Φεστιβάλ / Βραβεία

«Με τα Μάτια Ανοιχτά» στο ελληνικό ντοκιμαντέρ και το βλέμμα στη Συρία

στα 10

Η Eνωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων και το Exile Room, συνδιοργανώνουν για δεύτερη χρονιά στις 21- 24 Απριλίου 2016 αφιέρωμα στο ελληνικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «Με τα μάτια ανοιχτά» στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι.

«Με τα Μάτια Ανοιχτά» στο ελληνικό ντοκιμαντέρ και το βλέμμα στη Συρία
Σκηνή από το «A Syrian Love Story»

Με μια επιλογή από φετινά, αλλά και παλιότερα - κλασικά - ελληνικά ντοκιμαντέρ, το αφιέρωμα «Με τα Μάτια Ανοιχτά» που έκανε πέρσι την παρθενική του εμφάνιση με σκοπό να προωθήσει το είδος του κινηματογράφου τεκμηρίωσης σε ένα ευρύτερο κοινό, επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων από τις 21 έως και τις 24 Απριλίου.

Στο τριήμερο πρόγραμμα θα προβληθούν το βραβευμένο από τη Διεθνή Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «Τα σημάδια του Ουρανού» της Μάρως Αναστοπούλου, το βραβευμένο επίσης στη Θεσσαλονίκη με το Βραβείο Κοινού Fischer Ταινίας Μικρού Μήκους «Viktor Ullmann: Βιογραφία μίας Hχογράφησης» των Ιωάννη Γρηγορόπουλου και Μιχάλη Αριστείδου, το «David Kennedy, Σμιλεύοντας τη Ζωή» του Αγγελου Κοβότσου, το «Ο Πλανευτής του Γράμμου» του Βαγγέλη Ευθυμίου, τα «Ημερολόγια Αμνησίας» της Στέλλας Θεοδωράκη, το «Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία» του Απόστολου Καρακάση, το «La Vida Pura» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη» και πολλά ακόμη ελληνικά ντοκιμαντέρ πρόσφατης παραγωγής.

Τα Σημάδια του Ουρανού 607 Σκηνή από τα «Σημάδια του Ουρανού» της Μάρως Αναστοπούλου

Ανάμεσα στις προβολές ξεχωρίζουν το κλασικό «Αττίλας 74» του Μιχάλη Κακογιάννη που για πολλούς θεωρείται μια από τις καλύτερες ταινίες του αλλά και το πιο συγκλονιστικό ντοκουμέντο για την εισβολή στην Κύπρο και το συλλεκτικό «Θηραϊκός Ορθρος» των Σταύρου Τορνέ και Κώστα Σφήκα για τις ταξικές αντιθέσεις στο νησί της Σαντορίνης εν έτει 1968.

Αττίλας 74 O Μιχάλης Κακογιάννης στα γυρίσματα του «Αττίλας 74»

Το φετινό πρόγραμμα προβολών περιλαμβάνει ένα αφιέρωμα στη Συρία και στους Σύριους ντοκιμαντερίστες, οι οποίοι κατέγραψαν εικόνες της ζωής και του πολέμου, με ήδη θρυλικές ταινίες όπως το «A Syrian Love Story» ή το «Silvered Water, Syria Self-Portrait». Στο πλαίσιο του αφιερώματος, διοργανώνεται σε συνεργασία με το Creative Europe Media Desk Greece ένα διήμερο εργαστήριο (workshop) με τίτλο «ΕΞΟΔΟΣ» («EXODUS»). O Σύριος σκηνοθέτης Ταλάλ Ντερκί είναι καλεσμένος για να παρουσιάσει την ταινία του «Επιστροφή στη Χομς», ενώ στο εργαστήριο θα συμμετάσχει ως εισηγητής και ο ιδρυτής του Mobile Phone Syrian Festival, Σύριος σκηνοθέτης και δημοσιογράφος Αμέρ Ματάρ.

Return to Homs Επιστροφή στη Χομς

Η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ και το Creative Europe Media Desk Greece προσκαλούν τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες ντοκιμαντερίστες, σπουδαστές και όσους ενδιαφέρονται να εκφραστούν μέσα από το δημιουργικό ντοκιμαντέρ, να δηλώσουν συμμετοχή στο εργαστήριο «ΕΞΟΔΟΣ / EXODUS».

Το εργαστήρι θα διεξαχθεί στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Απριλίου, 10.00- 16.00. Πρόκειται για μια πλατφόρμα της Eνωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (Greek Documentary Association) αφιερωμένη στους πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα. Τα σχέδια που θα κατατεθούν θα πρέπει να έχουν ως θέμα τους μια συγκεκριμένη ιστορία στην Ελλάδα σήμερα, ενός πρόσφυγα-μετανάστη και να αφορά στην δική του ιστορία. Στόχος του διήμερου εργαστηρίου είναι, οι ταινίες να χαρακτηρίζονται από το προσωπικό ύφος του δημιουργού. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες θα ενθαρρυνθούν να αξιοποιήσουν κατά την ανάπτυξη των σχεδίων τους τα εκφραστικά μέσα του δημιουργικού ντοκιμαντέρ ώστε να μπορούν να αρθρώσουν το δικό τους λόγο. Στο σεμινάριο θα διδάξουν έμπειροι Ελληνες και ξένοι επαγγελματίες- δημιουργοί ντοκιμαντέρ. Διευκρινίζεται ότι η Eνωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ δεν αναλαμβάνει την παραγωγή των ταινιών. Τα δικαιώματα παραμένουν στους δημιουργούς. Στην Eνωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ παραχωρείται μόνο το δικαίωμα προβολής σε εκδηλώσεις της και το ανάρτησης στην ιστοσελίδα της.

Oσοι υποψήφιοι έχουν το ντοκιμαντέρ τους έτοιμο μέχρι τις 10 Ιουνίου 2016, θα πάρουν μέρος στην εκδήλωση που συνδιοργανώνει η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ με την Ένωση Ευρωπαίων Συγγραφέων (SEUA) στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά 17 – 19 Ιουνίου 2016. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να στείλουν την αίτηση συμμετοχής που είναι αναρτημένη στη διεύθυνση www.technopolis-athens.com, στην ηλεκτρονική διεύθυνση metamatianoixta@gmail.com μέχρι την Κυριακή 17/4/2016 και ώρα 15.00. Τα αποτελέσματα, θα συζητηθούν σε στρογγυλή τράπεζα, την Κυριακή 24 Απριλίου, στις 20.30 στο Αεριοφυλάκιο 1- Αμφιθέατρο. Η διάρκεια του κάθε ντοκιμαντέρ δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 5 λεπτά. Η επιλογή θα γίνει από την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (με μέγιστο αριθμό τα 20). Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι ελεύθερη.

Με τα Μάτια Ανοιχτά 2016

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Πέμπτη 21 Απριλίου

17:00 David Kennedy, Σμιλεύοντας τη Ζωή του Αγγελου Κοβότσου (2016, 25’) / David Kennedy. Γλύπτης. Τόπος διαμονής και «εργασίας», το Σφεντούρι της Αίγινας. Σύντροφός του, η Μάγια. Καλλιτεχνική εμμονή: Οι μορφές των ζώων. Πιο πολύ του αρέσει η κατσίκα του η Νιόβη. Κι όταν τον ρωτούν γιατί του αρέσει να σμιλεύει τις μορφές των ζώων απαντά μονολεκτικά: «Σα ζώο που είμαι…». Την πανάρχαια τεχνική του χαμένου κεριού χρησιμοποιούσε, μέχρι που πια δεν μπορεί στα 80 του. Κι έτσι βρίσκει τη διέξοδο στα ξύλινα κουτάλια για το μαγείρεμα της Μάγιας. «Ο χρόνος πετάει» μας λέει κι έπειτα αναχωρεί… / Επίσημη συμμετοχή στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Ιεράπετρας 2015

