Industry

Ανοιχτή Επιστολή της Ε.Σ.Π.Ε.Κ. για το μέλλον και, κυρίως, το παρόν του ελληνικού κινηματογράφου

στα 10

Οι Ελληνες σκηνοθέτες – παραγωγοί απορούν γιατί ο Νόμος περί Κινηματογράφου δεν έχει ακόμα μπει σε εφαρμογή ολοκληρωτικά και ζητούν απαντήσεις.

Ανοιχτή Επιστολή της Ε.Σ.Π.Ε.Κ. για το μέλλον και, κυρίως, το παρόν του ελληνικού κινηματογράφου

Η Ενωση Σκηνοθετών – Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου, συνέταξε μια ανοιχτή επιστολή, που κοινοποιείται και στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ζητώντας, στην ουσία, την εφαρμογή του Νόμου για τον Κινηματογράφο, ο οποίος δημοσιεύτηκε, μεν, στο τέλος του 2012, αλλά απέχει πολύ από το να εφαρμοστεί.

Τη δημοσιεύουμε αυτούσια, όπως και τα ονόματα των ενεργών σκηνοθετών – παραγωγών που τη συνυπογράφουν.

Ο Ελληνικός κινηματογράφος βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια δυναμική πορεία, κατακτώντας διεθνή αξιοπιστία, σε μια εποχή που η Ελλάδα βάλλεται από παντού, ακριβώς γι’ αυτό: για την αναξιοπιστία της.

Η παρουσία μας σε μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού είναι αδιάλειπτη τα τελευταία χρόνια. Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε προς το Υπουργείο Πολιτισμού, προς το ΕΚΚ και προς όλους τους Ελληνες ότι η πορεία αυτή μπορεί να συνεχιστεί και μάλιστα χωρίς επιπλέον επιβάρυνση των δημόσιων ταμείων. Το ζήτημα είναι απλό: Αρκεί η εφαρμογή των νόμων και ειδικότερα του νόμου 3905 ο οποίος δημοσιεύτηκε στις 23/12/2010 και μέχρι σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του παραμένει ανενεργό.

Την αγωνία που έχουμε οι 54 σκηνοθέτες - παραγωγοί που υπογράφουμε το κείμενο, για όσα καιρό τώρα συμβαίνουν (ή μάλλον δεν συμβαίνουν) στον Ελληνικό κινηματογράφο, ξέρουμε πως τη μοιράζονται οι περισσότεροι συνάδελφοι κινηματογραφιστές, παραγωγοί, τεχνικοί, ηθοποιοί. Το κείμενο αυτό ας αποτελέσει έναυσμα για τη συστράτευση όλων.

6+1 ερωτήσεις για το μέλλον του Ελληνικού Κινηματογράφου, ή η χαμένη αξιοπιστία ενός Νόμου.

1. Στο άρθρο 5 προβλέπεται η ενίσχυση των Ελλήνων παραγωγών και των αιθουσαρχών που προβάλουν ελληνική ταινία, μέσω του ειδικού φόρου. Στην παρ. 12 προβλέπεται έκδοση υπουργικής απόφασης για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού. Στην παρ. 13 προβλέπεται η έναρξη εφαρμογής από την 1.10.2011. Ο ειδικός φόρος πληρώνεται από κάθε έναν θεατή που πηγαίνει στο σινεμά. Δεν βαρύνει το σύνολο των ελλήνων φορολογούμενων. ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΩΤΗ: Που βρίσκεται η εφαρμογή του; Τι έχει κάνει το ΕΚΚ για να εφαρμοστεί το άρθρο αυτό, δεδομένου ότι με βάση την παρ. 3, αυτός είναι ο βασικός του οικονομικός πόρος για την ενίσχυση της κινηματογραφικής παραγωγής;

2. Στο άρθρο 8 προβλέπεται η εφαρμογή του 1,5% και μάλιστα μέρος της επένδυσης μπορεί να διατεθεί, ως διαφημιστικός χρόνος προς το ΕΚΚ για την προώθηση των ελληνικών ταινιών. Η δημοσίευση του νόμου έγινε στις 23/12/2010. Στην παρ. 14 προβλέπεται σχετική υπουργική απόφαση για τη διαδικασία εφαρμογής του άρθρου. ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ: Που βρίσκεται η εφαρμογή του άρθρου και ειδικότερα των παρ.11, 12,13 που προβλέπουν ποινές στην περίπτωση μη συμμόρφωσης με το νόμο;

3. Στο αρθ. 9 προβλέπεται η «μετατροπή» του ΕΚΚ σε ΝΠΙΔ και η δημιουργία εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας –οργανογράμματος (παρ. 6). Απ΄ ό,τι γνωρίζουμε η διαδικασία αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί ένα χρόνο μετά τη δημοσίευση του νόμου. Το ΕΚΚ εξακολουθεί να στερείται οργανωτικής δομής σύμφωνα με τον νέο Νόμο. ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΡΙΤΗ: Γιατί δεν έχει γίνει ακόμα Εσωτερικός Κανονισμός και πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία;

