Industry

O Γρηγόρης Καραντινάκης απαντάει στην απόλυσή του από τη θέση του Γενικού Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

στα 10

Συνέχεια δημόσιων επιστολών γύρω από την αιφνίδια αντικατάσταση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με αυτήν του Γρηγόρη Καραντινάκη, του Γενικού Διευθυντή του ΕΚΚ που απολύθηκε μόλις έξι μήνες μετά το διορισμό του από τον ίδιο ακριβώς Υπουργό Πολιτισμού.

O Γρηγόρης Καραντινάκης απαντάει στην απόλυσή του από τη θέση του Γενικού Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Μετά τη χτεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου αλλά και ο Γενικός Διευθυντής αντικαθίσταται (διαβάστε σχετικά εδώ) και ενώ ανήμερα των Θεοφανίων εστάλησαν στους δημοσιογράφους επιστολές αρχικά της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών και στη συνέχεια του απερχόμενου Προέδρου του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Αλέξη Γρίβα, σείρα τώρα έχει ο Γρηγόρης Καραντινάκης που απολύεται από τη θέση του Γενικού Διευθυντή.

Διαβάστε αυτούσια εδώ την επιστολή του Γρηγόρη Καραντινάκη:

Έμαθα την απόλυσή μου από δημοσιεύματα. Καθόλου πρωτότυπο πια.

Τόσα πολλά ψέματα και μισές αλήθειες στο δελτίο τύπου του ΥΠΠΟΑ που καταγγέλει το πρόσωπό μου, για να απολύσουν ένα διευθυντή ο οποίος είχε επιλεγεί ομόφωνα από το Δ.Σ και διοριστεί μόλις 6 μήνες πριν, επειδή δεν αρέσουν τελευταίως, οι απόψεις του;

Οφείλω ν'απαντήσω στους συναδέλφους μου κινηματογραφιστές, στην Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου αλλά και σε όσους υποστηρίζουν και πλασάρουν καταγγελίες του ΥΠΠΟΑ με δημοσιεύματά τους.

Οπως κάθε εργαζόμενος υπέγραψα σύμβαση, την οποία το ΥΠΠΟΑ καταγγέλει ως "μονομερή ενέργεια που δεν συνάδει με τις αρχές χρηστής διοίκησης". Από πότε η σύναψη σύμβασης εργαζομένου με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του θεωρείται μη χρηστή ενέργεια;

Εν γνώσει μάλιστα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ και των νομικών του συμβούλων ότι εκκρεμεί αγωγή προσώπου για τον μη διορισμό του στην θέση του Γενικού Διευθυντή, θεωρώντας τον δικό μου διορισμό παράνομο καθώς και παράνομες όλες τις αποφάσεις που έχω λάβει μέχρι σήμερα που αφορούν εγκρίσεις ταινιών που δεσμεύουν ποσά σε κινηματογραφιστές.

Ουδέποτε καθορίστηκαν από εμένα αποδοχές μου που υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα στην σχετική κοινή υπουργική απόφαση και όσα ορίζει ο ν. 3905/2010 για τις αποδοχές του Γενικού Διευθυντή. Από την πρώτη μέρα της μισθοδοσίας μου η οποία ξεκίνησε επί υπηρεσιακής κυβερνήσεως δεν έχω λάβει κανένα επιπλέον ποσό μισθού μου πέραν των 2.200 ευρώ ΜΙΚΤΩΝ που ορίζει η σχετική κοινή υπουργική απόφαση ή επιδόματος για την θέση του Γενικού Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η απόδειξη αυτού είναι στις οικονομικές υπηρεσίες και είναι στη διάθεση οποιουδήποτε αμφισβητεί την αλήθεια.

Κατά το ολιγόμηνο διάστημα της θητείας μου απέστειλα σειρά αιτημάτων για συνάντηση με τον κ. Υπουργό λόγω της κατάργησης πηγής εσόδου του ΕΚΚ από τα εισιτήρια του κινηματογράφου που εμπόδιζε τον προγραμματισμό για την ευόδωση του ιδρυτικού του σκοπού. Η μόνη φορά που με δέχθηκε ο κ. Υπουργός ήταν αυτή που μνημονεύεται στο δελτίο του ΥΠΠΟΑ με τα σχετικά θέματα και καμία συζήτηση για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου.

Το ζήτημα όμως για να είναι ξεκάθαρα τα πράγματα, είναι αυτό που αναφέρεται στο τέλος του δελτίου τύπου του ΥΠΠΟΑ και εκφράζεται απερίφραστα. Μη αναγνωρίζοντας το αυτοδιοίκητο του ΕΚΚ, υποχρεώνει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να "οργανώσει" την κατά νόμο προβλεπόμενη διαδικασία για τη στελέχωση της θέσης του νέου Γενικού Διευθυντή.

Η νέα ηγεσία του ΥΠΠΟΑ που δεν διαφέρει από την προηγούμενη, αποδοκιμάζει τις επιλογές της προηγούμενης ενώ οι αποφάσεις της προηγούμενης φέρουν τις υπογραφές της σημερινής. Αυτό στη γλώσσα του κινηματογράφου λέγεται "παράλληλη δράση" στον ίδιο χωροχρόνο.

Εξάλλου πρέπει να απαντηθούν τα σημαντικά ερωτήματα και όχι αυτά που αποπροσανατολίζουν από την ουσία. Είναι γνωστό ποιοι στήριξαν τον ν. 3905/2010 και ποιοι τον καταψήφισαν.

Αυτοί όμως που τον καταψήφισαν και είναι ίδιοι μ'αυτούς που κατήργησαν και τον βασικό πόρο του ελληνικού κινηματογράφου από τα κινηματογραφικά εισιτήρια, θα πρέπει ν'απαντήσουν στην αγωνία των ανθρώπων του σύγχρονου πολιτισμού στον τομέα αυτό, ανεξάρτητα από διοικήσεις και μεθοδεύσεις, πως θα στηρίξουν την κινηματογραφική τέχνη μετά και την εξάντληση των τελευταίων διαθέσιμων πόρων του ΕΚΚ που η αποπεμφθείσα διοίκηση κατάφερε να συγκεντρώσει.

Όταν αναφερόμουν σε προηγούμενη δήλωσή μου ότι "εξάλλου όλους μας περιμένει στη γωνία ο Βισίνσκι" δεν γνώριζα ότι ήμουν ήδη εκεί.

Γρηγόρης Καραντινάκης


Διαβάστε ακόμη: