«Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 10, φινάλε: Σημειώσεις

TV 15 JUN 2015  /  Λήδα Γαλανού

Για άλλη μία χρονιά, Flix gets medieval. Μπαίνουμε στο σύμπαν του Γουέστερος και δε βγαίνουμε μέχρι να μας διώξουν!

Διαβάστε παρακάτω, μόνον εάν παρακολουθείτε το «Game of Thrones» και είδατε ήδη το 10 επεισόδιο και φινάλε του πέμπτου κύκλου.

«Mother’s Mercy» ο τίτλος του επεισοδίου και, όπως διαπιστώνουμε, το έλεος της Μητέρας έχει περισσότερο να κάνει με το ποια είναι η Μητέρα αυτή και τι κίνητρα έχει για την εξιλέωση που προσφέρει. Γιατί αυτό εδώ ήταν ένα από τα επεισόδια που θα μείνουν στην ιστορία της σειράς κι όχι μόνο για το WTF? φινάλε του. Σκηνοθετημένο και πάλι από τον Ντέιβιντ Νάτερ απλώνει ένα δίχτυ εκδίκησης και τιμωρίας, για αμαρτίες παλιές, εκείνες που αποτέλεσαν τα θεμέλια της ιστορίας και με «έλεος» που αποδίδεται με τον πιο άδικο τρόπο. Με τρεις σκηνές εκπληκτικές, της Αρια, της Σέρσεϊ και, φυσικά, του Τζον Σνόου, ο Νάτερ πατά πάνω όχι μόνο στο σενάριο, αλλά κυρίως στο μοντάζ που στήνει ένα επεισόδιο αμείλικτο, αγωνιώδες, μπαρόκ, αξέχαστο.

Διαβάστε εδώ τα recaps για το τα προηγούμενα επεισόδια του πέμπτου κύκλου «Game of Thrones» - το Γουέστερος τη θέλει την επανάληψή του!

Να, λοιπόν, τι κρατήσαμε από το επεισόδιο 510 και οι Επτά Θεοί μαζί μας:

got 510 607

Εμπρός για το Γουίντερφελ, είπες; Τη μέρα μετά τη θυσία της Σιρίν (που όχι, δεν έχουμε ξεχάσει ακόμα), η Μελισάνδρη μοιάζει χαρούμενη: σπεύδει στον Στάνις και τον ενημερώνει ότι το σχέδιό της δούλεψε, τα χιόνια έλιωσαν (σκεφτείτε αν, με κάθε λογαριασμό θέρμανσης τον χειμώνα, καίγαμε κι από ένα κοριτσάκι για να έρθει η ζέστη!) κι ο στρατός μπορεί να ξεκινήσει. Oμως όχι. Οι μισοί άντρες, φρικαρισμένοι από την τρέλα του Στάνις και της μάγισσάς του έχουν λιποτακτήσει, η Σελίζ έχει κρεμαστεί σ’ ένα δέντρο κι η ίδια η Μελισάνδρη την κάνει με το άλογο από το στρατόπεδο για άγνωστο προορισμό (ήδη μαντεύουμε ότι πηγαίνει κι εκείνη στο Τείχος). Ομως ο Στάνις έχει πεισμώσει – ή απλώς δεν έχει τίποτε άλλο να χάσει – και δρόμο παίρνει, με τον στρατό που του έχει απομείνει, για Γουίντερφελ.

got 510 607

got 510 607

Μη φεύγεις Σαμ Ο Τζον αφηγείται με κάποιο δέος στον Σαμ, τον μοναδικό φίλο που του έχει απομείνει στο Τείχος ή αλλού, όσα συνέβησαν στο Hardhome και οικτίρει ο ίδιος τον εαυτό του, που θυσίασε ζωές Φρουρών για να σώσει Αγριους, δημιουργώντας, άθελά του, τον μεγαλύτερο στρατό του κόσμου από Νεκρούς. Ομως κι ο Σαμ δε θα μείνει για πολύ. Σ’ ένα σχέδιο που ο Τζον δέχεται απρόθυμα («χαίρομαι που το τέλος του κόσμου βγαίνει για κάποιον σε καλό!»), θα πάει στην Oldtown, μαζί με την Γκίλι και το μωρό, για να τους προστατεύσει από τους κινδύνους στο Τείχος και για να γίνει Μάγιστρος. Μελαγχολικά, με αγάπη, οι δυο σύντροφοι αποχαιρετιούνται - και θέλεις να πεις στον Τζον, μη γνέφεις, μη γνέφεις!

Διαβάστε ακόμη: Ολο το σεξ - όπως του αξίζει, σε ένα βίντεο - στον πέμπτο κύκλο του «Game of Thrones»!

got 510 607

Ποια πολιορκία; Ο ερχομός του Στάνις γίνεται αντιληπτός από κάθε πλευρά. Οι Μπόλτον ετοιμάζουν τον στρατό τους. Η Σάνσα πηγαίνει στον ψηλό πύργο κι ανάβει το κερί – σινιάλο για την Μπρίεν. Ομως εκείνη δεν το βλέπει, γιατί ο Πόντρικ μόλις της έχει φέρει τα μαντάτα και πηγαίνουν να δουν τι τρέχει. Κι ο ίδιος ο Στάνις, πριν καλά-καλά κατασκηνώσει με το στρατό του, βλέπει τις δυνάμεις των Μπόλτον να έρχονται κατά μέρος του με τα φρικτά τους λάβαρα υψωμένα. Καλά, τι περίμενε να γίνει φτάνοντας μέρα-μεσημέρι στ’ ανοιχτά; Η μάχη είναι σκληρή για τον στρατό του Στάνις. Σοφά ο Νάτερ δεν εντοπίζει στη δράση, περνά αμέσως στο δεδομένο, πικρό αποτέλεσμα. Ο Στάνις παραπαίει στο δάσος, ένας τραγικός, Σαιξπηρικός ήρωας που ποτέ δε στάθηκε στα πόδια του, καταφέρνει να σκοτώσει δυο εχθρούς που του επιτίθενται και, τραυματισμένος, σε απόγνωση, γεμάτος απορία για το πεπρωμένο, βρίσκει μπροστά του τον τελευταίο άνθρωπο που θα περίμενε να δει. Η Μπρίεν, με όλα τα τρία μέτρα του ύψους της στέκεται από πάνω του και, σε μια σκηνή που θα ήταν πολύ αστεία αν δεν ήταν τόσο θλιμμένη, του απαγγέλλει τη μακρύτατη κατηγορία για τον θάνατο του Ρένλι για τον οποίο είναι υπεύθυνος ο Στάνις. Κι ετοιμάζεται να τον εκτελέσει. Cut. Και στη σκηνή και, απ' ό,τι καταλαβαίνουμε, στο κεφάλι του Στάνις Μπαράθεον;

got 510 607

got 510 607

Χέρι με χέρι Ο αιμοδιψής Ράμσεϊ την έχει καταβρεί με το όλο ντεκόρ της σφαγής, αλλά αφού σκίσει με το σπαθί του και τον τελευταίο στρατιώτη του Στάνις που βρίσκεται μπροστά του, επιστρέφει στο Γουίντερφελ για να… γλιτώσει τη Σάνσα από τη μοναξιά της. Η οποία Σάνσα προσπαθεί να το σκάσει, αλλά το δρόμο της φράζει η ζηλιάρα η Μυράντα μ’ ένα τόξο (και με τον Ρικ πιστό σκυλί στα πόδια της), που απειλεί ν’ αρχίσει η ίδια να την κόβει κομματάκια, προτού καν ξεκινήσει ο Ράμσεϊ τα γνώριμα βασανιστήριά του πάνω της. Ομως ο Ρικ, απρόσμενα, αφήνει τον Θίον μέσα του να δράσει και πετάει τη Μυράντα πακέτο στην αυλή – bye bye Myranda γιατί πολλά μας τα ‘πες. Βρίσκοντας ξαφνικά έναν απρόσμενο σύμμαχο ο ένας στον άλλον, η Σάνσα κι ο Θίον (ας τον λέμε έτσι ξανά), χέρι-χέρι, για να γλιτώσουν από τον Ράμσεϊ που επιστρέφει, πηδούν από το ψηλό τείχος του κάστρου στο μαλακό χιόνι της ελευθερίας που τους περιμένει από κάτω. Τη διαδρομή τους θα δούμε στον επόμενο κύκλο (ελπίζουμε γιατί ποτέ δεν ξέρεις).

got 510 607

Η εκδίκηση της Αρια Ο Μέριν Τραντ έχει μαζέψει τρία κοριτσάκια, κάτω από 10 χρόνων όλα μαζί, στο πορνείο και τη βρίσκει χτυπώντας τες με τη βίτσα, γιατί τέτοιος είναι. Η μια μακρυμαλλούσα δε φωνάζει, δεν αντιδρά, δε διπλώνεται στα δυο για να του δώσει ικανοποίηση. Μαντέψτε: είναι η Αρια που τώρα πια μπορεί ν’ αλλάζει πρόσωπα σαν τον Τζάκεν! Η εκδίκησή της είναι τρομερή. Μ’ ένα κοντό μαχαίρι πρώτα καρφώνει τα δυο μάτια του Μέριν και τον τυφλώνει σαν άλλον Προμηθέα κι έπειτα τον μαχαιρώνει ασταμάτητα στο στέρνο, στην κοιλιά, όπου βρει. «Ξέρεις ποια είμαι; Η Αρια Σταρκ. Ξέρεις ποιος είσαι; Ο κανένας, το τίποτα». Και του κόβει, αργά, ήρεμα, το λαιμό, με μια ψυχραιμία κι έναν έλεγχο που δικαιολογείται μόνο από την ικανοποίηση χρόνων μίσους.

