Φεστιβάλ / Βραβεία

Κάννες 2012: Ημέρα Τρίτη

στα 10

Ολα όσα συνέβησαν την Παρασκευή, 18 Μαΐου στο 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, έτσι όπως τα είδε και τα κατέγραψε το Flix.gr.

Flix Team
Κάννες 2012: Ημέρα Τρίτη
Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο στην επετειακή προβολή του «Κάποτε στην Αμερική»

Αφότου πήγε σε επίσημες πρεμιέρα και σε πάρτυ – μεταξύ αυτών και της Chopard – ο Σον Πεν μίλησε για τον πραγματικό λόγο για τον οποίο βρίσκεται στις Κάννες: για τη φιλανθρωπική εκδήλωση υπέρ της Αϊτής, που διοργάνωσε μαζί με την Πέτρα Νέμκοβα και τον Πολ Χάγκις, με την υποστήριξη του Φεστιβάλ. Τhe whole fucking world abandoned Haiti, ξέσπασε ο ηθοποιός, ο οποίος προέτρεψε τον «σπουδαίο μας Πρόεδρο της Αμερικής, Μπαράκ Ομπάμα να κάνει κάτι γι’ αυτή τη χώρα.» Οπως εξήγησε, ο Σον Πεν δεν αισθάνεται ότι προσφέρει φιλανθρωπικό έργο: «Κάποιες φορές βρισκόμαστε σε κάποιους τόπους σε κάποιες στιγμές. Αν δε στεκόμαστε τώρα στο πλευρό αυτών των ανθρώπων, θα ντρεπόμαστε για εμάς τους ίδιους.»

Επιστροφή του Κριστιάν Μουντζίου στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών με το «Beyond the Hills». Ο βραβευμένος με τον Χρυσό Φοίνικα ρουμάνος σκηνοθέτης επέστρεψε στο διαγωνιστικό των Καννών για να αμφισβητήσει ξανά τους θεσμούς. Κι αν με το «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες, 2 Μέρες» μας έδειξε την ισοπέδωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων υπό το καθεστώτος του Τσαουσέσκου, εδώ προχωράει ένα βήμα παραπέρα. Μας ξεναγεί στο τι κρύβεται πάνω από τους λόφους, πίσω από το ιερό ενός μοναστηριού, πέρα από τη λογική του σύγχρονου θεατή. Διαβάστε την κριτική του flix.

Ο Ούλριχ Ζάιντλ, ο Αυστριακός σκηνοθέτης του «Paradise: Love» (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία), έδωσε επίσης, μαζί με τους συνεργάτες του, συνέντευξη τύπου, όπου μίλησε για τις προθέσεις του με τη νέα του ταινία: «Είναι ένα φιλμ για τις γυναίκες της Ευρώπης. Δεν προσπαθήσαμε καν να κάνουμε το κοινωνιολογικό πορτρέτο των αγοριών της Κένυας. Αυτές οι γυναίκες βρίσκονται σε μια ηλικία, στην οποία δεν απολαμβάνουν στις χώρες τους την αγάπη που χρειάζονται. Κι η επιθυμία τους για ευτυχία εκφράζεται μέσα από τη σεξουαλικότητά τους. Ο μαζικός τουρισμός είναι για μένα πηγή έμπνευσης. Γράψαμε ένα σενάριο με θέμα τον μαζικό τουρισμό που μπορεί να οδηγήσει σε αρκετές ταινίες, γιατί είναι ένα τρόπος για να μιλήσεις για το σημερινό κόσμο.»

O Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Un Certain Regard Τιμ Ροθ έδωσε αποκλειστική συνέντευξη στο Flix, δηλώνοντας ό«πόσο χαίρεται που η πλειοψηφία της κριτικής επιτροπής είναι γυναίκες και γιατί όταν μιλάς για ταινίες η ζωή είναι ωραία...» Διαβάστε περισσότερα...

Εκτός συναγωνισμού παρουσιάστηκε το «Madagascar 3, Europe’s Most Wanted», σε μια προβολή παρουσία όχι μόνο του σκηνοθέτη, Τομ ΜακΓκραθ, αλλά και κάποιων από τους βασικούς ηθοποιούς που δάνεισαν στους ήρωες τη φωνή τους, όπως τον Κρις Ροκ, τον Μπεν Στίλερ και την Τζέσικα Τσαστέιν. Είπε ο ΜακΓκραθ για το «Madagascar 3»: «Λένε ότι το Cirque de Soleil επανεφηύρε το τσίρκο, παρότι απομάκρυνε από αυτό τα ζώα. Εμείς θελήσαμε να κάνουμε το αντίθετο και να δημιουργήσουμε ένα τσίρκο χωρίς ανθρώπους. Σουρεαλιστικό, αφαιρετικό, ευφάνταστο. Στην πραγματικότητα, μεταφέραμε την ιδέα του Cirque de Soleil στο δικό μας κόσμο.»