17:25 Ο Πλανευτής του Γράμμου του Βαγγέλη Ευθυμιου (2015, 27’) / Στην περιοχή του Γράμμου, ζει ο κυρ Σωτήρης τα τελευταία 80 χρόνια. Κάθε φθινόπωρο ξεκινάει ένα δύσκολο ταξίδι αναζητώντας άγριες μέλισσες στο δάσος. Τα τελευταία χρόνια όμως, δεν τις συναντά στην αφθονία που τις συναντούσε στο παρελθόν... Οι ατέλειωτες ώρες αναμονής μέσα στα δάση, τον μετέτρεψαν σε έναν φιλόσοφο που ψάχνει να βρει την αρχή και το τέλος της ανθρωπότητας. / Βραβείο «Γιώργος Κολόζης» στο 3ο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Χαλκίδας

18:05 Αττίλας 74 του Μιχάλη Κακογιάννη (1975, 101’) / Ενα ντοκιμαντέρ γυρισμένο στην Κύπρο από το Μιχάλη Κακογιάννη. Αποτελεί την προσωπική του μαρτυρία για την Κυπριακή τραγωδία και για τα γεγονότα που οδήγησαν στην εισβολή του νησιού από τον Τουρκικό στρατό. Περιλαμβάνει συνεντεύξεις τόσο πολιτικών, με κεντρικό πρόσωπο τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, όσο και απλών ανθρώπων. / Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους στη Φλωρεντία 1975

20:05 Ενας Τόπος για Ολους των Αγγελου Ράλλη και Χανς Ούλριχ (2015, 60’)** / Το ντοκιμαντέρ συνθέτει την ανθρωπογεωγραφία ενός χωριού της Ρουάντας 20 χρόνια μετά την γενοκτονία. Επιζώντες και δολοφόνοι ζουν ξανά ο ένας δίπλα στον άλλον ενώ μια νέα γενιά έχει μεγαλώσει μέσα από μια εύθραυστη διαδικασία συμφιλίωσης. Γυρισμένο σε διάστημα τεσσάρων ετών, το ντοκιμαντέρ ζωγραφίζει τα πορτρέτα του Tharcisse και της Benoitte, δύο νέων απο την Ρουάντα, στην αναζήτηση τους για ένα καταφύγιο ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, την εκδίκηση και τη συγχώρεση. / Βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στο φεστιβάλ Λε Μανς στη Γαλλία. Βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στο φεστιβάλ ανθρωπολογικού ντοκιμαντέρ «Ζαν Ρους».

21:15 Επόμενος Σταθμός «Ουτοπία» του Απόστολου Καρακάση (2015, 91’) / Οταν το εργοστάσιο της ΒΙΟ.ΜΕ στη Θεσσαλονίκη κλείνει, μερικοί εργάτες αποφασίζουν να κάνουν κάτι επαναστατικό: να το καταλάβουν και να το λειτουργήσουνμόνοι τους με τις αρχές της άμεσης δημοκρατίας. Το εγχείρημά τους εμπνέει ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο, ενώ η πρώηνδιευθύντριαέκπληκτη παρακολουθεί την οικογενειακή επιχείρηση να μετατρέπεται σε σύμβολο της ριζοσπαστικής αριστεράς. Για τους εργάτες, η αυτοδιαχείριση εξελίσσεται σε μια περιπέτεια επιβίωσης γεμάτη συγκρούσεις. Σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να αλλάξουν πρώτα οι ίδιοι... / Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Nτοκιμαντέρ του Aμστερνταμ - IDFA 2015.

Παρασκευή 22 Απριλίου

17:00 Ludlow, Οι Ελληνες στους Πολέμους του Ανθρακα του Λεωνίδα Βαρδαρού (2016, 73’) / Το ντοκιμαντέρ αφηγείται την ιστορία των Ελλήνων μεταναστών που βρέθηκαν στο μακρινό Κολοράντο, στις αρχές του περασμένου αιώνα, να δουλεύουν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες στα ορυχεία του Ροκφέλερ και που μαζί με χιλιάδες μετανάστες από άλλες χώρες ξεσηκώθηκαν, μετά τη Σφαγή του Λάντλοου, παίρνοντας τα όπλα για να υπερασπιστούν τη ζωή τους και το δίκιο τους. / Το Ludlow επελέγη ως το καλύτερο ντοκιμαντέρ στην ενότητα «Καταγραφή Μνήμης» στο18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και βραβεύτηκε με το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»