got 510 607

Η Αρια εκδικήθηκε στυγνά. Επιστρέφοντας το προσωπείο στην αίθουσα του Οίκου, καταλαβαίνουμε ότι η πράξη της ήταν κρυφή από τον Τζάκεν, όμως εκείνος φυσικά γνωρίζει και την περιμένει. Και την τιμωρεί, με τη σκληρή τιμωρία που η ίδια επιβάλλει στον εαυτό της. Κάποιος τυχαίος «κανένας» χάνει τη ζωή του, ως αντίτιμο για τη ζωή που, λανθασμένα, πήρε η Αρια. Και καθώς αυτό ο «κανένας» αλλάζει πρόσωπα, δανεισμένα απ’ τον Θεό κι από την Αίθουσα κι από τον Οίκο, η Αρια βλέπει στον νεκρό το δικό της πρόσωπο. Και βλέποντάς το, τυφλώνεται, με το ίδιο νόμισμα της δικής της εκδίκησης. Μια σκηνή βγαλμένη από μεταφυσικό εφιάλτη κι από αρχαιοελληνική τραγωδία, η πιο υπαρξιακή, βαθειά και σκοτεινή του κύκλου. Η Αρια ποτέ δε θα είναι πια ίδια, αλλά ίσως θα είναι περισσότερο ο εαυτός της.

got 510 607

Μικρή παύση για το see through της Ελάρια και συνεχίζουμε.

got 510 607

Το φιλί της γυναίκας αράχνης Στην ακροθαλασσιά, ο Ντοράν με τη φαμίλια του αποχαιρετά Τζέιμι, Μπρον, Τριστέιν και Μιρσέλα που φεύγουν για το Κινγκς Λάντινγκ. Η Ελάρια μάλιστα, δασκαλεμένη από τον Ντοράν, αποχαιρετά την ξανθομαλλούσα κόρη λίγο πιο… ένθερμα απ’ ό,τι επιβάλλουν οι τύποι. Το ίδιο κι η Sand Snake που λέει βρωμόλογα στο αυτί του Μπρον, από άλλη σειρά αυτή. Μέσα στο πλοίο πια, ο Τζέιμι προσπαθεί, αδέξια και τρυφερά, να πει στη Μιρσέλα ότι είναι ο πατέρας της. Αλλά εκείνη το ξέρει ήδη. Και χαίρεται και τον αγαπάει.

got 510 607

got 510 607

Ποτέ, ποτέ σε ολόκληρη την ιστορία της σειράς, ο Τζέιμι δεν έχει λάβει τέτοια, άνευ όρων, αποδοχή. Κι έτσι, φυσικά, κάτι πρέπει να πάει πολύ-πολύ στραβά κι αυτό συμβαίνει στη στιγμή. Η Μιρσέλα, φιλημένη, όπως καταλαβαίνουμε, με το δηλητήριο της Ελάρια, ματώνει από τη μύτη και αφήνει την τελευταία της ανάσα. Η Ελάρια κι οι τρεις Sand Snakes παρακολουθούν από την όχθη. Η εκδίκηση είναι όλη δική τους. Και η χρωματική αρμονία επίσης.

got 510 607

We always want the wrong woman Ο Τίριον, ο Τζόρα κι ο Νταάρις ανταλλάσσουν γκομενικές συμβουλές. Ο Τίριον, ως πιο έμπειρος, εξηγεί στους άλλους δυο ότι κανείς τους δεν είναι κατάλληλος για την αγάπη της Βασίλισσας. Στο πηγαδάκι έρχεται κι όμορφη μεταφράστρια Μισάντεϊ, μεταφέροντας τον τραυματία Γκρίζο Σκουλήκη που αρχίζει να λέει άσχετα γιατί όσο συνέβαινε η δράση αυτός ήταν στο κρεβάτι του πόνου. Μετά από μια ανταλλαγή machismo μεταξύ όλων, αποφασίζεται ότι ο ατρόμητος πολεμιστής Γκρίζος Σκουλήκης, η έμπιστη Μισάντεϊ και ο «σημαδεμένος νάνος που όλο μιλάει», ο Τίριον, θα μείνουν πίσω να κυβερνήσουν τη Μιρίν προσπαθώντας να μην την καταστρέψουν εντελώς, ενώ ο Νταάριο κι ο Τζόρα θα πάνε στα δάση να βρουν την Ντάνι με τον Ντρόγκον.

