Παρουσιάζοντάς την, ο Μπίλι Κρίσταλ εξηγεί ότι η ηθοποιός χρειάστηκε να προσποιηθεί τη χαρούμενη τόσες φορές που ήταν υποψήφια και έχασε, που της αξίζει ένα ακόμα Οσκαρ μόνο γι' αυτό!

Τιμητικά Οσκαρ

Ακολουθώντας την πρόσφατη παράδοση της Ακαδημίας, τα τιμητικά βραβεία Οσκαρ δόθηκαν για άλλη μια χρονιά πιο πριν – τον Νοέμβριο- στο Grand Ballroom του Hollywood & Highland Center.

Τζέιμς Ερλ Τζόουνς

82 ετών, ο σπουδαίος δραματικός ηθοποιός με την βαρύτονη φωνή, ξεκίνησε την καριέρα του στο θέατρο το 1952 και στο σινεμά το 1964 με SOS Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα του Κιούμπρικ. Στα 60 χρόνια καριέρας έχει κερδίσει μία μοναδική οσκαρική υποψηφιότητα το 1971 για την ταινία βραβείο όσκαρ το 1971 για την ταινία «The Great White Hope» του Μάρτιν Ριτ, 2 βραβεία ΕΜΜΥ, 2 θεατρικά ΤΟΝΥ και μία Χρυσή Σφαίρα.

Ντικ Σμιθ

90 ετών, πρωτοπόρος στην τέχνη του τηλεοπτικού και κινηματογραφικού μακιγιάζ (έχει μάλιστα το ψευδώνυμο «Ο Νονός του Μακιγιάζ») είναι γνωστός για τις δουλειές του στον «Εξορκιστή», στα «Νονός 1 &2» στον «Ταξιτζή», τον «Ελαφοκυνηγό», τον « Καουμπόι του Μεσονυχτίου». Κέρδισε Οσκαρ Μακιγιάζ το 1985 για το «Αμαντέους». Εχει αποσυρθεί από το 1999.

Οπρα Γουίνφρεϊ

Η 58χρονη αμερικανίδα βασίλισσα των media είχε κερδίσει οσκαρική υποψηφιότητα με την πρώτη της εμφάνιση στο σινεμά: στο Πορφυρό Χρώμα του Στίβεν Σπίλμπεργκ το 1986, από τότε την ξαναείδαμε στο Beloved του Τζόναθαν Ντέμι και την ακούσαμε σε διάφορα animation όπου δανείζει τη φωνή της. Ομως η σημαντικότερη προσφορά της παντοδύναμης κυρίας στο Χόλιγουντ είναι οι παραγωγές: χωρίς αυτήν ταινίες όπως το προπέρσινο Precious δε θα είχαν καμία τύχη εκτός αμερικανικών στούντιο. Αν κάτι βραβεύτηκε στο πρόσωπό της είναι πόσο σπρώχνει το ανεξάρτητο, αφροαμερικανικό σινεμά.

Οι βραβευμένοι βρίσκονται στην αίθουσα και οι παριστάμενοι συνάδελφοί τους, τους χειροκροτούν όρθιοι.

Στη σκηνή ο Μπίλι Κρίσταλ: «Ανάμεσα στους πολλούς ανθρώπους της κινηματογραφικής βιομηχανίας που χάσαμε πέρσι, βρίσκονται δύο πρώην παραγωγοί των οσκαρικών απονομών – η Λόρα Ζίσκιν και ο Γκιλ Γκέιτς. Η Λόρα ήταν μία πολύ αγαπημένη και αξιοσέβαστη παραγωγός – υπεύθυνη για δύο τελετές απονομής. Ο Γκιλ έκανε την παραγωγή σε 14 – και ήταν αυτός που με πρωτοέφερε εδώ ως παρουσιαστή. Καταλήξαμε να κάνουμε 6 απονομές μαζί. Η ευφυΐα του, η σοφία του, η καθησυχαστική του παρουσία είναι οι αρετές που τον έκαναν έναν από τους σπουδαιότερους παραγωγούς στην ιστορία των Οσκαρ. Βρίσκονται στην καρδιά μου απόψε, όπως και όλοι οι υπέροχοι άνθρωποι που ακολουθούν...»

In Memoriam

Η Ακαδημία τιμά τους ανθρώπους που έφυγαν τη χρονιά που πέρασε, ανάμεσά τους, οι Πίτερ Φολκ, Σίντνεϊ Λιούμετ, Τζέιν Ράσελ, Κλιφ Ρόμπερτσον, Τζον Νέβιλ, Κεν Ράσελ, Χάρι Μόργκαν, Στιβ Τζομπς, Γουίτνι Χιούστον, Ανί Ζιραρντό, ο Μιχάλης Κακογιάννης και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ.

Στη σκηνή η Νάταλι Πόρτμαν, για ν’ απονείμει το…

Οσκαρ A' Ανδρικού Ρόλου

Η Πόρτμαν απευθύνεται στον κάθε υποψήφιο ηθοποιό ξεχωριστά:

Ντέμιαν Μπισίρ / Εκανες αυτό που όλοι ονειρευόμαστε με την τέχνη των ερμηνειών μας: ενέπνευσες βαθειά κατανόηση για το χαρακτήρα σου, κι όλοι φύγαμε από την αίθουσα έχοντας ένα διαφορετικό βλέμμα για τον κόσμο. Ως «Κάρλος Γκαλίντο», ένας παράνομος μετανάστης που αγωνίζεται για να παρέχει στο γιο του τις ευκαιρίες που αυτός δεν είχε ποτέ, μας έδειξες αυτούς τους ανθρώπους με τρόπο που δεν τους είχαμε ποτέ αναλογιστεί. Εδωσες φωνή σε όσους δεν έχουν, στην ταινία «Μία Καλύτερη Ζωή».

Τζορτζ Κλούνεϊ / Κατόρθωσες το ακατόρθωτο:κατάφερες να μας πείσεις ότι είσαι ένας απλός καθημερινός άνθρωπος, που περνά αφύσικες δυσκολίες. Ως «Ματ Κινγκ», ένας άντρας που η σύζυγός του είναι σε κώμα όταν μαθαίνει ότι τον απατούσε, κουβάλησες με διακριτικότητα και σπαραγμό την επικίνδυνη ισορροπία μεταξύ προδοσίας και πένθους. Θα σε θυμόμαστε για πολύ καιρό για τη σπουδαία δουλειά σου στους «Απόγονους».

Ζαν Ντιζαρντέν / Τι εντυπωσιακή είσοδο έκανες, τι παρουσίαση στο αμερικανικό κοινό! Κάθε σου χειρονομία, γκριμάτσα ξύπνησε αναμνήσεις από την εποχή των θρύλων του βωβού κινηματογράφου, ενώ η τελευταία σκηνή χορού σου μας έκανε όλους να χειροκροτήσουμε δυνατά ακούγοντας τη φωνή σου. Εσύ μπορεί να είπες μόνο δύο λέξεις τελικά, αλλά ο «Ζορζ Βαλεντάν» ο χαρακτήρας σου στο «The Artist», ...«λέει» πολλά!

Γκάρι Ολντμαν / Μας φαίνεται σε όλους παράλογο και τρελό ότι αυτή είναι η πρώτη σου οσκαρική υποψηφιότητα! Φέτος πήρες έναν διάσημο χαρακτήρα που πριν απο δεκεατίες τον ερμήνευε ένας άλλος εξαίσιος ηθοποιός και τον έκανες δικό σου. Με μία ερμηνεία φοβερής λεπτομέρειας και εγκράτειας. Το πορτρέτο που σκιαγράφησες για τον «Τζορτζ Σμάιλι» θα πρέπει να διδάσκεται σε master classes ηθοποιίας.

Μπραντ Πιτ / Δεν βλέπαμε μία ταινία για το μπέιζμπολ. Χάρη στην ερμηνεία σου ως «Μπίλι Μπιν» παρακολουθήσαμε την ιστορία του μη-προνομιούχου που προκαλεί το σύστημα και ανατρέπει μία τάξη πραγμάτων, που κανείς δεν είχε αμφισβητήσει στο παρελθόν. Φαν του μπέιζμπολ και μη, όλοι -λόγω του δικού σου ταλέντου και της δικής σου εφευρετικότητας- κάναμε κερκίδα υποστηρίζοντας τον μη-προνομιούχο ήρωά σου στο Moneyball.

Το Οσκαρ στον Ζαν Ντιζαρντέν, για το «The Artist», τέταρτο βραβείο της ταινίας

Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες, Χρυσή Σφαίρα, ΒΑFTA Α' Ανδρικού Ρόλου, και 10 ακόμη βραβεύσεις από αμερικανικές ενώσεις και σωματεία, με πιο φρέσκια τη χθεσινοβραδινή στα βραβεία Independent Spirits. Εχασε μόνο στα Σεζάρ. Ο πρώτος Γάλλος άνδρας ηθοποιός που κερδίζει το Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου. O Ντιζαρντέν είναι ήδη ο δεύτερος Γάλλος άνδρας ηθοποιός που έχει προταθεί για Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου (ο πρώτος ήταν ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ το 1990 για το «Σιρανό Ντε Μπερζεράκ»). Ο τελευταίος μη Αμερικάνος άνδρας ηθοποιός που κέρδισε το Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου ήταν ο Ρομπέρτο Μπενίνι το 1998 για το «Η Ζωή Είναι Ωραία».

Ευχαριστεί το παλιό Χόλιγουντ και όσους βρίσκονται στην αίθουσα που τον ενέπνευσαν στη δουλειά και τη ζωή του, τον Μισέλ Χαζαναβίσιους, την οικογένειά του και τον Βαλεντίν, τον ήρωά του, που αν μπορούσε να μιλήσει θα έλεγε "Formidable"!

Στη σκηνή ο Κόλιν Φερθ για ν’ απονείμει το…

Οσκαρ A' Γυνακείου Ρόλου

Μιλά επίσης προσωπικά στην κάθε ηθοποιό:

Γκλεν Κλόουζ / Η γκάμα των ρόλων που έχεις ερμηνεύσει μέσα στο πέρασμα των χρόνων αποδεικνύει μία αριστοτεχνική δεξιότητα που με ξεπερνά. Κανείς μπορεί να μείνει άφωνος, όχι απλά και μόνο από το ταλέντο σου, αλλά επιπλέον από την ψυχική και εγκεφαλική κατάθεση που κάνεις σε κάθε σου ρόλο. Το πορτρέτο της γυναίκας που ζει διπλή ζωή ως άντρας είναι κάτι παραπάνω από συγκλονιστικό στο «Albert Nobbs».

Βαϊόλα Ντέιβις / Μια στις τόσες στο σινεμά συγκλονίζεσαι. Ερχεται μία ηθοποιός την οποία δεν γνωρίζεις, αλλά γνωρίζεις πολύ καλά -στα πρώτα 5 λεπτά της ερμηνείας της- ότι έχεις γίνει μάρτυρας κάτι θεσπέσιου. Και δεν υπάρχει επιστροφή: αυτή η ηθοποιός έχει πάψει να είναι άγνωστη. Βαϊόλα αυτό κατάφερες με την ερμηνεία σου ως Εϊμπιλιν Κλαρκ που μας έκοψε την ανάσα: έπλασες μία γυναίκα ταπεινή και ατσάλινη στις «Υπηρέτριες».

Ρούνι Μάρα / Σε πολύ μικρό διάστημα η παρουσία σου έγινε απαραίτητη. Οι κινηματογραφικές αίθουσες θα έδειχναν τώρα περίεργα άδειες χωρίς τη δική σου ξεχωριστή παρουσία – ένα μείγμα αψήφιστης τόλμης, χάρης, ειλικρίνειας, ευαισθησίας και τσαμπουκά. Χαρακτηριστικά που τα επιδεικνύεις με άπλετη στιβαρότητα στην λαμπερή σου ερμηνεία ως Λίζμπεθ Σάλαντερ, στο «Κορίτσι με το Τατουάζ».

Mέριλ Στριπ / Μάμα μία! Ημασταν στην Ελλάδα, χορεύαμε, ήμουν γκέι, ήμασταν πανευτυχείς. Ημουν μάλλον ο πατέρας της μοναχοκόρης σου. Ηταν σύνθετοι καιροί, αλλά μέσα από όλα αυτά εγώ σε παρακολουθούσα να δουλεύεις και για αυτό μου είναι ξεκάθαρο γιατί είσαι απόψε εδώ με την 17η υποψηφιότητά σου, ρεκόρ ανάμεσα σε όλους τους ηθοποιούς στην ιστορία των Οσκαρ. Γιατί είσαι παράλογα ταλαντούχα! Δεν μπορείς παρά να σηκώνεις τον πήχη με τον οποιοδήποτε ρόλο αναλαμβάνεις. Φέτος, τα κατάφερες ξανά με την αριστοτεχνική ερμηνεία σου ως Μάργκαρετ Θάτσερ, στην Σιδηρά Κυρία.

