Φεστιβάλ / Βραβεία

Λοκάρνο 2015: Η Αθηνά Τσαγγάρη ξεκλειδώνει μερικά ακόμη από τα μυστικά του «Chevalier»

στα 10

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, η Αθηνά Τσαγγάρη και τα αγόρια του «Chevalier», ξεκλείδωσαν μερικά ακόμη από τα μυστικά της ταινίας που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 68ου Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Λοκάρνο 2015: Η Αθηνά Τσαγγάρη ξεκλειδώνει μερικά ακόμη από τα μυστικά του «Chevalier»

Στη συνέντευξη Τύπου του «Chevalier» στο 68ο Φεστιβάλ του Λοκάρνο παραβρέθηκαν η σκηνοθέτης Αθηνά Τσαγγάρη, οι ηθοποιοί Μάκης Παπαδημητρίου, Πάνος Κορώνης, Γιώργος Πυρπασόπουλος και Σάκης Ρουβάς και ο παραγωγός Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος. Τη συζήτηση μονοπώλησε, όπως ήταν αναμενόμενο, η Αθηνά Τσαγγάρη που μίλησε για τις προκλήσεις, τα θέματα αλλά και το πολυσυζητημένο ανδρικό καστ της ταινίας.

Διαβάστε και δείτε ακόμη: Η Αθηνά Τσαγγάρη και τα αγόρια του «Chevalier» στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο!

Για το ανδρικό καστ της ταινίας: «Είναι πιο εύκολο να δουλεύεις με άνδρες (γέλια). «Οπως και στο "Capsule", όπου το "Chevalier" είναι μια κάπως φυσική συνέχεια, ήταν σημαντικό για να μιλήσεις για θέματα εξουσίας και ανταγωνισμού ανάμεσα σε μέλη του ίδιου φύλου. Επίσης με ενδιέφερε ο τρόπος όπου η θηλυκότητα και ο ανδρισμός βρίσκουν το δικό τους δρόμο μέσα στο ίδιο φύλο.»

Για την απόφαση η ταινία να γυριστεί μέσα σε έναν περιορισμένο χώρο: «Είναι μια ταινία για την κρίση της μπουρζουαζίας και ήταν ενδιαφέρον να το στήσεις μέσα στον περιορισμένο χώρο ενός γιοτ που βρίσκεται στη μέση της θάλασσας. Αρχικά όταν ξεκινήσαμε να γράφουμε με τον Ευθύμη Φιλίππου, η ταινία διαδραματιζόταν σε ένα σπίτι. Σε ένα συγκεκριμένο σημείο συνειδητοποίησα πως θα ήταν πιο αδίστακτο να διαδραματίζεται σε ένα χώρο όπου δεν μπορείς να ξεφύγεις. Επίσης είχε πιο πολύ πλάκα και ήταν πιο δύσκολο. Ηταν πιο προκλητικό για όλους μας. Ηταν μια πρόκληση να κλεινόμαστε μέσα σε ένα μικρό γιοτ μαζί με το καστ και το συνεργείο. Με κάποιο τρόπο ήταν το δικό μας "Chevalier".»

Chevalier Locarno 607

Για το γύρισμα μέσα στο γιοτ: «Λάτρεψα το γιοτ. Μου άρεσαν οι λευκοί τοίχοι του. Με ενδιέφερε και η πλευρά της επιστημονικής φαντασίας, το ότι μπορείς να αναφερθείς στο καράβι ως ένα διαστημόπλοιο χαμένο μέσα στο Αιγαίο... Κυριολεκτικά σαν οι ήρωες να είναι χαμένοι στο διάστημα. Το γύρισμα ήταν εφιαλτικό, ήταν πολύ δύσκολο να φωτιστούν οι σκηνές από τον διευθυντή φωτογραφίας Χρήστο Καραμάνη λόγω των χαμηλών ταβανιών, αλλά ήταν και αυτό ένα μέρος της πρόκλησης του "Chevalier". Κάθε πρόκληση που προέκυπτε την αντιμετωπίζαμε με υψηλό πνεύμα συντροφικότητας. Ενώ είναι μια ταινία για τη σύγκρουση, το συναγωνισμό, την εξουσία, ο τρόπος που δουλέψαμε όλοι μαζί - συνεργείο και ηθοποιοι - κατά κάποιο τρόπο ακύρωνε το θέμα της ταινίας.»

Για την τέχνη της παρατήρησης: «Γενικά με ενδιαφέρει η παρατήρηση της ανθρώπινης φύσης. Εχω πει ξανά στο παρελθόν πως δεν δουλεύω με την ψυχολογία σε ένα κοινωνικό επίπεδο, αλλά δουλεύω με τη βιολογία. Τις περισσότερες φορές νιώθω ότι είμαι φωτογράφος ή παρατηρητής της φύσης με ένα περισκόπιο και παρατηρώ χειρονομίες, πράξεις και προσπαθώ να καταλάβω το νόημα πίσω από αυτές. Αλλά με ένα πολύ φυσικό τρόπο. Δεν συζητήσαμε ποτέ με τους ηθοποιούς το παρελθόν των ηρώων ή την ψυχολογία τους - γιατί κάνουν ό,τι κάνουν. Δουλέψαμε πάνω στη φυσιολογία τους και με οδηγό το ένστικτο.

Για το αν το "Chevalier" αντικατοπτρίζει την Ελλάδα της κρίσης: «Είναι αναπόφευκτο πως η ταινία μπορεί να διαβαστεί ως μια αλληγορία της ελληνικής κατάστασης. Δεν μπορώ να αρνηθώ ότι αυτό είναι κάτι που όλοι μας το εκφράζουμε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Πιστεύω όμως πως αυτοί οι άντρες θα μπορούσαν να βρίσκονται οπουδήποτε, σε οποιοδήποτε γιοτ σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Σαν παραβολή είναι οικουμενική, δεν έχει τοπικό χρώμα, δεν είναι μια ιστορία για το 2015. Ελπίζω...

Δείτε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη Τύπου του «Chevalier» στο 68ο Φεστιβάλ του Λοκάρνο - προσοχή περιλαμβάνει αρκετά spoilers για την ταινία που καλό θα ήταν να αποφύγετε:


Διαβάστε και δείτε ακόμη: