Φεστιβάλ / Βραβεία

Berlinale 2017: Μέρα 7η, ή ένα μικρό διάλειμμα

στα 10

H χθεσινή μέρα στην Berlinale, ήταν λες και το φεστιβάλ έκανε ένα μικρό διάλειμμα. Ούτε σπουδαίοι σταρ, ούτε σπουδαίες ταινίες στο επίσημο πρόγραμμα. Ουτε καν πολύ κρύο όπως μας είχε συνηθίσει το Βερολίνο φέτος. Δεν πειράζει, tomorrow is another day, όπως μας έχει μάθει το σινεμά.

Flix Team
Berlinale 2017: Μέρα 7η, ή ένα μικρό διάλειμμα

Αν μπορείς να καταλάβεις την φρεσκάδα ενός ψαριού από το κεφάλι, τότε η φρεσκάδα της κάθε μέρας σε ένα φεστιβάλ, μάλλον γίνεται αντιληπτή από τις ταινίες του διαγωνιστικού. Και δυστυχώς χθες το ψάρι (ή μάλλον το αποξηραμένο χέλι - κι αν δείτε το «Colo» της Τερέζα Βιγιαβέρδε - μην το δείτε - θα καταλάβετε) είχε μια χαρακτηριστική οσμή αμηχανίας κι ανίας. Διότι το να μιλά μια ταινία για την κρίση του Ευρωπαϊκού Νότου, (εδώ της Πορτογαλίας) δεν την κάνει απαραίτητα καλή κι αυτή δυστυχώς περνά 138 λεπτά ακατάσχετης φλυαρίας και ψυχολογικού στόμφου για να εξηγήσει τα αυτονόητα, σ' ένα φιλμ που προκαλεί όχι τη σκέψη, αλλά την υπομονή.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική για το «Colo» της Τερέζα Βιγιαβέρδε

Τουλάχιστον, η νεαρή πρωταγωνίστρια Αλίσε Αλμπεργκάρια Μπόρχες μάς αποζημίωσε με την θεαματική της εμφάνιση τόσο στην συνέντευξη Τύπου όσο και στο κόκκινο χαλί, αφού δεν φοβήθηκε ούτε τα piercing ούτε το χρώμα στο μολύβι των ματιών. Το στιλ δεν περνά κρίση, ή για μια στιγμή...

Το 67ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται φέτος από τις 9 έως και τις 19 Φεβρουαρίου 2017. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει την ατμόσφαιρα μέσα και έξω από τις αίθουσες.

colo berinale 607

colo berinale 607

colo berinale 607

colo berinale 607

Η Νίνα Χος κι ο Στέλαν Σκκάρσγκαρντ καταλαβαίνουμε ότι γράφουν όμορφα στον φακό των φωτογράφων, αλλά αναρωτιόμαστε αν αυτός είναι ικανός λόγος για να βρεθεί μια ταινία σαν το «Return to Montauk» του βετεράνου (εδώ με την έννοια του είναι καιρός να συνταξιοδοτηθεί) Φόλκερ Σλέντορφ στο διαγωνιστικό του Βερολίνου. Ο σκηνoθέτης μεταφέρει μετα το «Homo Faber» ένα ακόμη βιβλίο του Μαξ Φρις στην οθόνη, αλλά το αποτέλεσμα όχι απλά δεν δικαιολογεί τον κόπο, αλλά μοιάζει με μια από τις χειρότερες ταινίες του Σλέντορφ σε μια σειρά μετρίων ταινιών που παραδίδει εδώ και χρόνια. Πάντως για να λέμε την αλήθεια, η Νίνα Χος και κυρίως o Στέλαν Σκάρσγκαρντ ήταν ό,τι πρέπει για τα φωτογραφικα φλας.

Διαβάστε εδώ την κριτική μας για το «Return to Montauk» του Φόλκερ Σλέντορφ

return to montauk 607

return to montauk 607

return to montauk 607

return to montauk 607

return to montauk 607

Κι αν οι ταινίες του διαγωνιστικού χθες σε έκαναν να θες απλά να κρυφτείς σε ένα μπαρ για να πιες και να ξεχάσεις, πιθανότατα δεν θα είχες τύχη αν διάλεγες το «El Bar» του Αλεξ ντε λα Ιγκλέθια το οποίο προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο επίσημο πρόγραμμα. Ενα μείγμα επιστημονικής φαντασίας, ταινίας επιβίωσης και των χειρότερων ενστίκτων της ανθρώπινης φύσης, το φιλμ τοποθετεί μια ομάδα από γείτονες κι αγνώστους σε ένα συνοικιακό μπαρ της Μαδρίτης και τους κλειδώνει εκεί, αφού σύντομα αντιλαμβάνονται πως αν δοκιμάσουν να φύγουν θα φάνε μια σφαίρα στο κεφάλι αμέσως μόλις πατήσουν το πόδι τους στο πεζοδρόμιο. Ποιος θέλει να τους σκοτώσει και γιατί και πόσο μακριά θα φτάσουν για να επιβιώσουν. Ναι η ιδέα ακούγεται ενδιαφέρουσα, αλλά στα χέρια του ντε λα Ιγκλέθια γλιστρά γρήγορα στο συνηθισμένο πεδίο του γκροτέσκο χιούμορ και της βίας δίχως να αποκαλύπτει τίποτα που δεν ξέραμε για την ανθρώπινη φύση.

