Η Μάικα Μονρό, ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης κι ο Τέρυ Ντούγκας, μίλουν για το «TAU»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 28 JUN  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

H ταινία προβάλλεται στο Netflix από τις 29 Ιουνίου.

Μετά από ταινίες όπως το «American Made» με τον Τομ Κρουζ ή το «Good Life» με τον Ρόμπερτ Πάτινσον, η καινούρια ταινία του Hercules Film Fund που διευθύνεται από τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση είναι ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας με πρωταγωνιστές την Μάικα Μονρό του «It Follows», τον Εντ Σκράιν του «Game of Thrones» και την φωνή του Γκάρι Ολντμαν. Σκηνοθετημενο από τον τον Φεντερίκο Ντ’Αλεσαντρο αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας που παγιδεύεται από έναν παράφρονα επιστήμονα σε ένα σπίτι που ελέγχεται από έναν υπερ-υπολογιστή με τεχνητή νοημοσύνη, τον TAU, o οποίος αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο αλλά ίσως τελικά και την μοναδική ευκαιρία της να δραπετεύσει. Το «TAU» προβάλλεται στο Netflix από τις 29 Ιουνίου και οι παραγωγοί, αλλά και η πρωταγωνίστριά του μίλησαν στο Flix για την ταινία.

Δείτε ακόμη: «Εχω εντολές να προκαλώ πόνο!»: Ο «TAU» έρχεται στο Netflix και δεν αστειεύεται...

Maika Monroe, Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης Τέρυ Ντούγκας 607

Θα μπορούσατε να περιγράψετε πως ξεκίνησε το «Tau»;
Τέρυ Ντούγκας: Εχουμε μια πολύ καλή σχέση με τον Ντέιβιντ Γκόγιερ, τον σεναριογράφο και παραγωγό των ταινιών του Batmam και της σειράς του «Blade», ο οποίος μας έστειλε το σενάριο να το διαβάσουμε και φυσικά όταν το διαβάσαμε θελήσαμε αμέσως να εμπλακούμε. Η Μάικα είχε ήδη υπογράψει για τον βασικό ρόλο και με τον Φεντερίκο Ντ’Αλεσαντρο που είχε κάνει όλα τα previz για τις ταινίες της Marvel στη σκηνοθεσία, το πακέτο έμοιαζε ιδιαίτερα ελκυστικό. Σχεδόν μέσα σε τέσσερις μήνες ξεκινήσαμε την παραγωγή, στο Βελιγράδι της Σερβίας που είχε ήδη δημιουργήσει φορολογικά κίνητρα για κινηματογραφικές παραγωγές και ήμασταν μια από τις πρώτες αμερικάνικες ταινίες που γυρίστηκαν εκεί.

Πολύ κοντά στην Ελλάδα λοιπόν. Υπάρχει άραγε στα μελλοντικά σας σχέδια και κάποιο ελληνικό project;
Πάρις: Οχι ένα πρότζεκτ στα ελληνικά, αλλά αυτό που θα μπορούσαμε και το οποίο ενδιαφερόμαστε να κάνουμε, είναι να γυρίσουμε μια ταινία στην Ελάδα. Τώρα με τα νέα φορολογικά κίνητρα που ψηφίστηκαν, ανοίγει μια πόρτα που μας επιτρέπει να εξερευνησουμε αυτή την πιθανότητα.
Τέρυ: Και είναι κάτι που θέλουμε πολύ να κάνουμε, ψάχνουμε το κατάλληλο πρότζεκτ αφού θα ήταν ένα όνειρό μας να κάνουμε μια ταινία στην Ελλάδα. Αλλά πρέπει να βρούμε το σωστό σενάριο και τους κατάλληλους συνεργάτες.

tau 607

Μάικα, πως ήταν να παίζεις απέναντι στην φωνή του Γκάρι Ολνταμαν
Μάικα: Ενα από τα πιο δύσκολα πράγματα για μένα ήταν ότι έπρεπε να παίξω τον ρόλο μου με έναν συμπρωταγωνιστή που δεν ήταν εκεί. Ο Γκάρι Ολντμαν προφανώς δεν ήταν στο σετ οπότε μιλούσα κυρίως σε έναν τοίχο και σε ένα σημάδι που υπήρχε εκεί. Ηταν πολύ τρομακτικό, αλλά με τον τρόπο του με δίδαξε πολλά.
Τέρυ: Χρειάζεσαι έναν πολύ καλό ηθοποίο για να πετύχει κάτι τέτοιο. Το να μιλάς και να παίζεις απέναντι σε έναν τόιχο κι ένα ηχείο. Είναι επίσης μια ταινία με πολλά ειδικά εφέ, οπότε όλα αυτά που εμείς βλέπουμε στην οθόνη, ήταν πράγματα που εκείνη θα έπρεπε απλά να φανταστει. ΓΙα εμάς ήταν ιδανική ηθοποιός για τον ρόλο καθώς δεν είναι μόνο εξαιρετική, μα έχει δουλέψει ξανά σε ταινίες είδους και απέναντι σε τέτοιου είδους προκλήσεις.

