Ο Μαρκ έχει ζήσει τον μεγάλο έρωτα. Τη γνώρισε, τον τρέλανε, παντρεύτηκαν, πέρασαν τρία χρόνια μαζί. Πήραν διαζύγιο. Ο Μαρκ πέφτει σε κατάθλιψη. Σχεδόν. Η παρουσία της Αλίς βοηθάει, είναι πανέμορφη, πανέξυπνη, παρορμητική, δική του. Να πιστέψει σ’ αυτή τη σχέση; Ο Μαρκ είναι τόσο σίγουρος ότι ο έρωτας κρατά μόνο τρία χρόνια, που όχι μόνο δυσκολεύεται να παραδοθεί στην Αλίς, αλλά γράφει με ψευδώνυμο κι ένα ολόκληρο βιβλίο γι’ αυτό. Το βιβλίο γίνεται best-seller. Αν η Αλίς μάθει ότι ο Μαρκ είναι ο συγγραφέας του, δε θα χρειαστεί να περάσουν τρία χρόνια για να διαλυθεί η σχέση τους. Ούτε καν μια μέρα παραπάνω!

Ο Φρεντερίκ Μπεγκμπεντέ, Γάλλος συγγραφέας, όχι πολύ διαφορετικά από τον ήρωά του, έγραψε ένα μυθιστόρημα, με τον τίτλο «Ο Ερωτας Κρατάει 3 Χρόνια», έκανε μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία, το διασκεύασε σε σενάριο και το σκηνοθέτησε για το σινεμά. Το ότι ο Μπεγκμπεντέ έκανε αυτήν την ταινία ουσιαστικά μόνος του, φαίνεται στην έλλειψη οικονομίας στο σενάριο και στη σκηνοθεσία του.

Μια γλυκιά, συμπαθητικά κυνική, χαριτωμένη ρομαντική κομεντί, εάν ήταν αμερικανική ταινία, θα ήταν το «Someone Like You» με την Ασλεϊ Τζαντ. Αλλά είναι απόλυτα γαλλική, που σημαίνει ότι φορτώνεται με την επιτήδευση των στρογγυλεμένων φράσεων, της φλυαρίας όπου η κάθε λέξη σημαίνει κάτι έξυπνο ή βαθυστόχαστο, όπου όλα είναι ένα κλείσιμο ματιού και οι ήρωες έχουν διαβάσει περισσότερη λογοτεχνία απ’ ό,τι είναι καλό για την υγεία τους. Κι επιπλέον ο Μαρκ μιλά απ’ ευθείας στην κάμερα, ή άλλες φορές με voice over και, πάνω απ’ αυτό, στην οθόνη εμφανίζονται περιγραφικοί ή hipsterίστικοι μεσότιτλοι. Ενώ, παράλληλα, στην ερωτική ατμόσφαιρα και τους πνευματώδεις διαλόγους, παρεμβάλλονται σκηνές της χαρακτηριστικής κάφρικης γαλλικής κωμωδίας.

Από την άλλη πλευρά, επειδή ακριβώς η ταινία είναι βαπτισμένη στη γαλλική κουλτούρα – και γυρισμένη στο Παρίσι, που ποτέ δε χάλασε καμιά ταινία! – καταφέρνει να υπερβαίνει τα ελαττώματά της με την έμφυτη γοητεία της, τον κατά στιγμές αξιολάτρευτο ρομαντισμό της και αυτό το je ne sais quoi που σε κάνει, ενώ γκρινιάζεις, να θέλεις να δεις λιγάκι ακόμα. Να χαζέψεις τους άσχημους αλλά γοητευτικούς άντρες, τις γυναίκες που σου κόβουν την ανάσα με τη θηλυκότητά τους. Να βρεις λόγους να τη συμπαθήσεις. Κι ας ξέρεις ότι θα χωρίσετε, μιάμιση ώρα αργότερα.