18:25 Στη φωλιά του χρόνου του Αλέξανδρου Παπαηλιού και της Χαράς Φράγκου (2016, 70’) / Στην Ελλάδα σε διάστημα δεκαπέντε χρόνων η ταυτότητα μιας ανάπτυξης συγκρούστηκε βίαια με μια άλλη. Εκείνη της κρίσης. Της κρίσης της οικονομικής, της κοινωνιολογικής, της περιβαλλοντικής. Επιθυμίες που αποδείχτηκαν πλαστές καταρρέουν και η κοινωνία αμήχανη ψάχνει να δώσει ταυτότητα στην επιθυμία και στην πραγματική αξία. Τρεις νέοι άνθρωποι, σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας ακολούθησαν ένα διαφορετικό δρόμο για την ανάπτυξη και την ζωή τους.

19:45 Μάνα της Βάλερι Κοντάκου (2015, 68’) / Ενα ντοκιμαντέρ για την πιο ατίθαση συμμορία στην ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Το 1962 τέσσερα (4) ανήλικα κορίτσια έγιναν πρωτοσέλιδο στον Τύπο της εποχής καθώς έφυγαν απ’ τα σπίτια τους για να κλειστούν σε μοναστήρι. Σκοπός τους να δημιουργήσουν ένα Ίδρυμα για να προσφέρουν καταφύγιο σε παραμελημένα και κακοποιημένα παιδιά. Μισό αιώνα αργότερα, οι πρωτεργάτισσες του Λυρείου Παιδικού Χωριού στο Νέο Βουτζά Αττικής, συνεχίζουν να περιθάλπουν και να φροντίζουν παιδιά χωρίς βοήθεια από το κράτος και την Εκκλησία.

21:05 A Syrian Love Story του Σον ΜακΑλιστερ (Μ. Βρετανία - 2015, 76’) / Οι σύντροφοι και εραστές Αμέρ και Ραγκντά συναντήθηκαν σε ένα κελί φυλακής στη Συρία πριν από 15 χρόνια. Όταν ο σκηνοθέτης συναντά για πρώτη φορά την οικογένειά τους το 2009, ο Ραγκντά είναι και πάλι στη φυλακή, ενώ η Αμέρ έχει μείνει να φροντίζει μόνη της τα τέσσερα αγόρια τους. Καθώς όμως η Αραβική Άνοιξη σαρώνει την περιοχή, η μοίρα της οικογένειας αλλάζει αμετάκλητα. Ύστερα από πέντε χρόνια γυρισμάτων, η ταινία καταγράφει την απίστευτη οδύσσειά τους προς την πολιτική ελευθερία. / Υποψηφιότητα για βραβείο BAFTA, υποψηφιότητα για Βραβείο Ντοκιμαντέρ της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

22.30 La Vida Pura του Παναγιώτη Ευαγγελίδη (2015, 53’) / Ο Τζόνι είναι ένας 25χρονος άντρας από την Βαρκελώνη και η ταινία παρακολουθεί μία πλασματική μέρα από τη ζωή του. Πρωινό ξύπνημα, τηλεόραση, φωτογραφική συνεδρία, μεσημεριανό με τη μητέρα και τον αδελφό του, δουλειά, επίσκεψη σε μια εταιρεία παραγωγής πορνό, σκέψεις για τη ζωή και τον έρωτα, τις δυσκολίες του δοσίματος και της αγάπης, δείπνο στο σπίτι φίλων ένα βράδυ με πανσέληνο. Η σχέση με την οικογένεια, τη σκυλίτσα του και τον κόσμο.Μια μητέρα που λατρεύει, ένας πατέρας απών, μια θέαση του μέλλοντος χωρίς υπέρμετρες φιλοδοξίες και δυσανάλογα όνειρα. Μια καθαρή ζωή, σαν το τατουάζ που χτυπάει στα πλευρά του σε όλη την διάρκεια της ταινίας. / Επίσημη συμμετοχή στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης


Σάββατο 23 Απριλίου

17:00 Ημερολόγια Αμνησίας της Στέλλας Θεοδωράκη (2013, 103’)** / Kάποιες ξεχασμένες ταινίες σούπερ οκτώ του 1985-86, από την Αυστραλία, το Παρίσι και την Κρήτη, είναι το έναυσμα για να ξεκινήσουν τα "Ημερολογια αμνησίας". Η αφηγήτρια τις ανακαλύπτει το 2010, σε μια περίοδο προσωπικών απωλειών που συμπίπτει με την όξυνση της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη.Το άδειασμα των σπιτιών των ανθρώπων που χάθηκαν, συμπίπτει με το «άδειασμα» των χώρων μέσα στην Αθήνα, αλλά και το «άδειασμα» των κατοίκων της. «Απευθύνει» αυτά τα ξεχασμένα ημερολόγια στο φίλο της Πίτερ στην Αυστραλία. / Βραβείο ντοκιμαντέρ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2013

18:55 Τα σημάδια του Ουρανού της Μάρως Αναστοπούλου (2016, 74’) / Στην απόμακρη Αμοργό οι άνθρωποι μοχθούν κι απολαμβάνουν τη ζωή με το δικό τους μοναδικό τρόπο. Ο καπετάν Κωνσταντής και ο Λεωνίδας ο βοσκός έχουν ζήσει όλη τους τη ζωή σε αυτή τη μικρή γωνιά της γης κι όμως δεν γνωρίζονται. Η καθημερινότητά τους καθορίζεται από μία κοινή παράμετρο: τα σημάδια τ’ ουρανού. Οι Αμοργιανοί κουβαλούν γνώσεις αιώνων για την πρόβλεψη του καιρού. Είναι τα σημάδια του ουρανού, οι άνεμοι, τα αστέρια, τα σύννεφα και η θάλασσα που τους μηνύουν για το αύριο. Ο αέναος κύκλος της ζωής είναι ο κύκλος των εποχών, της γέννησης και του θανάτου μα και μία διαρκής υπενθύμιση της απλής ομορφιάς που πλέει ανενόχλητη γύρω μας: κάθε μέρα ποτέ δεν είναι ίδια με την επόμενη. / Βραβείο Fipresci στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

20:20 Θηραϊκός Ορθρος των Σταύρου Τορνέ και Κώστα Σφήκα (1968, 20’) / Μια ταινία –σταθμός στην ιστορία του ελληνικού ντοκιμαντέρ. Μια «οπτική κοινωνική έρευνα» πάνω στην αποστεγνωμένη Σαντορίνη, τους αποστεωμένους και υποσιτισμένους κατοίκους της, και τους ευτραφείς τουρίστες της. Πρωταγωνιστούν τουρίστες, γαϊδούρια, και «ιθαγενείς» πεινασμένοι και χορτάτοι.

20:40 Αρκάδια Χαίρε του Φίλιππου Κουτσάφτη (2015, 87’) / Φυλακίζοντας στιγμές στην απέραντη γραμμή του χρόνου, αποτυπώνοντας αποσπασματικές εικόνες μιας ένθεης φύσης, συνυφαίνοντας μύθους αλλοτινούς και ιστορικές μαρτυρίες, σταχυολογώντας θραύσματα και ψιθύρους, το κινηματογραφικό βλέμμα επιχειρεί να καταγράψει την ταυτότητα ενός τόπου που συναντά και συναντιέται με τα μεγαλειώδη ερωτήματα της ζωής.EtinArcadiaego. Μια συλλογή θραυσμάτων. Ένας χαιρετισμός, σύντομος κι αμφίθυμος, όπως το πέρασμα του δρομέα που διανύει τα μεσάνυχτα τον κάμπο της Τεγέας. / Βραβείο κοινού Fischer στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

21:50 Silvered Water, Syria Self-Portrait των Γουιάμ Μπερντιξάν και Οσάμα Μοχάμεντ (Γαλλία, Συρία, ΗΠΑ, Λίβανος - 2014, 92') / Ενα παράδοξο κινηματογραφικό παζλ για γερά στομάχια, το «Silvered Water, Syria Self-Portrait» δεν χωράει σε καμία κατηγορία. Πείραμα, ντοκιμαντέρ, δοκίμιο, art installation και ιστορικό ντοκουμέντο ταυτόχρονα, η ταινία αναζητά νόημα στην ίδια την ύπαρξη του κινηματογράφου όταν η βία τον περικυκλώνει από παντού. / Βραβείο Grierson στο διεθνές φεστιβάλ ντοκιμαντέρ του Λονδίνου


Κυριακή 24 Απριλίου

17:00 Viktor Ullmann: Βιογραφία μίας Hχογράφησης των Ιωάννη Γρηγορόπουλου και Μιχάλη Αριστείδου (2016, 33') / Κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου δημιουργήθηκε στην Τσεχία ένα πειραματικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, το Theresienstadt. Σε αυτό συγκεντρώθηκαν χιλιάδες Εβραίοι καλλιτέχνες με σκοπό, πέρα από τα καταναγκαστικά έργα, να παράγουν και “πολιτισμό” ώστε να χρησιμοποιηθεί για προπαγανδιστικούς σκοπούς από τους Ναζί. Ανάμεσα στους χιλιάδες καλλιτέχνες βρισκόταν και ο ήδη γνωστός μουσικοσυνθέτης Βίκτορ Ούλμαν. / Βραβείο κοινού FIscher ελληνικού ντοκιμαντέρ μικρού μήκους στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

17:45 Είδαν τα Mάτια μας Γιορτές» του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου (2011, 77΄) / Εικόνες της Μεσογείου φτιαγμένες με ψωμί, λάδι και κρασί. Σε ένα γεύμα η ιστορία, η γεωγραφία, η οικονομία, το κλίμα, ο πολιτισμός και οι άνθρωποι της Μεσογείου. Αιώνες τώρα, λιάζονται σε αυτή τη μεγάλη Εσωτερική θάλασσα η ελιά, το αμπέλι, το στάρι και πάντα μετά τη σοδειά μια γιορτή θα κλείνει τον κύκλο της παραγωγής, τον κύκλο της φύσης. / Βραβείο Κοινού Fischer Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2001, 2ο Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Ντοκιμαντέρ 2001, Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Περιβαλλοντικού Κινηματογράφου, Teramo 2000.

19:10 The Return to Homs του Ταλά Ντερκί (Συρία, Γερμανία - 2014, 87’) / Γυρισμένη στη διάρκεια τριών ετών στην πόλη Χομς της Συρίας, η ταινία παρακολουθεί δύο ιδιαίτερες περιπτώσεις νεαρών Σύρων από την εποχή που ονειρεύονται την ελευθερία και δηλώνουν ειρηνιστές, μέχρι την ώρα που οι επιλογές τους αναγκαστικά θα αλλάξουν. Ο Μπασέτ, ο 19χρονος τερματοφύλακας της εθνικής ομάδας , ο Οσάμα, ένας 24χρονος ακτιβιστής δημοσιογράφος και η ιστορία μιας μαρτυρικής πόλης για την οποία ο υπόλοιπος κόσμος έχει ακούσει πολλά, αλλά δεν την πλησίασε ποτέ. / Βραβείο ντοκιμαντέρ στο Sundance Film Festival 2014 και στο Διεθνές φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Φρανσίσκο 2014

21:00 EXODUS / Στρογγυλό Τραπέζι


Ολες οι προβολές του «Με τα Μάτια Ανοιχτά 2016» θα γίνουν στο Αεριοφυλάκιο 1 - Αμφιθέατρο της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων και θα ξεκινούν από τις 5 το απόγευμα μέχρι και τα μεσάνυχτα. Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 5 ευρώ για την κάθε ημέρα, ενώ διατίθεται και εισιτήριο τεσσάρων ημερών 15 ευρώ.