Industry

Ο πολυβραβευμένος Ali Ali μιλά στο Flix για το πώς γύρισε το σποτ της Fischer στην Αθήνα

στα 10

Ο Αιγύπτιος σκηνοθέτης διαφημιστικών, ήδη από τους πιο πολυβραβευμένους στον κόσμο, ήρθε στην Αθήνα για τη Fischer και μοιράστηκε μαζί μας εντυπώσεις από την εμπειρία των γυρισμάτων αλλά και σκέψεις για το πόσο κοντά είναι η διαφήμιση στο σινεμά.

Ο πολυβραβευμένος Ali Ali μιλά στο Flix για το πώς γύρισε το σποτ της Fischer στην Αθήνα

Ο Ali Ali, γεννημένος στο Κάιρο, το είχε θέσει ως όρο στην εαυτό του: όταν θα κέρδιζε 5 Χρυσά Λιοντάρια στις Κάννες θα εγκατέλειπε το επάγγελμά του, ως creative director σε κάποιες από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές στον κόσμο, από τη Leo Burnett ως την JWT. Κι όταν ο στόχος του, μετά από 10 χρόνια δουλειάς, πράγματι κατακτήθηκε, ο Ali Ali άλλαξε κατεύθυνση: ούτως ή άλλως σκηνοθετούσε συχνά ο ίδιος τα διαφημιστικά που αναλάμβανε κι έκτοτε αφοσιώθηκε αποκλειστικά σ' αυτό. Ιδρυσε την Elephant και συνέχισε να τιμάται με (3 ακόμα) Χρυσά Λιοντάρια στις Κάννες και να σκηνοθετεί μεγάλες διεθνείς καμπάνιες, όπως για τη Vodafone, την Google, την Pepsi, την Coca-Cola και τη Nestle. Αλλωστε, τα διαφημιστικά του για το Panda Cheese έγιναν viral, πρώτα στη Μέση Ανατολή κι επειτα σ' ολόκληρο τον κόσμο κι εξακολουθούν να βρίσκονται στη λίστα με τα περισσότερο ιδωμένα videos στο YouTube, έχοντας ξεπεράσει τους 22 εκατομμύρια θεατές.

Για το νέο της διαφημιστικό spot, η Fischer επέλεξε τον Ali Ali ως σκηνοθέτη κι εκείνος ήρθε στην Αθήνα, έκανε το γύρισμά του και μοιράστηκε με το Flix εντυπώσεις από την εμπειρία. Διαβάστε παρακάτω όσα μάς είπε.

fischer ali ali 607

Πώς ήταν η εμπειρία της δημιουργίας του σποτ της Fischer και ποιο ήταν οι βασικοί σας στόχοι, αισθητικοί κι εμπορικοί;

Πέρασα πολύ καλά γυρίζοντας το σποτ για την μπίρα Fischer στην Αθήνα, με τη Foss Productions. O στόχος μου ήταν να δοκιμάσω κάτι καινούριο, μια πρωτιά για την ελληνική τηλεόραση. Είναι πάντα διασκεδαστικό και προκλητικό να κάνεις ένα διαφημιστικό με μονοπλάνο. Γιατί αν κάτι πάει στραβά, πρέπει να ξαναρχίσεις απ' την αρχή. Και σχεδόν πάντα κάτι θα πάει στραβά. Αλλά στη διαδικασία υπάρχει και μεγάλος ενθουσιασμός, γιατί ξεφεύγεις από τις συνήθειές σου και το γύρισμα γίνεται περισσότερο σα θεατρική παραγωγή, παρά σαν κινηματογράφηση.

fischer ali ali 607

Πώς σάς φάνηκε το γύρισμα στο κέντρο της Αθήνας; Υπήρχαν πράγματα που σάς εξέπληξαν;

