Απάντηση του Γιάννη Γλέζου στην κοινή ανακοίνωση της ΕΣΠΕΚ και του ΣΑΠΟΕ για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

INDUSTRY 07 AUG 2014  /  Μανώλης Κρανάκης

Συνέχεια κόντρας στο «σίριαλ» του Κέντρου Κινηματογράφου με τον Γιάννη Γλέζο, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ, να απαντά στην κοινή ανακοίνωση των ΕΣΠΕΚ και ΣΑΠΟΕ για το θέμα των πρόσφατων εγκρίσεων για τις ελληνικές παραγωγές.

Μετά από την παρέμβαση της ΕΣΠΕΚ (Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου) και του ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων) για όλα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου με την ανοιχτή διαμάχη ανάμεσα στο Διοικητικό Συμβούλιο και τον Γενικό Διευθυντή, Γρηγόρη Καραντινάκη, με αφορμή την απόφαση για τις χρηματοδοτήσεις για τις ελληνικές παραγωγές, ο Γιάννης Γλέζος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου απαντάει για ακόμη μια φορά, ως ανεπίσημος - επίσημος αντιπρόσωπος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Διαβάστε εδώ όλο το χρονικό των όσων συμβαίνουν στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου τις τελευταίες εβδομάδες.

Παραθέτουμε αυτούσια την απάντηση του Γιάννη Γλέζου χωρίς ιδιαίτερο σχολιασμό και επαναλαμβάνουμε τα προφανή:

  • Τι ακριβώς περιμένει ο Υπουργός Πολιτισμού για να παρέμβει στο θλιβερό διασυρμό του ελληνικού σινεμά;
  • Σε τι ακριβώς αποσκοπεί η πλήρης σιωπή του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Πέτρου Μάρκαρη;
  • Με ποιες ακριβώς συνθήκες θα χτιστεί μια υγιή σχέση ανάμεσα στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και της ελληνικής κινηματογραφικής κοινότητας όταν - όπως είναι ολοφάνερο από την παρακάτω επιστολή - το χάος ανάμεσά τους είναι απροσπέλαστο;
  • Πόσο πιο θλιβερό μπορεί να είναι το τοπίο στο ελληνικό σινεμά την ίδια στιγμή που σε λίγες ημέρες ελληνική ταινία (το «A Blast» του Σύλλα Τζουμέρκα) κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα έπρεπε να ασχολείται μόνο με την δυναμική προώθηση του ελληνικού σινεμά διεθνώς ταυτόχρονα με την διασφάλιση της ομαλούς παραγωγής του στο εσωτερικό;

Αυτούσια η απάντηση του Γιάννη Γλέζου στην κοινή ανακοίνωση της ΕΣΠΕΚ και του ΣΑΠΟΕ:

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΔ;

ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Ή ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ;

ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΤΕ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΠΕΡΊΦΗΜΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΤΕ ΜΠΕΙ ΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ;

ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΠΙΣΤΕΨΑΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΛΥΣΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΔΡΑ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟ;

ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΤΗΡΗΣΕΤΕ:

ΑΡΘΡΟ 14.3β: "Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ (ΓΔ) ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΔΣ)

ΑΡΘΡΟ 14.3 ιδ: "Ο ΓΔ ΕΙΣΗΓΕΊΤΑΙ ΣΤΟ ΔΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ"

ΑΡΘΡΟ 14.3η: "Ο ΓΔ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΙ ΚΑΘΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΣ'.

ΑΡΘΡΟ 13.7η: "ΤΟ ΔΣ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΔ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ" .

ΑΡΘΡΟ 13.7θ: "ΤΟ ΔΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΕΛΕΓΧΟ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΓΔ".

Πού λοιπόν είδατε στο νόμο 3905/10 ή στη Νομική Επιστήμη ότι αυτός που εισηγείται (ο ΓΔ) δεσμεύει (το ΔΣ) και ότι αυτός που εγκρίνει (δηλαδή το ΔΣ) δεν έχει το δικαίωμα να μην εγκρίνει την εισήγηση (του ΓΔ); Μήπως στην Ουγκάντα;

Με την ίδια λογική όταν η Κυβέρνηση εισηγείται ένα νόμο αυτός θα πρέπει να περνάει χωρίς καν να ψηφίζεται από την Βουλή. Αυτά συμβαίνουν μόνο στις Δικτατορίες και όχι στις Δημοκρατίες εκτός κι αν επιτρέπεται στους Οργανισμούς να έχουν δικό τους καθεστώς κατ' εξαίρεση αλλά τότε δεν χρειάζονται τα ΔΣ. Καταργείστε τα λοιπόν κι αυτά όπως καταργησατε και τις Γενικές Συνελεύσεις για να είσθε ανενόχλητοι. Αλλά μέχρις ότου γίνει αυτό εμείς θα διοικούμε (σύμφωνα με τον παρόντα νόμο) ως ισχυρό ΔΣ και όχι ως παιχνίδι στα χέρια τού ΓΔ, όπως αυτός είχε συνηθίσει με τις εξουσιοδοτήσεις που του παρείχαν αφειδώς τα δύο προηγούμενα ΔΣ, είτε από σκοπιμότητα (το πρώτο) είτε από αδυναμία (το δεύτερο).

Μήπως έχετε διαβάσει την Έκθεση των Ορκωτών Λογιστών για το 2012 όπου μεταξύ πολλών άλλων "ενδιαφερόντων ευρημάτων" για το ΕΚΚ ρητώς αναφέρει ότι έχουν συγκεντρωθεί υπέρμετρα πολλές εξουσίες στα χέρια τού ΓΔ (χωρίς να του τις δίνει ο νόμος!!!!);

Για να ανακεφαλαιωσουμε: η εισήγηση τού ΓΔ είναι απλώς μια εισήγηση και δεν είναι δεσμευτική για το ΔΣ γιατί με αυτή τη λογική και η Διεύθυνση Παραγωγής-Ανάπτυξης τού ΕΚΚ που εισηγείται τις χρηματοδοτήσεις στον ΓΔ θα έπρεπε να τον δεσμεύει με την εισήγηση της ενώ αντιθέτως ο ΓΔ προσθέτει και αφαιρεί κατά βούληση και μετά κάνει τη δική του εισήγηση στο ΔΣ. Θέλετε δηλαδή να μας πείτε ότι το ΔΣ έχει λιγότερα δικαιώματα από τον ΓΔ; Πού το βρήκατε αυτό γραμμένο; Ο,τι μας βολευει αποκτάει και την ισχύ νομού; Απο πότε; Αν περάσει αυτό που θέλετε θα καταργηθεί η Διοικητική Ιεραρχία των Οργανισμών και αυτοί θα μεταβληθούν από Οργανισμοί σε Όργανα των πλουσιοπάροχα αμειβομένων managers (τα ευλογως εννοούμενα παραλείπονται).

Αυτό θέλετε να γίνεται με το Δημόσιο Χρήμα; Δεν θα περάσει όχι επειδή το θέλουμε εμείς αλλά επειδή το απαιτεί η νομιμότητα που έχουμε κληθεί να υπηρετήσουμε και αυτή εδώ είναι μια απο τις περιπτώσεις όπου η Νομιμότητα συμπίπτει ακριβώς και με την Ηθική και με το Νόμο (που εσείς ψηφίσατε!)

(Επί τη ευκαιρία η Νομική Υπηρεσία του ΕΚΚ συμφωνεί απολύτως μαζί μας).

Γιάννης Γλέζος, άμισθο μέλος του ΔΣ του ΕΚΚ


Διαβάστε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.