Μιλώντας για τον Γκάρι Ολντμαν, τον συνάντησες ποτέ στην διάρκεια των γυρισμάτων, ή του post production;
Μάικα: Δυστυχώς όχι ακόμη, αλλά ελπίζω ότι θα γίνει σύντομα κι αυτό.

Πόσο εύκολο ήταν να εξασφαλίσετε την συμμετοχή του στο project?
Τέρυ: Ποτέ δεν είναι εύκολο. Αλλά ο Ντέιβιντ Γκόγιερ τον ήξερε ήδη καθώς είχαν δουλέψει μαζί στις ταινίες του Batman, ενδιαφέρθηκε για το project όταν του μιλήσαμε και η αλήθεια ήταν ότι το voice acting είναι κάτι που παίρνει λιγότερο χρόνο, οπότε παρ΄ ότι ήταν εξαιρετικά απασχολημένος δέχτηκε να το κάνει. Και μετά κέρδισε ένα Οσκαρ, είμαστε σίγουροι ότι το έκανε για εμάς, για να βοηθήσει την ταινία μας (γέλια).

tau 607

Το φιλμ έχει στο κέντρο του μια τεχνολογική καινοτομία που γίνεται απειλητική. Πως βλέπετε την πρόοδο της τεχνολογίας; Με ενθουσιασμό ή και με επιφύλαξη;
Μάικα: Η τεχνολογία προχωράει τόσο γρήγορα, που είναι σχεδόν τρομακτικό, αλλά και την ίδια στιγμή τρομερά ενθουσιαστικό. Για μένα ας πούμε το virtual reality ειναι κατι που με εξιτάρει ιδιαίτερα. Η δυνατότητα να βιώσεις διαφορετικές πραγματικότητες, να ξαναζήσεις κομμάτια της ιστορίας, -να βρεθείς για παράδειγμα στο Παρίσι της δεκαετίας του 20 είναι κάτι συναρπαστικό.

Μετα από αυτή την ταινία όμως, ίσως φοβάσαι περισσότερο για το τι θα φέρει το μέλλον.
Μάικα: Ναι ομολογώ ότι φοβάμαι λίγο περισσότερο. ‘Η και πολύ (γελά). Αυτό που περιγράφει το φιλμ, ένα σπίτι που είναι ζωντανό με κάποιο τρόπο, είναι πλέον κάτι που μπορείς να πιστέψεις, να φανταστείς ότι μπορεί να γίνει πραγματικότητα άμεσα. Και προφανώς υπάρχουν θετικές αλλά κι εν δυνάμει επικίνδυνες πλευρές σε κάτι τέτοιο.

Θα έλεγες ότι είσαι φαν της επιστημονικής φαντασίας ή ήταν άλλες πλευρές της ιστορίας που που βρήκες πιο ενδιαφέρουσες στο φιλμ;
Μάικα: Είμαι πολύ μεγάλη φαν της επιστημονικής φαντασίας και του τρόμου, είναι κάτι που κληρονόμησα από τον μπαμπά μου και την δική του αγάπη για το Είδος. Η «Λάμψη» είναι μια από τις αγαπημένες μου ταινίες όλων των εποχών. Αλλά σε αυτή την ταινία, ο χαρακτήρας της ηρωίδας ήταν κάτι που μου άρεσε ιδιαίτερα κι έπαιξε ρόλο στην απόφασή μου να κάνω το φιλμ. Μπορεί μια ταινία επιστημονικής φαντασίας να μην βασίζεται στην πραγματικότητα που βιώνουμε, αλλά ένιωθα ότι η ηρωίδα μου εδώ είναι ένα κορίτσι που οι θεατές θα μπορούσαν να ταυτιστούν μαζί της. Ενα σκληρό καρύδι, που δεν το βάζει κάτω και ήθελα πολύ να την υποδυθώ στην οθόνη.

tau 607

Και για εσάς, ως παραγωγοί το να κάνετε μια ταινία είδους που πηγαίνει πέρα από τα στενά όρια ενός genre φιλμ ήταν στα ζητουμενα σας;
Πάρις: Αυτό που την έκανε αληθινά ενδιαφέρουσα για μας είναι ότι στην επιφάνεια της είναι ένα high concept φιλμ, αλλά μπορείς να βρεις μια σειρά από πιο ενδιαφέροντα θέματα αν κοιτάξεις λίγο πιο βαθιά. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι κάτι που εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και νομίζω ότι ένα από τα βασικά θέματα του φιλμ, είναι ότι ο χαρακτήρας της Μάικα στέκεται μεταξύ της ανθρώπινης ύπαρξης και της τεχνητής νοημοσύνης. Το πως η ανθρωπότητα θα χειριστεί ένα εργαλείο σαν αυτό είναι ένα αγωνιώδες ερώτημα. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι ένα όπλο μαζικής καταστροφής ή ακόμη κι ο ίδιος ο θεός. Κι αυτό είναι ένα θέμα που πραγματεύεται η ταινία και που προσθέτει ένα ενδιαφέρον υπόβαθρο κι ένα καίριο μήνυμα σε ενα high concept φιλμ.