Οχι στ' αλήθεια. Είμαι από το Κάιρο, έχω συνηθίσει να κάνω γύρισμα σε πολύβοες, πολυπληθείς πόλεις. Μάλιστα από το σημείο όπου κάναμε το γύρισμα είχαμε μια υπέροχη θέα της Ακρόπολης και του Παρθενώνα, μια διαρκή υπενθύμιση ότι βρισκόμαστε στην Αθήνα. Το ελληνικό συνεργείο μας ήταν σπουδαίο και πολύ επαγγελματικό. Το ίδιο το προϊόν και η ιστορία του, μου έδωσαν την έμπνευση για τη δημιουργία αυτής της ατμοσφαιρικής εμπειρίας. Ουσιαστικά, ο χαρακτήρας Fischer που διεγείρει όλες τις αισθήσεις μέσα από ένα ταξίδι που αποτυπώνει όλα εκείνα τα βασικά γνωρίσματα που συνιστούν στη μοναδική γεύση, γούστο και αισθητική του προϊόντος.

fischer ali ali 607

Οταν ετοιμάζετε το διαφημιστικό ενός προϊόντος, πόσο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δημιουργικότητά σας, τις ιδέες και την έμπνευσή σας, μέσα στο πλαίσιο του μηνύματος που πρέπει να επικοινωνηθεί;

Αυτό εξαρτάται πραγματικά απο το πρότζεκτ. Η κάθε δουλειά έρχεται με τις δικές της προδιαγραφές, τους περιορισμούς και την ευελιξία της. Πρέπει να πω ότι σε αυτό, o Menno Lammerts van Bueren, ο Διευθυντής Marketing της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ήταν πολύ ανοιχτόμυαλος και μου έδωσε μεγάλη ελευθερία. Και, συνήθως, όσο μεγαλύτερη ελευθερία έχεις, τόσο καλύτερο είναι το τελικό αποτέλεσμα. Τίποτε σπουδαίο δεν προέκυψε ποτέ μέσα από τους περιορισμούς και τα όρια. Πολλά brands το μαθαίνουν αυτό σιγά-σιγά με τον σκληρό τρόπο. Λέω πάντα ότι οι σκηνοθέτες είναι σαν τους σερβιτόρους, πληρώνονται ούτως ή άλλως. Κι αν τους κάνεις τη ζωή δύσκολη, μάλλον θα φτύσουν στο φαγητό σου.

Είστε ένας πολυβραβευμένος σκηνοθέτης - έχετε αγαπημένες δουλειές, ή κάποια επαγγελματικά όνειρα που ακόμα θέλετε να πραγματοποιήσετε;

Τα αγαπημένα μου διαφημιστικά μέχρι σήμερα είναι τα σποτάκια «Never Say No to Panda» από το 2010. Μου έφεραν μεγάλη διεθνή δημοσιότητα. Αυτά τα ταινιάκια τα αγαπώ πολύ και χρωστάω ένα μεγάλο κομμάτι της σημερινής μου επιτυχίας σ' αυτό το πάντα. Το όνειρό μου ήταν να κερδίσω ένα κίτρινο μολύβι στα D&AD κι αυτό μόλις έγινε πραγματικότητα, την περασμένη Πέμπτη!

fischer ali ali 607

Πόσο στενή πιστεύετε ότι είναι η σχέση ανάμεσα στα σημερινά διαφημιστικά σποτ, που συχνά είναι τέλειες μικρού μήκους ταινίες και στο σινεμά;

Νομίζω ότι το να κάνεις σήμερα διαφημίσεις μοιάζει πολύ περισσότερο με το να κάνεις σινεμά και πολύ λιγότερο με τις διαφημίσεις του '80 και του '90. Αντιμετωπίζουμε το κάθε πρότζεκτ όπως θ' αντιμετώπιζες μια μικρή ταινία. Χρησιμοποιούμε τις ίδιες κάμερες, τον ίδιο φωτισμό και τον ίδιο τεχνικό εξοπλισμό. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι χρησιμοποιούμε όλο και πιο πολύ την κινηματογραφική γλώσσα στα διαφημιστικά μας. Νομίζω ότι οι τελευταίες μου ταινίες για την DU Telecoms είναι ένα πολύ καλό τέτοιο παράδειγμα. Μπορείτε να τις δείτε εδώ vimeo.com/alitwotimes.

Μπορείτε να απολαύσετε το νέο τηλεοπτικό σποτ στο επίσημο κανάλι της Fischer στο Youtube ή να το δείτε παρακάτω: