Στην προσπάθειά του να εξιχνιάσει τα αίτια της αυτοκτονίας ενός συναδέλφου του, ο υπαστυνόμος Αριστείδης Κορμάς θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια εφιαλτική περιπέτεια, όπου οργανωμένο έγκλημα και αστυνομία αποτελούν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Το νέο φιλμ του Κάρολου Ζωναρά είναι μια έκπληξη. Κρίνοντας από την αφίσα και το τρέιλερ, από τον ελληνικά γραμμένο τίτλο του «Big Heat» του Φριτς Λανγκ, από το ύφος της προηγούμενης ταινίας του, «Ο Γιος του Τσάρλυ», περιμένει κανείς μια trash παρωδία του φιλμ νουάρ, ένα κακόγουστο b-movie που θα σε κάνει ίσως να γελάσεις με μια χυδαιότητα.

Η αλήθεια δε θα μπορούσε να βρίσκεται πιο μακριά.

Στο «Μπιγκ Χιτ», ο Κάρολος Ζωναράς κάνει μια σπουδή πάνω στο φιλμ-νουάρ, το συγκεκριμένο αλλά, φυσικά, και ολόκληρο το τόσο γοητευτικό και σύνθετο είδος. Σκηνοθετεί (και ντουμπλάρει εξολοκλήρου!) ένα κλασικό φιλμ νουάρ στη σύγχρονη Αθήνα, με θαυμάσιο πρωταγωνιστή τον Μελέτη Γεωργιάδη και μια δημιουργική απόδοση ενός ατμοσφαιρικού, βρώμικου κόσμου!

Ο Αστυνόμος Κορμας διερευνά τη δολοφονία ενός συναδέλφου του, φέρνοντας στην επιφάνεια μια βρώμικη σκευωρία μεταξύ του νόμου και ενός ζάπλουτου παράγοντα. Σκληροί άντρες, μοιραίες γυναίκες, αποστομωτικές ατάκες, ένας ήρωας που εγκλωβίζεται στις ίδιες του τις επιλογές, όλα τα βασικά στοιχεία του είδους βρίσκονται εκεί. Η ασπρόμαυρη φωτογραφία, τόσο φλατ και τόσο ατμοσφαιρική όσο ακριβώς χρειάζεται για να δώσει ταυτότητα στους ήρωες, προσεγγίζει εκπληκτικά τα b-movies του ’50.

Ο Ζωναράς μεταχειρίζεται το νουάρ με σεβασμό και αγάπη και με μια βαθειά γνώση των ορίων και των υπερβάσεών του. Μ’ έναν απόλυτα μεταμοντέρνο τρόπο, συμπληρώνει στοιχεία της δικής του πλοκής με κομμάτια του «Big Heat» που ολοένα προβάλλεται σε κάποια οθόνη στον χώρο.

Επιπλέον, η ταινία αποτελεί μια μονομανή μεν, εξαιρετικά φτιαγμένη δε, άσκηση πάνω στο ντουμπλάζ. Κανείς ηθοποιός δε μιλά με τη δική του φωνή! Ως πρωταγωνιστής, ο Μελέτης Γεωργιάδης με το σκαμμένο πρόσωπο και το βαθύ βλέμμα σηκώνει στους ώμους του θαυμάσια το βάρος δεκάδων σκληροτράχηλων ντετέκιβς του παρελθόντος.

Φυσικά και η ταινία έχει ατέλειες, ή στιγμές υπερβολής που προδίδουν την πιστότητα του όλου εγχειρήματος, αλλά όχι απλώς δεν είναι το cult ξέσπασμα που ενδεχομένως περιμέναμε, αντίθετα είναι ένα φιλμ που ο σινεφίλ θα αγαπήσει με ευκολία.


Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη που είχε δώσει στο Flix ο Κάρολος Ζωναράς με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.