Φεστιβάλ / Βραβεία

Κάννες 2011: Ημέρα τέταρτη

στα 10

Ολα όσα συνέβησαν την τέταρτη ημέρα του 64ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, έτσι όπως τα είδε και τα κατέγραψε το Flix.

Flix Team
Κάννες 2011: Ημέρα τέταρτη
Τζόνι Ντεπ και Πενέλοπε Κρουζ «πλημμύρισαν» με λάμψη το φεστιβάλ

Κάννες 2011: Ημέρα τέταρτη – Σάββατο 14 Μαΐου

Σε «Ημέρα Πειρατών της Καραϊβικής» θα μπορούσε να αναγορευτεί η σημερινή: πρώτη προβολή για τους δημοσιογράφους, photo call με Τζόνι Ντεπ, Πενέλοπε Κρουζ, Τζέφρι Ρας, Ρομπ Μάρσαλ, συνέντευξη τύπου, επίσημη προβολή στο κόκκινο χαλί, φωτορεπόρτερ, παπαράτσι, fans που έστηναν τα καρεκλάκια τους στο δρόμο από το χάραμα για να πιάσουν μια ανάσα των επισήμων.Διαβάστε τι ειπώθηκε στη Συνέντευξη Τύπου των Πειρατών της Καραϊβικής και πώς μας φάνηκε η ταινία.

Προβολή της ταινίας «Be Omir e Didar» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ, ως μέρος της πολιτικής κίνησης του Φεστιβάλ Καννών να διαμαρτυρηθεί, μαζί με ολόκληρη την κινηματογραφική κοινότητα, για τη λογοκρισία των δημιουργών. Ο Ρασούλοφ, μαζί με τον Τζαφάρ Παναχί, θεωρήθηκε από την κυβέρνηση του Ιράν συνωμότης ενάντια του κράτους και συνελήφθη στις 10 Μαρτίου. Και οι δύο σκηνοθέτες καταδικάστηκαν σε 6ετή φυλάκιση και 20ετή απαγόρευση παραγωγής κινηματογραφικών έργων. Σε σημείωμά τους, ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ, Ζιλ Ζακόμπ και ο Γενικός Διευθυντής, Τιερί Φρεμό, δηλώνουν, «ο Παναχί και ο Ρασούλοφ είναι κινηματογραφιστές, οι πράξεις τους δηλώνουν ότι κανείς δεν μπορεί να τους σταματήσει από το να γυρίζουν ταινίες.» Το «Be Omir e Didar» στάλθηκε μυστικά στο Φεστιβάλ Καννών και προβάλλεται ως δείγμα ακτιβισμού, αλλά και ως ξεχωριστό κινηματογραφικό έργο.Διαβάστε περισσότερα για τη συμμετοχή Ρασούλοφ και Παναχί στο Φεστιβάλ Καννών

Από τα χέρια του Φρεντερίκ Μιτεράν παρέλαβε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής ο Εμίρ Κουστουρίτσα, ο οποίος βρίσκεται φέτος στις Κάννες ως πρόεδρος της επιτροπής του επίσημου παράλληλου προγράμματος Ενα Κάποιο Βλέμμα. Ο Υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας δήλωσε πως : «το έργο του Εμίρ Κουστουρίτσα μπορεί να καταναλωθεί χωρίς μετριοπάθεια. Διασχίζει, σαν τρένο εξπρές φυσικά, την καρδιά της Ευρώπης που είναι σημαδεμένη από πληγές, γέλιο και τιμή». Ο Κουστουρίτσα ανταπέδωσε την τιμή ευχαριστώντας το φεστιβάλ που βοηθάει μικρές χώρες να κερδίζουν διεθνή ορατότητα και υπογράμμισε τη σημασία του βραβείου για μια χώρα σαν τη Σερβία.

Θεωρείται ο σημαντικότερος εν ζωή ηθοποιός. Είναι ο Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του 64ου Φεστιβάλ Καννών. Είναι ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και σήμερα το έργο του τιμάται με την προβολή της πρώτης ταινίας που σκηνοθέτησε, «A Bronx Tale», στο τμήμα Cannes Classics.

Προβολή στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών της λατινοαμερικανικής ταινίας «Porfirio», με διευθυντή φωτογραφίας τον Θύμιο Μπακατάκη («Κυνόδοντας», «Attenberg»)

Χρειάστηκαν 40 ολόκληρες ημέρες για να φρεσκαριστεί η κόπια του «Και το Πλοίο Φεύγει» του Φεντερίκο Φελίνι, αλλά μόνο κάτι λιγότερο από δύο ώρες για να κάνει το κοινό που συγκεντρώθηκε στην ειδικά διαμορφωμένη θερινή αίθουσα στην παραλία των Καννών (Cinema de la Plage) να ταξιδέψει μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα στην ταινία που ο Φελίνι σκηνοθέτησε το 1983. Η οποία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στα στούντιο της Τσινετσιτά κυρίως γιατί κατά τον ίδιο τον Φελίνι: «Ηθελα να εκφράσω την υποκειμενική πραγματικότητα γυμνη από οποιοδήποτε ρεαλιστικό στοιχείο».

Μεγάλη βραδιά για την Εβδομάδα Κριτικής, αφού με δύο ειδικές προβολές κατάφερε να ανεβάσει στη σκηνή του Espace Miramar αρχικά τον Σπάικ Τζόνζι, τον Σιμον Καν, την Ολυμπιά Λε-Ταν και όλο το συνεργείο του μικρού μήκους animation «Μourir Aupres De Toi» και το πολυπληθές συνεργείο του «Walk Away Renee» της ταινίας του Τζόναθαν Καουέτ. Μαζί με τον Καουέτ στη σκηνή για να παρουσιάσουν την ταινία βρέθηκαν η θρυλική παραγωγός Aνιές Μπε (Agnes B.) η οποία ευχαρίστησε τον Καουέτ «για μια υπέροχη ταινία». Ο Καουέτ με τη σειρά του ευχαρίστησε το φεστιβάλ που τον κάλεσε ξανά, οκτώ χρόνια μετά την εμφάνιση του στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών με το ντεμπούτο του «Tarnation», αρνήθηκε να μείνει για να ερωτηθεί από το κοινό στο τέλος της προβολής, αλλά δήλωσε πως θα βρίσκεται έξω από την αίθουσα για όποιον θέλει να του μιλήσει και πως όλοι θα μπορούν να πάνε στο πάρτι της ταινίας το ίδιο βράδι «αν βρουν που είναι». Το πάρτι ήταν φυσικά στο American Pavillion, από την παραλία του οποίου μπορούσε κανείς να δει τα πυροτεχνήματα που έσκαγαν στον ουρανό από το «αντίπαλο» και σε κάθε περίπτωση πιο ακριβό πάρτι των «Πειρατών της Καραϊβικής».

Διαβάστε τι συνέβη την πρώτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών

Διαβάστε τι συνέβη τη δεύτερη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών

Διαβάστε τι συνέβη την τρίτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών