Τα χρώματα στις ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

BUZZ 07 APR 2016  /  Πόλυ Λυκούργου

Δείτε ένα βίντεο που αναγνωρίζει κι αναλύει πώς ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της ιστορίας χρησιμοποιούσε ή αφαιρούσε τα χρώματα στις ταινίες του και γιατί...

Kαμία σκηνοθετική επιλογή δεν είναι τυχαία, πόσο μάλλον στις ταινίες ενός τόσο χειρουργικά ακριβή και μελετημένου δημιουργού όπως ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Σχολαστικός στη λεπτομέρεια του έργου του, οραματιστής και για αυτό τόσο επιδραστικός στους σκηνοθέτες που ακολούθησαν, ο Κιούμπρικ έχτιζε τις πολυσύνθετες στρώσεις των ταινιών με υπομονή και εμμονή. Ανέλυε, σχεδίαζε κι έστηνε το κάθε πλάνο με τις θεματικές του σε σημείο που, ως γνωστό, η παράνοια που αποτυπωνόταν στο πανί, είχε ρίζα και στα σπασμένα νεύρα των συνεργατών και ηθοποιών του.

Θυμηθείτε κι αυτό το αριστούργημα: Τι συμβαίνει όταν παίξεις την πρώτη και την τελευταία σκηνή μίας ταινίας, δίπλα-δίπλα;

Ενα μόνο από τα στοιχεία της εργαλειοθήκης του ήταν το χρώμα - πώς το χρησιμοποιούσε, πότε το έκανε εντονότερο, πότε το ξέβαφε, πότε το αφαιρούσε. Από το πιο εμφανές παράδειγμα, το «2001: Οδύσσεια του Διαστήματος» μέχρι τη «Λάμψη», κι από το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» μέχρι τα «Full Metal Jacket» και «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» τα κόκκινα, πορτοκαλιά, κίτρινα, μπλε πλάνα του Κιούμπρικ αφηγούνται τη δική τους ιστορία.

Πατήστε το play και ακολουθήστε την ανάλυση του Αντονι Φιγκέρας στο βίντεο/μελέτη «Kubrick in Color» και γράψτε μας και τις δικές σας παρατηρήσεις...

Δείτε περισσότερα:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.