Ο Μπεν Ζάιτλιν, ο σκηνοθέτης που κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο στο Σάντανς για το «Beasts of the Southern Wild», παρουσίασε την ταινία του στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» και ήδη προκάλεσε τον ενθουσιασμό του φεστιβάλ – διαβάστε τη γνώμη του Flix για την ταινία.

Ο Ξαβιέ Ντολάν, ο Καναδός enfant terrible, ανατρεπτικός αλλά και χαρακτηριστικά κακομαθημένος σκηνοθέτης, παρουσίασε στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» τη νέα του ταινία, «Laurence Anyways» (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix), αλλά έδωσε και μια συνέντευξη στο Hollywood Reporter που εξελίχθηκε στο κουτσομπολιό της ημέρας, για την εξής απλή δήλωση: «Βλέπω τους σκηνοθέτες που έχουν συμμετάσχει στο ‘Ένα Κάποιο Βλέμμα’, τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ, τον Μανοέλ Ολιβέιρα, τον Πάμπλο Τραπέρο, τον Γκας Βαν Σαντ, και συνειδητοποιώ ότι πρόκειται για ταινίες που ξεπερνούν την ταμπέλα του ‘δεν τα κατάφερα να μπω στο διαγωνιστικό’. Αλλά δεν μπορώ και να λέω ψέμματα στον εαυτό μου, αν το «Laurence Anyways» είναι σ’ αυτό το τμήμα, προφανώς δεν άρεσε αρκετά στους προγραμματιστές κι αυτό με απογοητεύει. Ελπίζω ότι περιμένουν την ταινία άλλες εκπλήξεις και τιμές και είμαι σίγουρος ότι το μέλλον θα είναι γεμάτο με σπουδαίες συναντήσεις και με ό,τι είναι για μένα πιο σημαντικό: ένα κοινό που θ’ αγαπήσει και θα καταλάβει την ταινία.» Ομολογουμένως, οι διοργανωτές του Φεστιβάλ δε χάρηκαν πολύ με τη συνέντευξη του Ντολάν.

Broken Μας μίλησε ο Ρούφους Νόρις, ο σκηνοθέτης της ταινίας που άνοιξε την Εβδομάδα Κριτικής. «Είστε από την Ελλάδα; Εχω πάρα πολλούς φίλους Ελληνες. Φιλοξενούσα αυτές τις μέρες δύο φιλικά ζευγάρια και μου τα έλεγαν. Είναι απίστευτο αυτό που σας έχει συμβεί. Τραγικό...» Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Οικογενειακές υποθέσεις: Από σήμερα στις Κάννες ο Ντάριο Αρτζέντο με την κόρη του, Αζια, με σκοπό να παρουσιάσει τη νέα του ταινία, το «Dracula 3D». Ομοίως και ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, για να συμπαρασταθεί στον γιο του, Μπράντον, στην αυριανή προβολή της ταινίας του δεύτερου, «Antiviral» και να περιμένει υπομονετικά τη δική του προβολή του «Cosmopolis» στο Διαγωνιστικό.

Στο τμήμα Cannes Classics προβλήθηκε πανηγυρικά το «Κάποτε στην Αμερική» του Σέρτζιο Λεόνε, που ανασκευάστηκε από το Film Foundation του Μάρτιν Σκορσέζε και παρουσιάστηκε με επιπλέον 25 λεπτά και παρουσία του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, της Τζένιφερ Κόνελι, του παραγωγού Αρνον Μίλκαν και της οικογένειας Λεόνε.

Μάθετε τα πάντα για το 65o Φεστιβάλ, στο ειδικό τμήμα του Flix για τις Κάννες.

Στο gallery διαδοχικά: photocall για την εκδήλωση υπέρ της Αϊτής, photocall του «Beasts of the Southern Wild», οι συντελεστές του «Paradise: Love», του «Madagascar 3, Europe’s Most Wanted» και του «Κάποτε στην Αμερική»