Eνα εξωγήινο πλάσμα κατεβαίνει στη Γη με τη μορφή μιας γοητευτικής και αισθησιακής γυναίκας. Περιπλανώμενη στους απομονωμένους αυτοκινητόδρομους της Σκωτίας, μoναδικός της στόχος είναι να «ψαρεύει» ανυποψίαστους άνδρες, θηράματα τους για το σαρκοφάγο είδος της Σύντομα όμως, αρχίζει να δένεται συναισθηματικά με τους γήινους κάτι που θα την φέρει σε σύγκρουση με την φυλή της.

Βασισμένο ελεύθερα στο ομώνυμο βιβλίο του Μισέλ Φέιμπερ, το «Under the Skin» δεν είναι η τυπική ταινία επιστημονικής φαντασίας που έρχεται στο μυαλό αν κάποιος σας περιγράψει την υπόθεση που ουσιαστικά είναι η διαδρομή μιας εξωγήινης στη Γλασκώβη και οι σεξουαλικές της συνευρέσεις με τυχαίους αντρες που συναντά στο δρόμο της.

Μια καλή ίσως αναφορά θα μπορούσε να είναι το «The Man Who Fell to Earth» του Νίκολας Ρεγκ, με το οποίο το «Under the Skin» μοιράζεται τον αργό ρυθμό, την απόκοσμη ατμόσφαιρα και ένα πρωταγωνιστικό alien που θα μπορούσε απλά να είναι το κορίτσι της διπλανής μας πόρτας.

Στον πυρήνα του, όμως, το «Under the Skin» είναι περισσότερο ένα «πειραματικό» ambient βίντεο κλιπ που με ελάχιστο διάλογο, επαναλήψεις που λειτουργούν σε κύκλους και sci-fi ιντερλούδια που θυμίζουν τις καλύτερες δουλειές του Κρις Κάνινγκχαμ, σκιαγραφεί στην πραγματικότητα κάτι πολύ πιο αποκαλυπτικό από μια εξωγήινη που δοκιμάζει το σεξ συλλέγοντας (προσοχή: δεν ακολουθούν spoilers) κάτι περισσότερο από εμπειρίες κάθε φορά που αφήνει κάποιον άντρα πίσω της για να συναντήσει τον επόμενο.

Δίνοντας σου ελάχιστα πράγματα για να ταυτιστείς, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ, ξέρει πως είναι αδύνατον να μην παρασυρθείς από το νωχελικό ενός εφιάλτη που κάπου στα όρια του πιο ακραίου ρομαντισμού και της πιο εξώφθαλμης βίας, μοιάζει σαν να χτίζει αργά, βασανιστικά και με περίτεχνη μαεστρία το (παράλληλο) σύμπαν μιας serial fucker που όλοι κρύβουμε μέσα μας.

Ενα πραγματικά πρωτόγνωρο κινηματογραφικό mind fuck, κατασκευασμένο στην εντέλεια (με αποτέλεσμα να παγιδεύεται μέσα στην εμφανή «κατασκευή» του), από έναν από τους πιο ενδιαφέροντες σκηνοθέτες του καιρού μας (θυμηθείτε - αν μπορέσατε ποτέ να ξεχάσετε - το «Sexy Beast» και το «Birth»), το «Under the Skin», είναι όμως περισσότερο ένας προσωπικός θρίαμβος της Σκάρλετ Τζοχάνσον.

Στο ρόλο μιας συνθετικής «Ωραίας της Ημέρας» ή Τζοχάνσον περιφέρεται μέσα στο (πάρα πολύ) παράξενο σύμπαν του «Under the Skin», μπαίνοντας με συγκλονιστικά αποτελέσματα «κάτω από δέρμα» της απόκοσμης ηρωίδας της για να σαγηνεύσει - και ας μην ντρεπόμαστε - να καυλώσει και να αποδείξει πως δεν είναι μόνο το γεγονός πως δεν φοβάται να γδυθεί ή να επιδοθεί σε στοματικό έρωτα on camera που την φέρνει εδώ στην πιο θαρραλέα της ερμηνεία.

Μελαγχολική, κορίτσι και τέρας ταυτόχρονα, μια τυχαία παρουσία μέσα στο πλήθος μιας πόλης και ένα σύμβολο για όλα όσα κάνουν τους γήινους να νιώθουν «από άλλον πλανήτη», η Τζοχάνσον ερμηνεύει κυριολεκτικά σωματικά τη σεξουαλική αφύπνιση ενός κοριτσιού (ή και την απαρχή ενός μεταφεμινιστικού οργασμού ή το πέρασμα από το θάνατο στη ζωή και πάλι πίσω...) σε μια ταινία που δεν γίνεται ποτέ σπουδαία, αλλά που αφήνει αναπόφευκτα και για πολύ καιρό το σημάδι της πάνω στο φαντασιακό ακόμη και του πιο υποψιασμένου θεατή.

Μπείτε πιο βαθιά «Κάτω από το Δέρμα».