got 510 607

Και, ω τι καλά, ο Βάρις έχει βρει το δρόμο για τη Μιρίν και βρίσκεται στο παλάτι, έτοιμος να βοηθήσει τον Τίριον με τους χιλιάδες, απανταχού κατασκόπους του και το ανεκτίμητο φλέγμα του!

got 510 607

got 510 607

Λίγο ή πολύ πιο πέρα, στην άκρη ενός βράχου, κάθονται η Ντενέρις κι ο τεράστιος γιος της. Εκείνη τα έχει βρει σκούρα και θέλει να γυρίσουν πίσω, αλλά ο Ντρόγκον, που βγάζει γλυκές φωνούλες, έχει βαρυστομαχιάσει από τα αναρίθμητα ερίφια που έχει ξεκοκαλίσει κι είναι και τραυματισμένος, ούτε να το ακούσει. Η Ντάνι ξεμακραίνει για να δει ακριβώς πού βρίσκονται και, ξαφνικά, σα να φυτρώνουν στο χορτάρι, πλήθος αγρίων αντρών με κυρτές χατζάρες, έφιπποι, που φέρνουν λίγο σε Ντοθράκι, την κυκλώνουν απειλητικά. Με την τύχη της Ντενέρις, μάλλον θα είναι κούκλοι.

got 510 607

Καθαρή πια Η Σέρσεϊ εξομολογείται στον Υψηλό Σπουργίτη και ζητά άφεση αμαρτιών. Επειδή είχε εξωσυζυγικές σχέσεις. Με τον Λάνσελ (ναι, καλά!). Και πεισματικά αρνείται τις κατηγορίες ότι πλάγιασε με τον Τζέιμι και τα παιδιά της είναι δικά του. Ζητά το Ελεος της Μητέρας. Αλλά ο Σπουργίτης δεν πείθεται και το «έλεος» έρχεται πιο αιχμηρό από τιμωρία. Η Σέρσεϊ θα παρουσιαστεί στο δικαστήριο, αλλά προς το παρόν μπορεί να επιστρέψει στην κάμαρή της, μετά την… εξιλέωση. Ποια είναι αυτή; Η Σέρσεϊ, αφότου οι καλόγριες την πλύνουν καλά καλά (μπράβο full back and front η Λίνα Χίντι), αφήνεται να της κόψουν με μια λάμα κοντά κοντά τα μαλλιά. Κι αυτό ποτέ δεν προμηνύει κάτι καλό. Υποβιβασμένη, εξευτελισμένη, ματωμένη η άλλοτε Βασίλισσα Σέρσεϊ αναγκάζεται, γυμνή, να διασχίσει τον λαό που κάποτε την έτρεμε, ενώ η μία καλόγρια, χτυπώντας κουδούνα, επαναλαμβάνει, «όνειδος, όνειδος» κι άντρες – γυναίκες την προπηλακίζουν χυδαία και της πετούν σάπια ζαρζαβατικά. Η Λίνα Χίντι δίνει εδώ την ωραιότερη ερμηνεία της στη σειρά, δωρική, σιωπηλή, εύθραυστη. Η Σέρσεϊ ακολουθεί τη διαδρομή της ανυπεράσπιστη, ανέκφραστη, ανίκανη να πιστέψει πού την έχει οδηγήσει η μοίρα κι οι φιλόδοξες επιλογές της, σε μια σκηνή βγαλμένη από την ιερά εξέταση, σκηνοθετημένη τολμηρά, χωρίς «ελαφρυντικά».

got 510 607

got 510 607

Η Σέρσεϊ λυγίζει, γονατίζει, κοιτάζει μακριά το παλάτι απ’ όπου λίγο καιρό πριν διαφέντευε το σύμπαν, δακρύζει, συνεχίζει τον Γολγοθά της – την ίδια ώρα που η κόρη της πεθαίνει μίλια μακριά, στην αγκαλιά του αδελφού εραστή της. Φτάνει στην πύλη, μπαίνει μέσα στο παλάτι, το, μάλλον, καταφύγιό της.

got 510 607

Κι εκεί την υποδέχεται ο Κάιμπερν / Μένγκελε / Φράνκενσταϊν, μαζί με το «νέο μέλος της βασιλικής φρουράς», το γιγαντιαίο μεταλλαγμένο κατασκεύασμά του, που τη σηκώνει στα χέρια, ορκισμένος να σκοτώσει όλους τους εχθρούς της. Και να που, τώρα, η Σέρσεϊ είναι έτοιμη να εκδικηθεί τους πάντες και τα πάντα με τον φρικτότερο τρόπο, γιατί η βία φέρνει βία και το μίσος τρέφει μίσος. Στο Γουέστερος και στον κόσμο όλο.