Μισέλ Γουίλιαμς / Υπήρξες ο μέντοράς μου όταν πρωτοδουλέψαμε μαζί. Στεκόμουν με δέος απέναντί σου – απέναντι στην γκάμα και το βάθος του ταλέντου σου. Ποιοτικά χαρακτηριστικά που ήλπιζα μια μέρα να αποκτίσω, ωριμάζοντας. Για αυτό ας ξεχάσουμε ότι όλα αυτά συνέβαιναν όταν εσύ ήσουν 12 κι εγώ 35. Η ερμηνευτική σου δεξιοτεχνία είναι κάτι το μεθυστικό. Απόψε υποκλινόμαστε γιατί έπλασες ένα πορτρέτο μίας πολύ σύνθετης γυναίκας, την οποία εμπότισες με απέραντη τρυφερότητα και κατανόηση στο «Επτά Μέρες με την Μέριλιν».

Το Οσκαρ κερδίζει, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, η Μέριλ Στριπ, για τη «Η Σιδηρά Κυρία»

Η αίθουσα όρθια χειροκροτά με ενθουσιασμό!

Ρεκόρ οσκαρικών υποψηφιοτήτων (17 σε 32 χρόνια καριέρας), δύο Οσκαρ (Β' Γυναικείου για το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» το 1980 και Α' για την «Εκλογή της Σόφι» το 1983) και... 29 χρόνια απόρριψης. Χρυσή Σφαίρα, BAFTA, Βραβείο Ενωσης Κριτικών Νέας Υόρκης, Critics Choice Award κι ακόμα 3 διακρίσεις. Τιμητική Χρυσή Αρκτος στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βερολίνου. Είναι ο 8ος ρόλος στην καριέρα της που βασίζεται σε αληθινό χαρακτήρα. (Τζούλια Τσάιλντ, Εθελ Ρόζενμπεργκ, Κάρεν Σίλκγουντ, Κάρεν Μπλίξεν, Ρομπέρτα Γκουασπάρι, Λίντι Τσάμπερλεϊν Σούζαον Ορλεαν και Μάργκαρετ Θάτσερ).

Ευχαριστεί πρώτα τον άντρα της για να μην τον αφήσει για το τέλος και την κόψει η μουσική! Δεύτερο ευχαριστεί τον μακιγιέρ συνεργάτη της, Τζει Τρόι Χέλαντ. Ευχαριστεί όλους του συναδέλφους και τους φίλους της, παλιούς και νέους, γιατί φοβάται ότι μπορεί να μην ξαναέχει την ευκαιρία. Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή της είναι οι φίλοι - όσοι έχουν φύγει και όσοι είναι ακόμη εδώ - με τους οποίους μοιράζεται τη ζωή της και την ακατανόητα υπέροχη καριέρα της.

Στη σκηνή ο Τομ Κρουζ για το τελευταίο βραβείο της βραδιάς, το…

Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας

Απόψε γιορτάζουμε αυτό που είναι το σινεμά, λέει ο Κρουζ, το να βλέπεις μία ταινία σε μεγάλη οθόνη, να την απολαμβάνεις και να την μοιράζεσαι σε μία αίθουσα με εκατοντάδες άλλους ανθρώπους. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να πάει κανείς σινεμά. Και να 9 από αυτούς... (ακολουθούν αποσπάσματα από τις εννέα υποψήφιες ταινίες).

Νικητής το "The Artist", με πέντε συνολικά βραβεία σήμερα και μια πραγματικά θριαμβευτική χρονιά!

Ο Τομάς Λανγκμάν και ολόκληρη η ομάδα της ταινίας ευχαριστούν, χαιρετούν, ο Λανγκμάν αφιερώνει στον πατέρα του, Κλοντ Μπερί και ο Χαζαναβίσιους στη μούσα του, την πρωταγωνίστριά του Μπερενίς Μπεζό. Στη σκηνή, φυσικά, και ο Αγκι.

Δείτε εδώ τι συνέβη στο κόκκινο χαλί πριν την έναρξη της απονομής και θυμηθείτε πως μπορείτε να δείτε ολόκληρη την τελετή στις 21.00 το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας 27 Φεβρουαρίου στο Nova Cinema 1 και Nova HD.