Η Μπλάνκα Σουάρεζ που πρωταγωνιστεί και το υπόλοιπο καστ πάντως έβαλαν τα δυνατά τους στο κόκκινο χαλί, αλλά τα ποτά στο μπαρ της ταινίας ήταν μάλλον μπόμπες.

el bar belrinale 607

el bar belrinale 607

el bar belrinale 607

el bar belrinale 607

el bar belrinale 607

el bar belrinale 607

Εκτός συναγωνισμού, στις ειδικές προβολές του φεστιβάλ, η Σάλι Χόκινς σχεδόν δέκα χρόνια απ΄όταν έκλεψε την παράσταση στο Βερολίνο με το «Happy Go Lucky» του Μάικ Λι, επιστρέφει με έναν εξίσου αβανταδόρικο ρόλο στο «Maudie» της Εϊλινγκ Γουόλς, πάιζοντας την ναίφ καναδέζα ζωγράφο Μοντ Λιούις η οποία από πολύ νεαρή ηλικία υπέφερε από μια βαριά μορφή αρθτίτιδας η οποία έκανε σχεδόν κάθε κίνηση της επώδυνη, αλλά που ποτέ δεν την σταμάτησε από το πάθος της για την ζωγραφική ακόμη κι αν το να βάλει τον καμβά στο καβαλέτο ήταν για εκέινη μια δοκιμασία. Η ερμηνεία της Χόκινς όμως δεν στέκεται τόσο στην ασθένεια και τις δυσκολίες που αυτή δημιουργούσε στην Μοντ, αλλά δοκιμάζει να συλλάβει κάτι βαθύτερο, το ίδιο της το πνεύμα. Η ικανή, αλλά υπερβολικά περιγραφική σκηνοθεσία της Εϊλινγκ Γουολς δεν βοηθά την ταινία ιδιαίτερα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά εδώ έτσι κι αλλιώς το φιλμ ανήκει στην Χόκινς.

maudie berlinale 607

maudie berlinale 607

maudie berlinale 607

maudie berlinale 607

maudie berlinale 607

Η καλύτερη ταινία της ημέρας πάντως - κι ένα από τα μικρά διαμάντια του φεστιβάλ - προβλήθηκε στο Forum και ήταν το «Newton», του Αμίτ Β Μασουρκάρ. Τοποθετημένο γύρω από μια εκλογική αναμέτρηση στην Ινδια, το φιλμ ακολουθεί τον ιδεαλιστή και με βαθιά αίσθηση του καθήκοντος ήρωά του που φέρει το παράξενο όνομα Νιούτον, στο ταξίδι του σε ένα μικρό χωριό στην μέση του πουθενά προκειμένου να φέρει εις πέρας την εκλογική διαδικασία. Σε μια περιοχή όπου οι αντάρτες εξακολουθούν να τρομοκρατούν τους κατοίκους κι όπου ο στρατός έχει τον πρώτο λόγο, ο Νιουτον είναι αποφασισμένος να πείσει τους ντόπιους για την σημασία του να ψηφίζεις σε μια χώρα όπου η περιφέρεια δεν απέχει μόνο γεωγραφικά μα σχεδόν χρονικά (με την έννοια μιας άλλης εποχής) από το κέντρο. Το φιλμ του Μασουρκάρ, βρίσκει το χιούμορ και την ελαφρότητα σε ένα αρκούντως σοβαρό θέμα και κατορθώνει να είναι την ίδια στιγμή διασκεδαστικό αλλά και βαθιά πολιτικό, δίχως να πέφτεις στα κλισέ ενός φιλμ από εκείνα όπου ένας άνθρωπος της πόλης ανακαλύπτει την «γοητεία» των απλών ανθρώπων της εξοχής και την «σκληρότητα» της εξουσίας. Απλά εξαιρετικό!

newton 607

Η Berlinale 2017 με μια ματιά:

Διαβάστε ακόμη:

Το 67ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται φέτος από τις 9 έως και τις 19 Φεβρουαρίου 2017. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει την ατμόσφαιρα μέσα και έξω από τις αίθουσες.