Διαβάστε ακόμη: Game of Thrones: Η Λίνα Χίντι μιλάει για «εκείνη» τη σκηνή

got 510 607

And now for something completely unexpected Ο Τζον είναι συννεφιασμένος. Ο Σαμ έχει φύγει, ο Κρεμμύδης – μη γνωρίζοντας την καταστροφή έξω απ’ το Γουίντερφελ – έχει φτάσει ζητώντας βοήθεια, το ίδιο κι η Μελισάνδρη που το έσκασε απ’ το στρατόπεδο. Αλλά ο Τζον θα δεχτεί την οριστική βολή από τους δικούς του άντρες, εκείνους στους οποίους έχει ορκιστεί αιώνια πίστη, με επικεφαλής τον Αλεστερ που επενδύει τον φθόνο του στην ανασφάλεια των Φρουρών. «Προδότης» η επιγραφή που περιμένει τον Τζον μπροστά στην πύλη όπου τον παρασύρει με τρόπο δόλιο (και με σύμμαχο, τι ειρωνεία, τον Ολι). Κι ένας ένας οι άντρες, ρυθμικά όσο η καλόγρια φώναζε «shame» στη Σέρσεϊ, μαχαιρώνουν στο στομάχι τον Τζον – ΤΟΝ ΤΖΟΝ!!! – με την καταδίκη, «for the Watch»! Κάθε μαχαιριά κι ένα «Ω!» που βγαίνει απ’ το στόμα καθώς κοιτάζεις την οθόνη. Κι ο Βρούτος, το τέκνο, ο Ολι, μαχαιριά κι αυτός. ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ! Κι όμως, το όμορφο αγόρι πέφτει ανάσκελα, το βλέμμα του κοιτάζει ψηλά και το αίμα του απλώνεται στο χιόνι. ΤΙ; Χάθηκε κάποιος από τους εκνευριστικούς που έχουν διαβάσει τα βιβλία κι όλο κάνουν τους έξυπνους, να μας πει τώρα ότι ο Τζον είναι ζωντανός; Αμ δεν μπορούν - εκεί έχει σταματήσει τα συγγράμματά του κι ο Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν, για να πορευτούμε τώρα όλοι μαζί προς το μέλλον.

got 510 607

Και τώρα τι; Σύμφωνοι, το έχουμε δει πολλάκις, το «Game of Thrones» είναι ικανό να σκοτώσει τον βασικότερο ήρωα ανά πάσα στιγμή. Τον Τζον Σνόου όμως δεν έχει λόγο να το κάνει. Χωρίς εκείνον, τι νόημα έχει ολόκληρο το plot του Χιονιού, του Τείχους, των White Walkers που έρχονται και, άλλωστε, ποιος θα είναι ο Snow που θα βρεθεί, κάποια στιγμή, αντιμέτωπος με τη Fire των Δράκων της Ντενέρις; Οχι, ο Τζον Σνόου δεν είναι λογικό να έχει πεθάνει. Απλώς αυτό εδώ είναι ένα απίστευτο cliff hanger, του επιπέδου του «ποιος σκότωσε τον Τζέι Αρ» που είχε ταλανίσει εκείνο εκεί το καλοκαίρι, ώσπου ο Μάρτιν να βγάλει το επόμενο βιβλίο του, ο Μπένιοφ και Γουάις να ετοιμάσουν την επόμενη σεζόν τους και να τρέξουμε όλοι μαζί. Ετσι δεν είναι; Αλλά μια στιγμή. Ο Τζον Σνόου πέθανε;

Διαβάστε ακόμη: Μην ακούτε κανέναν άλλον: συγκεντρώσαμε όλα όσα είπε ο Κιτ «Jon Snow» Χάρινγκτον για το φινάλε του 5ου κύκλου του «Game of Thrones»

Διαβάστε περισσότερα για το «Game of Thrones» εδώ και ραντεβού του χρόνου για τον έκτο κύκλο της σειράς!

Προηγούμενα επεισόδια:

Διαβάστε τα πάντα για τον 5ο Κύκλο Game of Thrones:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.