Κι ο Tau, ακούγεται λίγο σαν τον HAL στην «Οδύσσεια του Διαστήματος»...
Μάικα:Η αλήθεια είναι πως ναι. Ξαναείδα την ταινία του Κιουμπρικ στο Λος Αντζελές πριν λίγο καιρό όπου παιζόταν ξανά η αποκατεστημένη κόπια και ομολογώ ότι ο TAU μου θύμισε λίγο τον HAL.

Ο Φεντερίκο Ντ’Αλεσαντρο είναι στην ουσία ένας πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης. Σας ενδιαφέρει να δίνετε ευκαιρίες σε νεά ταλέντα και τι αναζητάτε για να εμπιστευθείτε κάποιον στην σκηνοθεσία μιας ταινίας;
Πάρις: Δεν υπάρχει κάποια συνταγή για να εμπιστευτείς εναν καινούριο σκηνοθέτη, πρέπει να εμπιστευτείς το ένστικτό σου. Και το σινεμά είναι μια δουλεία στην οποία το ένστικτο παίζει έναν σημαντικό παράγοντα. Φυσικά υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να συνυπολογίσεις, οι αδελφοί Σάφντι για παράδειγμα μπορεί να μην είχαν κάνει μια ταινία τόσο μεγάλη όσο το «Good Time», αλλά μπορούσες να δεις από τις ανεξάρτητες ταινίες τους ότι είχαν αυτό το κάτι που χρειάζεται για να τους εμπιστευτείς. Και φυσικά χρειάζεται να περάσεις καιρό μαζί τους, να τους γνωρίσεις και να πείστεις για το όραμά τους. Πρέπει να υπάρχει επικοινωνία και ένας κοινός κοινός στόχος, γιατί το σινεμά είναι μια ομαδική δουλεία. Η χημεία και η δυνατότητα να επικοινωνείς είναι απαραίτητα στοιχεία.
Τέρυ: Κι όταν υπάρχει επικοινωνία, ενότητα, τότε σίγουρα υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να κάνεις μια καλύτερη ταινία.

tau 607

Από την μεριά σου Μάικα, μοιάζει επίσης να προτιμάς πιο ιδιαίτερες, μικρές ταινίες απ΄ ότι τα blockbuster. Είναι θέμα συγκυρίας ή επιλογής;
Μάικα: Νομίζω και τα δύο. Αυτό που με έλκει σε ένα πρότζεκτ είναι ο χαρακτήρας που θα πρέπει να υποδυθώ και συχνά, είναι δύσκολο να βρεις έναν πολύπλευρο χαρακτήρα στον οποίο μπορείς να εμβαθύνεις, σε ένα μεγάλο blockbuster. Οσο για τις επιλογές μου για το είδος των ταινιών στις οποίες πρωταγωνιστώ, το ότι μέχρι τώρα οι περισσότερες μοιάζουν να είναι ταινίες είδους, ναι, τις αγαπώ όπως είπα, αλλά είναι και θέμα συγκυριών και τύχης. Εχει να κάνει με τα σενάρια που έχουν βρεθεί στο δρόμο μου και ποια από αυτά μου φάνηκαν αληθινά ενδιαφέροντα για να τα κυνηγήσω.

Με κάποιο τρόπο όμως αυτή η ταινία έχει με κάποιο τρόπο το εύρος ενός blockbuster υπό την έννοια ότι το Netflix είναι πια ένας παγκοσμιος player και μια οθόνη σε ολόκληρο τον κόσμο. Ησασταν από την αρχή θετικοί στη συνεργασία με την πλατφόρμα του;
Τέρυ: Δουλεύουμε με το Netflix σε μια σειρά από πρότζεκτ οπότε όταν ολοκληρώσαμε το φιλμ ενδιαφέρθηκαν αμέσως πριν κάν δούμε οποιαδήποτε άλλη προοπτική διανομής. Το Netflix αποτελεί μια εξαιρετική οδό διανομής, αλλα και μια δημιουργική δύναμη που σου δίνει μια μεγάλη ευκαιρία. Ταινίες όπως το «Okja» δεν θα μπορούσαν να έχουν γίνει δίχως το Netflix. Και το «Good Time» αγοράστηκε για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη από την πλτφόρμα, εξασφαλίζοντας την δυνατότητα να διανεμηθεί σε πάρα πολλές χώρες όπου πιθανότατα δεν θα έβγαινε ποτέ στις αίθουσες. Επίσης το Netflix έχει ένα τεράστιο κοινό για ταινίες επιστημονικής φαντασίας, οπότε ξέρεις ότι το φιλμ θα βρει πρόθυμα μάτια να το δουν και να το εκτιμήσουν. Και φυσικά δεν μπορείς να αρνηθείς την ευκαιρία να ανοίξεις το φιλμ σου σε ολόκληρο τον κόσμο, οπότε είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτή τη συμφωνία.