4. Στο αρθ.11 προβλέπεται σύμφωνα με την παρ. 5, σε τρεις μήνες από την δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων σε ειδική συνεδρίαση του ΔΣ να ενημερώνονται οι επαγγελματικοί και συνδικαλιστικοί φορείς. ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ: Γιατί δεν τηρήθηκε η διαδικασία αυτή για την χρήση του 2010;

5. Στο άρθρο 15 προβλέπεται η εσωτερική διάρθρωση του ΕΚΚ. Η διαδικασία αυτή αποτελεί την καρδιά του νόμου για την αναμόρφωση του ΕΚΚ. ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΕΜΠΤΗ: Γιατί δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί η εσωτερική διάρθρωση του ΕΚΚ;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΚΤΗ: Πότε το ΕΚΚ θα διαρθρωθεί με τρόπο που τα λειτουργικά έξοδα του (μισθοί, ενοίκια κλπ) να μην απορροφούν το σύνολο σχεδόν της τακτικής επιχορήγησης του Υπουργείου, ώστε να μπορέσει να αποπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις προς τιςταινίες που έχουν ήδη γίνει και να εκτελέσει το ρόλο του, επενδύοντας περαιτέρω στην ελληνική κινηματογραφία;

6. Βάσει του τελευταίου αναπτυξιακού νόμου που ψηφίστηκε τον Ιούνιο του 2010 προβλέπονται φορολογικά κίνητρα για την επένδυση ιδιωτών στον κινηματογράφο (tax shelter). Η προβλεπόμενη υπουργική απόφαση δημοσιεύτηκε και αυτή, έστω με καθυστέρηση ενός χρόνου. ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΒΔΟΜΗ: Γιατί το ΕΚΚ αδρανεί για την εφαρμογή του tax shelter;

Αναμένουμε την απάντηση της διοίκησης του ΕΚΚ και του ΥΠΠΟΤ

1. Αγγελίδη Αντουανέττα / 2. Αθανίτης Δημήτρης / 3. Αλεξανδράκη Ελένη / 4. Αλεξίου Αλέξης / 5. Αναστόπουλος Θάνος / 6. Αράπογλου Δήμητρα / 7. Βούλγαρη Κωνσταντίνα / 8. Γεώργας Βάσος / 9. Γεωργίου Χρίστος / 10. Γιούργου Λάγια / 11. Γκορίτσας Σωτήρης / 12. Δανέζη Μαρίνα / 13. Δημητρίου Ηλίας / 14. Ευαγγελάκου Κατερίνα / 15. Θεοδωράκη Στέλλα / 16. Θωμόπουλος Ανδρέας / 17. Ηλιοπούλου Βασιλική / 18. Ινδαρές Δημήτρης / 19. Καρακάσης Ν. Χρήστος / 20. Καραμαγγιώλης Μενέλαος / 21. Κιάος Θωμάς / 22. Κοντάκου Βάλερυ / 23. Κραουνάκης Στέλιος / 24. Μαζωμένος Βασίλης / 25. Μαρινάκης Βαρδής / 26. Μαυροειδής Ντίνος / 27. Μπαφαλούκας Αρης / 28. Μπουλμέτης Τάσος / 29. Νούσσιας Γιώργος / 30. Ξανθόπουλος Γιάννης / 31. Οικονομίδης Γιάννης / 32. Παναγιωτοπούλου Πένυ / 33. Πανουσόπουλος Γιώργος / 34. Παντελιάς Δημήτρης / 35. Παπαδάκης Μάνος / 36. Παπαηλιού Αλέξανδρος / 37. Παπαστάθης Λάκης / 38. Περάκης Νίκος / 39. Πυρπασόπουλος Γιώργος / 40. Σακαρίδης Γιάννης / 41. Σεβαστίκογλου Πέτρος / 42. Σεϊτανίδης Βαγγέλης / 43. Στεφανή Εύα / 44. Τζίτζης Στράτος / 45. Τριανταφυλλίδης Νικόλας / 46. Τσεμπερόπουλος Γιώργος / 47. Τσίτος Φίλιππος / 48. Τσιώλης Σταύρος / 49. Φάγκρας Γιάννης / 50. Φαφούτης Παναγιώτης / 51. Χαραλαμπίδης Ρένος / 52. Χολέβας Μάρκος / 53. Χρονοπούλου Ελισάβετ / 54. Χούρσογλου Περικλής

Ελπίζουμε σύντομα να μπορούμε να δημοσιεύσουμε και τις απαντήσεις του Υπ.Πο.Τ. και του Ε.Κ.Κ.