Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το σποτ του ΕΚΕΑ: «Το "λαϊκό δικαστήριο" των social media με αφήνει αδιάφορο»

BUZZ 06 JUN 2016  /  Πόλυ Λυκούργου

Ο σκηνοθέτης απαντά στην κριτική που θέλει το σποτ του για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας σεξιστικό.

Το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ) ανέθεσε στην Bold Ogilvy & Mather να γράψουν και να γυρίσουν ένα σποτάκι που θα πληροφορεί και θα αφυπνίζει το κοινό για την Παγκόσμια ημέρα εθελοντή αιμοδότη - 14 Ιουνίου. Και η εταιρία απευθύνθηκε στον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο και την ομάδα των πιστών συνεργατών του για την παραγωγή και υλοποίηση του διαφημιστικού «Σημαντικός».

Το creative team της Bold Ogilvy & Mather είχε μία απλή, έξυπνη και ουσιαστική ιδέα: ποιος είναι «ήρωας» τελικά στην εποχή μας; Με χιούμορ έπαιξε με όλα μας τα στερεότυπα για να καταλήξει ότι «μπορεί να μην έχεις σώσει ούτε ένα γατάκι, αλλά είσαι κι εσύ σημαντικός αν χαρίσεις 10 λεπτά της ζωής σου και μία φιάλη αίμα».

ekea2 607

Ο Μάκης Παπαδημητρίου ερμηνεύει το ρόλο του καθημερινού (αντι)ήρωα που πάντα βλέπει να του παίρνουν τη δόξα και το κορίτσι όταν συγκρούεται με τα πρότυπα της εποχής και των φαντασιώσεών του και ο Παπαδημητρόπουλος σκηνοθετεί με ιδιαίτερο χιούμορ παίζοντας με τα κλισέ και τα σχήματα «ηρωικών» δεκαετιών και δεκαετιών επιβεβλημένου lifestyle.

Το σποτ κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες στο διαδίκτυο προκαλώντας ένα μικρό θόρυβο. Οι εικόνες του σποτ (αυτά τα συγκεκριμένα κλισέ στερεότυπα) κρίθηκαν από μία μερίδα του κοινού ως κυριολεκτικά, και για αυτό σεξιστικά και υποτιμητικά για το μήνυμα της μέρας αιμοδοσίας. Το μαύρο χιούμορ, ο αυτοσαρκασμός, η παρωδία χάθηκε στα ψιλά γράμματα.

ekea3 607

Αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με τον σκηνοθέτη (ο οποίος αυτή την εποχή βρίσκεται στο Λος Αντζελες για την προβολή του «Suntan» στο Los Angeles Greek Film Festival) και να τον ρωτήσουμε για την ιδέα, την υλοποίηση και το «σκάνδαλο» του διαφημιστικού του.

Πριν διαβάσετε τι μας είπε, δείτε το:


Αργύρη, πώς έφτασε το πρότζεκτ στα χέρια σου; Από που προέκυψε η ιδέα αυτού του μικρού ήρωα που κρύβουμε όλοι μέσα μας;

Από την διαφημιστική εταιρία όπως κάθε διαφημιστικό προτζεκτ. Η μόνη διαφορά από τις τηλεφωνίες, τα παγωτά κλπ είναι ότι στις κοινωνικές καμπάνιες, όλοι οι συνεργάτες προσφέρουμε την εργασία μας.

Το team σου ανταποκρίθηκε σύσσωμο – παραγωγός, διευθυντής φωτογραφίας, μοντέρ και φυσικά ο Μάκης Παπαδημητρίου. Ηταν το μήνυμα, η αναγκαιότητα της αιμοδοσίας, που σας έκανε όλους να δεχθείτε;

Οσοι συνεργάστηκαν σε αυτό το πρότζεκτ είναι φίλοι που έχουμε ξαναδουλέψει στο παρελθόν και σε ταινίες. Ολοι ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και κάναμε τα πάντα με μηδενικό budget για να βγάλουμε μια δυνατή παραγωγή. Το ότι ήταν για καλό σκοπό ήταν κάτι που μας πόρωσε ακόμα παραπάνω. Ο Μάκης δεν το σκέφτηκε ούτε λεπτό. Να ξαναβρεθούμε μαζί στο πλατώ και να προσφέρουμε κιόλας σε καλό σκοπό ήταν και για τους δυο μας δώρο.

ekea1 607

Το τελευταίο 24ωρο το λαϊκό δικαστήριο των social media προσπαθεί να αποφασίσει αν είστε σεξιστές ή κάνετε πλάκα.

Το "λαϊκό δικαστήριο" των social media με αφήνει παγερά αδιάφορο, εκτός από κάποιες φορές που με κάνει να γελάω ειρωνικά. Οι δικαστές του πληκτρολογίου με τα αστεία παρατσούκλια είναι άνθρωποι που δεν κάνουν τίποτα και μόνο κράζουν. Εμαθα ότι κάποιοι λένε ότι ξεφτιλίστηκε το πανανθρώπινο μήνυμα της αιμοδοσίας. Δεν είδα τέτοια σχόλια στο "αίμα μόνο για Έλληνες" που μόνο πανανθρώπινο δεν είναι. Οσο για τα σχόλια περί σεξισμού, δεν βρίσκω τίποτα σεξιστικό σε αυτήν την ταινία. Αντιθέτως είναι μια ταινία που χλευάζει αυτά τα πρότυπα και εξυμνεί τον απλό άνθρωπο. Παρόμοια πράγματα είχα ακούσει και για το Suntan το οποίο είναι μια καθαρά αντισεξιστική σχεδόν φεμινιστική ταινία. Οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι σημαίνει η λέξη σεξισμός και βρίσκουν σεξιστικό οτιδήποτε περιέχει γυμνό ή κάποια σέξυ παρουσία. Εμάς μας κάνει ευτυχισμένους το γεγονός ότι χωρίς να σπαταληθεί ούτε ευρώ συζητιέται η αιμοδοσία και κάποιοι ίσως δώσουν 10' λεπτά για να σώσουν τρεις (3!) ζωές!

Μετά το χαμό που έγινε θα άλλαζες κάτι;

Ναι. Χώρα.

14 Iουνίου: Παγκόσμια ημέρα εθελοντή αιμοδότη. Μπείτε στο site του ΕΚΕΑ και μάθετε πώς μπορείτε να κάνετε ένα δώρο ζωής


ΕΚΕΑ – «Σημαντικός»

Executive Creative Director: Γιάννης Σιδέρης
Creative Director: Βαγγέλης Τόλιας
Associate Creative Director: Αχιλλέας Παπαδόπουλος
Senior Copywriter: Νίκη Νέστωρα
Senior Art Director: Τέση Μωραΐτη

Business Unit Director: Θοδωρής Πολίτης
Account Manager: Μάριος Σαγιάς
Strategic Planner: Παναγιώτης Παντελάτος

Εταιρεία Παραγωγής: Foss Productions
Executive producer: Στέλιος Κοτιώνης
Producer: Δάφνη Κυριακίδου
Production Manager: Ιωσήφ Αδαλόγλου
Σκηνοθέτης: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Διευθυντής φωτογραφίας: Χρήστος Καραμάνης
Art Director: Γιάννης Ξηντάρας
Styling: Κατερίνα Χαλιώτη (Boudoir)
Βοηθός σκηνοθέτη: Σπυριδούλα Μπαγεώργου
Μοντέρ: Γιάννης Χαλκιαδάκης

Διαβάστε επίσης:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.