21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Η Μόλυ κηρύσσει την έναρξη του φεστιβάλ!

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 02 MAR  /  Πόλυ Λυκούργου

Μέσα στο «Γιατί να Κοιτάζουμε τα Ζώα;» πνεύμα του φετινού προγράμματος, παρουσιαστές-έκπληξη της τελετής έναρξης του 2ιου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ήταν ο Γιώργος Μαυρίδης με την Μόλυ - την υπέροχη σκυλίτσα του.

Φωτογραφίες: Motionteam (Γιάννης Στεφανίδης, Φανή Τρυψάνη), Flix

Χθες βράδυ, στο Ολύμπιον της Πλατείας Αριστοτέλους άνοιξε την αυλαία του το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με έναν τρόπο που μας έκανε κι εμάς να κουνήσουμε ουρίτσα: επίσημη οικοδέσποινα ήταν η Μόλυ, η μελένια σκυλίτσα του Γιώργου Μαυρίδη, ένα rescue dog («τώρα ποιος έχει σώσει ποιον είναι μεγάλη ιστορία...») που επέτρεψε στον άνθρωπό της να πάρει τυπικά το λόγο, ενώ όλοι κοιτούσαμε μόνο αυτή.

Διαβάστε περισσότερα: 21 (τουλάχιστον) λόγοι για να βρεθείτε στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσσαλονίκης

Τελετή Εναρξης Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 607 3

Τελετή Εναρξης Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 607 4

Αυτό το εύρημα φυσικά ήταν για να τονιστεί μία από τις θεματικές που διαπερνά το πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ, το «Γιατί να Κοιτάζουμε τα Ζώα;» που έθεσε στα 80ς ο Βρετανός διανοούμενος, συγγραφέας και εικαστικός Τζον Μπέρτζερ (στην «About Looking» μελέτη του), θέλοντας να τονίσει την αποξένωση του ανθρώπου από τη φύση και το πώς τα ζώα ίσως μπορούν να μας δείξουν το δρόμο της επιστροφής και της επανασύστασής μας με το περιβάλλον.

Τελετή Εναρξης Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 607 5

Η Μόλυ κέρδισε δικαίως τα βλέμμα και τα χειροκροτήματα του κοινού, όπως και τα χάδια όσων ανέβηκαν στη σκηνή. Πρώτοι από όλους οι Ελίζ Ζαλαντό, Γενική Διευθύντρια, και Ορέστης Ανδρεαδάκης, Διευθυντής του Φεστιβάλ, οι οποίοι μας, αντί άλλου χαιρετισμού, επέλεξαν ένα εξίσου συμβολικό καλωσόρισμα: απαγγέλοντας (στα γαλλικά και στην ελληνική του μετάφραση) το ποίημα του γάλλου ντανταϊστή-υπερρεαλιστή Πολ Ελιάρ «Ζώο, γελάει» από την ποιητική συλλογή του 1920 «Τα ζώα και οι άνθρωποι».

Τελετή Εναρξης Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 607 6

Το γαύγισμα στον Γιάννη Μπουτάρη

Αμέσως μετά ακολούθησαν οι προβλέψιμοι, τυπικοί, άψυχοι λόγοι των πολιτικών εκπροσώπων, οι οποίοι μοιάζει να παραβρίσκονται στις τελετές έναρξης από βαθιά κουραστική υποχρέωση. Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε ότι το φεστιβάλ από 2018 είναι πλέον επίσημος συνεργάτης της Αμερικανικής Ακαδημίας για την ετήσια ψηφοφορία του Οσκαρ Ντοκιμαντέρ (δηλαδή, όποιο ντοκιμαντέρ κερδίζει στη Θεσσαλονίκη τον Χρυσό Αλέξανδρο, αυτομάτως προκρίνεται στην οσκαρική επιλογή της επόμενης χρονιάς).

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, μίλησε για το εύρος και τη δυναμική του φεστιβάλ που δεν περιορίζεται μόνο μέσα, αλλά επεκτείνεται κι έξω από τις κινηματογραφικές αίθουσες της πόλης, και τόνισε την συνεισφορά του θεσμού στον οικονομικό ιστό της Θεσσαλονίκης.

Μόνο ο Γιάννης Μπουτάρης μίλησε χωρίς κείμενο, από καρδιάς, και για αυτό κέρδισε και το γαύγισμα της Μόλυ! Ο Δήμαρχος είπε ότι αυτό το φεστιβάλ «ξεκίνησε από το μηδέν αλλά στηρίχτηκε από το κοινό της Θεσσαλονίκης, το οποίο δεν είναι και το πιο εύκολο», επαίνεσε τη δουλειά του Ορέστη Ανδρεαδάκη («δεν είναι τυχαίο ότι, σήμερα μόνο, κόπηκαν 3000 εισιτήρια!»), αλλά τόνισε ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε ούτε τον Μισέλ Δημόπουλο, ούτε τον Δημήτρη Εϊπίδη», κάτι που κέρδισε ένα ακόμα δυνατό χειροκρότημα.

Marianne Leonard Words of Love 607 4

So long, Marianne...

Η τελετή έναρξης ολοκληρώθηκε με το «Marianne & Leonard: Words of Love», το ντοκιμαντέρ του Νικ Μπρούμφιλντ για τον έρωτα του Λέοναρντ Κοέν με την μούσα του, τη Νορβηγίδα Μαριάν Ιλεν. Και ίσως εκείνα τα 97 λεπτά να χρειαζόμασταν όλοι δίπλα μας την Μόλυ ως support dog, καθώς ο Μπρούμφιλντ (ο Κοέν, η Μαριάν, η Ύδρα της δεκαετίας του 60) μάς στρίμωξε, μάς συγκίνησε, άνοιξε ένα σκοτεινό διάλογο για το εκτόπισμα, το σκοτάδι, την καταστροφική σκιά ενός καλλιτέχνη. Και η σκιά του Λέοναρντ Κοέν ήταν μεγάλη κι επιδραστική. Δεν τραγουδούσε και κατεύναζε τυχαία το δικό μας πόνο όλα αυτά τα χρόνα. Και τον είχε νιώσει και τον είχε προκαλέσει, πρώτα ο ίδιος. Διαβάστε αναλυτικά: την κριτική μας για το «Marianne & Leonard: Words of Love»

Τελετή Εναρξης Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 607 7

Πάρτι στην Αποθήκη Γ

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με το καθιερωμένο πάρτι έναρξης του φεστιβάλ στην Αποθήκη Γ' αλλά και την εξαιρετική επιλογή του live από την Σtella που με την μπάντα της έδωσαν πρόσταγμα για τα επόμενα 10 βράδια στη Θεσσαλονίκη: way to go!

Το Flix βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και θα σας μεταφέρει όλα όσα θα συμβαίνουν εντός και εκτός των σκοτεινών αιθουσών του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.


Περισσότερα για το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης:


ντοκιμαντέρ

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.