Ενημέρωση

Οι 10 γυναίκες δημιουργοί των υποψηφιοτήτων των βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

στα 10

10 γυναικείες υπογραφές ξεχωρίζουν στις φετινές υποψηφιότητες των βραβείων τις Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Οι 10 γυναίκες δημιουργοί των υποψηφιοτήτων των βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Η παρουσία δέκα γυναικών δημιουργών διαφορετικών γενεών σε διαφορετικές υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου είναι μια ακόμη επιβεβαίωση πως στο ελληνικό σινεμά οι γυναίκες δημιουργοί συνεχίζουν να χαράζουν ένα δικό τους δρόμο, διαβρώνοντας την ανδρική κυριαρχία που έτσι κι αλλιώς συναντά κανείς στις κινηματογραφίες όλου του κόσμου.

Διαβάστε αναλυτικά τις υποψηφιότητες των φετινών, δέκατων Βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Στέλλα Θεοδωράκη

Στέλλα Θεοδωράκη - Υποψηφιότητες σε εννιά κατηγορίες για την ταινία «Ελεύθερο Θέμα» | Η Στέλλα Θεοδωράκη φτάνει στο «Ελεύθερο Θέμα» έχοντας διανύσει με τον δικό της τρόπο το σημείο που χωρίζει τη μυθοπλασία με το ντοκιμαντέρ και το πειραματικό σινεμά, ξεκινώντας από μικρού μήκους ταινίες («Plumeria Rumbra», «Πλαστικό»), ντοκιμαντέρ («Από το Μοναδικό στο Πολλαπλό»), μεγάλου μήκους ταινίες («Παρά Λίγο, Παρά Πόντο, Παρά Τρίχα», «Ricordi Mi») και το εξαιρετικό υβρίδιο ντοκιμαντέρ, μυθοπλασίας, essay «Ημερολόγια Αμνησίας» του 2012. Στο «Ελεύθερο Θέμα» συμπυκνώνει όλες τις προβληματικές της πάνω στη ζωή, τη φιλοσοφία και το σινεμά (αλλά και την εκπαίδευση, καθώς και η ίδια συνεχίζει να διδάσκει) σε ένα παλίμψηστο για τη γενιά της κρίσης. | Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη Στέλλα Θεοδωράκη και το «Ελεύθερο Θέμα».

Κωστής Παπαγιώργης Ντοκιμαντέρ 607

Ελένη Αλεξανδράκη - Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία Μεγάλου Μήκους Τεκμηρίωσης για το «Κωστής Παπαγιώργης: Ο Πιο Γλυκός Μισάνθρωπος» | Η Ελένη Αλεξανδράκη δεν χρειάζεται συστάσεις. Δημιουργός που ισορροπεί αξιοθαύμαστα ανάμεσα στη μυθοπλασία και την τεκμηρίωση, έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό με τη «Σταγόνα στον Ωκεανό» το 1996 που προβλήθηκε στη Berlinale και στη συνέχεια σκηνοθέτησε την υπέροχη «Νοσταλγό» από το ομώνυμο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με κύριο πρωταγωνιστή τη Νίσυρο, η οποία πρωταγωνίστησε και στην επόμενη πιο φιλόδοξη ταινία της «Ο Αρσιβαρίστας και ο Αγγελος». Το «Κωστής Παπαγιώργης: Ο Πιο Γλυκός Μισάνθρωπος» είναι ένα πορτρέτο του συγγραφέα του τίτλου φτιαγμένο από μια φίλη και θαυμάστριά του, τοποθετημένο στο σήμερα ως μια ακόμη πτυχή της ζωής και του έργου του. | Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Ελένη Αλεξανδράκη και το «Κωστής Παπαγιώργης: Ο Πιο Γλυκός Μισάνθρωπος».

Ευαγγελία Κρανιώτη

Ευαγγελία Κρανιώτη - Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία Μεγάλου Μήκους Τεκμηρίωσης και Μοντάζ για το «Obscuro Barroco» | Η Ευαγγελία Κρανιώτη συνεχίζει το δικό της, ιδιοσυγκρασιακό δρόμο στην τεκμηρίωση, με ένα δεύτερο κεφάλαιο πάνω στην ανθρώπινη φύση μετά το «Erotica, Exotica, Etc.» που είχε κερδίσει το Βραβείο Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματοράφου το 2016. Φέτος είναι υποψήφια με το «Obscuro Barroco», που έκανε την πρεμιέρα του στη Berlinale. | Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Ευαγγελία Κρανιώτη και το «Obscuro Barroco».

αλίκη δανέζη κνούτσεν

Αλίκη Δανέζη - Κνούτσεν | Υποψηφιότητες οπτικών εφέ και Β' Γυναικείου Ρόλου για το «Chinatown - Τα Τρία Καταφύγια» | Στην τρίτη της μεγάλου μήκους ταινία (μετά το «Δρόμοι και Πορτοκάλια» του 1996 και το «Bar» του 2001), η Αλίκη Δανέζη - Knutsen συναντά την πιο φιλόδοξη πλευρά της ως τολμηρής δημιουργού του σινεμά και του θεάτρου με μια ταινία πολεμικών τεχνών στο κέντρο της Αθήνας. | Διαβάστε περισσότερα για την Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν και το «Chinatown - Τα Τρία Καταφύγια» εδώ.

τώνια μισιαλή παύση 607

Τώνια Μισιαλή - Υποψηφιότητα Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Α' Γυναικείου Ρόλου για την «Παύση» | Με το ντεμπούτο της που έκανε την πρεμιέρα του στο διαγωνιστικό τμήμα «East of the West» του Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, η Κύπρια σκηνοθέτης επιβεβαίωσε τις περγαμηνές που είχε δώσει με τις μικρού μήκους ταινίες της, «Dead End» και «Νανούρισμα της Πεταλούδας». | Διαβάστε περισσότερα για την Τώνια Μισιαλή και την «Παύση».

Holy Boom 607 4

Μαρία Λάφη - Υποψηφιότητα Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη για το «Holy Boom» | Γεννημένη στην Αθήνα, με σπουδές φωτογραφίας και οπτικοακουστικές τέχνες στη σχολή Γραφικών Τεχνών Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας και σκηνοθεσίας στη Σχολή Σταυράκου, η Μαρία Λάφη μετά από μια καριέρα στη μικρού μήκους («Κάνε Ορεξη», «Λου & Λένα» και «Circo De la Vida», στην τηλεόραση («Υπέροχα Πλάσματα», «Litsa.com» και το θέατρο (με την ομάδα «Τα παιδία παίζει» και θέατρο Σκούπα) συστήνεται στη μεγάλου μήκους με μια σπονδυλωτή ταινία με τέσσερις ιστορίες για την Αθήνα της κρίσης. | Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη Μαρία Λάφη και το «Holy Boom».

Οταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες 607

Μαριάννα Οικονόμου - Υποψηφιότητα για Βραβείο Ιρις Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης για τα «Θραύσματα» | Εμπειρή ντοκιμαντερίστρια η Μαριάννα Οικονόμου ήταν υποψήφια το 2016 για Καλύτερη Ταινία Μεγάλου Μήκους Τεκμηρίωσης με το «Ο Πιο Μακρύς Δρόμος», ενώ φέτος έκανε πρεμιέρα στη Berlinale με το νέο της ντοκιμαντέρ «Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις Ντομάτες». Στα μικρού μήκους «Θραύσματα» αφηγείται μέσα από εικόνες, αναμνήσεις, λεπτομέρεις, λέξεις τη ζωή και το έργο της γλύπτριας Αλεξάνδρας Αθανασιάδη. | Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Μαριάννα Οικονόμου.

Ζακλίν Λέντζου

Ζακλίν Λέντζου - Υποψηφιότητα για Βραβείο Ιρις Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους για το «Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» | Την γνωρίσαμε με την «Αλεπού» που έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο και βραβεύθηκε στο Φεστιβάλ της Δράμας το 2016, την ακολουθήσαμε όταν το «Hiwa» έφτασε μέχρι το Διαγωνιστικό Τμήμα Ταινιών Μικρού Μήκους της Berlinale και ήμασταν εκεί όταν το «Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» κέρδισε το πρώτο βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών. Περιμένουμε ήδη με ανυπομονησία την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις». | Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Ζακλίν Λέντζου και το «Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς».

Καρίνα Λογοθέτη

Καρίνα Λογοθέτη - Υποψηφιότητα για Βραβείο Ιρις Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους για τη «Βουρβουρού» | Υπεύθυνη για την ποπ νοσταλγική ατμόσφαιρα της μικρού μήκους ταινίας «Βουρβουρου», η Καρίνα Λογοθέτη γεννήθηκε στις ΗΠΑ και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, απ’ όπου έφυγε στα 18 της για την Αθήνα για να σπουδάσει στο ΤΕΙ Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών καθώς και στο τμήμα Digital Filmmaking της SAE. Ξεκίνησε να δουλεύει στον χώρο του κινηματογράφου κυρίως ως βοηθός σκηνοθέτη και script supervisor. Το 2016 μετακόμισε στο Λος Άντζελες όπου εργάζεται ως φωτογράφος. H «Βουρβουρού» είναι η πρώτη της ταινία, έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβαλ της Δράμας και διακρίθηκε με τιμητικές βραβεύσεις για τη μουσική και την ενδυματολογίας της. | Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη «Βουρβουρού».

Αριάδνη Κουτσαύτη

Αριάδνη Κουτσαύτη - Υποψηφιότητα για Βραβείο Ιρις Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης για τη «Melancholia» | Η 24χρονη δημιουργός με καταγωγή από την Ελλάδα και τη Γαλλία ζει και εργάζεται στο Λονδίνο, γράφει (και βιβλία) και σκηνοθετεί, όπως το ντοκιμαντέρ μικρου μήκους «Melancholia» για τις ψυχικές ασθένειες στην Ελλάδα της κρίσης. Εχει ήδη γυρίσει ακόμη ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Μη με Φωνάζεις Ξένο» με ιστορίες από την «κρίση» του μεταναστευτικού στην Ελλάδα.

Διαβάστε αναλυτικά τις υποψηφιότητες των φετινών, δέκατων Βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.