Buzz

«A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence»: Η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Ρόι Αντερσον

στα 10

Το τελευταίο μέρος της τριλογίας του για την ζωή που ξεκίνησε με τα «Τραγούδια από τον Δεύτερο Οροφο» και συνεχίστηκε με το «Εσείς οι Ζωντανοί», είναι η πιο φιλόδοξη και ίσως, η πιο «τρελή» ταινία του.

«A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence»: Η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Ρόι Αντερσον
Πλάνο από την σκηνή "The Lieutenant Colonel"

Γυρισμένη όπως και οι προηγούμενες εξ ολοκλήρου σε στούντιο, για πρώτη φορά με ψηφιακή κάμερα Red, αλλά με την ίδια προσοχή στην ιδιαίτερη αισθητική που διακρίνει το σινεμά του, το «A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence», βρήκε τον τίτλο του από τον πίνακα του Πίτερ Μπρίγκελ «Κυνηγοί στο Χιόνι».

Σε ένα χιονισμένο τοπίο, ενώ μια ομάδα κυνηγών περπατά καθ οδόν προς έναν οικισμό, ένα πουλί κάθεται στα κλαδιά ενός γυμνού δέντρου. Σύμφωνα με τον Αντερσον το πουλί μοιάζει να αναρωτιέται τι ακριβώς κάνουν αυτοί οι άνθρωποι, κι έτσι ο τίτλος αποκτά μια μεταφορική έννοια, γίνεται«ένας ευφημισμός για την ίδια μας τη ζωή, για το τι κάνουμε σε αυτόν τον κόσμο».

2

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η ιστορία της ταινίας ακολουθεί δυο χαρακτήρες σε ένα ταξίδι στον χρόνο, από τις μέρες της Παλαιάς διαθήκης μέχρι σήμερα. Ο ένας είναι περιπλανώμενος πωλητής κι ο άλλος ελαφρώς καθυστερημένος διανοητικά. Στην διάρκεια του φιλμ, μέσα από τις περιπέτειές τους, διδάσκονται την αληθινή φύση τους κόσμου, της κοινωνίας του ίδιου του ανθρώπου.

2

Το ολοκληρωμένο φιλμ θα αποτελείται από 40 σκηνές ή βινιέτες την κάθε μια από τις οποίες ο Αντερσον γύριζε δύο σκηνές την εβδομάδα, την κάθε μια από τις οποίες προετοίμαζε με πρόβες δύο έως τεσσάρων εβδομάδων. Κι όπως και στις προηγούμενες ταινίες του, χρησιμοποιεί αρκετά trompe l'oeil, ζωγραφίζοντας σε πλεξιγκλάς αντικείμενα και ντεκόρ που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα, ή τοποθετώντας αντικείμενα σε μη κανονικές διαστάσεις και κινηματογραφώντας τα σαν να βρίσκονται σε φυσικό μέγεθος, πίσω από τους ηθοποιούς του, τρισδιάστατα στον χώρο.

2

Ο ίδιος ο Αντερσον περιγράφει την ταινία σαν «μια βουτιά στην ίδια την ζωή, σαν μια ταινία γεμάτη από τις πιο παράδοξες και αστείες στιγμές της καθημερινότητας. Το βασικό της θέμα είναι η ματαιοδοξία και λειτουργεί σαν ένας αντικατοπτρισμός της κατάστασης της κοινωνίας μας. Φιλοδοξώ να είναι η πιο δυνατή ταινία της τριλογίας και αυτή με τις περισσότερο απροσδόκητες καταστάσεις και εικόνες».

2

Τα γυρίσματα του φιλμ έχουν ήδη ολοκληρωθεί και παρ, ότι η ταινία έχει σαν ημερομηνία εξόδου στην Σουηδία το 2013, είναι πολύ πιθανόν να την δούμε στο επόμενο φεστιβάλ των Καννών, όπου τα «Τραγούδια από τον Δεύτερο Οροφο» είχαν κερδίσει το 2002 το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής.

2

Προς το παρόν, δείτε τον Αντερσον να καθοδηγεί (γεμάτος χαμόγελα) ηθοποιούς και τεχνικούς σε δύο σκηνές από τα γυρίσματα του φιλμ και απολαύστε στο gallery πολλές όπως πάντα υπέροχες φωτογραφίες τόσο από σκηνές του φιλμ όσο κι από τα γυρίσματα, τις πρόβες, τα σκηνικά, τους ηθοποιούς, την προετοιμασία...