Maika Monroe, Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης Τέρυ Ντούγκας 607

Καθώς έχετε ήδη ένα αξιοπρόσκετο έργο ως παραγωγοί, θα λέγατε ότι η δουλεία σας έχει γίνει λίγο πιο εύκολη;
Τέρυ: Η αλήθεια είναι ότι δεν γίνεται ποτέ πιο εύκολο. Οπώς λένε στο Χόλιγουντ κάθε ταινία είναι ένα θαύμα.
Πάρις: Ή είσαι τόσο καλός όσο καλή ήταν η προηγούμενη ταινία σου (γέλια).
Τέρυ: Στην αρχή είναι πολύ δύσκολο να έχεις τις ευκαιρίες που θα ήθελές. Οι άνθρωποι θα πρέπει να σε εμπιστευτούν θα πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις το γούστο, τις ικανότητες να στήσεις μια παραγωγή. Ως ένα σημείο είναι και θέμα σχέσεων και οι σχέσεις χτίζονται μέσα από την δουλεία όχι μέσα από γεύματα ή από το πόσα χρήματα έχεις. Οι μεγάλοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί, έχουν πάντα την δυνατότητα να κάνουν μια ταινία με ένα στούντιο ή έναν πολύ μεγάλο παραγωγό. Δεν τους ενδιαφέρει αν έχετε κοινούς γνωστούς ή αν έχεις χρήματα. Οφείλεις να τους δέιξεις το γούστο σου, να τους πείσεις ότι μπορούν να σε εμπιστευτούν, ότι είσαι επιμονος και σίγουρος για τα πράγματα που θες να κάνεις. Πρέπει να είσαι σαν τον Αλ Πατσίνο στο «Heat» που έλεγε «λέω αυτά που εννοώ και κάνω όσα λέω». Κάθε φορά που δεσμευτήκαμε για κάτι το κάναμε. Γιατί ξέρουμε τι θέλουμε να κάνουμε κι αυτό είναι να κάνουμε πολλές και καλές ταινίες.

tau 607

Και για εσένα Μάικα, θα έλεγες ότι τα πράγματα είναι πλέον πιο εύκολα;
**Μάικα:
Και ναι κι όχι. Εχουν ανοίξει μερικές πόρτες, αλλά ομολογώ ότι το ότι μια ταινία κατορθώνει να γυριστεί μοιάζει με θαύμα, ειδικά στο χώρο ενός ανεξάρτητου σινεμά όπου τα χρήματα είναι πιο περιορισμένα και δεν υπάρχει η ασφάλεια των στούντιο. Είναι τόσες πολλές οι φορές που έχεις συμφωνήσει να κάνεις μια ταινία η οποία καταλήγει να μην γίνεται ποτέ. Οταν όλα τα κομμάτια του παζλ ενώνονται είναι θαυμάσιο, αλλά κάθε φορά είναι το ίδιο δύσκολο και ως ένα σημείο θέμα τύχης.

Μάικα, είπες νωρίτερα ότι δεν συνάντησες τον Γκάρι Ολντμαν στα γυρίσματα του «Tau» αλλά δουλέψες ήδη με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, στην επόμενη ταινία σου, σε σκηνοθεσία του Νιλ Τζόρνταν.

Μάικα: Ηταν απλά μια φανταστική εμπειρία. Είναι ένα είδωλό μου, μια από εκείνες τις ηθοποιούς μου μεγάλωσα θαυμάζοντας τες, οπότε το να δουλεύεω μαζί της ήταν απίστευτο. Τσιμπιόμουν για να πιστέψω ότι δεν ονειρεύομαι. Και ήδη από τις πρόβες ήταν τόσο κομψή και υπέροχη, ηθελα να της φωνάξω «θέλω να είμαι εσύ» (γελά). Και φυσικά ο Νίλ Τζόρνταν είναι ένας υπέροχος σκηνοθέτης με μια καριέρα που απλά σου προκαλεί δέος.


Δείτε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.