Buzz

Οταν ο Ορσον Γουέλς χρειάστηκε το Netflix

στα 10

Μια «χαμένη» ταινία του σπουδαίου σκηνοθέτη ετοιμάζεται για την οθόνη.

Οταν ο Ορσον Γουέλς χρειάστηκε το Netflix

H ιστορία της τελευταίας ταινίας του Ορσον Γουέλς που δεν ολοκληρώθηκε ποτε δεν είναι ακριβώς «μυστική». Το «The Other Side of the Wind» γυρίστηκε το 1970 αλλά δεν προβλήθηκε ποτέ, αφού αν κι ολοκλήρωσε όλα τα γυρίσματα του, δεν έφτασε ποτέ στο μοντάζ σε μια περιπέτεια που δεν μοιάζει αταίριαστη στην καριέρα του Γουέλς και για την οποία μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά σε αυτό εδώ το κείμενο.

Στο ίδιο κείμενο μπορείτε να διαβάσετε για την απόπειρα του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς να αποκτήσει τα δικαιώματα και να μοντάρει το φιλμ σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες που είχε αφήσει ο Γουέλς και τις δικές του μνήμες από τις συνομιλίες τους, αφού ο Μπογκντάνοβιτς ήταν μαζί με τον Τζον Χιούστον ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές.

Διαβάστε και δείτε περισσότερα εδώ για το «The Other Side of the Wind».

Ομως από το 2014 όταν ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια και παρά την έκκληση για βοήθεια από τους σινεφίλ του πλανήτη μέσω του indiegogo, η τύχη του εγχειρήματος έμοιαζε αβέβαιη. Τουλάχιστον μέχρι τώρα, αφού μόλις ανακοινώθηκε ότι το Netflix ανελαβε την χρηματοδότηση του πρότζεκτ και μετά από μια κοπιώδη επαναδιαπραγμάτευση των δικαιωμάτων του πρωτότυπου υλικού, το φιλμ προχωρά ολοταχώς προς την ολοκληρωσή του.

Δείτε ακόμη: Ποιος περίμενε ότι θα δούμε τον επόμενο Σκορσέζε, το «The Irishman», στο Netflix

the other side of the wind restoration 607

Οι 1083 μπομπίνες υλικού βρίσκονται πλέον στο Λος Αντζελές και η διαδικασία του μοντάζ προχωρά κανονικά από την ομάδα του Μπογκντάνοβιτς του Φρανκ Μάρσαλ και του Φιλιπ Γιαν Ρίμζα, οι οποίοι δηλώνουν ευτυχείς που το Netflix τους δίνει την οικονομική ασφάλεια και την ελευθερία να πάρουν όσο χρόνο χρειάζονται για να ολοκληρώσουν το έργο τους.

Κι ο Τεντ Σαράντος επικεφαλής περιεχομένου για το κανάλι δηλώνει ότι η ολοκλήρωση της ταινίας «είναι ένα έργο αγάπης κι ένας φόρος τιμής στην κινηματογραφική κληρονομιά του Ορσον Γουέλς ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στην ιστορία του σινεμά».

Κι εδώ δεν μπορεί κανείς παρά να μην αντιληφθεί την ειρωνεία πίσω από το γεγονός ότι ένας από τους πλέον ιδιοφυείς και μυθικούς σκηνοθέτες του παγκόσμιου σινεμά χρειάστηκε την βοήθεια ενός «καναλιού» για να δει την τελευταία του ταινία ολοκληρωμένη. Και σίγουρα σε κάνει να σκεφτείς ξανά την νοοτροπία του Χολιγουντ απέναντι στο Netflix έναν «εχθρό» του παραδοσιακού κλασσικού μοντέλου της βιομηχανίας που μοιάζει να νοιάζεται περισσότερο για την κληρονομιά και την ιστορία του σινεμά απ ότι το ίδιο το Χόλιγουντ.

Διαβάστε ακόμη: